×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

چرا مخلوط کن روشن نمی‌شود؟

علت روشن نشدن مخلوط کن

در برخی موارد ممکن است پس از فشردن دکمه on دستگاه مخلوط کن، متوجه روشن نشدن آن شوید. دلایل مختلفی از جمله: خرابی اورلود دستگاه، سوختن موتور، کوتاه شدن زغال دستگاه، خرابی سیم برق مخلوط کن و … باعث روشن نشدن مخلوط کن خواهد شد. در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با دلایل روشن نشدن مخلوط کن و نحوه رفع این مشکل آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید تا در صورت بروز این مشکل ب‌توانید خودتان به راحتی و بدون کمک گرفتن از تعمیرکار تعمیر مخلوط کن را انجام دهید.

علت روشن نشدن مخلوط کن چیست؟

امروزه مخلوط کن یکی از وسایل برقی‌ پرکابرد در اکثر منازل، کافه، رستوران و … است.

برخی از مشکلات را خودتان در منزل می‌توانید به راحتی رفع کنید، از جمله این مشکلات می‌توان به: کمبود برق، رفع فشار زیاد روی موتور دستگاه، قطعی پریز برق، خرابی سیم برق، کوتاه شدن زغال دستگاه اشاره کرد.
همچنین سایر مشکلات اعم از: سوختن موتور، خرابی اورلود دستگاه، پاره شدن سیم‌ها و اتصال کوتاه آن‌ها و … را باید به کمک تعمیرکار رفع کنید.

چک کردن سیم برق مخلوط کن
در صورتیکه مخلوط کن شما روشن نشد، بهتر است قبل از انجام هرکاری پریز و سیم کشی مخلوط کن را بررسی کنید.

کمبود برق

یکی از دلایل روشن نشدن مخلوط کن کمبود برق است. در برخی موارد پس از اینکه متوجه مشکل روشن نشدن دستگاه شدید، بهتر است قبل از انجام هر کاری برق محیط را بررسی کنید و از اینکه برق دارید مطمئن شوید. اگر برق نداشته باشید بدون شک هیچگونه وسیله برقی روشن نخواهد شد.

در مرحله بعد اگر برق داشتید اما دستگاه روشن نشد، باید پریز برق را به کمک یک فاز متر چک کنید، اگر فازمتر در دسترس شما نبود بهتر است مخلوط کن را با یک پریز دیگر امتحان کنید.
همچنین ممکن است این مشکل به علت بروز نوسانات برق رخ داده باشد.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن

خرابی سیم‌های برق متصل به مخلوط کن

در برخی موارد خرابی سیم برق اتصال مخلوط کن به پریز برق، علت اصلی روشن نشدن مخلوط کن است. در این حالت پس از بررسی برق ساختمان، پریزهای برق و اطمینان از سالم بودن آن‌ها سیم اتصال مخلوط کن به پریز را بررسی کنید.

اگر مشکل از سیم برق بود، جهت رفع این مشکل باید سیم برق اتصال مخلوط کن به پریز را به همراه دو شاخه آن تعویض کنید.

تعمیر مخلوط کن
تعمیرات تخصصی مخلوط کن را به افراد با تجربه بسپارید.

خرابی صفحه کنترل برق مخلوط کن

صفحه کنترل یکی از قطعات اصلی رساندن برق به دستگاه است. اگر مشکل از سیم برق نبود، باید وضعیت صفحه کنترل برق مخلوط کن را بررسی کنید. همچنین دلیل اجازه ندادن برق رسانی به موتور و سایر قطعات را بیابید. چنانچه ایراد ناشی از خرابی صفحه کنترل برق باشد باید جهت رفع این مشکل صفحه کنترل تعمیر شود.

تعمیر صفحه کنترل برق یک کار تخصصی است جهت تعمیر مخلوط کن از متخصصین حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

خراب بودن کلیدهای اصلی مخلوط کن

از دیگر دلایل روشن نشدن مخلوط کن می‌توان به خراب بودن کلیدهای اصلی آن اشاره کرد.
در حالت عادی با فشردن کلید پاور دستگاه روشن خواهد شد، اما در صورتی‌که این دکمه‌ها خراب باشند دستگاه پس از فشردن دکمه power هیچ عکس العملی از خود نشان نداده و روشن نمی‌شود.

جهت رفع این مشکل باید کلیدهای اصلی را باز کنید و به کمک یک مولتی متر کلیدهای اصلی و اتصالاتشان را بررسی کنید.

تا زمانی که از خرابی کلیدها مطمئن نشدید، آن‌ها را باز نکنید، چراکه ممکن است مشکل از کلید و دکمه‌ها نباشد و شما با این کار به آن‌ها آسیب بزنید.

پیشنهاد مطالعه

استفاده درست از مخلوط کن
جهت جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در مخلوط کن بهتر است به صورت صحیح از آن استفاده کنید.

کوتاه شدن زغال موتور مخلوط کن

یکی از دلایل روشن نشدن مخلوط کن که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم، کوتاه شدن زغال موتور است.

اغلب پس از مدتی کار کردن موتور دستگاه، ممکن است ذغال دستگاه کوتاه شود. در حالتی که ذغال دستگاه کوتاه تر از حالت معمول می‌شود موتور دستگاه راه‌اندازی نخواهد شد.

تنها راه رفع این مشکل مخلوط کن، تعویض زغال موتور است.

پیشنهاد مطالعه

خراب بودن اورلود مخلوط کن

خرابی اورلود در مخلوط کن نیز می‌تواند علت اصلی روشن نشدن آن باشد. اگر مشکوک به خرابی اورلود بودید، بهتر است به کمک یک اوومتر آن را به روش زیر تست کنید:

  1. ابتدا سیم‌های متصل به اورلود را از آن جدا کنید.
  2. در مرحله بعد اوومتر را به پایه‌های اورلود وصل کنید.
  3. در صورتی که عقربه‌های اوومتر بدون حرکت بودند، بدون شک اورلود خراب شده است.
  4. اگر عقربه‌ها حرکت کردند و مایل به عدد صفر بودند، پس مشکل از سایر قطعات دستگاه است.

جهت رفع مشکل مخلوط کن در این حالت باید اورلود دستگاه تعویض شود.

تا زمانی که از خرابی کلیدها مطمئن نشدید، آن‌ها را باز نکنید، چراکه ممکن است مشکل از کلید و دکمه‌ها نباشد و شما با این کار به آن‌ها آسیب بزنید.

سوختن موتور مخلوط کن

اصلی‌ترین قطعه دستگاه مخلوط کن موتور آن است. اغلب دلایلی مانند: کارکردن زیاد در طولانی مدت، نفوذ آب درون آن، نوسانات برق و … باعث سوختن موتور مخلوط کن می‌شود.

البته قبل از هر گونه اقدامی، بهتر است بگویم که همیشه مشکل از موتور نیست، چراکه اکثر موتورها دارای اورلود و محافظ هستند. برای مطمئن شدن از وضعیت موتور اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا باید اورلود را بررسی کنید، چراکه اورلود در وسایل برقی مانند یک محافظ عمل می‌کند. با سوختن اورلود دستگاه از کار می‌افتد، ممکن است شما با بررسی سایر قطعات مشکوک به سوختن موتور شوید، اما اورلود سوخته باشد.
  2. در مرحله بعد جهت اطمینان از سلامت موتور می‌‌توانید سیم‌های اتصال آن به سایر اجزا را جدا کنید و موتور را به برق 220 ولت بزنید.

اگر موتور کار کرد بدون شک مشکل از اورلود یا محافظ موتور بوده و در غیر اینصورت موتور دستگاه شما سوخته است و باید تعویض شود.

در این حالت جهت موتور مخلوط کن می‌توانید از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیر مخلوط کن مثل آچارباز کمک بگیرید.

علت سوختن موتور مخلوط کن
در حین استفاده از مخلوط کن مراقب باشید که آب به داخل آن نفوذ نکند.

خرابی صفحه کنترل سرعت یا صفحه کنترل الکترونیکی مخلوط کن

از دیگر دلایل روشن نشدن مخلوط کن خرابی صفحه کنترل سرعت یا صفحه کنترل الکترونیکی است.

صفحه کنترل سرعت یکی از حساس‌ترین قطعات مخلوط کن است که اگر دچار مشکل شود، جهت رفع مشکل آن باید از تعمیرکاران حرفه‌ای و کار بلد کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

وارد شدن فشار زیاد به موتور مخلوط کن

در برخی موارد علت روشن نشدن مخلوط کن خرابی هیچکدام از قطعات آن نیست. دلیل روشن نشدن مخلوط کن فشار آمدن به موتور است. این مشکل اغلب بر اثر روشن ماندن دستگاه برای مدت طولانی یا سقوط دستگاه از ارتفاع بالا به وجود می‌آید. بدون شک در این زمان فشار زیادی به موتور دستگاه شما وارد شده است.
جهت رفع این مشکل دستگاه، نیاز به کار خاصی نیست، کافی است به مدت پنج الی شش ساعت از دستگاه استفاده نکنید تا مشکل برطرف شود.

ولی اگر با اقدامات اعلام شده مشکل رفع نشد باید از یک مرکز تخصصی تعمیر مخلوط کن برای عیب یابی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

تعمیر مخلوط کن در آچارباز
خدمت تعمیر مخلوط کن آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر مخلوط کن است. برای تعمیر مخلوط کن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر مخلوط کن می‌توانید درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، پیک شرکت، مخلوط کن شما را به تعمیرگاه برده و پس از تعمیر به شما باز می‌گرداند..
درخواست تعمیر مخلوط کن
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا