×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

هنگام خرید بخاری برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟

خرید بخاری برقی

نشستن در کنار بخاری برقی و استفاده از گرمای مطبوعش، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در روزهای سرد سال است که تجربه آن بسیار دلنشین خواهد بود. البته گاهی نوشیدن یک فنجان شکلات داغ و تماشای یک روز برفی سال و یا رفتن در زیر پتو فضای دلچسبی است که سرمای روز را برای شما دل‌انگیز‌تر می‌کند!

اگر فضای شما محدود است و یا گرم شدن فضا با سرعت بالا و آسان برای‌تان مهم‌تر از هزینه آن است، توصیه می‌کنیم از بخاری برقی استفاده کنید، چون کارآمدتر و بهتر است. وبلاگ آچارباز در این مقاله به معرفی انواع و اقسام بخاری برقی پرداخته و در ادامه در مورد مسائلی چون: هنگام خرید بخاری برقی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟، چند مدل بخاری برقی داریم و در نهایت آیا مصرف بخاری برقی برای ما ضرر دارد یا خیر!، صحبت می‌کند.

هنگام خرید بخاری برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟

قبل از اینکه در مورد رعایت نکات لازم در هنگام خرید بخاری برقی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا در مورد انواع بخاری برقی صحبت کنیم.

انواع بخاری برقی

سه مدل بخاری برقی در بازار موجود است که عبارتند از:

  1. بخاری برقی سرامیکی
  2. بخاری برقی روغنی
  3. بخاری برقی مادون قرمز

اندازه بخاری برقی

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید بخاری برقی، توجه به اندازه و نوع کاربری‌اش است. اگر برای یک فضای کوچک بخاری برقی بزرگ خریداری کنید، انرژی زیادی را هدر داده‌اید و هزینه شما نیز بسیار بالا خواهد رفت. در عین حال اگر بخاری برقی کوچکی را برای یک فضای بزرگ انتخاب کنید، باز هم انرژی هدر رفته و اتاق نیز گرم نمی‌شود.

به یاد داشته باشید هرگز کودک‌تان را با بخاری برقی تنها نگذارید.

اندازه بخاری برقی
به یاد داشته باشید، برای گرم نگه داشتن حدود 30 سانتی مترمربع فضا به 10 وات نیروی گرمایی نیاز دارید. بنابراین اگر فضای شما 45 متر است، بخاری برقی 1500 واتی می‌تواند گرمای لازم را به شما بدهد.

فناوری بخاری برقی

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بخاری برقی، این است که بخاری برقی مورد نظر ما چه فناوری‌هایی دارد؟ با وبلاگ آچارباز همراه باشید تا در مورد انواع فناوری‌های استفاده شده در بخاری برقی صحبت کنیم:

گرمایش همرفتی

انواع بخاری‌های برقی، گرمایش همرفتی دارند. در این شیوه جریان گرما از طریق یک وسیله تولید کننده حرارت، مثل سیم پیچ برقی، روغن یا سیم برق عبور کرده و کل محیط را گرم می‌کند. بخاری‌های برقی که فن‌دار هستند نیز از این سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند.

گرمایش تابشی

این مدل بخاری برقی فقط فضای روبروی خود را گرم می‌کند، از این نوع بخاری برقی در اتاق خواب، محیط‌های کاری که فضای اتاق کوچک هستند، استفاده می‌کنند. در میان بخاری‌های برقی که فناوری آنها تابشی است، مدل‌هایی وجود دارد که اندازه کوچکی داشته و می‌توان حتی در شرکت در زیر میز قرار داد و گرم ماند.

گرمایش Micathermic

گرمایش  Micathermic از دو شیوه تابشی و همرفتی استفاده می‌کند. در این نوع بخاری اتاق بسیار سریع گرم می‌شود و در عین حال گرد و غبار و عوامل حساسیت‌زا در هوا پخش نمی‌شوند.

بخاری برقی  Micathermic
اگر فردی مبتشطلا به آسم و آلرژی است، در میان انواع بخاری برقی، بخاری‌هایی که فناوری گرمایش Micathermic دارند، گزینه بسیار مناسبی هستند.

آیا لازم است، هنگام خرید بخاری برقی به مدل آن هم توجه کنیم؟

پاسخ این پرسش مثبت است، چون براساس نیاز شما، مدل‌های مختلف بخاری برقی وجود دارد که در وبلاگ آچارباز با یکدیگر آنها را مرور خواهیم کرد:

انواع بخاری برقی از نظر محل قرار گیری

  • بخاری برقی زمینی

این مدل بخاری برقی کوچک بوده و روی سطح زمین به راحتی به صورت عمودی قرار می‌گیرد، حسن بزرگ این مدل این است که جاگیر نبوده و نکته دوم اینکه فن‌دار هستند و می‌توانند به راحتی گرما را در اتاق منتشر کنند و همینطور تعمیر بخاری برقی زمینی، به آسانی قابل انجام است.

 

تعمیر بخاری برقی در محل
خدمت تعمیر بخاری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی است و در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخاری برقی

 

بخاری برقی زمینی
بخاری برقی زمینی فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به راحتی در کف اتاق قرار می‌گیرد.
  • بخاری برقی کوچک

این مدل بخاری برقی کوچک و ساده بوده و به راحتی قابل جابه‌جایی است. حتی می‌توان آن را روی میزکار نیز قرار داد. هزینه مصرفی برق این نوع بخاری برقی بسیار پایین است، چون تنها فضایی که شما در آن مستقر هستید را گرم می‌کند. به طور مثال اگر روی میز کار قرار می‌دهید، تنها فضای اطراف شما را گرم خواهد کرد.

  • بخاری برقی دیواری

بخاری‌های برقی دیواری، فضایی اشغال نمی‌کنند و روی دیوار نصب می‌شوند و مناسب محیط‌های کاری باز همچون کارگاه‌ها هستند.

  • بخاری برقی قرنیزی

اگر به دنبال یک سیستم گرمایشی مناسب در خانه‌های قدیمی هستید، می‌توانید از بخاری‌های برقی قرنیزی استفاده کنید. بخاری‌های برقی قرنیزی، گرما را از کف به سمت سقف هدایت می‌کنند، به راحتی جابه‌جا می‌شوند و در عین حال گرمای بسیار خوبی دارند. حسن دیگر بخاری‌های برقی قرنیزی این است که مشابه رادیاتور عمل کرده و دارای لوله‌های انتقال آب گرم و تبادل حرارتی هستند. لوله‌کشی که برای آنها استفاده می‌شود، روکار است و تا 50 درصد هزینه لوله‌کشی را کاهش می‌دهد.

بخاری برقی قرنیزی
نکته‌ای که در خرید بخاری برقی قرنیزی باید به آن توجه کنید این است که این بخاری برقی مناسب فضاهای محدود بوده و نمی‌تواند تمام اتاق‌ها و سالن‌های مجاور را گرم کند.

خرید کدام بخاری برقی به صرفه تر است؟

در هنگام خرید بخاری برقی، نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، برچسب انرژی آنهاست. با توجه به اینکه مصرف انرژی برق بخاری‌های برقی بسیار بالا است، در هنگام خرید بخاری برقی لازم است به این نکته توجه کنید که برچسب رده انرژی آن، چگونه است؟ رده انرژی همان خطوط رنگی هستند که روی لوازم برقی گذاشته می‌شود.

گاهی روی بخاری‌های برقی به علت محدویت فضا به جای گذاشتن خطوط رنگی از حروف انگلیسی استفاده می‌شود که هرچه به ابتدای حروف انگلیسی نزدیک‌تر باشد، اتلاف انرژی آن کمتر است.

برچسب انرژی
یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بخاری برقی، توجه به برچسب انرژی آن است.

آیا استفاده از بخاری برقی ضرر دارد؟

هنگامی که در مورد نکات مهم خرید بخاری برقی سخن می‌گوییم این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا استفاده از بخاری برقی ضرر دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم، با اینکه استفاده از بخاری برقی مصرف انرژی بالایی دارد، اما یک وسیله گرمایشی راحت است که سریع گرمای مورد نیاز را فراهم می‌کند. در کنار این ویژگی‌های مثبت خطر اشتعال بالای آن و آسیبش به بدن را نیز، باید در نظر گرفت. از جمله آسیب‌هایی که می‌تواند بخاری برقی به بدن بزند، خطر سوختگی پوست وحتی سرطان پوست به دلیل دمای بالای آن و گاهی وز وزکردن گوش‌هاست.

پیشنهاد مطالعه

کودک و بخاری برقی
به یاد داشته باشید هرگز کودک‌تان را با بخاری برقی تنها نگذارید.

در این مطلب سعی براین داشتم تا مقاله‌ای جامع درمورد راهنمای خرید بخاری برقی در اختیار شما قرار دهیم و به شما یادآوری کنیم تا در هنگام خرید بخاری برقی، به چه نکاتی توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا