×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دوربین مداربسته

چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم؟

چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم

با وجود اهمیت بالای ویدئو‌های دوربین‌های مدار بسته، این دوربین‌ها برای ذخیره‌سازی دائمی فیلم طراحی نشده‌اند و مانند هر شکل دیگری از داده‌ها در معرض از دست دادن اطلاعات هستند. این مشکل ممکن است به دلیل حذف تصادفی، خرابی ناشی از عملکرد نادرست و موارد دیگر باشد. خوشبختانه، بازیابی تصاویر دوربین مدار بسته حذف شده در اکثر موارد حتی بدون پشتیبان امکان پذیر است، اما باید سریع اقدام کنید!

در این مقاله آچارباز، راهنمای گام به گام نحوه بازیابی و ریکاوری اطلاعات حذف شده از دوربین‌های مداربسته را ارائه خواهیم داد. همچنین روش‌های مختلفی که می‌توان فیلم‌های دوربین مداربسته را انتقال و ذخیره کرد و اینکه چگونه بر روند بازیابی فیلم تأثیر می‌گذارد را پوشش خواهیم داد. اگر به نصب و تعمیر دوربین مداربسته نیاز دارید، ثبت درخواست در سایت یا اپلیکیشن آچارباز می‌تواند مشکل شما را حل کند.

آیا بازیابی فیلم دوربین مداربسته امکان‌پذیر است؟

در بیشتر موارد اگر سریع عمل کنید، امکان بازیابی فیلم دوربین مداربسته حذف شده وجود دارد. حتی اگر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، می‌توانید فیلم‌های دوربین مدار بسته حذف شده را با نرم افزارهای بازیابی اطلاعات، بازیابی کنید. این ابزار‌ها می‌تواند ویدیوها را مستقیماً از دستگاه ذخیره‌سازی سیستم دوربین، اسکن و استخراج کند.

دوربین‌های مداربسته در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند و اکنون تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد. فرآیند بازیابی بسته به نحوه انتقال و ذخیره فیلم‌های دوربین امنیتی شما، کمی متفاوت است. اما نگران نباشید! ما تمام این اطلاعات را در ادامه خلاصه می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که در مسیر درست برای بازیابی فیلم‌های از دست رفته خود قرار بگیرید.

نکته: اگر دستگاه ذخیره‌سازی دوربین مداربسته شما از نظر فیزیکی آسیب دیده است، توصیه می‌کنیم به جای اینکه خودتان فیلم‌ها را بازیابی کنید، آن را به یک مرکز بازیابی اطلاعات حرفه‌ای ارسال کنید تا از خطر از دست رفتن دائمی اطلاعات جلوگیری کنید.

چند نوع اتصال دوربین مدار بسته داریم؟

دو نوع اصلی از اتصالات دوربین مداربسته از نظر ذخیره سازی وجود دارد: سیمی و بی‌سیم. بیایید تفاوت‌های بین این دو را برای درک بهتر سیستم ذخیره‌سازی آن‌ها و فرآیند متعاقب آن بازیابی ویدیو، بررسی کنیم.

دوربین مدار بسته سیمی

وقتی دوربین مداربسته شما از طریق کابل‌های کواکسیال یا اترنت به هاب مرکزی متصل می‌شود، به عنوان دوربین مدار بسته سیمی طبقه‌بندی می‌شود. دوربین‌های سیمی سیگنال‌های ویدئویی را فقط به یک هاب منتقل می‌کنند، که در واقع فیلم را ضبط و ذخیره می‌کند. دستگاه‌های ضبط ویدیوی دیجیتال (DVR)، ضبط کننده ویدیوی شخصی (PVR) و ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) نمونه‌هایی از این هاب هستند و اغلب فیلم‌ها را در فرمت دیجیتال در هارد دیسک‌ها، SSD ها، USB و سایر دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی آشنا، ذخیره می‌کنند.

دوربین مداربسته بی‌سیم

برخلاف دوربین‌های سیمی، دوربین‌های بی‌سیم برای ذخیره ویدیوها به دستگاه DVR یا هاب مشابه نیاز ندارند. در عوض، سیگنال‌های ویدئویی را به درایو شبکه یا از طریق WiFi به فضای ابری ارسال می‌کنند. سایر دوربین‌های بی‌سیم کارت‌های SD دارند که فقط زمانی که دوربین حرکت را تشخیص می‌دهد (به دلیل ظرفیت ذخیره‌سازی محدود آنها) فیلم را ضبط و ذخیره می‌کند.

نحوه بازیابی ویدیوهای حذف شده از دوربین مدار بسته

چگونگی بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته
اگر بازیابی فیلم دوربین مداربسته در کمترین زمان پس از از دست رفتن اطلاعات انجام شود، امکان موفقیت بیشتر است.

در این بخش قصد داریم بررسی کنیم که چطور فیلم دوربین مدار بسته را بازیابی کنیم. اکثر دوربین‌های مداربسته هنگامی که فضای ذخیره‌سازی آن‌ها پر می‌شود، به فیلم‌های جدید اجازه می‌دهند تا داده‌های قدیمی را بازنویسی کنند. با این حال، حتی اگر تمام وقت مراقب ظرفیت ذخیره سازی خود باشید، خرابی دیسک، و حذف تصادفی نیز می‌تواند باعث از دست رفتن اطلاعات شود. خوشبختانه، تا زمانی که ویدیوها به طور کامل رونویسی نشده باشند، نرم افزار بازیابی ویدیو می‌تواند فیلم را از دوربین مداربسته شما بازیابی کند.

در این آموزش، ما از Disk Drill استفاده خواهیم کرد. Disk Drill یک نرم افزار عالی برای بازیابی فیلم دوربین مداربسته است زیرا با انواع دستگاه‌های ذخیره سازی دوربین مداربسته مانند هارد دیسک‌های داخلی و خارجی، SSD ها، کارت‌های SD و USB و همچنین سیستم‌های فایل رایج آنها مانند FAT32، NTFS، EXT2 و … کار می‌کند. Disk Drill همچنین از بیش از 400 نوع فایل دوربین‌های مدار بسته مانند AVI، MOV، FLV، WMV پشتیبانی می‌کند.

Disk Drill برای ویندوز تنها امکان بازیابی 500 مگابایت از اطلاعات را بصورت رایگان فراهم می‌کند و برای حجم بیشتر، باید مجوز یک بار مصرف بخرید. نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات DVR رایگان وجود دارد، اما ممکن است انواع فایل‌ها را تشخیص ندهند و از سیستم‌های فایلی که دوربین مداربسته شما استفاده می‌کند، پشتیبانی نکنند.

بازیابی فیلم دوربین مدار بسته حذف شده با استفاده از Disk Drill

1- اولین قدم این است که دستگاه ذخیره سازی دوربین مدار بسته خود را به رایانه خود وصل کنید. اگر سیستم دوربین شما از یک دستگاه ذخیره سازی قابل جابجایی مانند USB، کارت حافظه، NAS یا هاردSSD خارجی استفاده می‌کند، آن را به رایانه خود وصل کنید. اگر سیستم دوربین شما از هارد دیسک داخلی یا SSD استفاده می‌کند، باید آن را مستقیماً با استفاده از کابل USB به رایانه خود وصل کنید.

2- Disk Drill را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، برنامه را اجرا کنید.

3- از پنجره میانی، دستگاه ذخیره سازی دوربین مدار بسته را از لیست درایوها انتخاب کنید. سپس روی جستجوی داده‌های از دست رفته کلیک کنید.

انتخاب دستگاه ذخیره اطلاعات دوربین مداربسته
با توجه به نوع فضای ذخیره سازی اولین گام بازیابی فیلم دوربین مداربسته اتصال دستگاه ذخیره سازی دوربین مدار بسته به رایانه است.

4- منتظر بمانید تا فرآیند اسکن به پایان برسد. سپس روی بررسی فایل‌های یافت شده کلیک کنید.

اسکن و انتخاب فایل
با کمک نرم افزارهایی مانند Drill  می‌توانید اسکن اطلاعات را برای بازیابی انجام دهید.

5- برای راحتی، می‌توانید با مرتب کردن فایل‌ها براساس ویدئو در نوار کناری سمت چپ، به دنبال فایل حذف شده بگردید. همچنین می‌توانید با قرار دادن نشانگر ماوس در کنار فایل و کلیک کردن روی دکمه چشمی که ظاهر می‌شود، ویدیو را پیش‌نمایش کنید.

پیش نمایش فیلم دوربین مداربسته
قابلیت پیش نمایش نرم افزار drill به شما کمک می‌کند بتوانید پیش نمایش فیلم‌های خود را مشاهده کنید و سپس آنها را بازیابی کنید.

6- هنگامی که ویدیوی حذف شده را پیدا کردید، کادر کنار آن را تیک بزنید. سپس روی Recover کلیک کنید.

انتخاب فولدر برای بازیابی
در این مرحله می‌توانید فولدر ویدئوی ریکاوری شده را در فولدر دلخواه ذخیره کنید.

7- محل ذخیره فایل ویدئویی قابل بازیابی را انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کنید تا فیلم حذف شده از دوربین مداربسته شما بازیابی شود.

ذخیره اطلاعات در فولدر
در مرحله پایانی، زمانی که با این تصویر مواجه شدید عملیات بازیابی فیلم دوربین مداربسته شما با موفیقت به پایان رسیده است.

8- منتظر بمانید تا فرآیند بازیابی به پایان برسد. برای مشاهده فیلم دوربین مداربسته بازیابی شده، روی Show Recovered Data in Explorer کلیک کنید.

فیلم‌های دوربین مدار بسته هم مانند هر شکل دیگری از داده ها، در معرض حذف، مخدوش شدن و سایر اشکال از دست دادن اطلاعات هستند. به ویژه زمانی که ظرفیت ذخیره سازی محدودی دارید. در حالی که نرم افزار بازیابی اطلاعات به شما فرصتی برای بازیابی فیلمهای‌تان می‌دهد، ولی ما به شدت پیشنهاد می‌کنیم که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در صورت داشتن بودجه، ظرفیت ذخیره سازی خود را ارتقا دهید.

از اینکه این آموزش را تا انتها دنبال کردید، از شما سپاسگذاریم. ضمناً شما می‌توانید سوالات تخصصی خودتان را در خصوص بازیابی و ریکاوری اطلاعات و همچنین نصب و تعمیر دوربین مداربسته، در قسمت نظرات مطرح نمایید تا متخصصان ما به آنها پاسخ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا