×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

راه اندازی بخاری گازی در زمستان

راه اندازی بخاری گازی

در فصول سرد سال برخی منازل از رادیاتور و پکیج استفاده می‌کنند و برخی دیگر هم دارای موتورخانه مرکزی هستند. ولی در بیشتر خانه‌های قدیمی برای گرم کردن فضا از بخاری‌های گازسوز استفاده می‌شود. بخاری‌های گازسوز نسبت به سایر محصولاتی که ذکر شد از امنیت کمتری برخوردار هستند. در زمان استفاده از این محصولات باید تمام نکات ایمنی را اعم از سلامت ترموکوپل بخاری و آماده بودن دودکش رعایت کنید.

اولین مورد نزدیکی لوله‌کشی گاز به محل نصب بخاری است. حداکثر طول شلنگی که به بخاری وصل می‌شود باید 120 سانتی‌متر باشد. تحت هیچ شرایطی از شلنگ‌های بلند استفاده نکنید، زیرا ممکن است دچار پارگی شده و گاز از آن نشت کند.

قبل از راه‌اندازی بخاری از باز بودن دودکش اطمینان حاصل کنید. درصورت امکان یک شی را به سر طنابی بسته و از پشت‌بام وارد دودکش بفرستید تا اگر گرفتگی داخل دودکش وجود دارد آن را برطرف کنید. از محکم و ثابت بودن دوکش اطمینان حاصل کنید تا در صورت وزش باد جابه‌جا نشود.

راه اندازی بخاری گازی
دودکش مناسب و استاندارد از جمله مواردی است که برای راه اندازی بخاری گازی باید به آن توجه کرد

آماده سازی بخاری

حال که شرایط مناسب برای راه‌اندازی بخاری را فراهم کردید، نوبت آن رسیده تا خود بخاری هم آماده شود. بخاری‌های گازی دارای ترموکوپل هستند و ممکن است با گذشت زمان دچار گرفتگی فیلتر شده و یا معیوب شوند. هردو مورد مانع از روشن شدن بخاری با فندک می‌شود و باید به‌صورت دستی این کار‌ را انجام دهید که ممکن است منجر به اتفاقات جبران‌ناپذیری شود.

پس قبل از هرکاری باید از سالم بودن فیلتر و ترموکوپل و روشن شدن بدون ایراد بخاری اطمینان حاصل کنید. تعمیر و تعویض ترموکوپل کاری نیست که شما از پس آن برآیید. این کار باید توسط متخصصین باتجربه انجام شود. حتی تعویض شیشه‌های محافظ نیز باید توسط کارشناس تعمیرات لوازم خانگی صورت گیرد.

گاهی هم در اثر شوک گرمایی، شیشه‌های محافظ مشعل می‌شکنند که این خود موجب نشت گاز مونوکسیدکربن ناشی از سوختن گاز شهری می‌شود. برای تعویض این شیشه‌ها باید از متخصص تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید، زیرا خودتان قادر به انجام آن نخواهید بود.

راه اندازی بخاری گازی
مهمترین چالش راه اندازی بخاری گازی در تولید گاز مونوکسید کربن است که باید هنگام نصب موارد ایمنی را رعایت کرد

بخاری را در جایگاه مناسب قرار دهید و شلنگ را به آن وصل کنید. دوسر شلنگ را با بست فلزی محکم کنید. دقت کنید که بست؛ زیادی سفت و یا شل نباشد. سفت بودن بیش ‌از حد موجب پارگی در شلنک و شل بودن موجب دررفتن شلنگ خواهد شد.

لوله‌های بخاری هم بدون پارگی و ترک باشند و بهترین گزینه لوله‌های آلومینیومی هستند. توصیه می‌شود از لوله‌های فنری استفاده نشود، زیرا در صورت وجود پارگی در بدنه‌ی لوله، متوجه آن نخواهید شد. در نزدیکی بخاری از لوازم منزل استفاده نشود. علی‌الخصوص لوازمی که قابل اشتعال هستند و یا در صورت گرم شده بیش از حد ممکن است آسیب ببینند.

عده‌ای هم برای فضاهای کوچک از بخاری‌های بدون دودکش استفاده می‌کنند. این بخاری‌ها ایمنی لازم را دارند، ولی باید دررابطه با آن‌ها مواردی را رعایت کنید. ولی این موضوع را خاطرنشان کنیم که تحت هیچ شرایطی از بخاری بدون دودکش در خانه استفاده نکنید. از این محصولات اغلب برای مغازه‌ها استفاده می‌کنند که در طول روز بارها در ورودی باز و بسته می‌شود و گاز منوکسید کربن هم در فضا حبس نخواهد شد.

بوی بد ناشی از روشن شدن بخاری

اولین بار که بخاری روشن می‌شود ممکن است بوی آزاردهنده‌ای شبیه به سوختن آهن به مشام برسد. این موضوع طبیعی است و در زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. برای رفع این مشکل ابتدای کار؛ پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود. برای مطالعه بیشتر دلیل بوی بد بخاری گازی و نحوه رفع آن این مقاله را بخوانید.

بعد از روشن کردن بخاری به قسمت بالای لوله بخاری دست بزنید، اگر داغ بود که مشکلی وجود ندارد، ولی اگر لوله سرد بود، سریعا بخاری را خاموش کرده و گار را قطع کنید. به پشت بام رفته و دودکش را چک کنید. مطمئن شوید که راه دودکش باز است. “اگر قبل از راه‌اندازی بخاری دودکش را کنترل کرده بودید، قطعا این مشکل پیش نمی‌آمد. “

اگر قادر به انجام هرکدام از مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد نبودید، می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. این روزها برخی از شرکت‌ها اقدام به راه‌اندازی سامانه‌هایی جهت انجام تعمیرات لوازم منزل کرده‌اند. فقط کافی است با آن‌ها تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن نیروی متخصصی برای کمک به شما اعزام شود.

راه اندازی بخاری گازی
هنگام راه اندازی بخاری گازی برای اولین بار٬ بوی نامطبوع آهن استشمام میشود که مشکل خاصی نیست

فقط این نکته را خاطر نشان کنیم که هرزگاهی به پشت‌بام منزل رفته از سالم بودن دودکش اطمینان حاصل کنید تا از بروز خطر جلوگیری شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
درخواست تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا