×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

چرا همزن برقی بوی سوختگی می‌دهد؟

بوی سوختگی همزن برقی

اگر همزن برقی شما در حین کار بوی سوختگی می‌دهد، این مسئله یک هشدار جدی است که باید به آن توجه کنید. شما می‌توانید‌ با عیب یابی و بررسی علت بوی سوختگی همزن برقی مشکل قطعه و یا قطعات، در زمان درست همزن را بررسی کرده و مشکل آن را برطرف کنید و دیگر با این گرانی وسایل برقی خانگی، مجبور به خرید یک همزن برقی جدید نشوید.

همزن برقی یک وسیله کارآمد است که اغلب در هر آشپزخانه‌ای یکی از آن‌ها وجود دارد. اما گاهی هنگام کار با همزن برقی بوی سوختگی از آن احساس می‌شود. وبلاگ آچارباز قصد دارد، این بار به بررسی علت بوی سوختگی همزن برقی بپردازد. پس با ما در وبلاگ آچارباز همراه باشید.

تعمیر همزن برقی با آچارباز
خدمت تعمیر همزن برقی شامل عیب یابی و تعمیر انواع همزن است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. برای تعمیر همزن خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر همزن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر همزن برقی

چه دلایلی سبب بوی سوختگی همزن برقی می‌شود؟

در این قسمت به بررسی اجزایی از همزن برقی می‌پردازیم که سبب بوی سوختگی در آن می‌شوند:

تیغه‌های همزن برقی دلیل بوی سوختگی همزن برقی

تیغه‌های همزن برقی سبب خرد شدن قطعات مواد غذایی در همزن می‌شوند. وقتی ما صحبت از تیغه‌ها می‌کنیم منظورمان مجموعه‌ای شامل تیغه‌ها، یاتاقان و صفحه آب‌ بندی دستگاه است. صفحه آب بندی موجود در تیغه از نفوذ مایعات به داخل موتور همزن برقی جلوگیری می‌کنند. چنانچه صفحات آب بندی یا بلبرینگ‌ها کار خود را به درستی انجام ندهند، امکان سوختن موتور همزن برقی وجود دارد. بنابراین یکی از دلایل بوی سوختگی همزن برقی، اختلال در بلبرینگ‌ها یا صفحات آب بندی تیغه‌ها و در نتیجه نفوذ آب یا مایعات به داخل موتور است.

تیغه‌های همزن برقی
تیغه‌های همزن برقی در صورتیکه آب بندی درست نشده باشند، سبب نفوذ آب در موتور و در نتیجه بوی سوختگی همزن برقی می‌شوند.

موتور همزن برقی

خرابی در سایر اجزای همزن برقی، سبب نفوذ آب به موتور همزن برقی می‌شود و در نتیجه شما بوی سوختگی در موتور را احساس خواهید کرد.

حلقه‌های آب بندی همزن برقی

واشرها و حلقه‌های آب بندی دستگاه، هنگامی که به صورت دراز مدت از همزن برقی استفاده می‌شود، دچار پارگی یا ترک می‌شوند. این امر نیز سبب نفوذ مایعات به داخل موتور و بوی سوختگی همزن برقی می شود. با تعویض واشرها می‌توان از سوختگی موتور همزن برقی جلوگیری کرد.

واشر یا جلقه‌های آب بندی همزن برقی
از جمله دلایل بوی سوختگی همزن برقی، خرابی واشرها یا حلقه‌های آب بندی دستگاه است.

براش‌های کربنی همزن برقی

یکی دیگر از دلایل بوی سوختگی همزن برقی، خرابی براش‌های کربنی موتور است. براش‌های کربنی در واقع رابط بین سیم و موتوردر همزن برقی هستند و انتقال برق به آراماتور و موتور را به عهده دارند. زمانیکه همزن برقی در دراز مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این براش‌های کربنی مستهلک شده و ممکن است در گذر زمان، تماسشان را با آرماتور از دست داده و در نتیجه برق به موتور نرسد. در این صورت یا موتور همزن، روشن نمی‌شود و یا بوی سوختگی خواهد داد.

یکی از دلایل بوی سوختگی همزن برقی، اختلال در بلبرینگ‌ها یا صفحات آب بندی تیغه‌ها و در نتیجه نفوذ آب یا مایعات به داخل موتور است.

براش های کربنی موتور همزن برقی
براش‌های کربنی یکی از اجزای قطعات موتور همزن برقی هستند که وظیفه رساندن برق به موتور را به عهده دارند.
پیشنهاد مطالعه

کوپلرهای همزن برقی دلیل بوی سوختگی همزن برقی

کوپلرهای همزن برقی بخشی از مخلوط کن هستند که به صورت پایه قرار دارند و بخش شیشه‌ای مخلوط کن به آن متصل می‌شود. جنس و شکل کوپلرها متفاوت است. زمانی که کوپلرها ذوب یا خراب شده باشند، باز هم مایعات از ظرف شیشه‌ای مخلوط کن یا همزن برقی وارد دستگاه شده و باعث بوی سوختگی موتور همزن برقی یا مخلوط کن می‌شود.

کوپلرهای همزن برقی
کوپلرها برآمدگی برجسته در بالای پایه کن یا همزن برقی هستند که پایه‌ی شیشه‌ای مخلوط کن یا همزن برقی به آن متصل می‌شود. نشتی آن سبب بوی سوختگی همزن برقی یا مخلوط کن می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم از علل بوی سوختگی همزن برقی با شما صحبت کنیم. چنانچه در حین کار این بو را حس کردید، بهتر است همزن برقی را خاموش کرده و تعمیر آن را به تکنسین‌های ماهر بسپارید تا ضمن بررسی و عیب یابی علت بوی سوختگی همزن برقی، آن را تعمیر کنند و دیگر مجبور به خرید یک همزن برقی جدید نشوید. اگر تکنسین ماهر و زبده در اختیار ندارید که متخصص تعمیر همزن برقی باشد، می‌توانید از خدمات آنلاین ما استفاده کرده و سفارش‌تان را در اپلیکیشن و یا وب سایت آچارباز به ثبت برسانید. همکاران ما با ارائه بهترین خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک شما خواهند آمد.

برای تعمیر همزن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا