×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اخبار آچاربازسخت افزار

تراشه اسنپدراگون 670 توسط کوالکام معرفی شد

تراشه اسنپدراگون 670

جدیدترین تراشه اسنپدراگون 670 با قابلیت هوش مصنوعی توسط کوالکام معرفی شد. این تراشه که برای دستگاه‌های موبایل میان رده ساخته شده، نسبت به نسل قبلی خود، از نظر راندمان مصرف انرژی بهبودهایی پیدا کرده است.

کوالکام درباره این تراشه گفته است:

سری ۶۰۰ از پردازنده‌های اسنپدراگون ما به‌خاطر مصرف کم باتری، ارتباطات پیشرو و تطبیق‌پذیر راحت در بین مشتریان پلتفرم موبایل محبوبیت بالایی دارد. حال اسنپدراگون ۶۷۰، جدیدترین عضو از این خانواده‌ است و به‌گونه‌ای مهندسی شده تا فناوری‌های پیشگام را به جریان اصلی خریداران گوشی‌های هوشمند هدیه کند؛ خریدارانی که بیشترین‌ها را از دستگاه‌هایشان طلب می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون 670 به نسبت رده‌های قبلی خود بهبودهای بسیار ریزی پیدا کرده است، در این سری از تراشه مانند سری 710 از لیتوگرافی 10 نانومتری استفاده شده است و گفتنیست که در سری 670 برای اولین بار از پردازنده کریو 360 استفاده شده است.

پردازنده کریو، از دو هسته‌ی پردازشی با فرکانس ۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند که در کنار ۶ هسته‌ی کم‌مصرفِ دیگر با فرکانس ۱.۷۵ گیگاهرتز به انجام وظیفه مشغول است. طبق ادعای  Qualcomm، این نسل ۱۵ درصد نسبت به نسل پیشین سریع‌تر است.

تراشه اسنپدراگون 670

پردازنده‌ی گرافیکی هم که توسط اسنپدراگون ۶۷۰ ارائه می‌شود، آدرنو ۶۱۶ است که طبق گفته‌ی کوالکام به‌ترتیب ۲۵ و ۳۵ درصد سرعت بالاتری در رندرگیری نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰ و ۷۱۰ دارد. در بخش صفحه‌نمایش نیز تولیدکنندگان می‌توانند نهایتاً از کیفیت ۱۰۸۰ بهره بگیرند.

به گفته کوالکام، هوش مصنوعی به کار رفته در این تراشه، با کمک پردازنده Hexagon سرعت بیشتری پیدا کرده است، در واقع آن‌ها اعلام کرده‌اند که سرعت پردازش‌های هوش مصنوعی نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰، تا ۱.۸ برابر بهبود یافته است.

لازم به ذکر است که تراشه 670 با فریمورک‌های Caffe و Caffe 2، تنسورفلو، ONNX و کیت توسعه‌ی پردازش عصبی کوالکام سازگاری دارد.

در زمینه اتصالات نیز این تراشه از مودم X12 LTE بهره‌مند است و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت آپلود و تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود ارائه می‌کند؛ همچنین پردازنده‌ی سیگنال‌های تصویر اکنون سنسورهایی تا ۲۵ مگاپیکسل (برای دوربین‌های دوگانه تا ۱۶ مگاپیکسل) و فیلمبرداری با کیفیت 4K و ۳۰ فریم در ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

گفتنیست طبق بیانیه کوالکام، این پردازنده‌ امسال در دسترس تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

منبع: venturebeat.com

 

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر
4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا