×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

آشنایی با 7 کار اشتباه که موجب آسیب دیدن مو می شود

کار اشتباه که موجب آسیب دیدن مو

داشتن موهای سالم و زیبا یکی از مهم‌ترین عوامل برای داشتن ظاهری زیباتر هستند. این موضوع در میان خانم‌ها و آقایان مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در اعتماد به نفس آن‌ها نیز داشته باشد. بدون شک تغذیه و ژنتیک افراد در داشتن موهای پر پشت و سالم نقش بسیار زیادی دارد.

توجه به روش‌های درست نگهداری از موها نیز در این زمینه مهم است. فعالیت‌های اشتباهی که افراد در رابطه با موهای خود انجام می‌دهند، می‌تواند باعث آسیب دیدگی موها شوند. سشوار کشیدن، اتو کشیدن و … غیر اصولی ازجمله این کارها هستند. به همین دلیل در ادامه این مقاله آچارباز به مهم‌ترین فعالیت‌هایی که باعث آسیب دیدن موها می‌شوند، می‌پردازیم. برای تعمیر اتومو یا تعمیر سشوار می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

7 کار اشتباه که موجب آسیب دیدن مو می‌شود

توجه به روش‌های مراقبت از مو بسیار اهمیت دارد و در صورت رعایت نکردن آن‌ها موها به شدت آسیب می‌بینند. در ادامه به برخی از فعالیت‌هایی که باعث آسیب دیدن مو می‌شوند، اشاره شده‌است.

شانه زدن اشتباه

اولین و مهم‌ترین موضوعی که باعث آسیب دیدن موها می‌شود، شانه زدن اشتباه است. شانه زدن اشتباه باعث کنده شدن موهای شما از ریشه شده و علاوه بر آن ایجاد موخوره‌ را تشدید می‌کند. به هیچ عنوان نباید موهای خیس خود را شانه بزنید. پس از بیرون آمدن از حمام باید اجازه دهید موها کاملاً خشک شده، سپس به کمک برس مناسب، موهای خود را شانه بزنید. می‌توانید قبل از حمام نیز موها را شانه زده تا حین حمام کردن کمتر گره بخورند. بهترین نوع شانه نیز شانه‌های دندانه چوبی یا پلاستیکی هستند. بهتر است از شانه‌های دندانه فلزی استفاده نکنید.

شانه زدن اشتباه و آسیب دیدن مو
یکی از کارهایی که آسیب جدی به موها وارد می‌کند، شانه زدن نادرست موهاست.

رنگ کردن موها

رنگ مو باعث تخریب موها شده و به مرور زمان آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کند. اغلب قصد خانم‌ها از رنگ کردن موها، زیبایی آن‌هاست اما متأسفانه موها پس از رنگ کردن با آسیب جدی روبرو می‌شوند. بدتر از رنگ کردن معمولی موها، استفاده از پودرهای دکلره برای بی رنگ کردن موهاست. بدترین سم برای موهای شما پودر دکلره است. رنگ کردن و پودرهای دکلره علاوه بر تأثیر مستقیمی که روی موها دارند، می‌توانند باعث خارش، قرمزی و زخم نیز در پوست‌های حساس شوند. علاوه بر آن برخی افراد دارای پوست سر نازک هستند و این مواد شیمیایی از طریق پوست به کف سر آنها نفوذ می‌کنند.

استفاده از سشوار و اتو مو

حرارت زیاد باعث خشکی و وز شدن موها شود. اگر به صورت دائم موهای خود را اتو کشیده یا با سشوار خشک کنید، باید توجه داشته باشید که باد سشوار تمام رطوبت موها را از بین می‌برد و امکان نازک شدن تار موها یا سوختن آنها وجود دارد. علاوه بر آن استفاده از اتو مو نیز به دلیل حرارت مستقیم روی موها باعث خشکی و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. گاهی اوقات نیز خرابی اتو مو و سشوار می‌تواند ایجاد آسیب به موها را تشدید کند. بهتر است تعمیر اتومو یا تعمیر سشوار خود را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

سعی کنید اتو مو و سشوار را تنها در مواقع ضروری به کار ببرید و قبل از استفاده نیز حتما از اسپری‌ها یا موادی که آسیب آن‌ها کمتر می‌کنند، استفاده کنید.

کار اشتباه که موجب اسیب دیدن مو و استفاده مکرر از سشوار
باد سشوار تمام رطوبت موها را از بین می‌برد و امکان نازک شدن تار موها یا سوختن آنها وجود دارد.

استفاده نادرست از حوله

شاید باورش کمی عجیب باشد اما استفاده نادرست از حوله نیز به موهای شما آسیب می‌رساند. یکی از کارهایی که اغلب افراد پس از حمام کردن انجام می‌دهند، مالیدن موها به همدیگر به کمک حوله است. اینکار باعث ریزش موی شدید می‌شود. می‌توانید حوله را روی دوش خود بیندازید و اجازه دهید آب موها روی آن ریخته شود. به این صورت در هوای آزاد موهای شما خشک شده و آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

استفاده از شامپوهای نامناسب

شامپوها انواع مختلفی دارند و برای موهای خشک، معمولی، چرب، رنگ شده و … تولید می‌شوند. هنگام خرید، شامپوی مناسب با نوع پوست و موی خود را انتخاب کنید. برخی از شامپوها بدون سولفات هستند و این نوع شامپوها بهترین انتخاب برای موهای خشک به خصوص موهای رنگ شده محسوب می‌شوند. در صورتی که ریزش مو یا شوره دارید نیز می‌توانید از شامپوهای مناسب ریزش و شوره استفاده کنید.

نکته دیگری که هنگام شستن موها باید رعایت کنید، چنگ نزدن موهاست. کافی‌ست شامپو را روی کف سر ریخته و به آرامی موهای خود را ماساژ دهید. بهتر است به ساقه مو نیز شامپو نزنید. میزان شامپویی که هنگام آبکشی موها به ساقه مو می‌رسد، برای تمیز کردن آن کافی است.

کوتاه نکردن موها

موها در صورت مراقبت و رعایت نکات گفته شده، کمتر دچار آسیب می‌شوند. اما برای داشتن موهای سالم‌تر باید به صورت منظم آن‌ها را کوتاه کنید. بهتر است ماهانه یا چند ماه یکبار با قیچی تیز و کاملاً تمیز چند سانتی متر از پایین موهای خود را کوتاه کنید تا در صورت وجود موخوره به قسمت‌های بالایی منتقل نشوند. نوک گیری موها بسیار توصیه شده و باید به صورت منظم انجام شود. در غیر این صورت موها آسیب جدی دیده و مجبور می‌شوید بخش بیشتری از آن‌ها را کوتاه کنید.

موها کردن موها به صورت منظم
یکی از کار های اشتباه که موجب اسیب دیدن مو می‌شود، کوتاه نکردن موها برای مدت طولانی است.

استفاده بیش از حد از نرم کننده مو

نرم کننده‌ها حجم مناسبی از رطوبت را به موها می‌رسانند و این موضوع باعث می‌شود پس از استفاده از آن نرمی در موهای خود احساس کنید. علاوه بر آن نرم کننده تنها برای ساقه‌های مو طراحی و ساخته شده و نباید از آن به ریشه موهای خود بزنید. از ماسک مو نیز هفته‌ای یک یا دوبار استفاده کنید. استفاده بیش از حد از مواد نرم کننده و ماسک‌های مو نه تنها فایده‌ای نخواهد داشت بلکه می‌تواند باعث آسیب دیدن موها نیز شود. می‌توانید پس از حمام از روغن‌هایی مانند روغن آرگان نیز استفاده کنید. این روغن به‌راحتی جذب موها شده و قدرت آبرسانی بالایی دارد.

آشنایی با 7 کار اشتباه که موجب آسیب دیدن مو می شود ، از بسیاری مشکلات رایج موها جلوگیری می‌کند. با رعایت این نکات، نیازی به استفاده از روش‌های ترمیم یا احیای مو نخواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا