×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

ارورهای کولر گازی هیتاچی

ارور کولر گازی هیتاچی

بهترین راه برای حل کردن خرابی وسایل، فهیمدن زبان آنهاست. اکثر وسایل الکترونیکی از طریق ارور‌ها با ما صحبت می‌کنند. پس برای اینکه مشکلات آن‌ها را متوجه شویم باید معنی ارورها و راه برطرف کردن آنها را بدانیم. کولرگازی هر برندی ارور مخصوص به خود را دارد پس لازم است با کد خطاهای مخصوص کولر خودتان آشنا شوید. در این مقاله آچارباز به تمامی ارورهای کولرگازی هیتاچی و راه برطرف کردن آنها می‌پردازیم. آشنایی با این ارورها می‌تواند به عیب یابی سریع‌تر و کم کردن هزینه تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی شما کمک کند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

شماره ارورهای کولر گازی هیتاچی

ارور 01

زمانی که سنسور یونیت داخلی کولر گازی ایراد دارد، این خطا روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود. برای برطرف کردن این ارور لازم است موتور فن، تخلیه، رله و PCB کولر را بررسی کنید.

ارور 02

این ارور به معنای خرابی سنسور یونیت خارجی است. برای از بین بردن این ارور باید فعال بودن PSH کولر را چک کنید.

ارور 03 کولر گازی هیتاچی

با مشاهده این ارور متوجه خواهید شد که در واحد انتقال کولر که ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی کولر را به عهده دارد مشکلی به وجود آمده است. برای رفع این ارور باید مشخص شود ایراد در کدام قسمت یونیت است. اگر ایراد از یونیت داخلی است، باید صحت سیم کشی کولر و وضعیت PCB کولر بررسی شود؛ ولی اگر ایراد از یونیت خارجی است، باید روشن بودن منبع تغذیه و وضعیت فیوز کنتر را چک کنید.

ارور 04

نمایان شدن این کد خطا در کولر گازی هیتاچی نشان دهنده انحراف بین اینورتر و کنترل PCB است. برای برطرف کردن این مشکل باید وضعیت PCB را کنترل کنید که نشکسته باشد.

برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ارور 05

اگر با این کدخطا روبه رو شدید واحد انتقال کولر گازی و سیم فاز کولر مشکل دارد. برای اینکه این خطا از بین رود، باید وضعیت سیم فاز کولر را بررسی و در محل درست نصب کنید.

ارور 06 کولر هیتاچی

زمانی که کولر هیتاچی دچار افت ولتاژ شود این ارور بر روی صفحه نشان داده می‌شود. برای رفع این کدخطا لازم است قطعاتی مثل منبع تغذیه و وضعیت سیم‌ها را بررسی کنید.

ارور 07

اگر دمای گاز در زمان تخلیه خیلی پایین باشد، مبرد باید بیش از حد شارژ می‌شود و در نتیجه، واحد چرخه ایراد پیدا می‌کند و این ارور نمایش داده می‌شود.

ارور 08

زمانی که دمای گاز در زمان تخلیه زیاد باشد، دمای کمپرسور بالا رفته و این خطا نشان داده می‌شود. برای برطرف کردن این کدخطا لازم است مواردی مثل کارکرد درست مبرد، نشتی، قفل شدن سوپاپ‌ها و … بررسی و تعمیر کنید.

ارور 09 کولر گازی هیتاچی

خرابی یونیت بیرونی کولر علت بوجود آمدن این ارور است. برای حذف این کدخطا لازم است وضعیت موتور فن را چک کنید و در صورت خرابی آن را تعمیر یا با قطعه جدید تعویض کنید.

ارور 11

در مواقع خرابی ترمیستور ورودی هوا و سنسور یونیت داخلی این کدخطا روی صفحه ظاهر می‌شود. برای حل این مشکل باید وضعیت ترمیستور و سنسور کولر را بررسی کنید.

محل نمایش دادن ارور کولر هیتاچی
ارورهای کولر گازی روی پنل کولر یا روی کنترل کولر نمایش داده می‌شود.

ارور 12 کولر هیتاچی

اگر سنسور داخلی کولر ایراد پیدا کند و منجر به خرابی ترمیستور خارجی شود، این خطا روی کولر نشان داده می‌شود. برای حذف کردن این ارور از روی صفحه کولر، باید ترمیستور و سنسور دستگاه را چک کنید.

ارور 13

خرابی ترمیستور حفاظت از یخ زدگی دلیل ظاهر شدن این کدخطایی است. برای رفع این کد خطا باید وضعیت قطعاتی مانند سنسور و ترمیستور دستگاه را کنترل شود. با سرویس کولر گازی می توان از این خطا جلوگیری کرد.

ارور 14

در صورتی که سنسور یونیت داخلی مشکل داشته باشد و ترمیستور مربوط به لوله گاز کولر ایراد پیدا کرده باشد، این ارور روی دستگاه مشاهده می‌شود. برای برطرف کردن این کد خطا به بررسی وضعیت ترمیستور، سنسور داخلی و اتصالات دستگاه بپردازید.

ارور 19 کولرگازی هیتاچی

زمانی که بر اثر خرابی سنسور داخلی کولر، فن موتور ایراد پیدا کند این خطا نشان داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

ارور 21

ایراد در سنسور خارجی کولر هیتاچی می‌تواند به خراب شدن سنسور فشار بالا منجر شود. اگر سنسور فشار بالا ایراد پیدا کرده باشد، این ارور روی صفحه نمایان می‌شود. برای اینکه این ایراد را برطرف کنید لازم است دلایل به وجود آمدن آن یعنی ترمیستور، سنسور و … بررسی کنید.

ارور 22

این ارور به معنای خرابی ترمیستور محیطی است که بر اثر مشکل در سنسور فضای باز کولر به وجود آمده است.

ارور 23 کولر هیتاچی

خرابی سنسور محیطی، باعث معیوب شدن ترمیستور گاز تخلیه می‌شود که بدنبال آن این ارور روی دستگاه نمایان می‌شود.

ارور 24

ایراد در سنسور بیرونی کولر گازی و خرابی ترمیستور تبخیر، باعث بوجود آمدن این کد خطا در کولر است.

ارور 29

این کدخطا  زمانی ظاهر می‌شود که سنسور یونیت بیرونی کولر مشکل داشته و به خرابی سنسور فشار پایین کولر منجر شده باشد. برای برطرف کردن این ایراد باید به بررسی وضعیت ترمیستور، سنسور و اتصالات بپردازید.

ارور 30

اگر سیم کشی کولر به اشتباه انجام شده باشد، این ارور روی صفحه کولر نمایان می‌شود. برای رفع این کد خطا باید از درست نصب شدن اتصالات کولر گازی شامل اتصالات واحد بیرونی، واحد CH و یونیت داخلی مطمئن شوید.

ارور 31 کولر گازی هیتاچی

زمانی که یونیت بیرونی و یونیت داخلی کولر بدرستی تنظیم نشده باشد، این ارور نشان داده می‌شود . برای برطرف کردن این کد خطا باید تنظیمات یونیت بیرونی و داخلی کولر را مطابق با دفترچه‌ راهنما کولر انجام دهید.

ارور 32

اگر یونیت داخلی به شکل غیر عادی انتقال داده شود، این مشکل نمایان می‌شود. برای اینکه این کد خطا از بین برود باید خرابی منبع تغذیه، PCB و چرخه مبرد را بررسی کنید.

ارور 35

با مشاهده این ارور متوجه خواهید شد که تنظیمات مربوط به شماره‌های یونیت داخلی و خارجی درست نیست. باید شماره‌‌ی یونیت داخلی و خارجی بررسی و از طریق دفترچه راهنما، به شماره درست وصل کنید.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

ارور 38

زمانی که مدار حفاظتی در یونیت بیرونی ایراد داشته باشد، این خطا نشان داده می‌شود. برای اینکه این ارور نمایش داده نشود باید وضعیت PCB در یونیت داخلی و اتصالات سیم کشی PCB به یونیت بیرونی را چک کنید.

ارور 39 کولر هیتاچی

ارور شماره 39 نشان دهنده مشکلاتی در کمپرسور ثابت کولر مانند اختلالات جریان است. برای رفع این کد خطا باید جریان کولر، سوپاپ‌ها و سنسور جریان کولر بررسی شود.

عیب یابی کولر گازی هیتاچی
عیب یابی کولرگازی نیاز به مهارت و تجربه فنی دارد.

ارور 43

این ارور نشان دهنده کاهش فشار کولر است. برای اینکه این مشکل برطرف شود، باید به بررسی کمپرسور و اینورتر کولر گازی بپردازید.

ارور 44

اگر در کولر گازی هیتاچی سیستم خنک کننده اورلود کند، این ارور روی دستگاه ظاهر می‌شود. برای از بین رفتن این خطا، باید علت به وجود آمدن آن یعنی قفل کردن دریچه بخار انبساط که به دلیل دمای زیاد یونیت بیرونی به وجود آمده را رفع کنید.

ارور 45

این ارور نشان دهنده فعال شدن افزایش فشار بالای کولر است. باید برطرف کردن این کدخطا باید دلایل به وجود آمدن آن که شامل عملکرد بیش از حد کولر و جرقه زنی بیش از حد مبرد است را از بین ببرید.

ارور 46 کولر گازی هیتاچی

اگر در کولر گازی فشار بالا رود، حفاظت از کولر فعال شده و با این کد خطا خود را نشان می‌دهد. این مشکل به دلیل نارسا بودن مبرد به وجود آمده پس لازم است به بررسی آن بپردازید.

ارور 47

ارور شماره 47 نشان دهنده کاهش حفاظت کولر از فشار پایین است. برای برطرف کردن این مشکل باید نارسا بودن مبرد، قفل سوپاپ انبساط و نشتی از مبرد چک شود.

ارور 51

زمانی که سنسور جریان در اینورتر ایراد داشته باشد، این کد خطا روی کولر گازی هیتاچی شما نمایان می‌شود. برای حذف این کد خطا لازم است به بررسی وضعیت اینورتر PCB بپردازید.

ارور 52

اگر جریان در کولرگازی بیش از حد مجاز باشد، کولر حفاظت از جریان بیش از حد خود را فعال کرده و این ارور نشان داده می‌شود. برای برطرف کردن این ایراد باید عوامل به وجود آورنده این ارور مانند اضافه بار، جریان بیش از حد، قفل شدن کمپرسور را بررسی و تعمیر کنید.

پیشنهاد مطالعه

ارور 53 کولر هیتاچی

کد خطای 53 زمانی روی صفحه نشان داده می‌شود که حفاظت IPM کولر هیتاچی فعال شده باشد. برای رفع این ارور باید عواملی که باعث توقف IPM و فعال شدن حفاظت از آن شده است مانند جریان بیش از حد، جریان ولتاژ پایین یا بالا را چک کنید.

ارور 54

در صورتی که دمای اینورتر کولرگازی بالا رود، این ارور روی دستگاه نشان داده می‌شود. لازم است وضعیت مواردی مثل فن در یونیت بیرونی و برعکس شدن حرکت باله‌های ترمیستور کنترل شود.

ارور 56

اگر کولر گازی هیتاچی موقعیت موتور فن را درست تشخیص ندهد این کدخطا روی کولر نمایش داده می‌شود. برای رفع مشکل باید مدار تشخیص غیر عادی را بررسی کنید.

کار نکردن کنترل کولر گازی هیتاچی
اغلب در زمان نمایان شدن ارور، کنترل کولر کار نمی‌کند و باید با دکمه‌های روی پنل تنظیمات انجام شود.

ارور 57

این ارور نشان دهنده فعال شدن سنسور حفاظت از کنترل پنکه است. برای برطرف کردن این ارور باید علت اصلی به وجود آمدن آن که سرعت غیرعادی فن است را چک کنید.

ارور 58 کولر گازی هیتاچی

اگر کنترل کننده فن کولر دچار خرابی شود، این ارور روی نمایشگر کولر نشان داده می‌شود. باید مواردی مثل جریان بیش از حد، حرکت غیر طبیعی کنترل کننده‌های فن بررسی شود.

ارور 59

زمانی که موتور فن و  منبع تغذیه کولر ایراد پیدا کند این ارور نشان داده می‌شود. برای رفع این کد خطا باید مشکلات موتور فن و منبع تغذیه را رفع کنید.

ارور EE

این ارور در زمان حفاظت از کمپرسور نمایش داده می‌شود. اگر این کد خطا در عرض شش ساعت سه بار نشان داده شود، بیانگر خرابی کمپرسور است، در این صورت باید هرچه سریع‌تر موضوع برطرف شود. لازم است برای تعمیر کولر گازی با کارشناس فنی تماس بگیرید تا رفع ایراد آن را انجام دهد.

ارور dd در کولر هیتاچی

اگر سیم کشی بین یونیت‌های داخلی ایراد داشته باشد، این ارور در کولر هیتاچی نشان داده می‌شود. برای برطرف کردن مشکل باید سیم کشی داخلی را با توجه به دفترچه راهنمای کولر انجام دهید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

ارور B1

این ارور نشان دهنده ایراد در یونیت خارجی کولر است. برای اینکه این ارور برطرف شود باید یونیت خارجی را تنظیم کنید.

ارور B5

این ارور همزمان با خرابی یونیت داخلی نمایان می‌شود. برای رفع این مشکل باید تنظیمات یونیت داخلی کولر را بدرستی انجام دهید.

تعمیر کولر گازی هیتاچی
تعمیر کولر گازی نیاز به ابزار مخصوص دارد.

ارورهای کولر هیتاچی در مدل‌های دارای حالت چشمک زن

هر پنج ثانیه یک بار چشمک می زند

زمانی که دمای داخلی کولر درست نباشد و دما بسیار پایین باشد کولر هر پنج ثانیه یکبار چشمک می‌زند اغلب در این مواقع ترمیستور مبدل حرارتی قطع شده است.

هر پنج ثانیه دو بار چشمک می زند

این ارور زمانی نشان داده می‌شود که دستگاه تحت عملکرد اجباری باشد یا عملکرد اجباری آن تمام شده و در حال رسیدن به وضعیت متوازن است. برای برطرف کردن این خطا باید کلید عملکرد سرمایی در مدار الکتریکی یونیت داخلی بررسی شود.

هر پنچ ثانیه 10 بار چشمک می زند

اگر موتور DC فن دچار اضافه جریان شود این خطا مشاهده می‌شود. برای رفع این مشکل باید از سلامت قطعاتی مانند فن یونیت داخلی، موتور فن یونیت داخلی و برد مدار کنترل یونیت داخلی مطمئن شوید.

هر پنج ثانیه 13 بار چشمک می زند

زمانی که IC 401 کولر به اشتباه اطلاعات را بخواند این ارور خود را نشان می‌دهد. برای حل این مشکل باید اطلاعات IC 401  منظم شود.

هر پنج ثانیه 14 بار چشمک می زند

این کد خطا در زمان خرابی ترمیستور مبدل حرارتی به وجود می‌آید. برای حل این مشکل باید وضعیت ترمیستور و برد مدار کنترل یونیت داخلی بررسی شود.

هر پنج ثانیه 15 بار چشمک می زند

در زمان خرابی ترمیستور اتاق، وضعیت مدار باز یا اتصال کوتاه در ترمیستور اتاق تشخیص داده می‌شود و کولر هر پنج ثانیه 15 بار چشمک می‌زند. برای برطرف کردن این ایراد باید وضعیت ترمیستور و برد مدار الکتریکی یونیت داخلی بررسی و تعمیر شود.

در این مقاله سعی کردیم کلیه کدهای خطا کولرگازی هیتاچی را به شما آموزش دهیم. عیب یابی و رفع ایراد کولرگازی نیاز به مهارت تخصصی دارد. در صورتی که در این زمینه مهارت ندارید بهتر است بعد از مشاهده ارورها برای تعمیر کولر گازی خود با سرویسکار فنی تماس بگیرید.

برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا