×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دوربین مداربسته

آموزش نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته

همه افراد می‌خواهند از دارایی‌های خود در برابر سرقت و سایر مسائل محافظت کنند؛ بنابراین، دوربین مداربسته وسیله‌ای عالی برای نظارت و افزایش امنیت یک فضای خاص است. دوربین‌های امنیتی در همه‌جا از جمله اماکن اداری و تجاری حتی خانه‌ها برای سیستم امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر به هر دلیلی بخواهید دوربین مداربسته خود را خاموش کنید پس باید نحوه انجام این کار را بدانید؛ پس در ادامه این مطلب آچارباز همراه ما باشید تا نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته را یاد بگیرید.

اگر دوربین شما علی رغم روش‌های اعلام شده خاموش نشد یا نتوانستید آن را روشن کنید بهتر است از یک تعمیرکار برای بررسی و رفع مشکل کمک بگیرید. کافیست در قسمت تعمیر دوربین مداربسته آچارباز سفارش‌تان را ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته با 3 راهکار ساده

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته بسیار ساده است. در ادامه به چند راهکار ساده برای خاموش کردن دوربین مداربسته اشاره می‌کنیم:

1- قطع منبع تغذیه (برق)

اولین و ساده‌ترین راه برای نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته، قطع برق منبع تغذیه آن است. این کار را می‌توانید با جدا کردن دوربین از منبع تغذیه یا قطع کابل‌های آن انجام دهید. قطع منبع تغذیه ساده‌ترین روش است و به حداقل تلاش و زمان نیاز دارد. بااین‌حال، انجام اقدامات احتیاطی لازم برای جلوگیری از خطر احتمالی برق‌گرفتگی یا اتصال کوتاه مهم است.

قبل از جدا کردن دوربین مداربسته منبع تغذیه آن را شناسایی کنید. منبع تغذیه اغلب در کنار دوربین، در جعبه سوئیچ یا پشت صفحه کنترل نصب می‌شود. برای تعیین محل منبع تغذیه، ابتدا تمام منابع برق را در محلی که دوربین در آن قرار دارد خاموش کنید. اگر در ابتدا نمی‌توانید یک جعبه برق یا پنل کنترل پیدا کنید، باید سیم‌ها را از جایی که وارد سیستم دوربین مداربسته می‌شوند، ردیابی کنید.

هنگامی‌که مشخص کردید که برق از کجا به سیستم دوربین مداربسته می‌رسد، نوع اتصال آن را بررسی کنید. انواع مختلف اتصالات به تکنیک‌ها و ابزارهای متفاوت جداسازی مانند پیچ‌گوشتی و انبردست نیاز دارند. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم از برق‌کاران و متخصصان کمک بگیرید. درنهایت، مطمئن شوید تمام اجزای اصلی دوربین را از منابع مربوطه جدا شده‌اند.

قطع کردن برق اولین راهکار نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته
اگر دوربین مداربسته شما دارای باتری داخلی باشد حتی بعد از قطع برق هم تصاویر را ضبط می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

2- غیرفعال کردن اتصال شبکه

دومین راهکار برای نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته از طریق غیرفعال کردن اتصال شبکه است. این کار را می‌توانید با خاموش کردن روتر متصل به دوربین‌های مداربسته یا جدا کردن کابل اترنت از روتر انجام دهید. با غیرفعال کردن اتصال شبکه، دوربین‌های مداربسته به‌طور کامل خاموش می‌شوند. اولین قدم برای این کار شناسایی اتصال شبکه دوربین مداربسته است.

اتصالات شبکه می‌توانند کابلی یا بی‌سیم باشند. نوع اتصال شبکه تعیین می‌کند که چگونه آن را غیرفعال کنید. هنگامی‌که نوع اتصال شبکه خود را شناسایی کردید، این امکان را دارید اتصال شبکه دوربین مداربسته خود را غیرفعال کنید. اتصالات کابلی به‌راحتی قطع می‌شوند؛ جدا کردن کابل‌های RJ45 از دوربین کافی است. اما برای دوربین‌های مداربسته بی‌سیم باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وای فای را در روتر خود غیرفعال یا در صورت وجود از سوئیچ پهنای باند استفاده کنید.
  2. هر روتر را در محدوده آنتن‌های دوربین خاموش یا جدا کنید.
  3. هر شبکه وای فای محلی ایجادشده توسط سایر کاربران را در نزدیکی تنظیمات دوربین امنیتی خود شناسایی و غیرفعال کنید (این شامل روترهای همسایه می‌شود).

برخی از دوربین‌های مداربسته به‌گونه‌ای پیکربندی‌شده‌اند که هنگام قطع برق یا زمانی که به نحوی از منبع برق جدا می‌شود، زنگ هشدار ایجاد کنند. به‌منظور کاهش هشدارهای کاذب و بسته به نوع سیستم امنیتی تنظیم شده، مطمئن شوید که دوربین یا کل سیستم به‌درستی پیکربندی‌شده است.

برای آن دسته از دوربین‌هایی که قابلیت بی‌سیم ندارند، باید ارتباط بین روتر و دوربین را با جدا کردن آن از برق به‌طور فیزیکی مختل کنید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که تنظیمات کاربر مربوط به اتصال هر دستگاه (مانند نام کاربری، رمز عبور و آدرس IP) را در جایی یادداشت کرده‌اید. انجام این کار باعث می‌شود سیستم امنیتی شما پس از غیرفعال کردن مجدد وصل و به‌درستی اجرا ‌شود.

نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته بی‌سیم
بسیاری از دوربین‌های مداربسته جدید از سیگنال‌های رادیویی بی‌سیم 802.11 استفاده می‌کنند که نیاز به درک تداخل فرکانس رادیویی (RFI) دارد.

3- غیرفعال کردن DVR یا NVR

غیرفعال کردن DVR یا NVR نیز سومین راهکار برای نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته است. DVR یک سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که ویدئو را ضبط و ذخیره می‌کند. درحالی‌که NVR عملکردهای مشابه DVR را انجام می‌دهد، اما در عوض از یک شبکه کامپیوتری استفاده می‌کند. غیرفعال کردن این مؤلفه‌ها باعث می‌شود تا دوربین‌ها خاموش شوند. برای انجام این کار، کلید پاور دستگاه خود را پیدا و آن را خاموش کنید. اگر با چندین دوربین متصل از طریق شبکه‌های جداگانه مواجه هستید، ممکن است مجبور شوید هر کدام را جداگانه قطع کنید تا مطمئن شوید غیرفعال هستند. در این مقاله نحوه خاموش کردن دوربین مداربسته از سه طریق از جمله قطع از طریق منبع تغذیه، غیرفعال کردن اتصال به شبکه و غیرفعال کردن از طریق DVR یا NVR را به شما آموزش دادیم. اگر در هر مرحله از خاموش کردن دوربین مداربسته احساس کردید مشکلی وجود دارد یا دوربین شما بدون دلیل خاموش و غیرفعال شده است، برای تعمیر دوربین مداربسته می‌توانید از طریق تماس با شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز ارتباط بگیرید.

تعمیر دوربین مداربسته با آچارباز
خدمت تعمیر دوربین مداربسته و دزدگیر در آچارباز، شامل تمامی اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌شود. هر کجای تهران که باشید، در صورت خرابی این تجهیزات، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر دروبین مداربسته
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا