×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

آشنایی با خرابی های رایج مخلوط کن و راه حل برطرف کردن آنها

علت خرابی مخلوط کن

مخلوط کن به یکی از وسایل برقی‌های موجود در آشپزخانه گفته می‌شود که جهت درست کردن انواع دسر، مخلوط کردن مواد غذایی و … به کار می‌رود. در برخی موارد ممکن است، مخلوط کن در حین کار کردن دچار مشکل شده و کار نکند، یا اینکه روشن نشود. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکلات در مخلوط کن می‌شوند، که در مقاله «آشنایی با خرابی های رایج مخلوط کن و راه حل برطرف کردن آنها » قصد داریم به آن‌ها بپردازیم، با ما در این مقاله از آچارباز همراه باشید.

مخلوط کن روشن نمی شود

یکی از مشکلات رایج مخلوط کن این است، که دستگاه روشن نمی‌شود. از جمله دلایل مختلفی که می‌تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن شوند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • خرابی پریز

ابتدا قبل از انجام هر کاری بهتر است پریز را به وسیله یک فازمتر بررسی کنید. در صورتی که فازمتر در دسترس شما نبود، می‌توانید یک وسیله برقی دیگر به پریز متصل کنید. اگر روشن شد، مشکل از دستگاه است؛ در غیر اینصورت پریز خراب است و بهتر است از یک پریز دیگر استفاده کنید.

  • قطعی سیم دستگاه

در برخی موارد علت روشن نشدن مخلوط کن قطع شدن سیم اتصال دستگاه به پریز است، در این حالت سیم را بررسی کرده در صورتی که پوسیده یا قطع بود آن را تعویض کنید.

  • خرابی دکمه on/off مخلوط کن

در صورتی‌که پریز و سیم دستگاه مشکل نداشتند، در مرحله بعد باید دکمه‌های دستگاه را بررسی کنید، چرا که در برخی موارد خرابی دکمه‌ها باعث روشن نشدن دستگاه می‌شوند. برای رفع مشکل باید دستگاه را باز کرده و آن‎‌ها را تمیز کنید. اگر مشکل برطرف نشد، بهتر است آن‌ها را تعویض کنید.

  • ضربه خوردن دستگاه

در برخی موارد ممکن است دستگاه از دست شما افتاده و ضربه خورده باشد، در این حالت احتمال شکسته شدن قطعات دستگاه وجود دارد و ممکن است روشن نشود. جهت رفع این مشکل باید مخلوط کن را به صورت کامل از بیرون و داخل بررسی کنید. هر کدام از قطعات آن شکسته بودند را تعویض کنید تا مشکل آن برطرف شود.

  • بروز اختلال در موتور

در برخی موارد موتور دستگاه در اثر کار کردن در طولانی مدت، ضربه دیدن، نشت آب به داخل آن و … نیم سوز شده، یا به صورت کامل سوخته است و اجازه کار کردن به دستگاه را نمی‌دهد.

جهت رفع مشکل موتور دستگاه بهتر است، از مراکز تخصصی تعمیر مخلوط کن کمک بگیرید.

علت روشن نشدن مخلوط کن چیست؟
در صورتی‌که موارد گفته شده را مطالعه و بررسی کردید، ولی مشکل دستگاه شما برطرف نشد، از تعمیرکاران حرفه‌ای در زمینه تعمیر مخلوط کن کمک بگیرید.

علت خاموش شدن مخلوط کن بعد از چند ثانیه به صورت خودکار

علت اصلی خاموش شدن مخلوط کن بعد از چند ثانیه، کار کردن به صورت ناگهانی، بروز اختلال در عملکرد محافظ الکتریکی یا اورلود است، علت خرابی این قطعه می‌تواند کارکردن موتور در طولانی مدت باشد. به صورت کلی دلیل نصب اورلود روی این دستگاه این است که اگر فشار زیادی روی موتور بود دستگاه را خاموش کند.

 در برخی موارد موتور توانایی کار کردن ندارد، در نتیجه اورلود دستور خاموشی می‌دهد.

  • اگر اورلود یا قطعات مرتبط با آن دچار مشکل شده‌ باشند باید آن‌ها را به صورت تخصصی بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.
  • از دیگر دلایل بروز این مشکل خرابی پروانه فن دستگاه است، در این حالت دستگاه داغ کرده و خاموش خواهد شد. با تعویض پروانه فن، می‌توانید این مشکل را رفع کنید.
تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن
علت خاموش شدن ناگهانی مخلوط کن در حین کار
بهتر است جهت خرد کردن مواد غذایی‌های سفت و محکم مثل: کشک، یخ و … از مخلوط کن استفاده نکنید.

علت کاهش قدرت و سرعت کار مخلوط کن

در برخی موارد ممکن است پس از ریختن مواد غذایی درون دستگاه متوجه شوید که دستگاه مثل همیشه کار نمی‌کند، یعنی سرعت و قدرت کافی ندارد، دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند، از جمله:

  • خرابی بوش موتور
  • خرابی بوش تیغه
  • کاهش زغال مخلوط کن
  • کثیفی کلکتور
  • نیمسوز شدن آرمیچر

جهت رفع این مشکلات باید این قطعات بررسی شده و در صورت لزوم، تعویض شوند.

علت نشت مواد داخل پارچ مخلوط کن

ممکن است، قسمت انتهایی پارچ مخلوط کن که یک پیچ بزرگ تو خالی از جنس پلاستیک فشرده است، در اثر کار زیاد و یا ضربه دیدن دچار ساییدگی شود. در این حالت موادی که درون دستگاه می‌ریزید، به بیرون یعنی به کوپلینگ نشت می‌کند و باعث آسیب زدن به قطعاتی مثل: کوپلینگ و قطعات متصل به آن از جمله موتور خواهد شد.

  • جهت رفع این مشکل باید پیچ شش ضلعی توخالی را تعویض کنید، تا به قطعات داخلی دستگاه آسیب نزند.

پیشنهاد مطالعه

علت نشت مواد غذایی به کوپلینگ مخلوط کن
پس از استفاده از مخلوط کن، باید آن را با دقت و تمیز شستشو دهید.

علت له شدن و خرد نشدن مواد غذایی به حد کافی

علت اصلی خرد نشدن مواد غذایی درون مخلوط کن، کند شدن تیغه درون دستگاه است.

  • جهت رفع این مشکل باید تیغه درون دستگاه را تعویض یا تیز کنید، تا مشکل شما به صورت کامل رفع شود.

در صورتی که پس از تعویض و یا تیز کردن تیغه‌ها مشکل شما برطرف نشد بهتر است به بررسی سایر دلایل بپردازید.

علت از کار افتادن موتور مخلوط کن پس از اتصال به پارچ

علت اصلی از کار افتادن موتور مخلوط کن پس از اتصال به پارچ، گریپاژ کردن تیغه دستگاه است. شما خودتان به راحتی می‌توانید این مشکل را در خانه برطرف کنید.

  • جهت رفع این مشکل با دست تیغه‎‌ها را بچرخانید تا حرکت کنند.
  • سپس دستگاه را روشن کنید.
  • در صورتی‌که مشکل رفع نشد، بهتر است قطعات مختلف پارچ که به کوپیلنگ وصل می‌شود را باز کنید و آن‌ها را گریس کاری کنید تا مشکل شما رفع شود.

جهت رفع لرزش مخلوط کن حین کار، بهتر است، به اندازه کافی مواد غذایی درون آن ریخته و از ریختن مواد غذایی سفت درون آن بپرهیزید.

علت از کار افتادن موتور مخلو کن
علت گیرپاژ کردن موتور دستگاه، سرویس نکردن به موقع دستگاه است.

علت صدای اضافی مخلوط کن در حین کار کردن

علت صدای زیاد و غیر طبیعی مخلوط کن، می‌تواند ناشی از برخورد پره‌ها به تنگ یا خرابی کوپلینگ و بوش دستگاه باشد.

برای خرد کردن مواد غذای‌های سفت از این مخلوط کن استفاده نکنید. این کار موجب آسیب زدن به پره‌های دستگاه و پس از آن باعث برخورد پره‌های تیغه به بدنه پارچ و سر وصدای زیادی دستگاه می‌شود.

  • همچنین خرابی یاتاقان‌ها و بوش مخلوط کن هم باعث ایجاد صدای زیاد دستگاه می‌شود، که با تعویض آن‌ها این مشکل رفع خواهد شد.

مخلوط کن هنگام کار می لرزد

علت بروز این مشکل پر بودن پارچ بیشتر از حد معمول، ریختن مواد غذایی محکم و یا جمع شدن تفاله در قسمت زیر تیغ است.

  • جهت رفع لرزش مخلوط کن حین کار، بهتر است، به اندازه کافی مواد غذایی درون آن ریخته و از ریختن مواد غذایی سفت درون آن بپرهیزید.
  • ·        اگر در صورت رعایت این موارد دستگاه لرزش داشت، بهتر است تیغه را باز کرده و زیر آن را تمیز کنید تا مشکل لرزش مخلوط کن رفع شود.
علت لرزش مخلوط کن چیست؟
قبل از روشن کردن مخلوظ کن، بررسی کنید که تیغه شل یا سفت نباشد

در صورتی‌که مشکل مخلوط کن شما به کمک این مقاله رفع نشد، بهتر است از آچارباز مرکز تخصصی تعمیر مخلوط کن کمک بگیرید.

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا