×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

راهکارهای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

راهکارهای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند گجت‌های پوشیدنی هستند که به‌ غیر از انجام وظایف معمول یک ساعت، در ارسال و دریافت پیام‌ها، برقراری تماس‌ها به کاربران کمک زیادی می‌کنند. این ساعت‌ها همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند ردیابی تناسب‌اندام را ارائه می‌دهند، اما برخلاف ساعت‌های معمولی به شارژ مداوم نیاز دارند. مقدار دوام و طور عمر باتری به برند و نحوه استفاده کاربر بستگی دارد؛ اما می‌توانید به کمک راهکارهای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند، کمتر ساعت را به شارژ بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید. چنانچه با وجود به کارگیری این ترفندها، باتری ساعت شما زود خالی می‌شود، می‌توانید در قسمت تعمیر ساعت هوشمند آچارباز سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. کارشناسان ما وضعیت سلامت باتری را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض می‌کنند.

 راهکار برای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند

راهکارهایی که در ادامه می‌گوییم به شما کمک می‌کنند تا عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید. بااین‌حال، اثربخشی این روش‌ها ممکن است بسته به عواملی مختلفی مانند ویژگی‌ها، برند، فناوری نمایشگر و مدل ساعت متفاوت باشد.

1- مدیریت اعلان‌ها (نوتیفیکیشن)

ساعت هوشمند شما ممکن است اعلان‌های زیادی از همه برنامه‌های خود دریافت کند. شما می‌توانید اعلان‌ها را برای برنامه‌هایی بلاستفاده، خاموش کنید تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. فقط اعلان‌هایی را در گوشی خود روشن بگذارید که برای شما اهمیت دارند. اعلان‌ها اغلب شامل پیامک، ایمیل و پیام‌های شبکه اجتماعی و … می‌شوند. انجام این کار به صرفه‌جویی در مصرف باتری بسیار کمک کرده و از دائم ویبره زدن یا روشن شدن صفحه ساعت جلوگیری می‌کند.

افزایش عمر باتری ساعت هوشمند با خاموش کردن اعلان‌ها
می‌توانید گروه‌ها و کانال‌های مختلف را در شبکه اجتماعی بی‌صدا کنید تا دائم نوتیفیکشن آنها روی ساعت ظاهر نشود.
پیشنهاد مطالعه

2- تنظیم میزان روشنایی صفحه

ممکن است روشنایی صفحه شما خیلی زیاد باشد و به همین دلیل باتری خالی شود. کاهش روشنایی صفحه‌نمایش، عمر باتری ساعت هوشمند را بسیار افزایش می‌دهد. اگر ساعت هوشمند شما حالت روشنایی خودکار (Auto-Brightness Mode) دارد، این امکان را فعال کنید تا میزان روشنایی صفحه بسته به میزان نور اطراف تنظیم شود. با این قابلیت دیگر نیاز نیست نور صفحه‌نمایش در جایی که نور زیادی وجود دارد، در بالاترین مقدار خود باشد.

3- غیرفعال کردن GPS ساعت

جی‌پی‌اس ساعت هوشمند خود را در صورت عدم نیاز خاموش کنید. روشن ماندن GPS در ساعت هوشمند باعث خالی شدن سریع باتری آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که جی‌پی‌اس را به همراه بلوتوث، وای‌فای و هر گزینه اتصال دیگری که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید، خاموش کنید. اگر می‌خواهید در افزایش عمر باتری ساعت هوشمند خود بهترین عملکرد را داشته باشید، دستیار صوتی یا ژست‌های حرکتی را نیز خاموش کنید. با انجام همه این کارها دیگر نیازی نیست ساعت هوشمند خود را مدام به شارژ بزنید.

4- حالت صرفه‌جویی در انرژی

هر زمان که شارژ باتری کم است، باید حالت صرفه‌جویی در انرژی (Power Saving Mode) را روشن کنید. این حالت اغلب ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن و نظارت بر ضربان قلب را غیرفعال می‌کند. در هر ساعت این قابلیت به شکل خاصی قابل تنظیم شدن است. برای مثال در برخی مدل‌ها می‌توانید تنظیمات را طوری انجام دهید که اگر باتری به 15 درصد رسید، به‌طور خودکار نور پس‌زمینه کم شود. توجه داشته باشید که حالت صرفه‌جویی در انرژی برخی از قابلیت‌های ساعت هوشمند را غیرفعال می‌کند.

افزایش عمر باتری ساعت هوشمند با حالت صرفه جویی انرژی
روشنایی صفحه بیشترین تاثیر را در عمر باتری ساعت هوشمند دارد و با فعال سازی حالت صرفه جویی میزان آن کم می‌شود.

5- آپدیت کردن نرم‌افزار و اپ‌ها

آپدیت کردن سیستم‌عامل تنها ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به گجت پوشیدنی شما اضافه می‌کند، بلکه باعث افزایش عمر باتری ساعت هوشمند می‌شود. همیشه ساعت خود را به آخرین نسخه‌ به‌روزرسانی کنید.

اگر هم برای اپلیکیشن‌های داخلی ساعت آپدیت جدید آمده است، آنها را هم به‌روزرسانی کنید. تولیدکنندگان پیشرو ساعت هوشمند مانند اپل و سامسونگ در هر به‌روزرسانی جدید به دنبال رفع باگ‌ها و بهبود قابلیت استفاده برای کاربران هستند.

6- استفاده از صفحه ساعت تیره

اگر ساعت هوشمند شما صفحه‌نمایش OLED دارد، بهتر است از یک صفحه ساعت مینیمال و تا حد زیادی مشکی برای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند استفاده کنید. در پنل‌های OLED، پیکسل‌های سیاه روی نمایشگر خاموش می‌شوند که این امر باعث کاهش نور صفحه خواهد شد. درمجموع، هر چه صفحه‌نمایش شما ساده‌تر باشد و از ویژگی‌های رنگی و متحرک کمتر استفاده کنید، عمر باتری افزایش می‌یابد. برای این کار بهتر به سراغ تصاویر پس‌زمینه مینیمال ساده خود بروید.

کاهش روشنایی صفحه‌نمایش، عمر باتری ساعت هوشمند را بسیار افزایش می‌دهد.

7- پاک کردن اپ‌های بی‌استفاده

ممکن است فکر کنید که برنامه‌هایی که در ساعت هوشمند خود دارید، زمانی که اجرا نشود، هیچ‌گونه باتری مصرف نمی‌کنند؛ اما برخی از برنامه‌ها اغلب در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و به‌این‌ترتیب شارژ باتری را کم می‌کنند. پس اگر برنامه‌هایی دارید که از آنها استفاده نمی‌کنید، بهتر است آنها را حذف کنید. این کار برای کمک به افزایش عمر باتری ساعت هوشمند انجام می‌شود.

افزایش عمر باتری ساعت هوشمند با انتخاب تم‌های تیره
در بسیاری از ساعت‌های هوشمند می‌توانید خودتان تصویر پشت صفحه و تم را شخصی سازی کنید.

8- خاموش کردن نظارت سلامتی

یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی در کاهش عمر باتری، قابلیت نظارت بر سلامتی است. منظور ما استفاده مستمر از حالت‌های ضربان قلب، کنترل یا نظارت بر سطح اکسیژن خون است. ردیابی سلامت و تناسب‌اندام نیازمند حسگرهای نوری است که باعث می‌شود همیشه در حال اجرا باشند. بسیاری از ساعت‌های هوشمند توانایی کنترل فرکانس این سنسورها را دارند. به این صورت که کاربر می‌تواند این قابلیت‌ها را براساس نیازهای خود خاموش یا روشن کند.

عمر باتری ساعت هوشمند چقدر است؟

هر زمان که قصد خرید ساعت هوشمند را دارید، باید به طول عمر باتری آن فکر می‌کنید. ابتدا باید بگوییم که ساعت‌های هوشمند شکل فشرده و جمع‌وجور گوشی‌های همراه هستند که می‌توانند اعلان‌ها را نمایش دهند و ویژگی‌هایی مانند تناسب‌اندام و نظارت GPS را ارائه دهند. این قابلیت‌ها بیشتر شارژ باتری را مصرف می‌کنند. تنها راه برای صرفه‌جویی در عمر باتری، محدود کردن استفاده از این ویژگی‌ها است.

اما عمر باتری بستگی به میزان و نحوه استفاده شما از ساعت هوشمند دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید، باید گجت پوشیدنی خود را روی تنظیمات مربوط به صرفه‌جویی در انرژی قرار دهید. در اینصورت می‌توانید چندسال عمر باتری ساعت خود را افزایش دهید.

در این مطلب سعی کردیم تمام راهکارها برای افزایش عمر باتری ساعت هوشمند را به شما بگوییم. چنانچه با وجود این ترفندها باز هم باتری یا قطعات دیگر ساعت هوشمند شما ایراد دارد می‌توانید در این صفحه روی کلمه تعمیر ساعت هوشمند کلیک کنید یا با شماره  02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

تعمیر ساعت هوشمند در آچارباز
خدمات تعمیر ساعت هوشمند، شامل عیب‌یابی، تعمیر ساعت هوشمند های سری های مختلف می‌شود. برای تعمیر ساعت هوشمند خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر ساعت هوشمند می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر ساعت هوشمند
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا