×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

هر آنچه باید درباره لاستیک دور درب ماشین لباسشویی بدانید

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

زمانی که لباس‌های برای شستشو همراه با آب و پودر داخل دیگ ماشین لباسشویی حرکت می‌کنند، آلودگی‌ها و آب کثیف درون دیگ با لاستیک دور درب ماشین لباسشویی تماس پیدا می‌کنند. این آلودگی‌ها و باقیمانده مواد شوینده در درون لاستیک‌های دور درب رسوب می‌کنند و به‌مرورزمان باعث پاره شدن و بوی نامطبوع در لاستیک دور درب  ماشین لباسشویی می‌شوند.

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی طبق ساختار خاصی طراحی شده است تا املاح آب، ذرات ریزودرشت، گردوغبار و مواد شوینده در داخل آب باقی بمانند؛ در نتیجه تمیزکردن مداوم و تعویض به‌موقع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی اهمیت بسیار زیادی دارد. درصورتی‌که لاستیک یا سایر قطعات لباسشویی شما با مشکلی روبرو است می‌توانید برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید. کافیست سفارش‌تان را در این صفحه ثبت یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. تعمیرکار در اسرع وقت به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کند.

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم و کاربردی در لباسشویی است که با توجه به مدل‌های این دستگاه در انواع مختلفی تولید می‌شود. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را معرفی می‌کنیم:

1- لاستیک ساده درب ماشین لباسشویی

 لاستیک ساده به شکل معمولی و ساده‌ای طراحی شده است؛ بنابراین هیچ شیار و سوراخی روی آن دیده نمی‌شود. تمیزکردن و تعویض لاستیک ساده درب ماشین لباسشویی نسبت به سایر مدل‌ها آسان‌تر است و اغلب نیازی به تکنسین ندارد.

2- لاستیک تک سوراخ درب ماشین لباسشویی

 روی لاستیک تک سوراخ یک‌شیار وجود دارد که به گردش آب کمک می‌کند. اتصال این لاستیک‌ها به محفظه جاپودری به کمک شلنگ بسیار آسان است. در زمان کارکردن ماشین لباسشویی از طریق سوراخی که روی لاستیک طراحی شده روی رخت و لباس‌های شما آب می‌ریزد.

خراب‌شدن و معیوب‌شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می‌تواند در فرایند شستشو اختلال ایجاد کند. در نتیجه باید سریع اقدام به تعویض لاستیک دور درب این دستگاه کنید.

3- لاستیک چراغ ‌دار درب ماشین لباسشویی

 گران‌ترین و جدیدترین لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، لاستیک چراغ‌دار است. یکی از شیارهایی که روی لاستیک چراغ‌دار طراحی شده برای لامپ ماشین لباسشویی و دیگری برای گردش آب استفاده می‌شود. نصب لاستیک چراغ‌دار نسبت به سایر لاستیک‌های سخت‌تر است و نیاز به مهارت و دانش و ابزار مخصوص دارد و سایز آن نیز نسبت به بقیه بزرگ‌تر است. وظیفه شیلنگ بازگرداندن آب جمع شده در لاستیک به جاپودری و داخل مخزن است. لاستیک تک سوراخ به عدم نشتی در ماشین لباسشویی و گردش آب کمک می‌کند.

پارگی لاستیک دور درب لباسشویی
لاستیک تک سوراخ به عدم نشتی در ماشین لباسشویی و گردش آب کمک می‌کند.

مشکلات عمده لاستیک دور درب لباسشویی

 خراب‌شدن و معیوب‌شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می‌تواند در فرایند شستشو اختلال ایجاد کند. در نتیجه باید سریع اقدام به تعویض لاستیک دور درب این دستگاه کنید. در ادامه مقاله مشکلات عمده لاستیک دور درب لباسشویی که نیاز به تعویض دارد شرح داده می‌شود:

1- سیاه‌شدن لاستیک

 یکی از مشکلات لاستیک دور درب لباسشویی، سیاه‌شدن آن است. رطوبت موجود در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث ایجاد این مشکل در لاستیک‌ها شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی به مدت دو ساعت درب را باز بگذارید و لاستیک دور درب را با یک دستمال خشک تمیز کنید.

2- پاره شدن لاستیک

 گیرکردن وسیله‌های تیز مانند سنجاق، خودکار یا گیرکردن زیپ یا دکمه‌های تیز لباس می‌تواند باعث پاره شدن لاستیک درب ماشین لباسشویی شود. در بعضی‌اوقات باز کردن نامناسب درب یا فرسودگی لاستیک‌ها در اثر استفاده طولانی مدت هم علت پاره شدن لاستیک است. برای حل این مشکل باید لاستیک فرسوده را با یک لاستیک جدید تعویض کنید.

3- کپک‌زدن لاستیک

 رطوبت و گرمای داخل دیگ یا باکتری‌هایی که دور لاستیک جمع می‌شوند همگی عامل ایجاد کپک در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی هستند. کپک موجود روی لاستیک می‌تواند باعث حساسیت‌های پوستی و آلرژی در افراد شود؛ بنابراین بهتر است در زمان‌بندی مناسب لاستیک دور درب را تمیز کنید. چنانچه بوی بد و کپک دور لاستیک آن‌قدر شدید باشد که با مواد شوینده پاک نشود باید دراسرع‌وقت اقدام به تعویض لاستیک کنید.

تمیزکردن لاستیک دور درب لباسشویی
به کمک قرص جرمگیر یا سرکه می‌توانید برای تمیز کردن انواع لاستیک دور درب لباسشویی اقدام کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه تعویض لاستیک دو درب ماشین لباسشویی

بهتر است در هنگام تعویض لاستیک دور درب ماشین لباسشویی نکات ایمنی را رعایت کنید. بخشی از این نکات را در ادامه اعلام می‌کنیم:

  • در ابتدا سیم ماشین لباسشویی را از پریز بکشید تا از روشن‌شدن و برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. چنانچه برای باز کردن ماشین لباسشویی، دستگاه را از برق خارج نکنید امکان خطرات احتمالی از جمله برق‌گرفتگی افزایش می‌یابد.
  • با استفاده از پیچ‌گوشتی پیچ‌های قسمت بالای دستگاه را باز کنید.
  • پنل جلویی ماشین لباسشویی با استفاده از دوپیچ بسته شده است. برای باز کردن این قسمت باید از پیچ‌گوشتی استفاده کنید. دقت کنید که در هنگام باز کردن پنل جلویی به ماشین لباسشویی ضربه‌ای وارد نشود، چرا که امکان دارد برد ماشین لباسشویی آسیب جدی ببیند.
  • در مرحله بعد محفظه را بیرون آورده و به سمت بالا بکشید تا بتوانید جاپودری را آزاد کنید و خار متصل به جاپودری رها شود. در زیر محفظه جاپودری پیچ‌هایی تعبیه شده که باید با کمک پیچ‌گوشتی باز کنید.
  • این پیچ‌ها به برد سیم‌هایی متصل شده‌ است که باید در جداکردن آن‌ها احتیاط کنید.
  • بعد از جداکردن خارها قسمت جلوی دستگاه را بردارید.
  • برای تخلیه و فیلر نصب شده در قسمت پایین دستگاه پیچ‌های وجود دارد که باید باز شوند.
  • لاستیک ماشین لباسشویی از طریق یک سیم و فنر به بدنه متصل است که باید آن را آزاد کنید.
  • در مرحله بعد باید پیچ میکروسوئیچ را باز و قاب جلو را با آزاد‌کردن کابل اتصالی باز کنید.
  • سپس بخشی از لاستیک به دیگ متصل شده را با باز کردن فنر و سیم دور درب خارج کنید.
  • در مرحله بعدی باید لاستیک جدید را جایگزین لاستیک قدیمی کرده و مجدد تمام مراحل طی شده را برای بستن قطعات انجام دهید.
تعویض لاستیک دور درب لباسشویی
چنانچه ابزار و مهارت لازم برای تعویض لاستیک دور درب لباسشویی را ندارید، می‌توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

می‌توانید از مواد پاک‌کننده و شیمیایی یا مواد طبیعی مثل لیموترش و سرکه برای تمیزکردن لاستیک دور درب لباسشویی استفاده کنید. برای تمیزکردن لاستیک دور درب با مواد طبیعی باید آب و سرکه را ترکیب کرده و با استفاده از یک اسفنج نرم یا مسواک محلول را به لاستیک بمالید. همچنین برای راحتی کار می‌توانید از اسپری برای اسپری کردن محلول به سطح لاستیک استفاده کنید. بعد از گذشت چند دقیقه و نابودشدن باکتری‌ها می‌توانید از یک دستمال خشک برای ازبین‌بردن رطوبت لاستیک استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله «ترفندهای طلایی تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی به زبان ساده» را مطالعه کنید. چنانچه با توجه به توضیحات اعلام شده لاستیک یا سایر قطعات لباسشویی‌تان مشکلی دارد برای تعمیر لباسشویی می‌توانید کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا