×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانهلوازم کوچک آشپزخانه

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت چیست؟

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

جرقه زدن موتور چرخ گوشت ، یکی از مشکلاتی است که در حین روشن کردن چرخ گوشت برای آن رخ می‌دهد. این مشکل می‌تواند به دلیل مشکل در خود موتور یا استفاده نادرست از آن ایجاد شود. در این مقاله از آچارباز، علت جرقه زدن موتور این وسیله را توضیح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید. اگر چرخ گوشت شما هم این مشکل را دارد و به دنبال یک تعمیرکار متبحر و مطمئن هستید، به بخش تعمیر چرخ گوشت بروید و درخواست خود را ثبت کنید. تیم مشاوره و پشتیبانی ما در کوتاه‌ترین زمان، با شما تماس می‌گیرند تا مراحل تعمیر چرخ گوشت شما را انجام دهند.

چرا چرخ گوشت به یک باره در حین کار کردن جرقه می‌زند؟ چه دلایلی باعث این اتفاق می‌شود؟ در ادامه، مهم‌ترین دلایل جرقه زدن چرخ گوشت را بخوانید.

آن‌چه در این مطلب می‌خوانید:

اتصال مدارها علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

یکی از دلایلی که سبب جرقه زدن موتور می‌شود، اتصالی مدارهاست. شما کلید روشن/خاموش دستگاه را می‌زنید، ناگهان چرخ گوشت شروع به جرقه زدن می‌کند. در این شرایط، ممکن است مدارها دچار اتصالی شده ‌باشند. در داخل چرخ گوشت، مداری وجود دارد که برق را از پریز به دوشاخه و سپس به قطعات می‌رساند. این مدار دارای اتصال‌های متعدد است. یک اتصالی در مدار، می‌تواند سبب بروز جرقه در چرخ گوشت شود.

اتصال مدار چرخ گوشت علت جرقه زدن
گاهی در همان لحظه اول که دستگاه را روشن می‌کنید، چند جرقه ریز در چرخ گوشت مشاهده می‌کنید. این اتفاق، می‌تواند به دلیل اتصال بین مدارها رخ دهد.

دقت کنید که پس از شستن قطعات چرخ گوشت، قبل از روشن کردن دستگاه، قطعات به‌طور کامل خشک شده باشند.

وجود اصطکاک

اصطکاک بین قطعات، یکی دیگر از دلایل جرقه زدن موتور است. این مسئله به دلیل عوامل مختلفی، همچون تمیز نبودن چرخ گوشت، رخ می‌دهد.

اگر از مواد گوشتی غیرتمیز که دارای اضافات گوشتی هستند، در چرخ گوشت خود زیاد استفاده کنید، به مرور زمان، بین قطعات چرخ گوشت، اصطکاک ایجاد می‌شود.

تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت

خرابی در اورلود موتور

قبل از هر چیز باید بدانیم، قطعه‌ی اورلود در چرخ گوشت چه کار می‌کند؟ اورلود از یک صفحه حساس فلزی، قاب مخصوص، پلاتین‌های حساس و اتصال المنت تشکیل شده‌است. یکی از عواملی که باعث ایجاد چرقه در موتور چرخ گوشت می‌شود، خرابی اورلود موتور دستگاه است. این اتفاق به دلیل استفاده نادرست از دستگاه، خرابی موتور و سوختن آن یا ریختن تکه‌های استخوان یا مواد خیلی سفت داخل چرخ گوشت رخ می‌دهد. برای رفع این مشکل، باید از تعمیرکار چرخ گوشت کمک گرفت.

اصطکاک قطعات چرخ گوشت
اگر متوجه شدید، اصطکاک عامل جرقه زدن موتور است، باید گوشت را قبل از چرخ کردن، تمیز کرده و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ، در یخچال بگذارید.

وجود رطوبت زیاد در چرخ گوشت و استفاده از مواد آبدار

وجود رطوبت و نم در چرخ گوشت، سبب نفوذ آب یا رطوبت در موتور دستگاه می‌شود. دقت کنید که پس از شستن قطعات چرخ گوشت، قبل از روشن کردن دستگاه، قطعات به‌طور کامل خشک شده باشند.

همچنین استفاده از مواد آبدار در چرخ گوشت نیز می‌تواند باعث نفوذ رطوبت به داخل دستگاه و جرقه زدن چرخ گوشت شود.

پیشنهاد مطالعه

فرسودگی کموتاتور علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

کلکتور  یا کموتاتور یکی از قسمت‌های مهم چرخ گوشت است. کلکتور ک استوانه مسی است. روی این استوانه مسی تعداد زیادی شیار است که داخل هر شیار عایق جریان الکتریکی قرار دارد. نقش کلکتور انتقال جریان الکتریکی به آرمیچر است. برای این کار کلکتور در تماس با زغال‌های آرمیچر است. اگر کموتاتور فرسوده یا خراب شود، هنگام چرخیدن، به دلیل اتصال نادرست با ذغال‌ها، جرقه ایجاد می‌شود.‌و در نتیجه منشاء جرقه زدن موتور این وسیله می‌شود. برای حل این مشکل، تعمیرکار چرخ گوشت باید قطعه را تعویض کند.

چرخ کردن گوشت همراه سبزیجات
چرخ کردن گوشت به همراه پیاز و یا خرد کردن سبزی‌ها توسط چرخ گوشت، باعث نفوذ رطوبت در موتور و جرقه زدن آن می‌شود.

چگونه مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت را برطرف کنید؟

همانطور که گفته شد، چنانچه این اتفاق افتاد، باید از افراد متخصص کمک گرفت. اما گاهی در شرایط اضطراری قرار می‌گیرید. در صورتی که از مهارت کافی برخوردارید، با دنبال کردن اصول زیر، می‌توانید مشکل را حل کنید.

  1. برای برطرف کردن مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و دوشاخه‌ی آن را از پریز جدا کنید.
  2. قاب دستگاه را با پیچ گوشتی باز کنید. حالا می‌توانید داخل دستگاه را ببینید.
  3. اتصالات مدار را بررسی کنید. اگر ایراد موتور ، به دلیل اتصال‌های مدار بود، باید به تعمیر اتصالات یا تعویض مدار بپردازید.
  4. اگر مسئله چیز دیگری، مثل گیر کردن استخوان‌های ریز در دنده‌ها و … باشد، باید گوشت را تمیز کرده و مدتی در یخچال قرار دهید.
علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت
اگر به هر دلیلی چرخ گوشت دچار جرقه شد، بهترین کار سپردن دستگاه به تعمیرکار است.

در این مقاله از وبلاگ آچارباز، به علت ایجاد جرقه در موتور چرخ گوشت پرداختیم. در ادامه، نحوه برطرف کردن مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت را نیز آموزش دادیم.

اگر از چرخ گوشت خود زیاد استفاده می‌کنید، اما در شرایط حاضر، چرخ گوشت‌تان خراب شده، کافی است برای تعمیر چرخ گوشت، سفارش‌تان را در وب سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما در کمترین زمان، با شما تماس بگیرند و در محل حاضر شوند.

تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام یه چرخ گوشت دارم قسمت کلکتورش جرقه شدید میزنه و انقد داغ میشه سرخ میشد سیم پیچیش هم داغ شده بود که بردم هم کلکتورش هم سیم پیچیش و نو کردم ولی دوباره بستم دیدم همون‌جوری جرقه میزنه . بالشتک موتورش آهنربای دائمیه و موتورش دی سی . یه پل دیود داره که چک کردم سالمه و ایراد نداشت حتی با دو تا سالم عوض کردم مطمئن بشم ولی جرقه میزد دیگه نمی‌دونم چکار کنم سیم پیچیش هم که تازه عوض شده و مثل قبله لطفاً کمکم کنید.مدارش بجز پل چیزی نداره که بگم ایراد از اونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا