×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

آشنایی با ۹ مدل بخاری برقی

انواع بخاری برقی

به تدریج که هوا سرد می‌شود، استفاده از انواع بخاری برقی تبدیل به یک نیاز اساسی در خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز مختلف می‌شود. در گذشته تنوع زیادی در انواع بخاری برقی وجود نداشت اما امروزه شما می‌توانید انواع این وسیله گرمازا را در مدل‌های متنوع و کم مصرف در بازار ببینید.
معمولا انواع بخاری برقی اندازه کوچکی داشته و به راحتی می‌توان آنها را جابه‌جا کرد. از طرفی دیگر کار با آنها ساده و بی‌دردسر است. در این مقاله به معرفی ۹ مدل آنها میپردازیم:

مدل های مختلف بخاری برقی

۱- رادیاتور برقی
۲- بخاری برقی کم مصرف
۳- بخاری برقی تابشی
۴- بخاری برقی فن دار
۵- بخاری برقی کانوکتور
۶- بخاری برقی حمامی ضد آب
۷- فن هیتر دلونگی
۸- بخاری برقی فن دار صنعتی
۹- بخاری برقی دیواری طرح اسپیلیت

1- رادیاتور برقی

مردم رادیاتور برقی را به عنوان شوفاژ برقی و یا رادیاتور روغنی می‌شناسند. این محصول به شکل شبکه‌های رادیاتور بوده که داخل پره‌هایش از روغن پرشده‌است. در این مدل بخاری برقی المنت باعث داغ شدن روغن موجود در دستگاه شده، روغن در پره‌ها حرکت می‌کند و محیط پیرامون خانه گرم می‌شود. در واقع روغن در این دستگاه به عنوان ناقل حرارت بوده نه سوخت دستگاه!

تعمیر رادیاتور برقی
روغن موجود در رادیاتور برقی به عنوان ناقل گرما عمل کرده و نیاز به تعویض ندارد.

مزایا و معایب رادیاتور برقی

  • رادیاتور برقی نسبت به بخاری گازی هزینه مصرفی بالاتری دارد.
  • رادیاتور برقی نسبت به بخاری‌های گازی بدون دودکش امن‌تر است. مخصوصا اگر در اتاق خواب‌های کوچک استفاده ‌شوند.
  • می‌توان از آنها برای خشک کردن لباس و حوله و… استفاده کرد و تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید، این است که بلافاصله پس از خشک شدن لباس مخصوصا اگر در آنها الیاف پلی‌استر باشد. بلافاصله از روی رادیاتور آن را بردارید؛ وگرنه لباس می‌سوزد.
  • رادیاتورهای برقی معمولا 5 تا 15 پره دارند و توان مصرفی‌شان 900 تا 2000 وات است. در این مدل بخاری برقی ترموستاتی وجود دارد که به صورت خودکار دستگاه را در دو حالت کم و زیاد خاموش و روشن می‌کند.
تعمیر رادیاتور برقی
رادیاتور برقی به نسبت بخاری‌های گازی بدون دودکش در اتاق خواب امن‌تر است.

2- بخاری برقی کم مصرف

یکی از ایرادهای عمده که به انواع بخاری برقی گرفته می‌شد، مصرف برق بالای آنهاست. در سری‌های تازه انواع بخاری برقی مدل‌های کم مصرف آن وارد بازار شده‌اند. روش عملکرد بخاری برقی کم مصرف به صورت هیتر است و گرمای تولید شده به وسیله یک پروانه در سبک و سیاق پنکه در هوا جریان می‌یابد و می‌توانید شما جهت آن را تعیین کنید.

در واقع بخاری برقی کم مصرف، دستگاه  بخاری پنکه‌ای با توان مصرفی حدود 300 وات است که گرمای تولید شده آن به وسیله لامپ یا المنت تأمین می‌شود. هیتر برقی مدل پنکه این گونه طراحی شده که هر زمان شما احساس سرما کردید، آن را روشن و به طرف خود قرار دهید. دستان و صورت شما بلافاصله گرم خواهند شد. هیتر برقی مدل پنکه این گونه طراحی شده که هر وقت شما نیاز داشتید آن را روشن و به طرف خود قرار دهید.

تعمیر بخاری برقی کم مصرف
هیترهای برقی با توجه به اینکه در چه مکانی از آن‌ها استفاده می‌کنید، اندازه متفاوتی و کارایی مختلف دارند.

پیشنهاد مطالعه

3- بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی یکی از انواع مدل بخاری برقی است که تابشی بودنش باعث تفاوت این مدل بخاری شده‌است. روش کار این مدل بخاری برقی بدین گونه است که 1 یا 2 المنت و یک سطح بازتابنده در یک جهت ثابت تولید گرما می‌کند. توان برق مصرفی بخاری برقی تابشی 500 تا 3000 وات بوده و براساس تعداد المنت‌ها گرمای بخاری متفاوت خواهد بود.
این مدل بخاری برقی چون گرما مستقیم به افراد یا اشیا می‌تاباند، باید در فضایی استفاده شود که هوا جریان داشته باشد. حسن این دستگاه این است که بسیار بی‌صداست. اما از طرفی دیگر بخاری برقی تابشی خطرناک هم هست چون اگر وسایل اطرافش حفاظ‌های مناسبی نداشته باشند، بسیار خطرناک خواهد بود.

تعمیر بخاری برقی تابشی
حسن بزرگ این مدل بخاری برقی بی‌صدا بودنش است.

4- بخاری برقی فن‌ دار

یکی دیگر از انواع بخاری برقی، بخاری برقی فن‌‌دار است. نحوه عملکرد این مدل نیز با المنت است، با این تفاوت که گرما از طریق المنت به محیط انتقال می‌یابد. بازدهی این مدل بخاری برقی نسبت به نوع تابشی بیشتر است. این مدل بخاری برقی دارای ترموستات بوده و در صورتیکه گرمای محیط بیش از حد دستگاه باشد به صورت خودکار خاموش می‌شود. با توجه به کنترل خودکار گرمای محیط، امنیت این مدل در مقایسه با انواع بخاری برقی که تاکنون در موردشان صحبت کرده‌ایم، بیشتر است. اما در محیط‌های مرطوب و نیمه‌مرطوب نباید از آنها استفاده کرد.

تعمیر بخاری برقی فن دار
بازدهی بخاری برقی فن ‌دار تقریبا 100 درصد بوده، یعنی تمامی گرمای ایجاد شده را به محیط منتقل می‌کند.

5- بخاری برقی کانوکتور

بخاری برقی کانوکتور با المنت گرم می‌شود. در این نوع بخاری امکان استفاده از فن هم وجود دارد. این مدل بخاری نیز مانند مدل تابشی کاملا بی‌صداست. در صورتیکه از حالت فن آن استفاده می‌کنید، صدای فن را خواهید شنید. ابعاد این نوع بخاری نسبت به نوع فن‌دار و تابشی بزرگتر است.

تعمیر بخاری برقی در محل
خدمت تعمیر بخاری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی است و در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخاری برقی

6- بخاری برقی حمامی ضد آب

بخاری برقی حمامی ضدآب چند مدل مختلف دارند. این بخارهای برقی سطح ایمنی بسیار بالایی دارند و کلید خاموش و روشن شدن آنها یک بند است. سیم برقی که در این مدل بخاری برقی استفاده می‌شود، صدرصد ضدآب و کاملا ایمن است. این بخاری‌ها معمولا با لامپ مادون قرمز کار می‌کنند. توسط لامپ‌‌ها محیط را گرم می‌کنند. بخاری‌های برقی حمامی در سه مدل در بازار موجودند که برخی کاملا در برابر آب ایمن بوده و برخی باید در تماس مستقیم آب قرار نگیرند. در ادامه ما انواع بخاری حمامی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه

انواع بخاری برقی حمامی ضد آب

۱- بخاری حمامی تابشی

بخاری‌های حمام تابشی به صورت ضدآب بوده و مصرف برق پایین و ایمنی بالا از مزایای این بخاری‌هاست. لامپ این مدل بخاری برقی در برابر پاشش آب مقاوم است. اما بهتر است این مدل بخاری حمامی را در معرض مستقیم پاشیدن مستقیم آب قرار ندهید.

۲- حوله خشک‌کن برقی حمام

حوله خشک‌کن‌های برقی نیز یکی از انواع مدل بخاری برقی حمام هستند که ضمن خشک کردن البسه بر روی خود، محیط حمام را نیز گرم کرده و رطوبت موجود در حمام را از بین می‌برند. حوله خشک‌کن‌های برقی ضدآب بوده و ایمنی بالایی دارند. این حوله خشک‌کن‌ها در جنس‌های استیل، آلومینیوم و دکوراتیو در بازار موجودند.

۳- بخاری برقی حمام

بخاری برقی حمامی ضد آب مصرف برق بسیار پایینی دارد و ایمنی آن بالاست. می‌توان آنها را به روی دیوار نصب کرد. بدنه این بخاری برقی‌های حمام نسبت به آب کاملا مقاوم بوده و بی‌خطر و ایمن هستند.

تعمیر بخاری برقی حمام
بخاری‌های مادون قرمز که روی دیوار نصب شده و دارای کلید خاموش و روشن هستند، توسط یک بند به دستگاه متصل می‌شوند. نصب این بخاری‌ها با سیم ضدآب هیچ مشکلی در حمام ندارد.

7- فن هیتر دلونگی

فن هیتر دلونگی یکی دیگر از انواع بخاری برقی است که 65 مترمربع فضای پیرامونش را پوشش‌دهی می‌کند. فن هیتر دلونگی مجهز به تنظیمات حرارتی و ترموستات است و دارای دستگیره، چراغ نشانگر و عایق‌بندی دولایه است. این بخاری برقی دارای عملکرد ضد انجماد بوده و تا دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد پاسخگو است. فن هیتر دلونگی مناسب برای اتاق خواب، سالن‌های کوچک و حتی اداره‌هاست.

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی
فن هیتر دلونگی یکی از انواع مدل بخاری برقی با کیفیت با صدای بسیار کم است که با وجود ترموستات درون آن می‌توان اتاقی با گرمای مناسب داشت.

پیشنهاد مطالعه

8- بخاری برقی فن دار صنعتی

بخاری‌های برقی فن دار صنعتی یکی دیگر از انواع مدل بخاری برقی هستند که در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی ، ساختمان‌ها و… استفاده می‌شوند، بخاری‌های برقی فن‌دار معمولا تک فاز هستند. این نوع بخاری‌های صنعتی قدرت گرمایشی بسیار بالایی دارند. انواع هیترهای برقی توان حرارتی متفاوتی دارند و معمولا 3 کیلو وات و یا 5 کیلو وات هستند. بخاری‌های برقی تک فاز بسیار با دوام هستند و از طرفی دیگر مقاومت بسیار بالایی دارند و می‌توانند در شرایط سخت هم تولید گرما داشته باشند.

9- بخاری برقی دیواری طرح اسپیلیت

بخاری‌های برقی دیواری طرح اسپیلیت یکی دیگر از انواع بخاری برقی است که ظاهر بسیار جذابی دارند و معمولا توسط ترموستات دمای اتاق کنترل می‌شود. این بخاری برقی معمولا یک ریموت کنترل دارد که تا برد 7 متر قابل استفاده‌است. مصرف برق این نوع بخاری دیواری به علت مجهز بودن به سیستم رادیاتور بسیار آسان است و در مدت کوتاهی فضای اتاق را گرم می‌کند. قابلیت جابه‌جایی بخاری برقی دیواری طرح اسپیلیت بسیار آسان و بی‌دردسر است.

تعمیر بخاری برقی دیواری طرح اسپیلت
بخاری برقی دیواری طرح اسپیلیت ظاهری به مراتب زیباتر نسبت به انواع بخاری برقی دارد و در عین حال مصرف برق آن‌ها معمولا کمتر است.

جمع بندی

بخاری برقی وسیله‌ای است که با تبدیل انرژی برق به گرما محیط را گرم می‌کند. در این مقاله سعی کردیم به صورت کوتاه اما جامع انواع بخاری برقی را با شما در میان بگذاریم. بخاری‌های برقی به علت سادگی کار با آنها، وزن معمولا سبک (به جز مدل صنعتی) قابلیت جابه‌جایی راحتی دارند. مصرف برق آنها به نسبت انواع بخاری کمی بیشتر بود که در مدل‌های جدید این مشکل نیز حل شده‌است. چنانچه هر مدل بخاری برقی شما دچار مشکل شد، کارشناسان ما در آچارباز آماده تعمیر بخاری‌ برقی خانگی و یا صنعتی شما هستند. پس با خیال راحت بخاری‌های برقی‌تان را به ما بسپارید.

تعمیر بخاری برقی در محل
خدمت تعمیر بخاری برقی در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع بخاری برقی است و در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و رفع ایراد به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخاری برقی


لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا