×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایشمنتخب سردبیر

چگونه یک سرویسکار برای کولر در فصل گرما باشیم؟

سرویسکار برای کولر در فصل گرما

با نزدیک شدن به فصل گرما اولین کاری که همه برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، سرویس کولر گازی است. اما چگونه می‌توانیم، کولر خود را مانند یک سرویسکار برای کولر در فصل گرما کولر خود را بررسی کنیم. هنگام سرویس کردن باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که در ادامه این مقاله آچارباز به برخی از نکات مهم اشاره شده‌است. اگر نیاز به سرویس کولر آبی یا تعمیر کولر گازی دارید، می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

فهرست محتوا

عوارض عدم در نظر گرفتن سرویسکار برای کولر در فصل گرما

عدم سرویس کولر چه گازی یا آبی می‌تواند، افراد حاضر در محل را با مشکلات مختلفی مانند بیماری‌های تنفسی، پوستی و حساسیت‌های گوناگون روبه‌رو کند. کولرهای آبی و گازی هر کدام عوارض خاصی برای بدن به همراه دارند. کولرهای آبی میزان رطوبت محیط را افزایش داده و می‌توانند باعث احساس درد و کوفتگی در بدن شوند. همچنین بخش زیادی از آلودگی‌های هوای بیرون را به داخل منتقل می‌کنند. از طرف دیگر با استفاده از کولر گازی میزان رطوبت موجود در محیط کاهش یافته و می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خشکی چشم شود.

نکات مهمی که هنگام سرویس کردن کولر آبی باید بدانید

1. روغن‌کاری کولر

اولین اقدامی که باید برای سرویس کولر آبی انجام دهید، روغن‌کاری یاطاقان‌ها و گردنده‌های کولر است. روغن‌کاری باعث روان شدن کولر و عملکرد بهتر آن می‌شود.

2. چک کردن تسمه کولر

تسمه یاتاقان و پروانه‌های کولر را به حرکت در می‌آورد، هرگونه اختلال در تسمه کولر باعث می‌شود تا عملکرد کولر تحت‌الشعاع قرار گیرد. تسمه کولر را چک کنید، اگر سالم بود و هیچ پارگی نداشت، نیاز نیست آن را تعویض کنید، اما اگر تسمه پاره بود باید آن را تعویض کنید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

سرویسکار کولر در فصل گرما
به عنوان سرویسکار کولر در فصل گرما باید وضعیت سلامت تسمه کولر را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

3. تعویض پوشال

پوشال قیمت چندان زیادی ندارد، اما در عملکرد کولر نقش تعیین کننده‌ای دارد. شما به عنوان یک سرویسکار برای کولر در فصل گرما باید به تعویض آن‌ها اهمیت دهید. پوشال‌ها مدام در معرض رطوبت قرار دارند و محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند. عدم تعویض پوشال مشکلات زیادی مانند به مشام رسیدن بوی بد، مشکلات تنفسی و … را با خود به همراه خواهد آورد.

4. چک کردن صحت کارکرد پمپ و موتور کولر

پمپ کولر وظیفه گردش آب در کولر را به همراه دارد و موتور نیز هوای خنک را به سمت خروجی کولر هدایت می‌کند. بروز هرگونه اختلال در عملکرد این سیستم‌ها به معنی خرابی کولر است. سلامت این دو قسمت مهم‌تر از هر اجزای دیگر کولر است، پس به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

5. لوله‌های انتقال آب را از یاد نبرید

زمانی‌که شما بعد از چند ماه به سراغ کولر آبی خود می‌روید به احتمال زیاد درون لوله‌های منتقل کننده آب به پوشال‌ها رسوبات آب وجود دارند. عدم خارج کردن این رسوبات عمل خیس شدن پوشال‌ها توسط پمپ را با مشکل همراه می‌کند. در نتیجه هوای خنک توسط کولر به محیط منتقل نمی‌شود، حتماً لوله‌های انتقال آب را چک کنید و در صورت مسدود بودن آن را باز کنید.

6. شستن کولر

اکنون که بیشتر کارهای سرویس کولر را انجام داده‌اید، نوبت به شستن آن می‌رسد. در هیچ قسمتی از کولر نباید اثری از گرد‌‎و‌خاک وجود داشته باشد، کف، پروانه و هر جایی که اثری از خاک می‌بینید را به‌خوبی بشویید (به هیچ عنوان به موتور و پمپ آب نزنید). اگر گرد‌و‌خاک‌ها به‌خوبی شسته نشوند، می‌توانند از طریق کولر وارد هوای محیط شوند و مشکلات تنفسی، آلرژیک و … را به همراه داشته باشند.

نکات مهم هنگام سرویس کردن کولر گازی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند کولر گازی نیاز به سرویس ندارد و فقط کافی است تا دکمه روشن را فشار دهند و هوای خنک وارد محیط شود. این باور اشتباه است و سرویس کولر گازی یکی از مهم‌ترین قدم‌های نگهداری آن است.

1. فیلترهای کولر گازی را تمیز کنید

اولین نکته‌ای که شما به‌عنوان‌ سرویسکار برای کولر در فصل گرما باید به آن توجه داشته باشید، فیلترهای کولر گازی است. اگر این فیلترها به خوبی سرویس نشوند، کیفیت هوای خوبی نخواهید داشت. عدم سرویس یا تعویض فیلتر کولر گازی می‌تواند به ریه شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند. حتی عدم تعویض فیلتر کولر گازی می‌تواند باعث بروز آلرژی شود.

سرویس کردن کولر در فصل گرما
تمیز کردن فیلتر کولر گازی باعث می‌شود علاوه بر جلوگیری از ایجاد آلرژی، کیفیت هوا خنک نیز بهتر شود.

2. کولر گازی خود را تمیز نگه دارید

زمانی‌که کولر شما تمیز باشد، سرویس کردن آن راحت‌تر خواهد بود و آلودگی‌های محیطی را نیز کاهش خواهد داد. این نکته بر سلامتی شما تاَثیر مستقیم دارد. به برخی از قسمت‌های کولر گازی که می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید در ادامه اشاره شده‌است:

  • پاک کردن یونیت خارجی کولر از هر آلودگی (گردوخاک، فضولات حیوانات و پرندگان و …)
  • پره‌های کویل و فن دستگاه باید تمیز شوند.
  • تمیزی خروجی‌های هوا در کولر گازی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

3. تمیز کردن کندانسور و کویل کولر گازی

سرویس این قسمت کمی تخصصی است و شما باید اندکی مهارت فنی داشته باشید. گردوخاک و کثیفی که در هوای آزاد وجود دارد در این قسمت از کولر گازی جمع می‌شود و علاوه بر کاهش عملکرد کولر گازی می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر گذار باشد.

4. چک و سرویس اتصالات کولر گازی

یک سرویسکار برای کولر در فصل گرما ، چک کردن لوله‌ و اتصالات کولر گازی را فراموش نمی‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر و یا تعویض می‌کند. بروز هرگونه اختلال در عملکرد این قسمت‌ها به معنی از کار افتادن کولر گازی شما است.

بسیاری از افراد زمان یا مهارت کافی برای سرویس کردن کولر ندارند و این امر مهم را انجام نمی‌دهند. عدم سرویس کولر چه آبی یا گازی علاوه بر آسیب‌های که به دستگاه وارد می‌کند، باعث بروز مشکلات زیادی برای سلامتی افراد حاضر در معرض باد کولر نیز می‌شود. به هیچ عنوان این امر مهم را پشت گوش نیندازید. در صورتی‌که توانایی یا زمان کافی سرویس کردن کولر را ندارید، می‌توانید از سرویسکار برای کولر در فصل گرما کمک بگیرید. امکان ثبت درخواست تعمیر کولر گازی ، سرویس کولر گازی و سرویس کولر آبی در آچارباز وجود دارد، می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز اقدام کنید.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا