×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

چگونه سایبان کولر آبی بسازیم ؟

چگونه سایبان کولر آبی بسازیم

در سال‌های اخیر با توجه به تغییرات آب وهوایی و استفاده زیاد از کولر، مصرف برق افزایش زیادی داشته است. علاوه بر این، به دلیل نصب نادرست کولرها، مصرف آب هم در بسیاری از مناطق، بخصوص در مناطق گرم و خشک، افزایش یافته است. اما برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی چه کاری می‌توان انجام داد؟

همه این موارد با نصب کردن سایبان روی کولر آبی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ اما چگونه سایبان کولر آبی بسازیم ؟ استفاده از سایه بان های آماده موجود در بازار بهتر است یا سایه بانی که می‌سازیم؟

در این مقاله از آچارباز، قصد داریم شما را با نحوه ساخت دو نمونه سایه بان کولر آبی آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ساخت سایبان کولر را یاد بگیرید و با مزیت‌های استفاده از آن آشنا شوید. به یاد داشته باشید که تعمیرکاران آچارباز، تعمیر کولر آبی را در کم‌ترین زمان و بهترین شکل انجام می‌دهند. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن ما درخواست ثبت کنید.

چگونه سایبان کولر آبی بسازیم ؟

یکی از نکات مهم در استفاده از کولر، انتخاب محل مناسب برای نصب آن است؛ به طوری‌ که کولر در جایی نصب شود تا همواره در سایه باشد یا آفتاب کمتری به آن بتابد. اما اگر با توجه به کانال‌کشی کولر، این امکان وجود نداشت باید برای جلوگیری از برخورد آفتاب با کولر، برای دستگاه سایبان درست کنید.

برای درست کردن سایبان‌ کولر ، می‌توانید از انواع مختلف پوشش‌ها مانند چوب، کارتن پلاست، ایرانیت‌، ورق فلزی، حصیر یا هر پوشش مقاوم دیگری استفاده کنید. سایبان‌های آماده و استاندارد هم در طرح‌ها و شکل‌های متنوع، تولید و در بازار وجود دارند.

ساخت سایبان کولر آبی
یکی از بهترین مواد برای ساخت سایبان کولر آبی، ایرانیت است.

مزایای ساخت سایبان کولر

استفاده از سایبان برای کولر، مزایای فراوانی به همراه دارد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • کاهش 35 درصدی مصرف آب:

طبق تحقیقات منتشر شده، پس از نصب و استفاده از سایبان کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک، حدود هزار لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.این میزان برابر است با آب مصرفی یک انسان بالغ در طول یک سال!

  • کاهش 50 درصدی مصرف برق:

در صورت استفاده از سایبان و محافظت کولر از تابش نور مستقیم آفتاب و افزایش راندمان و خنک‌تر شدن محیط، شما می‌توانید با انتخاب دور کند کولر آبی، مصرف برق را هم کاهش دهید.

  • کاهش هزینه‌های مصرفی:

در اثر کاهش مصرف انرژی به دلیل استفاده از سایبان، مبلغ قبض‌های آب و برق هم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

  • افزایش طول عمر و عدم نیاز به تعمیر مداوم کولر و تجهیزات آن:

با نصب سایبان مناسب و محافظت کولر و تجهیزات آن از عوامل طبیعی، طول عمر قطعات مکانیکی و برقی دستگاه افزایش می‌یابد.

  • هوادهی خوب کولر و خنکی بیشتر هوای محیط: استفاده از سایبان باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به کولر شده و در نتیجه، کولر در ساعات گرم روز هم باد به مراتب خنک‌تری تولید می‌کند.
سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

خصوصیات یک سایبان مناسب برای کولر

اگر می‌خواهید از سایبانی که ساخته‌اید، بهترین استفاده ممکن را ببرید، به این نکات توجه کنید:

  • یک سایبان مناسب باید بتواند کولر را از تابش مستقیم نور خورشید حفظ کند.
  • باید به شکلی نصب شود تا روزنه‌‌های تامین هوای کولر را مسدود نکند.
  • سایبان باید دارای استحکام کافی باشد تا در برابر باد، باران، طوفان و نور خورشید، مقاومت کند.
  • به راحتی نصب شود و شکل مناسبی داشته باشد.

ویژگی‌های سایبان کولر استاندارد

در انتخاب یا ساخت یک سایبان کولر استاندارد، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از جنس مناسب پوشش و پایه‌ها (عایق گرما ، مقاومت پایه‌ها)
  • طول عمر بالا
  • امکان نصب با فاصله چند سانتی متری از کولر به علت ردو بدل شدن هوا اطراف کولر
  • پوشش کامل  کولر به دلیل طراحی بر اساس ابعاد استاندارد
  • بادگیر نبودن سایبان
  • محافظت  کولر و تجهیزات آن در برابر عوامل طبیعی
  • قابلیت جابه‌جایی و نصب مجدد
پیشنهاد مطالعه

متریال و مواد مناسب برای ساخت سایبان کولر آبی

روش‌های مختلفی برای تهیه و ساخت سایبان کولر آبی وجود دارد. در صورتی‌که تمایلی به استفاده از سایبان‌های آماده موجود در بازار ندارید، می‌توانید برای ساخت سایبان کولر آبی از موادی مانند چوب، کارتن پلاست، فوم، یونولیت، برزنت، کارتن، حصیر، ایرانیت، ورق گالوانیزه، آردواز، پروفیل و… استفاده کنید.

چگونه سایبان کولر آبی بسازیم
برای ساخت سایه بان کولر آبی می‌توانید از ایرانیت، کارتن پلاست و حصیر استفاده کنید.

برای ساخت سایبان مناسب حتما باید از موادی استفاده شود که مناسب محیط باشد، پس به این موارد توجه کنید:

  • استفاده از حصیر، فوم یا یونولیت در مناطقی که دارای باد‌های شدید هستند، مناسب نیست.
  • در مناطقی که بارش باران زیاد است، استفاده از برزنت، مناسب‌تر خواهد بود.

چگونه سایبان کولر آبی بسازیم، نحوه ساخت دو مدل سایبان کولر آبی

شکل سایبان کولر آبی، فرقی ندارد و فقط سایبان باید دارای استحکام باشد و سایه خوبی ایجاد کند.

ساخت سایبان کولر با استفاده از ایرانیت

برای این کار باید یک چهار پایه‌ محکم فلزی که ارتفاع آن کمی بلند‌تر از سطح کولر شما باشد، بسازید. پس از ساخت و نصب آن، یک تکه ایرانیت یا ورق گالوانیزه به ابعاد 2 در 1.5 متر تهیه کنید. با استفاده از پیچ، ایرانیت را روی چهارپایه نصب کنید. برای نصب ایرانیت می‌توانید از سیم مفتول هم استفاده کنید؛ اما دوام پیچ را ندارد.

ساخت سایه بان کولر آبی با ایرانیت
چگونه سایبان کولر گازی بسازیم ؟ با استفاده از چند میله و ایرانیت می‌توانید در خانه برای ساخت سایه بان کولر اقدام کنید.

ساخت سایبان کولر با کارتن پلاست

ساخت سایبان کولر با کارتن پلاست به دلیل داشتن قیمت مناسب، هزینه کمی‌تری دارد. همچنین به خاطر ویژگی‌های کارتن پلاست، کار کردن و برش آن راحت‌تر است. برای ساخت سایبان کولر با کارتن پلاست هم می‌توانید ابتدا یک چهار پایه فلزی یا چوبی بسازید و کارتن پلاست را روی آن نصب کنید.

پس از نصب و استفاده از سایبان کولرهای آبی در مناطق گرم و خشک، حدود هزار  لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

در صورتی‌که نمی‌خواهید هزینه زیادی صرف کنید می‌توانید کارتن پلاست را مستقیما روی کولر نصب کنید. برای این کار، اندازه کارتن پلاست را حداقل 20 الی 30 سانتی‌متر از سقف کولر، بزرگ‌تر در نظر بگیرید. البته باید گفت که نصب کارتن پلاست روی چهار پایه و محکم کردن آن با پیچ بهتر است و از خراب شدن سایبان در هنگام وزش باد و طوفان شدید، جلوگیری می‌کند.

چگونه سایه بان کولر آبی بسازیم
با استفاده از کارتن پلاست می‌توانید به راحتی سایه بان کولر آبی بسازید.

ساخت سایبان کولر با یونولیت

اگر نمی‌خواهید هزینه اضافی بابت خرید سایبان کولر پرداخت کنید، پیشنهاد ما ساخت سایبان کولر یونولیتی است. کافیست یونولیتی که 10-15 سانتی متر از ابعاد کولر بزرگ‌تر است را پیدا کنید و روی سقف کولر قرار دهید تا آفتاب به صورت مستقیم به بدنه کولر برخورد نکند.

البته با توجه به اینکه سایبان کولر یونولیتی بسیار سبک است در اثر وزش باد ممکن است دچار اشکال شود. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از جدا شدن یونولیت از بدنه کولر، روی آن را با سنگ یا موزائیک بپوشانید یا آن را با کش به بدنه محکم کنید. در اینصورت تا حد زیادی از جدا شدن سایبان کولر یونولیتی جلوگیری کرده‌اید.

پیشنهاد مطالعه

نکات مهم در ساخت سایبان کولر آبی و گازی

برای حصول بهترین نتایج در ساخت سایبان کولر آبی، این نکات را رعایت کنید:

  • در هنگام ساخت سایبان کولر آبی و گازی باید جهت تابش نور خورشید در نظر بگیرید.
  • پوشش و مواد مناسب انتخاب کنید، به طوری که این پوشش دارای مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و عوامل طبیعی مانند نور آفتاب، برف، باران و باد شدید باشد.
  • باید ابعاد سایبان مناسب باشد و کولر آبی را به طور کامل در مقابل نور خورشید محافظت کند..
  • سایبان نصب شده باید عایق گرما باشد و حرارت ناشی از جذب نور خورشید را به کولر منتقل نکند.
  • علاوه بر داشتن ویژگی‌های ذکر شده، باید به هزینه مناسب ساخت سایبان کولر آبی هم توجه کنید.

استفاده از سایبان کولر آماده استاندارد

در صورت تمایل می‌توانید از سایبان‌های آماده موجود در بازاری هم استفاده کنید. این سایبان‌ها در ابعاد و جنس‌های مختلف و توسط شرکت‌های معتبر بر طبق اصول مهندسی و با در نظر گرفتن موارد حائز اهمیت، طراحی و تولید می‌شوند.

در استفاده از این نوع سایبان، باید نصب آن مطابق نقشه ارائه شده توسط شرکت سازنده انجام شود. باید به این نکته هم اشاره کرد که همه سایبان‌های موجود در بازار استاندارد نیستند و کیفیت مناسبی ندارند؛ پس استفاده ازسایبان‌های بی‌کیفیت اصلا توصیه نمی‌شود.

سایه بان کولر آبی ساخته شده و موجود در بازار
سایه بان های کولر آبی موجود در بازار با توجه به ساختار کولر طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با الگوبرداری، یکی از آن‌ها را بسازید.

با نصب صحیح کولر در جای مناسب و استفاده از سایبان‌ها، علاوه بر کاهش مصرف انرژی، از خرابی مکرر دستگاه جلوگیری می‌شود. برای افزایش عمر مفید دستگاه بهتر است با مشاهده هر خرابی جزئی، دستگاه را تعمیر کنید. در چنین مواقعی از آسیب به سایر قطعات و بیشتر شدن هزینه تعمیرات جلوگیری می‌کند. آچارباز با داشتن یک تیم از متخصصان تعمیر کولر آبی، آماده است تا دستگاه شما را  در کم‌ترین زمان و به بهترین شکل تعمیر کند.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. با سلام
      محمدی عزیز، برای ساخت سایبان میتوانید از سایبان های اماده موجود در بازار استفاده کنید یا یک تکه یونولیت، چوب، ایرانیت، حصیر را که حداقل 20 سانتی متر بزرگتر از کولرتان است را روی سقف کولر قرار داده و آن را باطناب یا کش محکم کنید تا در جای خود ثابت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا