×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن سینک آشپزخانه؛ طوری که برق بیافتد؟

تمیز کردن سینک آشپزخانه

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از چه روش‌هایی استفاده می‌کنید؟ مواد شوینده صنعتی گران قیمت و یا مواد پاک کننده طبیعی؟ در اینجا به چند روش کاربردی و البته ارزان برای تمیز کردن سینک اشاره می‌کنیم.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

تمیز و براق کردن سینک آشپزخانه برای خانم‌ها کاری سخت محسوب می‌شود، بسیاری از کدبانو‌های خانه نمی‌دانند چگونه باید سینک آشپزخانه را تمیز کنند. اگر نتوانید ماده شوینده و راه کاربردی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه را پیدا کنید، این جز مهم از آشپزخانه کثیف و کدر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چند روش برای تمیز کردن سینک آشپرخانه، طوری که برق بیافتد بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم؟

سینک ظرفشویی، یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه محسوب می‌شود، شما در این قسمت ظرف‌ها، میوه‌ها و دیگر اقلام خوراکی مورد نیاز خود را می‌شوئید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم
تمیز و برق انداختن سینک آشپزخانه برای بسیاری از خانم‌های خانه دار کاری سخت و دشوار محسوب می‌شود

پس نظافت این قسمت، در هنگام تمیز کردن آشپزخانه باید اولویت داشته باشد. اگر نظافت و برق انداختن سینک ظرفشویی را، در هنگام تمیز کردن آشپزخانه از قلم بیاندازید، به مرور زمان با سینکی کدر و کثیف روبرو خواهید شد، که جای لکه‌های مختلف روغن، سس و باقی مانده مواد غذایی روی آن خودنمایی می‌کند. پس اگر به دنبال ترفند و راهی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه هستید، در ادامه با چند روش ارزان و ساده به شما خواهیم گفت چگونه سینک آشپزخانه را برق بیاندازید.

ترفند برق انداختن سینک ظرفشویی

هر نوع مواد غذایی که در خانه مصرف می‌کنید، از گوشت گرفته تا سبزیجات، از برنج گرفته تا میوه، در سینک ظرفشویی شسته و تمیز می‌شوند. بنابراین تمیز کردن این نقطه از آشپزخانه باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. زیرا در صورت بی توجهی می‌تواند به مرکز تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف تبدیل شود و اعضای خانواده را بیمار کند. برای از بین بردن این میکروب‌ها باید، با استفاده از مواد پاک کننده مناسب، سینک ظرفشویی را تمیز کنید.

روش های برق انداختن سینک ظرفشویی
در صورت بی توجهی به نظافت سینک آشپزخانه، با مرور زمان سینک کثیف و کدر خواهد شد

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، راه‌های زیادی وجود دارد، مواد شوینده اولین راهی است که به ذهن ما می‌رسد. شما می‌توانید از بازار، مواد شوینده شیمیایی متناسب با جنس سینک ظرفشویی خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است، بیشتر این مواد شوینده گران قیمت بوده و می‌توانند روی سلامتی شما تاثیرات منفی زیادی داشته باشند.

بهتر است، برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از مواد پاک کننده طبیعی استفاده کنید، تا هم پول بیشتری ذخیره کرده و هم از سلامتی‌تان مراقبت کنید. این مواد پاک کننده طبیعی بسیار ارزان بوده و در هر خانه‌ای یافت می‌شوند، بله در مورد جوش شیرین، سرکه و حتی لیمو حرف می‌زنیم.

روش تميز كردن سينك ظرفشويي استیل
برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از مواد پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین، سرکه و یا آب لیمو استفاده کنید

اولین قدم برای تميز كردن سينك ظرفشويي

وقتی‌ می‌خواهید سینک ظرفشویی خود را تمیز کنید، ابتدا باید درون آن را از هرگونه ظرف و مواد غذایی خالی کنید. فرایند تمیز کردن سینک آشپزخانه ممکن است مدتی طول بکشد پس بهتر است، ابتدا تمام ظروف کثیف را جمع کرده و آن‌ها را بشوئید، تا بعد با خیال راحت و بدون استرس سینک آشپزخانه خود را تمیز کنید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم
در اولین قدم سینک ظرفشویی را از هرگونه ظرف، سطل و مواد غذایی خالی کنید

وسایلی که در کنار و یا روی سینک آشپزخانه قرار می‌دهید را از قلم نیاندازید، آن‌ها را نیز باید از روی سینک بردارید. پس اگر تا به حال آن‌ها را تمیز نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی است که آن‌هارا نیز نظافت کنید.

ساده ترین روش تمیز کردن سینک آشپزخانه؛ آب ولرم با مایع شوینده

حالا که تمام ظروف کثیف خود را شسته‌اید و سطح آشپزخانه را از هر گونه وسیله خالی کرده‌اید، یک پارچه لطیف بردارید و کمی مایع ظرفشویی روی آن بریزید. این پارچه را با کمی آب گرم مرطوب کنید و روی بدنه و دیواره سینک بکشید.

این کار را بعد از هر بار استفاده از سینک انجام دهید، یعنی بعد از هربار شستشوی ظروف. شستن هر روزه سینک ظرفشویی با آب و مایع ظرفشویی به شما در نظافت آسان هفتگی و ماهانه سینک کمک خواهد کرد.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم
بعد از هربار شستشوی ظروف، سینک را با مایع ظرفشویی و آب تمیز کنید

می‌توانید از کتری نیز کمک بگیرید، مقداری آب درون کتری بریزید و بگذارید روی اجاق تا گرم شود و بخار بزند. سپس کتری را برداشته و آب آن را روی بدنه و دیواره‌های سینک بریزید، ریختن آب داغ باعث می‌شود، لکه‌های روغن و چربی‌های باقی مانده روی سینک ضعیف شده و انسداد و گرفتگی درون لوله آب نیز رفع شود. بهتر است اینکار را برای عملکرد بهتر، چندین بار در هفته انجام دهید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم
ریختن آب داغ باعث ضعیف شدن چربی‌ها و لکه‌های روغن روی دیواره سینک خواهد شد

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو؛ تمیزی سینک آشپزخانه

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه به روش طبیعی به یک بسته جوش شیرین احتیاج دارید، لازم نیست کل بسته را برای تمیز کردن سینک مصرف کنید. تنها باید یک قاشق چایخوری از آن را بردارید. مابقی بسته را برای تمیز کردن دیگر قسمت‌های آشپزخانه بردارید، می‌توانید از جوش شیرین برای تمیز و نظافت کردن هود آشپزخانه و یا حتی فرش خانه استفاده کنید. نگران نباشید، بسته جوش شیرین همیشه در نظافت به کار شما خواهد آمد.

تميز كردن سينك ظرفشويي
با یک قاشق چایخوری جوش شیرین، کل سینک را میکروب زدایی کنید

یک عدد لیمو بردارید، آن را نصف کرده و آب آن را بگیرید، یک چهارم فنجان آب لیمو را با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کرده و آن را روی بدنه و دیواره سینک بریزید. بگذارید این محلول برای ده الی بیست دقیقه روی سینک باقی بماند. سعی کنید اینکار را هفته‌ای یکبار و یا هر دو هفته یکبار انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است، که چربی و غذای باقی مانده روی سینک را از بین می‌برد، ماندن آن روی سینک لکه‌های باقی مانده را ضعیف خواهد کرد. حالا باید یک مسواک کهنه بردارید و صافی بدنه سینک را آرام با آن تمیز کنید.

تميز كردن سينك ظرفشويي
جوش شیرین با خاصیت میکروب زدایی که دارد، لکه‌های روغن و چربی را از سینک خواهد زدود

برای رفع انسداد و گرفتگی درون لوله سینک می‌توانید، یک دوم فنجان جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب لیمو ترکیب کنید. محلولی که درست کرده‌اید را مستقیم درون صافی سینک بریزید، می‌توانید در ادامه و پشت سر این محلول، کمی سرکه سفید را نیز پشت این محلول درون صافی سینک بریزید.

تميز كردن سينك ظرفشويي
بعد از ریختن محلول جادویی، باید کمی آب داغ نیز درون صافی سینک بریزید

سپس بعد از گذشت زمانی در حدود ده دقیقه، کمی آب را جوشانده و سپس آن را درون صافی بریزید. این محلول جادویی باعث از بین رفتن انسداد درون لوله‌ها و ضد عفونی شدن آن خواهد شد.

آرد بهترین راه برق انداختن سینک ظرفشویی

بدون به کار بردن هیچ مواد شوینده گران قیمتی، برای برق انداختن سینک ظرفشویی، از آرد استفاده کنید. آرد در هر خانه‌ای یافت می‌شود و بی تردید ارزان‌ترین و البته آسان‌ترین راه برای برق انداختن سینک ظرفشویی است.

تميز كردن سينك ظرفشويي
از آرد برای جلا دادن و برق انداختن سینک ظرفشویی استفاده کنید

ابتدا با یک حوله لطیف و یا با یک دستمال میکروفیبر بدنه سینک را از رطوبت و خیسی پاک کنید. سطح سینک باید به طور کامل خشک و عاری از هرگونه رطوبت و قطره آبی باشد. بعد از خشک کردن سینک مقداری آرد را روی بدنه و دیواره‌های سینک بپاشید. سپس با یک دستمال تمیز و لطیف بدنه سینک را از آرد تمیز کنید. به دلیل خشک بودن سینک، آرد به راحتی از سطح سینک جدا خواهد شد.

برای نظافت سینک ظرفشویی، این نکته را فراموش نکنید

در این مقاله چندین راه برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، با مواد پاک کننده طبیعی به شما گفتیم. به یاد داشته باشید، اگر از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه استفاده می‌کنید، دستورالعملی که پشت قوطی مواد شوینده قرار دارد را مطالعه کنید. بسته به جنس سینک ظرفشویی، مواد شوینده را انتخاب کنید.

انتخاب مواد شوینده نامناسب، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سینک آشپزخانه وارد کند و خسارات زیادی را به شما تحمیل کند. بهتر است، برای گرفتن بهترین نتیجه، کار را به کاردان بسپارید. به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز رفته و درخواست نظافت خود را ثبت کنید و از خدمات نظافت منزل آچارباز استفاده کنید. بعد از ثبت درخواست، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم نظافتچی آقا یا خانم را به منزل شما می‌فرستد.

4.6/5 - (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    من به سینکم جوش شیرین و سرکه زدم و یکی دو ساعت موند
    حالا که شستمش جرمها و رسوبات رفته اما سینک سفیدک زده
    چکار کنم

  2. سلاممممم. برای برق انداختن سینک ظرفشویی با آرد، سینکمون باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا