×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

علت جرقه زدن مایکروفر

جرقه زدن مایکروفر

اگر از افرادی هستید که همیشه از مایکروفر استفاده می‌کنید و به گرم کردن غذا با آن عادت دارید، گاهی شاهد جرقه زدن این دستگاه باشید. جرقه‌ای که به معنای عملکرد نادرست آن بوده و باید آن را جدی بگیرید. جرقه زدن مایکروفر می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در صورت بروز آن، باید نسبت به تعمیر مایکروفر اقدام کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که موجی جرقه زدن مایکروفر می‌شود. به طور کلی باید بیان کرد که اگر مایکروفر شما جرقه زد، قطعا قطعه‌ای از آن معیوب است و باید تعویض شود. یا اینکه باید به تعمیر قطعه موردنظر بپردازید تا مسئله کاملا برطرف شود.
البته بهتر است ابتدا مایکروفر را بررسی کنید تا از دلیل اصلی مشکل باخبر شوید. همانطور که گفته شد مسائل متعددی ممکن بوده موجب جرقه زدن مایکروفر شوند و بدون بررسی نمی‌توان فهمید علت اصلی مشکل از کجا سرچشمه می‌گیرد.
به طور کلی اینکه چرا مایکروفر جرقه می‌زند نشان دهنده بروز یک عملکرد اشتباه است که نیاز به بررسی دقیق برای جلوگیری از آسیب‌های جدی است. ممکن است هنگام گرم کردن مایعات بخشی از آن در دستگاه پخش شده باشد یا پس از گرم کردن غذاهای متعدد توجهی به تمیزی درون محفظه مایکروویو نداشته باشید و چربی‌های ناشی از بخار و یا پاشش مواد غذایی درون ماکروفر تجمع کرده که علت جرقه زدن مایکروفر و سولاردام است.

از بین رفتن لعاب داخل دستگاه

یکی از دلایلی که موجب جرقه زدن مایکروفر می‌شود، از بین رفتن قطعات فلزی یا لعاب داخل مایکروفر است. به نوعی ممکن است به شکل اتفاقی قطعات ریزی از فلز نظیر سیم ظرفشویی پس از تمیز کردن مایکروویو درون آن جا بماند. باید به صورت دقیق درون دستگاه بررسی و قطعه فلزی خارج شود.

 

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر

 

همچنین فلز عریان، بدون داشتن لعاب مخصوص باعث سردرگمی الکترون‌ها حول میدانی خاص می‌شوند که علت جرقه زدن مایکروفر است. گذشته از آن چنانچه این فلز با سرعت خارج نشود می‌تواند دلیل خسارت‌های زیاد مثل سوختگی دیواره‌های ماکروفر و حتی آتش سوزی در دستگاه شود.
پس بهتر است برای رفع این مشکل با کارشناسان و نمایندگی رسمی در تماس باشید تا مسئله را برطرف سازند و دیگر شاهد این موضوع نباشید.

از بین رفتن لعاب مایکروفر
در حین تمیز کردن مایکروفر، مراقب بدنه آن باشید تا آسیب نبیند.

وجود خرابی در پوشش هادی امواج مگنترون

موارد مختلفی هستند که موجب جرقه زدن مایکروفر می‌شوند، اما دیگر موردی که باید به آن اشاره کرد، وجود خرابی در پوشش هادی امواج مگنترون است. در حقیقت قسمت خروجی امواج رادیویی در مگنترون پوشش خاصی وجود دارد، وظیفه آن هدایت اشعه به شکل متمرکز درون مایکروویو است. این قسمت از ورود مواد غذایی و پاشش آن روی قطعات جلوگیری می‌کند.
بی شک اگر مشاهده کردید که حین طبخ و گرم کردن غذا بر اثر گرمای متمرکز روی چربی مقداری از آن پاشیده می‌شود و عجیب نیست که به هادی امواج چسبیده شده و در نهایت علت جرقه زدن مایکروفر است.

پیشنهاد مطالعه

محل جرقه خوردن درون مایکروفر را بررسی کنید

برای اینکه دلیل جرقه خوردن مایکروفر را جویا شوید، با یک متخصص و مراجعه به نمایندگی مربوط، علت را جویا شوید. این امر کمک خواهد کرد تا زودتر علت را متوجه شده و هرچه سریع‌تر مایکروفر را تعمیر کنید. محل جرقه مکان‌هایی نظیر فیلتر اشعه میکا، المنت سقف یا کف، ریل چرخ و قسمت‌هایی چون جوجه گردان است. اینها قسمت‌هایی هستند که چربی روی آنها تجمع می‌کند.
این مکان‌ها از جمله محل جرقه زدنی درون فضای مایکروفر هستند و باید مشخص کرد کدام قسمت جرقه می‌زند.

مشکل دیود مایکروفر

دیودها با همکاری ترانس ولتاژ بالا و خازن، ولتاژ کافی برای مگنترون را فراهم خواهند کرد. گاهی پیش می‌آید که خرابی در دیود به وجود آمده، جرقه زدن در مایکروفر را به دنبال دارد.

وجود سوختگی در دیواره یا کف مایکروفر

عامل احتمالی دیگر جرقه زدن مایکروفر، وجود سوختگی در قسمت دیواره یا کف مایکروفر است. اگر مشاهده کردید که مایکروفر شما دارای چنین قسمت‌هایی است، اگر نسبت به آن بی توجه باشید، مشکلات بزرگ‌تری را در پی خواهد داشت.
بنابراین باید سوختگی موجود در قسمت‌های مورد اشاره را مهم دانست و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
بنابراین باید به این بخش‌ها توجه داشته باشید تا در صورت وجود سوختگی آن را برطرف کنید.

وجود سوختگی در دیواره و کف مایکروفر
تحت هیچ شرایطی از ظروف فلزی داخل مایکروفر استفاده نکنید.

خراب بودن فن همزن مایکروفر

موارد مختلفی وجود دارد که دلیل جرقه زدن مایکروفر است. بنابراین نباید به یک مورد خاص پرداخت. دیگر موردی که باید به آن اشاره کرد خراب بودن فن همزمن است. یکی از بخش های مایکروفر قطعه ای به نام فن همزمن است که موجب به گردش درآمدن سینی شده و در این بین عملیات گرم کردن غذا انجام می‌گیرد.
بنابراین بسیار اهمیت دارد که این قطعه سالم باشد زیرا در صورت معیوب بودن، احتمال جرقه زدن مایکروفر بسیار بیشتر از زمانی است که این فن سالم است. به هر حال در صورت خرابی باید مشکل را برطرف سازید تا جرقه زنی هم به پایان برسد.
زیرا در صورت عدم تعمیر این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا خوشایند نیست که مسئله مورد اشاره ادامه پیدا کند که مشکلات جدی تری به دنبال خواهد زیرا در صورت عدم تعمیر این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا خوشایند نیست که مسئله مورد اشاره ادامه پیدا کند که مشکلات جدی تری به دنبال خواهد داشت. زیرا در نهایت باید نسبت به تعمیر مایکروفر اقدام کنید.

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا