×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینترمنتخب سردبیر

9 علت کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج

کم رنگ چاپ کردن پرینتر بعد از شارژ

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در تیر 1399 نوشته شده بود و در اردیبهشت 1401 دوباره بررسی و به‌روز شده است. همچنین این مطلب در دی 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری آچارباز، بررسی و تایید شده است.

کم رنگ چاپ کردن پرینتر یکی از مشکلات بسیار رایج است که برای هر پرینتر با هر مدل یا برندی اتفاق می‌افتد. اغلب پس از به وجود آمدن این مشکل، اولین راهی که به نظر کاربران می‌رسد، این است که کارتریج را شارژ کنید. در این‌صورت بهتر است شارژ کارتریج در محل شما انجام شود تا خودتان روند انجام کار را زیر نظر بگیرید یا حتی در صورت نیاز به تعمیر پرینتر ، اقدامات لازم توسط تعمیرکار انجام شود. اما اگر به تازگی کارتریج‌تان را شارژ کرده باشید باید چه کاری انجام دهید؟ در این مقاله آچارباز قصد داریم علت کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج و راه‌های برطرف کردن مشکل را آموزش دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج

اگر با مشکل کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج روبه‌رو هستید. ابتدا باید قسمت‌های مختلف کارتریج و پرینتر را بررسی کنید تا علت مشکل را پیدا کنید سپس برای رفع مشکل اقدام کنید. گاهی اوقات مشکل دستگاه جدی نیست و با چند ترفند ساده برطرف می‌شود؛ ولی در برخی اوقات باید مشکل توسط یک تعمیرکار بررسی و رفع شود. در ادامه با دلایل مختلف این مشکل آشنا می‌شویم:

استفاده از تونر بی کیفیت

اولین و مهم‌ترین دلیلی که موجب کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج می‌شود، استفاده از تونر بی‌کیفیت یا تاریخ مصرف گذشته است. بسیاری از افراد سودجو برای پایین آوردن هزینه خود، اقدام به خرید تونرهای بی‌کیفیت یا تاریخ گذشته می‌کنند. البته برخی از تولید کنندگان، مدت زمان مشخصی برای مصرف کارتریج بیان نمی‌کنند؛ اما این بدان معنا نیست که این تونر عمر نامحدود دارند. بلکه در گذر زمان و شرایط نگهداری نامناسب کیفیت تونر پایین می‌آید.

با توجه به این نکته حتی اگر تاریخ انقضا روی تونر و کارتریج ثبت نشده باشداما کیفیت آن‌ها در زمان خرید کاملا مشخص است.

تونر بی‌کیفیت علاوه بر کم رنگ چاپ کردن اسناد، ممکن است منجر به خرابی سایر قطعات پرینتر شود. در نتیجه همیشه به دنبال بهترین مراکز برای تعمیر پرینتر یا شارژ کارتریج در محل باشید.

اولین علت کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج
برای اینکه از کیفیت تونر خود مطمئن باشید، کارتریج خود را به افراد معتبر این حوزه تحویل دهید.

خراب شدن درام کارتریج

یکی دیگر از دلایل کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج ، خراب شدن درام کارتریج است. درام کارتریج میله‌ای سبز رنگ است که وظیفه انتقال و چاپ اطلاعات از پرینتر به کاغذ را برعهده دارد.

تعمیر و شارژ کارتریج در محل با آچارباز
سرویس خدمات شارژ کارتریج در محل شامل ارائه تمامی خدمات شارژ کارتریج و تعمیر انواع کاتریج‌ های لیزری مشکی و رنگی می‌شود که با بهترین تعرفه و قیمت در محل مشتری ارائه می‌شود. کارتریج شما را با هر برندی که باشد، استاندارد شارژ خواهیم کرد.
شارژ کارتریج

این قطعه بسیار حساس است و در صورتی‌که روی آن خط و خش بیافتد یا مشکلی پیدا کند، کیفیت چاپ پایین می‌آید. اگر درام به مشکل خورده باشد، باید در زمان شارژ تعویض شود. با توجه به این موضوع اگر تعویض آن انجام نشود مشکل کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج به‌وجود می‌آید.

عوض کردن درام خراب کارتریج
در اولین مرتبه شارژ کارتریج اورجینال و پرینت گرفتن در حجم بالا باید درام کارتریج عوض شود.

خراب شدن داکتر بلید کارتریج

یکی دیگر از عواملی که موجب کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج می‌شود، خراب شدن داکتر بلید کارتریج است. این قطعه وظیفه دارد تونرهای روی درام را تمیز کند. چنانچه قطعه داکتر بلید دچار خرابی شود، پودر روی درام به درستی تمیز نمی‌شود. در نتیجه کاغذ چاپ شده کم رنگ یا سیاه می‌شود.

برای تعمیر یا تعویض این قطعه از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید که از قطعات باکیفیت استفاده کند. زیرا در غیر این‌صورت ممکن است قطعات بی‌کیفیت استفاده شده و مجدد مشکلات جدید برای کارتریج به وجود آید.

خراب شدن غلتک فوم در کارتریج

یکی از قطعاتی که خرابی یا کثیف شدن آن در کیفیت چاپ تاثیرگذار است، غلتک فوم است. پس اگر کارتریج پس از شارژ شدن کم رنگ پرینت می‌گیرد، ممکن است غلتک فوم کثیف بوده و در زمان شارژ تمیز نشده باشد. پس برای از بین بردن مشکل باید غلتک را با دستمال و محلول مخصوص تمیز کنید یا از یک تعمیرکار برای تعمیر پرینتر کمک بگیرید.

کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج به علت خرابی غلتک فوم
اگر پس از عوض کردن درام و غلتک مشکل کم رنگ پرینت گرفتن کارتریج، همچنان برقرار است یعنی کارتریج با مواد بی‌کیفیت شارژ شده است.

خراب شدن رول مگنت کارتریج

از دیگر عوامل کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج ، خراب شدن قطعه رول مگنت در کارتریج است. این قطعه، در زمان چاپ، تونر را به خود جذب می‌کند و آن را از مگنت به درام انتقال می‌دهد تا فرآیند چاپ تکمیل شود.

چنانچه روی سطح رول مگنت، خش‌دار شود یا تونر جمع شود، کیفیت چاپ تحت تاثیر قرار می‌گیرد و پرینتر کم رنگ پرینت می‌گیرد.

کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج  بعلت خرابی رول مگنت
یکی از دلایلی که رول مگنت را دچار ایراد می‌کند، قرار گرفتن دستگاه در محیط مرطوب است.

استفاده از کاغذ بی‌کیفیت

اگر پس از شارژ کارتریج خود، کاغذ مصرفی را نیز تغییر داده‌‎اید، ممکن است علت کم رنگ چاپ کردن پرینتر شما این مسئله باشد. برای مطمئن شدن از این موضوع بهترین کار این است که با توجه به نوع سند خود از یک کاغذ باکیفیت استفاده کنید که با دستگاه شما سازگار باشد. در بسیاری از مواقع با تعویض کاغذ مصرفی این مشکل برطرف می‌شود.

اولین و مهم‌ترین دلیلی که موجب کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج می‌شود، استفاده از تونر بی‌کیفیت یا تاریخ مصرف گذشته است.

تعداد دفعات شارژ کارتریج

گاهی علت کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج، تعداد دفعات شارژ شدن کارتریج است. به گفته کارشناسان آچارباز اغلب کارتریج‌های اصل بین 15 تا 30 مرتبه و کارتریج های طرح حدود 12 مرتبه قابلیت شارژ دارند و پس از هر بار شارژ ممکن است کیفیت کارتریج تا 20 درصد کاهش پیدا کند. در نتیجه پس از این تعداد شارژ دیگر کارتریج کیفیت مطلوب ندارد و شارژ آن مقرون به صرفه نیست و بهتر است کارتریج جدید خریداری کنید. برای خرید کارتریج اصل و طرح باکیفیت می‌توانید به سایت فروشگاه فالنیک مراجعه کنید.

شارژ کردن بیش از حد کارتریج
کیفیت چاپ کارتریج های اورجینال پرینتر از کیفیت چاپ کارتریج‌های شارژ شده با مواد باکیفیت نیز بیشتر است.

تنظیمات نادرست پرینتر

از دلایل دیگری که می‌تواند منجر به کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج باشد، تنظیمات نادرست پرینتر در زمان چاپ است.

این حالت بیشتر روی پرینترهای برند HP اتفاق می‌افتد؛ یعنی در زمان چاپ، پرینتر روی حالت Economy قرار می‌گیرد. برای بررسی و غیر فعال کردن این تنظیمات می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. فایلی که می‌خواهید پرینت بگیرید را باز کنید.
گزینه فایل در برنامه ورد
مرحله اول غیر فعال کردن EconoMode پرینتر
  • از قسمت File گزینهPrint  را انتخاب کنید.
گزینه پرینت در برنامه ورد
مرحله دوم غیر فعال کردن EconoMode پرینتر
  • از بین گزینه‌های موجود عبارت Printer Properties یا Preferences  را انتخاب کنید.
گزینه  Printer Properties برنامه ورد
مرحله سوم غیر فعال کردن EconoMode پرینتر
  • حال در پنجره باز شده روی عبارت Paper/Quality کلیک کنید.
گزینه  Paper/Quality برنامه ورد
مرحله چهارم غیر فعال کردن EconoMode پرینتر
  • در این زمان می‌توانید گزینه EconoMode را مشاهده و آن را غیر فعال کنید.
گزینه  EconoMode برنامه ورد
مرحله پنجم غیر فعال کردن EconoMode پرینتر

تنظیم نبودن رنگ دستگاه

گاهی ممکن است به علت بهم خوردن تنظیمات پرینتر، پس از شارژ کارتریج، پرینتر کم رنگ چاپ کند. برای بررسی این مسئله باید با توجه به مدل دستگاه وارد تنظیمات آن شوید و مقدار وضوح تصویر را روی حالت استاندارد قرار دهید.

البته با توجه به برند و مدل دستگاه این تنظیمات مختلف است. پیشنهاد می‌کنیم برای تنظیم کردن رنگ پرینتر از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.

تنظیم کردن رنگ دستگاه پرینتر
تنظیمات رنگ پرینترهایی که دارای پنل هستند اغلب از روی پنل انجام می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم تمام علت‌های کم رنگ چاپ کردن پرینتر پس از شارژ کارتریج را بیان کنیم. البته موارد اعلام شده مربوط به کارتریج‌های لیزری است. زیرا شارژ کارتریج‌های جوهر افشان کار استانداردی نیست و ممکن است به دستگاه آسیب رسانده و هزینه بیشتری به شما تحمیل کند.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر

در صورتی که برای تعمیر پرینتر یا شارژ کارتریج در محل دنبال تعمیرکار ماهر هستید، می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام ، من کارتریج رو شارژ کردم و وقتی می‌خوام پرینت رنگی بگیرم تمام رنگ به صورت رنگ قرمز پرینت میشه مشکل چی می‌تونه باشه ؟

    1. با سلام
      سعید عزیز، این مشکل اغلب در خرابی درام یا کارتریج پرینتر به وجود می آید.برای رفع مشکل می توانید یکبار کارتریج را بیرون بیاورید و آن را به خوبی تکان دهید و سپس دوباره داخل دستگاه گذاشته و یک پرینت تستی بگیرید. چنانچه همچنان مشکل وجود دارد باید برای تعمیر پرینتر از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

  2. من کارتریج رو به طور کلی عوض کردم، ولی باز کمرنگ چاپ میکنه علت چیه؟

    1. دهقانی عزیز،
      ممکن است دستگاه پرینتر شما قدیمی شده باشد یا کیفیت کاغذ چاپ شما نامناسب باشد.

  3. سلام پرینتر من خیلی پررنگ پرینتر میگیره ولی روی صفحه خط میندازه علت چیه؟

    1. مسعود عزیز،
      ممکن است درام دستگاه شما دچار مشکل شده باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید برای تعمیر پرینتر با کارشناسان آچارباز در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا