×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

مشکلات دسته ps5 + راه حل رفع آنها

مشکلات دسته PS5

فرض کنید در حساس‌ترین لحظه بازی هستید؛ اما دسته ps5 شما به صورت ناگهان قطع می‌شود، آیا این موضوع برای شما نگرانی به وجود نمی‌آورد؟ از آنجایی‌که دسته پی اس 5 حین بازی به صورت مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما شاید به اندازه 5 ثانیه آن را کنار بگذارید، این دسته‌ها زودتر از حالت معمول با مشکلاتی نظیر دریفت، خالی شدن شارژ، شارژ نشدن و … مواجه می‌شوند.

این موضوع نشان می‌دهد که حتی بهترین لوازم جانبی نیز ایراداتی دارند، بنابراین خوب است بدانید که چگونه آنها را برطرف کنید. در این مقاله به طور کامل در مورد مشکلات دسته PS5 صبحت می‌کنیم. چنانچه کنسول یا دسته شما ایرادی دارد، می‌توانید در قسمت تعمیر دسته PS5یا تعمیرات PS5 سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

بررسی و حل رایج ترین مشکلات دسته ps5

اینکه شما با مشکلات رایج دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید آشنا باشید و بدانید چگونه برطرف می‌شوند، می‌تواند باعث از بین رفتن بخشی از نگرانی‌های شما ‌شود، مشکلات دسته ps5 نیز به همین صورت هستند. در ادامه رایج‌ترین مشکلاتی که برای دسته ps5 پیش می‌آید را معرفی می‌کنیم.

مشکل دریفت دسته  پی اس 5

دریفت دستهPS5  اغلب به دلیل فرسودگی کلی دسته اتفاق می‌افتد. دریفت شدن دسته به زمانی گفته می‌شود که دسته خودبه‌خود کاری را انجام می‌دهد، بدون آنکه شما در حرکت شخصیت داخل بازی نقش داشته باشد.

دریفت اغلب در ماژول جوی استیک دسته رخ می‌دهد. جوی استیک دسته به برد کنترل‌کننده اصلی لحیم شده و به پتانسیومترهایی متصل می‌شود که حرکت انگشت شست کاربر را تشخیص می‌دهد. استفاده مدام می‌تواند کیفیت جوی استیک را کاهش دهد.

حل مشکل دریفت درسته پی اس 5

بهترین روش برای رفع این مشکل دسته پلی استیشن، جدا کردن کل دسته و تعویض قطعات مختلف آن است؛ اما شاید فرسودگی دسته تنها دلیلی نباشد که جوی استیک‌ها به طور غیر طبیعی حرکت می‌کنند. تمیز کردن دسته ممکن است مشکل را رفع کند؛ اما برای رفع این مشکل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دسته را غیرفعال کنید.
  • جوی استیک را طوری حرکت دهید که تمامی نواحی زیر آن قابل مشاهده باشد.
  • هرگونه گردوغبار یا کثیفی که می‌بینید را با یک گوش پاک‌کن و کمی الکل تمیز کنید.
  • درحالی‌که جوی استیک‌ها را هنوز حرکت می‌دهید، این امکان را دارید از سشوار با دور تند برای از بین بردن هرگونه آلودگی باقی‌مانده استفاده کنید.

اگر این راه‌حل مشکل شما را برطرف کرد، زمان آن فرا رسیده است که به بازی برگردید و از بازخورد لمسی دستهPS5  و عملکرد جوی استیک لذت ببرید. اگر مشکل حل نشد، باید جوی استیک‌های قدیمی را با مدل جدیدتر تعویض کنید.

مشکل دریفت دسته پلی استیشن
یکی از مهم‌ترین مشکلات دسته‌های ps5 دریفت شدن آن است که اغلب حین بازی منجر به قطع اتصال می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

مشکل شارژ نشدن دسته PS5

هنگامی‌که دسته PS5 شارژ نمی‌شود، اغلب مشکل از کابل شارژ است. بااین‌حال، ممکن است مشکل از اتصال کابل به دسته یا حتی اتصال کنسول پلی استیشن 5 به دسته باشد.

اگر دستهPS5  شما اصلاً شارژ نمی‌شود، ممکن است با کابل شارژ معیوب شده یا پورت USB-C مشکل داشته باشد. رایج‌ترین مشکلات دسته PS5 برای شارژ نشدن عبارت‌اند از:

خرابی کابل شارژ

اگر دسته PS5 شما با استفاده از کابل، شارژ نمی‌شود ممکن است مشکل از کابل باشد. شما تنها با نگاه کردن به کابل متوجه مشکل نخواهید شد، زیرا ممکن است مشکل از سیم‌کشی داخلی کابل باشد.

خرابی باتری دسته

دسته PS5 یک عدد باتری داخلی دارد که نمی‌توانید آن را جدا کنید. اگر این باتری خراب‌شده باشد و دیگر نمی‌تواند شارژ را نگه دارد، باید آن را تعویض کنید.

وصل نشدن کابل و دسته

ممکن است مشکلی در ارتباط بین کابل و دسته وجود داشته باشد، مثلاً پورت دسته مشکل داشته باشد. این بدان معناست که هیچ برقی بین دسته و کابل منتقل نمی‌شود. پس پورت دسته را با کابل دیگری امتحان کنید.

بروز نبودن سیستم‌عامل

اگر فرآیند به‌روزرسانی سیستم‌عامل کنسول، قطع‌شده یا به‌طور کامل انجام‌نشده باشد، ممکن است دسته در آینده به‌درستی شارژ نشود، پس سیستم‌عامل را آپدیت کنید.

مشکلات قطعات داخلی

برخی دسته‌ها ممکن است به دلیل فرسودگی قطعات داخلی از کار بیافتند. این امر به‌ویژه در صورتی صادق است که دستگاه به زمین افتاده باشد، در آب غوطه‌ور شده یا به هر دلیلی آسیب دیده باشد.

درنهایت دسته را بررسی کنید تا مشکل از کابل دسته نباشد و اتصال آن با برق برقرار باشد، اگر مشکل از کابل نبود! ممکن است باتری قادر به نگهداری شارژ نباشد. درهرصورت، مشکلات فوق را یکی‌یکی بررسی کنید تا مشکل اصلی را پیدا کنید.

اینکه شما با مشکلات رایج دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید آشنا باشید و بدانید چگونه برطرف می‌شوند، می‌تواند باعث از بین رفتن بخشی از نگرانی‌های شما ‌شود، مشکلات دسته ps5 نیز دقیقاً به همین صورت هستند.

مشکل دسته پلی استیشن و شارژ شدن آن
اگر دسته پلی استین شما شارز نمی‌شود؛ ابتدا کابل آن را بررسی کنید، سپس باتری آن را به منظور تعویض یا تعمیر مورد بررسی قرار دهید.

مشکل وصل نشدن دسته PS5

وصل نشدن دسته پلی استیشن 5 یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات دسته PS5 است. ابتدا مطمئن شوید که دسته پلی استیشن 5 به‌طور کامل شارژ شده و به کنسول متصل است. اگر پلی استیشن 5 خود را روشن کردید و متوجه شدید که هر چه دکمه‌های روی دسته را فشار می‌دهید، دسته کار نمی‌کند و هیچ اتفاقی در صفحه اصلی کنسول نمی‌افتد، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • کنسول را به‌طور کامل خاموش کنید.
  • دکمه پاور PS5 را روی خود سیستم نگه دارید.
  • پس از اولین بوق معمول، مدت کوتاهی پس ‌از آن صدای دوم را می‌شنوید و درنهایت این روند باعث خاموش شدن دسته کنسول می‌شود.
  • کنسول را برای یک یا دو دقیقه رها کنید.
  • سپس دسته پلی استیشن 5 خود را با استفاده از کابل USB به سیستم متصل کنید.
  • به کمک دکمه، پاور دوباره کنسول را دوباره روشن کنید.
  • این فرآیند کمی بیشتر از حد معمول طول می‌کشد.
  • سپس باید به صفحه اصلی پلی استیشن بازگردید و دسته دوباره شروع به کار کند.

 این درواقع راه‌حلی ساده برای رفع اکثر مشکلات دسته پلی استیشن 5 است. راه دیگر می‌تواند ریست کردن دسته PS5 با استفاده از سوزن باشد.

ريست كردن کنترلر ps5

سوراخ بسیار کوچکی در پشت دسته برای ریست کردن دسته وجود دارد، برای این که بتوانید ریست دسته را انجام دهید مراحل زیرا را دنبال کنید:

  1. سوزن را به مدت سه تا پنج ثانیه داخل سوراخ قرار دهید و نگه دارید.
  2. دسته خود را با استفاده از کابل USB-C به پلی استیشن 5 وصل کنید.
  3. دکمه PS را روی دسته فشار دهید تا دسته فعال شود.

اگر مشکلات دسته PS5 نظیر قطع و وصل شدن، نداشتن شارژ، دریفت شدن و… مانع بازی کردن شما می‌شود و با وجود حل دستی آنها همچنان حل نشده‌اند یا تخصص کافی برای حل آنها ندارید، لازم است با افراد متخصص در این حوزه تماس بگیرید. تعمیر دسته PS5 و تعمیرات PS5 در بسیاری از موارد می‌تواند مشکلات را به‌طورکلی رفع کنند البته به شرطی که توسط کارشناسی ماهر انجام شود. پس ابتدا به تعمیر فکر کنید، زیرا نسبت به خرید دسته جدید هزینه کمتری دارند. برای ثبت سفارش تعمیر می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعميرات ps5 با آچارباز
تعميرات ps5 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا