×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت

انتخاب برند یکی از مهم‌ترین مراحل در خرید یک لپ تاپ به شمار می‌رود. یکی از پیشرفته‌ترین برند‌های لپ تاپ مایکروسافت است که از ابتدای تولید لپ تاپ در جهان نقش به سزایی داشته. در این بحث به بررسی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت می‌پردازیم.

بیشتر افراد برای بسیاری از امور روزانه خود و حتی کودکان نیز برای تکالیف مدرسه شان از لپ تاپ استفاده می‌کنند. اگر شناخت کافی از برند‌های موجود در بازار داشته باشیم، انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای کارهای روزمره کار دشواری نیست. کمپانی مایکروسافت یک شرکت توسعه دهنده و همچنین پیشرو در سیستم‌های نرم افزاری رایانه‌های شخصی است که علاوه بر همه این‌ها کتاب‌ها و حتی عناوین بسیاری در رسانه‌های دیجیتال را تولید و ارائه می‌کند.

اداره مرکزی این کمپانی بزرگ و جهانی در واشنگتن واقع شده و تعداد زیادی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا برقرار کرده است. برای نخستین مرتبه در سال 1985 مایکروسافت سیستم عامل ویندوز را به بازار الکترونیک جهانی عرضه کرد و تا کنون هر ساله با پیشرفت‌های بسیاری توانسته است بهترین و برترین لپ تاپ‌های جهان را به دنیا عرضه کند.

 

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
درخواست تعمیر لپ تاپ

 

در کنار تمامی مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت مشکل بزرگی که این برند برای کاربرانش دارد، قیمت فوق‌العاده بالای آن است. کسانی که مایل به داشتن یک لپ تاپ مایکرو سافت هستند، باید بهای بالایی برای داشتن آن بپردازند. البته مدل‌های قدیمی‌تر نیز در بین تمامی مدل‌های مایکرو سافت وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده کرد ولی به طور کلی یکی از معایب مایکروسافت، قیمت بالای آن است.

مدل‌های قدیمی مانند Core m و یا Intel کمی مناسب‌تر هستند ولی مدل‌های به روز مانند SURFACE PRO قیمت‌های بالایی دارند. بیشتر مدل‌های لپ تاپ مایکرو سافت امتیازی بالای 4 ستاره دریافت کرده‌‎اند و از ویژگی‌های خاص و خوبی برخوردار هستند. با همه این‌ها در ادامه این متن به بررسی برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت می‌پردازیم.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت

1- ارتقا ویندوز 7 و ویندوز 8

یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت در ارتقا دادن ویندوز‌ها است. زمانی که سیستم عامل ویندوز شما 7 باشد برای ارتقا دادن به ویندوز 10 ممکن است با پیغامی مبنی بر این که امکان ارتقای دستگاه به ویندوز بالاتر وجود ندارد، مواجه شوید.

برای رفع این مشکل و به دست آوردن یک آپدیت صحیح و بی مشکل می‌توانید وارد کنترل پنل شوید گزینه Windows Update را اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما در حال بروزرسانی است. سپس اگر به مشکلی برخوردید گزینه Update Troubleshooter را انتخاب و اجرا کنید. در نهایت می‌توانید از این نشانی اقدام کنید.

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

در این مسیر می‌توانید ویندوز خود را از آخرین نسخه‌ای که در دسترس دارید به بالاترین نسخه آپدیت کنید.

2- فضای ذخیره سازی کم

در بیشتر لپ تاپ‌هایی که از ویندوز 10 و یا نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل استفاده می‌کنند، مشکلی با عنوان کمبود فضای ذخیره سازی مشاهده می‌شود. یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت نیز مربوط به همین فضای ذخیره سازی است. درست زمانی که شما آپدیت‌های ویندوز را انجام می‌دهید مشکلی با نام فضای ذخیره سازی کم به لپ تاپ شما هجوم می‌آورد.

شاید شما بپرسید که چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

به صورت کلی مایکرو سافت و سایر شرکت‌های تولیدکننده در زمینه الکترونیک کنترل دقیقی روی این مسئله ندارند و کاربران ناچارند که هر چند مدت یک مرتبه سخت افزار و نرم افزار‌های لپ تاپ خود را بروزرسانی کرده و از نسخه‌های جدیدتر که کارایی بیشتری دارند استفاده کنند. همین مسئله سبب می‌شود که فضای بیشتری در محل ذخیره سازی اشغال شده و اختلالاتی را ایجاد کند. برای رفع این مشکل می‌توانید فضای ذخیره سازی را به خوبی کنترل کنید.

روی دکمه استارت ویندوز کلیک کرده و کلمه Clean را در منوی جستجو تایپ کنید، تا به صورت خودکار سیستم آن را برای شما پیدا کند. برنامه Disk Cleanup اجرا می‌شود و می‌توانید از طریق آن فایل‌های بسیار زیادی که کاربرد چندان مهمی ندارند را پاک کرده و فضای ذخیره سازی را بازتر کنید. درایور پیش فرض در این برنامه C است. در صورتی که مطمئن هستید که درایو اصلی که روی لپ تاپ شما نصب شده همین درایو است دکمه OK را بزنید. تمامی ویندوز اسکن می‌شود و یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت به راحتی حل می‌شود.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت

3- چگونه آپدیت خودکار ویندوز را لغو کنیم؟

از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت آپدیت خودکار ویندوز است که مشکلاتی را ایجاد می‌کند. البته که بروزرسانی ویندوز یک عملکرد بسیار عالی و درست است ولی در صورتی که سیستم ویندوز به صورت خودکار و بی دخالت کاربر به این آپدیت بپردازد دچار مشکلاتی در سایر نرم افزار‌ها می‌شود. سیستم عامل ویندوز به صورت خودکار این عمل را انجام می‌دهد ولی شما رد صورت تمایل می‌توانید آن را متوقف کرده و هر زمان که تشخیص دادید زمان بروزرسانی است، آن را آپدیت کنید.

در ویندوز 10 به ترتیب زیر عمل می‌کنیم:

در منوی استارت ویندوز وارد گروه POLICY شده و گزینه بروزرسانی ویندوز را پیدا می‌کنید. در این منو بروزرسانی خودکار یک تیک دارد که شما می‌توانید آن را بردارید و از آپدیت خودکار جلوگیری به عمل آورید. در صورتی که از گزینه Windows Defender نیز استفاده می‌کنید به صورت روزانه ویندوز شما مورد بررسی آپدیت قرار می‌گیرد.

4- اعلان‌های غیرضروری را غیر فعال کنید

همان طور که می‌دانید در ویندوز‌های مختلف مانند ویندوز 10 اعلان‌ها همگی به صورت یک آلارم به کاربر اعلام حضور می‌کنند. یکی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکرو سافت در همین مورد است. تمامی برنامه‌ها مانند ایمل، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌ها، آفیس و . . . زمانی که نیاز به آپدیت داشته باشند و یا این که هنگام اتصال به اینترنت پیامی را دریافت کنند با یک آلارم اطلاع رسانی می‌کنند.

مشکلات نرم افزاری لپ تاپ مایکروسافت

افراد بسیاری هستند که به این اطلاع رسانی توسط اعلان‌ها هیچ علاقه ای ندارند و یا بهتر است بگوییم که آن‌ها را به نوعی مزاحمت به شمار می‌آورند برای این که اعلان‌ها را خاموش کنید راه کاری ساده وجود دارد. وارد منوی تنظیمات شوید و بعد system را باز کنید. تمامی اطلاعیه‌ها و اقدامات شما در مورد اعلان‌ها در این قسمت قابل مشاهده است. خاموش و یا روشن بودن راهنمای ویندوز، غیر فعال کردن و یا فعال کردن اعلان‌ها و . . . را می‌توانید در این قسمت غیرفعال کنید.

در صورتی که بنا به هر دلیل دستگاه شما دچار نقص شد و قادر به برطرف کردن آن نبودید، مشکل پیش آمده را با کارشناس متخصص در این زمینه درمیان بگذارید. در حال حاضر سامانه آچارباز، آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما مشکلات لپ تاپتان را از طریق سایت و یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا مشاوران ما با شما تماس گرفته و در اولین فرصت کارشناس مجرب به محل شما اعزام شود.

 

 

منابع:
britannica.com
laptopmag.com
itpro.co.uk

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا