×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

19 مشکل رایج کولر گازی

مشکلات رایج کولر گازی

هیچکس دوست ندارد، یک روز داغ تابستانی را بدون کولر بگذراند. شما هم مزه یک روز گرم و آفتابی را با خرابی وسیله سرمایشی چشیده‌اید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس قدر یک سیستم خنک کننده سالم را می‌دانید. هر وسیله‌ای حتی کولر گازی‌ها ممکن است روزی دچار مشکل شود در این صورت باید برای سرویس کولر گازی یا تعمیر کولر گازی اقدامات لازم را انجام دهید. در این مقاله شما را با مشکلات رایج کولرهای گازی آشنا کرده و راه‌حل‌های آن را می‌گوییم پس در ادامه با ما همراه باشید.

کولر گازی خنک نمی‌کند

یکی از مشکلات رایج کولر گازی، که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند این است که کولر گازی خنک نمی‌کند. عوامل بسیاری در بروز این مشکل موثر هستند، از خرابی کمپرسور‌ها گرفته تا لوله‌های کثیف. به همین دلیل، در هنگام مواجه با چنین مشکلی نباید به دنبال ایراد در یک قطعه خاص باشید، باید تمامی عوامل را بسنجید. موارد زیر از دلایل خنک نکردن کولر گازی است، اما در صورتی‌که میخواهید درباره این مشکل و راه‌های برطرف کردن آن بدانید باید مقاله «۱۱ علت خنک نکردن کولر گازی + راه حل از بین بردن آنها» را مطالعه کنید.

  • نشت گاز فریون
  • یخ زدن کویل اواپراتور
  • کثیفی کندانسور
  • خرابی فن کولر
  • خرابی موتور کولر گازی
  • و …

نشت گاز کولر از جمله گاز فریون

دومین مشکل رایج کولر گازی، نشت گاز است. اصلی‌ترین دلیلی که، باعث می‌شود کولر گازی خنک نکند، مربوط به نشتی گاز فریون است. فریون کولر گازی، در اصل یک نوع گاز خاص یا یک ماده خنک کننده است، که توسط کمپرسور فشرده شده، گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می‌شود. مایع ایجاد شده در کندانسور خنک شده و سپس طی پروسه‌ای، سرمای خود را به محیط می‌دهد.

انواع گاز کولر گازی در بازار به دو دسته گاز مبرد R22 و R410 تقسیم می‌شوند. اگر کولر گازی دچار نشتی گاز شده باشد، دیگر توانایی خنک کردن محیط را نداشته و در نتیجه کولر نیز باد خنکی به محیط نمی‌دهد.بسیاری از افراد متوجه نشتی گاز از جمله گاز فریون نشده و گمان می‌کنند میزان گاز کم است، به همین دلیل آن را دوباره و دوباره شارژ می‌کنند. عده‌ای از کاربران نیز، گمان می‌کنند شارژ گاز فریون می‌‌تواند مانع از نشتی شود. اما شارژ گاز، راهکار این مشکل نیست و باید برای رفع نشتی به سراغ یک متخصص در این زمینه بروید.

متخصص باید محل نشتی را پیدا کرده و آن را درست کند. این فرایند می‌تواند طولانی‌ و هزینه‌بر باشد به ویژه وقتی گاز، بیشتر از یک نقطه نشت کرده باشد.

نشت گاز کولر
نشت فریون کولر گازی می‌تواند در کارکرد دستگاه تاثیر گذاشته و نگذارد کولر محیط را خنک کند.

باد گرم کولر گازی و کثیفی کندانسور

کویل‌های کندانسور که در محیط بیرونی قرار دارند‌، بیشتر از بقیه اجزای کولر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. گاز کولر گازی، بعد از بیرون آمدن از کمپرسور از فن و کندانسور می‌گذرد و حرارت خود را از دست می‌دهد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که، کندانسور یا فن بیرونی، وظیفه انتقال گرمای خانه به محیط بیرون را دارد. اگر این بخش از کولر گازی با آلودگی پوشیده شود، هوای گرم از خانه خارج نشده و به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

این موضوع، یکی از مشکلات رایج کولر گازی در شهرهای بزرگ به حساب می‌آید. به عبارت دیگر آلودگی کندانسور انتقال گرما را کند می‌کند و باعث می‌شود کولر، برای انجام کار‌های خود انرژی بیشتری مصرف کند و قطعات بیشتری را به کار بندازد، این مسئله تنها باعث افزایش استهلاک کولر گازی می‌شود. هنگامی که کندانسور کثیف باشد، حتی بعد از شارژ گاز فریون نیز، دستگاه محیط را خنک نخواهد کرد.

آلودگی کندانسور
کندانسور به مرور زمان با آلودگی‌ها پوشیده می‌شود، این مسئله موجب می‌شود کولر برای خنک کردن محیط انرژی زیادی مصرف کند.

کار نکردن فن کولر گازی

یکی از اصلی‌ترین قطعات کولر، که خرابی آن می‌تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند فن است. هر کولر گازی دو فن دارد که یکی از آنها، هوای درون اتاق را از روی سیم پیچ‌های اواپراتور رد می‌کند و دیگری هوا را از روی کندانسور یونیت خارجی عبور می‌دهد تا گرمای جذب شده را به بیرون از ساختمان هدایت کند.
اگر هر کدام از این دو فن خراب باشند، جریان هوا ضعیف و کولر با مشکل مواجه می‌شود. اگر به این مشکل رسیدگی نشود، کل سیستم از کار می‌افتد باید بدانید کار نکردن فن کولر گازی، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم می‌توانید خازن را بررسی کنید.
دومین قدم بررسی رله برد فن کولر گازی است، این قطعه وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز قطعات کولر را بر عهده دارد. اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده‌اید اما هنوز، علت کار نکردن فن کولر گازی را نمی‌دانید، باید سنسور کنترل دما را چک کنید. فن کولر گازی را می‌توان تعمیر و یا تعویض کرد، این بستگی به مشکل قطعه و البته تشخیص تعمیرکار دارد.

تعمیر کولر گازی در محل با آچارباز
برای تعمیر کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
تعمیر کولر گازی

خرابی موتور فن کولر گازی

گاهی اوقات باید، علت کار نکردن فن کولر گازی را در موتور دستگاه جستجو کرد. برای عیب یابی این قطعه کافیست، پروانه فن را با دست بچرخانید. اگر می‌بینید که پروانه نمی‌چرخد، باید برای برطرف کردن مشکل، موتور را به طور کامل تعویض کنید. زیرا بلبرینگ‌های موتور سائیده شده‌اند. اما اگر پروانه بدون هیچ مشکلی می‌چرخد، باید جریان برقی که به موتور فن می‌رسد را بررسی کنید. اگر مشکلی در جریان برق وجود ندارد، این موتور است که ایراد پیدا کرده و باید تعویض شود.

خرابی فن کولر
با خراب شدن فن کولر، جریان هوا در دستگاه ضعیف شده و کل سیستم از کار خواهد افتاد

کولر گازی خاموش نمی‌شود

گاهی اوقات کولر گازی خاموش نمی‌شود و نمی‌تواند دستورات لازم را از سیستم کنترل خود دریافت کند. این مشکل، می‌تواند به دلیل خرابی و یا معیوب بودن ترموستات باشد. این قطعه برای کنترل کردن میزان دمای ولتاژ کمپرسور و فن کولر گازی به کار می‌رود، در صورت وجود مشکل در اتصال، ترموستات ولتاژ را به صورت دائمی به کمپرسور فرستاده و اجازه خاموشی به کولر را نمی‌دهد.

ترموستات کولر گازی به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می‌شود. اگر ترموستات‌ کولر از نوع جدید و قابل برنامه‌ریزی است، بهتر است قبل از دستکاری تنظیماتش یا دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

چرا کولر گازی خاموش نمی شود؟
خرابی ترموستات کولر گازی باعث می‌شود، کمپرسور یکسره کار کند
پیشنهاد مطالعه

رفع بوی بد کولر گازی

کولر گازی شما هوای خانه را می‌گیرد و این هوا باید جایی تخلیه شود. کار لوله در سیستم کولر گازی دقیقا همین است. لوله‌ها این رطوبت را به پَن یا سینی می‌ریزند و در نهایت از سیستم بیرون می‌برند. اگر لوله در هر قسمتی از این مسیر گرفته باشد یا سینی از آب پر شده باشد، آب می‌تواند به سیستم برگشته و به آن آسیب بزند. علت بوی بد کولر گازی همین بازگشت آب و راکد ماندن آن است. همچنین برای جلوگیری از رفع بوی بد کولر گازی، باید هر چند وقت یکبار لوله‌ها و سینی کولر گازی را کنترل کنید و در صورت وجود مشکل و کثیفی آن را تمیز کنید.
ازدیاد آب در سیستم دیوارها، سقف و وسایل خانه شما را خراب خواهد کرد و اگر به آن رسیدگی نکنید، باعث رشد کپک و قارچ در محیط می‌شود. پس سرویس کولر گازی باید به طور مرتب انجام گیرد.
اگر لوله‌ها، مجرا و سینی کولر گازی تمیز هستند، باید اشکال را در قسمت دیگر، یعنی فیلتر‌ها جستجو کنید. برای عملکرد بهتر و بیشتر کولر، باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای تمیز کردن فیلتر بگذارید. فیلتر‌ها جلوی ورود گرد و غبار همراه هوا را می‌گیرند، اما خود نیز به مرور زمان کثیف شده و هر از گاهی نیاز به نظافت دارند.

کثیفی فیلتر و بوی بد کولر
فیلتر‌های کولر گازی، مانع از ورود کثیفی و گرد و غبار به داخل دستگاه می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه

چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب کاربران رخ می‌دهد، این است که چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟ عوامل مختلفی می‌تواند، باعث چنین مشکلی شود که در ادامه، به شرح آن می‌پردازیم.

  • اتصالات و کابل کشی برق: گاهی تنها عامل خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار، اتصالی در کابل کشی ساختمان است.
  • برد نیم سوز شده است: شاید بتوان از برد، به عنوان مغز کولر گازی نام برد. زیرا این قطعه فرماندهی قطعات را بر عهده داشته و دستورات را به بخش‌های مختلف می‌فرستد. با خرابی برد، کولر بعد از مدتی خود به خود خاموش شده و یا در مواردی دیگر روشن نخواهد شد.
  • کمپرسور خراب شده است: کمپرسور از قطعات اصلی، کولر گازی است تا این قطعه استارت نزند دستگاه نیز کار نخواهد کرد. اگر کولر را روشن کرده و می‌بینید که دستگاه، دقایقی بعد از روشن شدن از کار افتاده و خاموش می‌شود، کمپرسور مشکل پیدا کرده است.
چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟
اولین قدم تعمیرکار، برای رفع عیب خود به خود خاموش شدن کولر گازی، بررسی سیم کشی ساختمان است
پیشنهاد مطالعه

دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟

هنگامی که بخار به مایع تبدیل می‌شود، کولر گازی آن را از یک ناودانی رد کرده و به لوله‌های درین رسانده و سپس از دستگاه خارج می‌کند. اما گاهی اوقات این قطرات، به جای خروج از دستگاه از پنل داخلی نشت می‌کنند. حال سوال اصلی اینجاست که، دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟

ناودانی مشکل دارد

اشاره کردیم که، قطرات آب حاصل از سرد شدن رطوبت هوا و میعان، از طریق ناودانی یا همان سینی تخلیه به سمت لوله‌های درین می‌روند. در عین حال هوایی که به داخل پنل می‌رود، دارای ذرات و گرد و غبار ریزی بوده که با رطوبت داخل ناودانی ترکیب شده و به جرم تبدیل می‌شوند. این جرم‌ها باعث گرفتگی خروجی سینی شده و باعث ریزش آب از پنل می‌شود.

فیلتر کولر گازی کثیف است

یکی از قطعاتی که شاید نقش آن، در عملکرد کولر گازی به چشم نیاید فیلتر آن است. کار این قطعه، گرفتن گرد و غبار ذرات هوا بوده و تمیزی آن می‌تواند عملکرد دستگاه را افزایش دهد. اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، هوا در داخل دستگاه به خوبی جریان نداشته و کولر یخ می‌زند. بعد از خاموشی کولر، یخ آب شده و چکه چکه بیرون می‌آید. نیازی به تعویض فیلتر کولر گازی نیست، شما می‌توانید با کمک دفترچه راهنمای دستگاه این قطعه را بیرون آورده و تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه

دلیل نشت آب از بیرون کولر گازی چیست؟

  •  کم شدن میزان گاز مبرد، تنها روی مقدار و قدرت خنکی دستگاه تاثیر نمی‌گذارد. با کم شدن میزان گاز مبرد، پنل و لوله‌های فین یخ می‌زند. با خاموشی کولر، این یخ‌ها آرام آرام آب شده، به داخل ناودانی ریخته و از پنل خارج می‌شود. با سرویس دوره‌ای به موقع، می‌توانید از کم شدن میزان گاز و یا نشت آن آگاه شده و جلوی رخ دادن این مشکلات را بگیرید.
  •  شاید جالب باشد بدانید که، در داخل سیستم کولر گازی، همیشه مقداری آب وجود دارد. خود کولر با انجام پروسه‌هایی، این مقدار آب را تخلیه می‌کند. اما اگر مشکلی در این پروسه رخ دهد و آب از مسیر چرخه خارج شود، در نهایت از پنل و یا دریچه‌های دیگر چکه خواهد کرد.

اگر به دنبال راه حل برای نشتی آب از کولر هستید می توانید با مقاله چرا کولر گازی آب می دهد؟ این مشکل را به راحتی رفع کنید.

دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟
با کثیفی فیلتر کولر گازی، هوا در دستگاه جریان نداشته و قطعات آن یخ خواهند زد

چرا صدای کولر گازی زیاد است؟

اغلب مدل‌های مختلف کولر گازی، از قابلیت بی صدا بودن برخوردار هستند. پس اگر در حین کار دستگاه، صدا‌هایی عجیب و غریب از آن می‌شنوید، باید این نشانه را جدی گرفته و آن را تعمیر کنید. علت صدای کولر گازی می تواند از موارد زیر باشد. برای اطلاع بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله «علت صدای کولر گازی و روش های بررسی آن» را مطالعه کنید.

کندانسور را بررسی کنید

کولر را بررسی کرده و می‌بینید که به طور طبیعی کار می‌کند اما صدایی ناهنجار می‌دهد. در کولر‌های اسپلیت یا دو تکه، پنل خارجی، بیرون از خانه قرار دارد. گرمای موجود در پنل خارجی، باعث می‌شود این قطعه به پناهگاه و لانه پرندگان تبدیل شود. پس اگر سروصدای زیادی از کولر شنیدید، یک چراغ قوه برداشته، پنل را چک کرده و هرگونه جسم خارجی را از آن خارج کنید.

کولر گازی تراز نیست

تراز نبودن هر وسیله الکترونیکی، می‌تواند روی کارکرد آن تاثیری منفی بگذارد. تراز نبودن پنل داخلی و حتی پنل خارجی، باعث سروصدای غیر عادی دستگاه خواهد شد. بهتر است برای رفع این مشکل، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟

یکی از سوالاتی که، برای اغلب کاربران رخ می‌دهد این است که، چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟ قبل از پاسخ به این پرسش، باید بگوئیم که کمپرسور در واقع، همان موتور دستگاه است که وظیفه گردش گاز فریون در سیستم کولر گازی را دارد.

  •  با عدم سرویس به موقع و استفاده مداوم از دستگاه، سیم‌های آن پس از مدتی پوسیده شده و دیگر نمی‌توانند برق را به کمپرسور برسانند. در نتیجه کمپرسور نیز روشن نخواهد شد.
  •  همانطور که اشاره کردیم، برد مانند مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه تامین ولتاژ فن و کمپرسور را دارد. پس با خرابی برد، ولتاژ کمپرسور نیز تامین نشده و این قطعه روشن نمی‌شود و تعمیر کولر گازی باید انجام شود.
  •  خازن قطعه‌ای است که روی، کمپرسور نصب شده و این قطعه را راه می‌اندازد. با خرابی این قطعه، خبری از کار کمپرسور نخواهد بود.
پیشنهاد مطالعه
چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟
کمپرسور در واقع همان موتور دستگاه است، که وظیفه به جریان در آوردن گاز فریون را دارد

چرا کولر گازی گرم نمی کند؟

  •  اگر متوجه شدید که، سیستم گرمایشی کولر گازی، باد گرم تولید نمی‌کند باید عیب یابی را شروع کنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید از سیستم گرمایشی، در فصل زمستان استفاده کنید باید قبل از هرکاری، سرویس کولر گازی به صورت دوره ای دوره‌ای را انجام دهید.
  • ابتدا ترموستات را چک کنید، اگر این قطعه در حالت سرمایش یا خاموش قرار گرفته باشد، خبری هم از گرم شدن فضا نخواهد بود.
  •  اگر دستگاه در حالت گرمایش قرار گرفته، اما باد بسیار ضعیف است باید بدانید که مشکلی در شیر برقی دستگاه وجود دارد.
  • هنگامی که گزینه گرمایشی دستگاه را انتخاب می‌کنید، به کار افتادن دستگاه برای وزیدن باد گرم، در حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید. اما اگر می‌بینید دستگاه برای گرم کردن پنل داخلی، زمان زیادی می‌گذارد، به احتمال قوی کولر نیاز به شارژ گاز دارد. برای راهنمایی بیشتر در این مورد می توانید مقاله آموزش نحوه تنظیمات گرمایش کولر گازی را مطالعه کنید.

چرا ریموت کولر کار نمی کند؟

برق رسانی به ریموت کنترل، توسط باتری‌های قلمی و ساعتی انجام می‌گیرد. با تمام شدن باتری، ریموت نیز عملکرد خود را از دست خواهد داد. پس قبل از هرکاری، ابتدا باتری دستگاه را چک کرده و آن‌ها را با باتری‌های نو تعویض کنید.
اگر با تعویض باتری‌هم، می‌بینید که ریموت کار نمی‌کند، ممکن است کریستالی که روی برد ریموت نصب شده مشکل پیدا کرده باشد. گاهی اوقات شدت خرابی به حدی است که، باید کنترل را تعویض کنید.
با خرابی برد کنترل اصلی، ریموت نیز کار نخواهد کرد. برد کنترل، دارای یک ریسور مادون قرمز بوده که، وظیفه دارد سیگنال‌های ریموت را دریافت کند. اگر این برد خراب شود، ریموت نیز کار نخواهد کرد.

چرا ریموت کولر کار نمی کند؟
با تمام شدن باتری، ریموت نیز از کار خواهد افتاد
پیشنهاد مطالعه

چرا باد کولر گازی پرتاب کمی دارد؟

متوجه شده‌اید که قدرت دستگاه کم شده و محیط خنک نمی‌شود، در چنین شرایطی با استفاده از ریموت قدرت دستگاه را افزایش می‌دهید، اما می‌بینید که تاثیری در میزان قدرت و پرتاب باد ندارد. باید دید که چرا باد کولر گازی پرتاب کمی دارد؟

  •  یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها، برای کاهش قدرت و پرتاب باد کثیف شدن فیلتر کولر است. فیلتر به مرور زمان با گرد و غبار مسدود و مانع از پرتاب پر قدرت باد می‌شود.
  • با اینکه فیلتر‌هوا بیشتر گرد و غبار‌ها را به خود می‌گیرد، اما میزان کمی از آن‌ها از فیلتر عبور کرده و روی اواپراتور می‌نشینند. به مرور ضخامت گرد و غبار روی این قطعه افزایش یافته و مانع از عبور جریان هوا می‌شود.

دلیل پرتاب دوده و سیاهی از کولر گازی چیست؟

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند، پرتاب دود و سیاهی از کولر گازی است. این عامل اغلب با کم شدن قدرت پرتاب باد همزمان است. دقت کنید که کولر گازی شما در کدام قسمت از خانه قرار دارد؟ اگر نزدیک به آشپزخانه باشد، به مرور ذرات چربی روی فن نشسته و باعث جذب گرد و غبار می‌شوند. این دوده‌ها و سیاهی‌ها، قدرت کولر را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی به بیرون پرتاب می‌شوند. برای رفع این مشکل باید فن داخلی را تمیز کنید. برای اینکه آسیبی به کولر وارد نشود، این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

علائم خرابی برد کنترل الکتریکی

همانطور که اشاره کردیم، برد الکترونیکی وظیفه کنترل و هماهنگ کردن بخش‌های مختلف دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه از دیود، رله برد و وریستور و…تشکیل شده است. از کار افتادن کمپرسور، روشن نشدن کولر گازی، کاهش قدرت دستگاه و وزیدن باد گرم، برخی از علائم خرابی برد کنترل الکترونیکی هستند.

دلیل برفک زدن کولر گازی چیست؟

اولین نکته‌ای که باید، درباره برفک زدن کولر گازی بدانید این است که، این مشکل هیچ ارتباطی به نوع فصل ندارد. به عبارت دیگر اگر سرویس دوره‌ای را، به موقع انجام ندهید، در هر زمانی با این مشکل مواجه خواهید شد. چند عامل باعث چنین رخدادی خواهد شد که، در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  •  یکی از دلایل برفک زدن کولر گازی، کم شدن میزان گاز و یا نشتی آن است. اگر دستگاه دچار نشتی و یا گاز از میزان مشخصی کمتر شده باشد، کولر گازی برفک خواهد زد.
  •  همانطور که اشاره کردیم، کمپرسور از مهم‌ترین قطعات کولر گازی است. با خرابی سایر بخش‌هایی مانند سنسور، کنتاکتور و برد دستگاه و…کمپرسور که در اصل موتور است، به طور یکسره کار می‌کند. با یکسره کار کردن کمپرسور، برفک در پنل داخلی و لوله‌ها ایجاد می‌شود.

گفتیم که تنها راه، برای پیشگیری از برفک زدن کولر گازی، انجام سرویس دوره‌ای است. اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید فیلتر هوای کولرگازی را تعویض کرده، کویل اواپراتور را تمیز کرده و فن بلوور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

پیشنهاد مطالعه
دلیل برفک زدن کولر گازی
یکی از دلایل برفک زدن کولر گازی کم شدن گاز مبرد است

فیوز متصل به کولر گازی به‌طور مداوم قطع می‌شود

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران، با آن مواجه می‌شوند پریدن فیوز کولر گازی است. شاید ساده‌ترین دلیل برای پریدن فیوز کولر گازی، کثیفی فیلتر‌ها باشد. با نشستن گرد و غبار روی فیلتر‌ها و کثیفی آن‌ها، کولر برای خنک کردن محیط انرژی زیادی مصرف می‌کند. همین امر باعث می‌شود، قطعات داخلی کولر گازی به شدت داغ کرده و به دستگاه فشار زیادی وارد شده و فیوز بپرد.
یکی دیگر از دلایل پریدن فیوز کولر گازی، عمر بالای دستگاه است. قطعات به کار رفته درون کولر گازی، بعد از مدتی مستهلک شده و از کار می‌افتند. در چنین شرایطی کولر گازی، دیگر پاسخگوی نیاز شما نبوده و نمی‌تواند محیط را خنک کند.

پیشنهاد مطالعه

چند راه ساده برای جلوگیری از مشکلات کولر گازی

  • داکت‌ها را چک و نشتی آن‌ها را برطرف کنید. اگر هوای کافی و خنک از کولر شما خارج نمی‌شود یا قبض برق به شکلی غیرعادی گران شده، احتمالا داکت کولرتان نشتی دارد. وقت آن رسیده که با تعمیرکار معتبر در تماس باشید.
  • روی یونیت خارجی را بپوشانید. تابش مستقیم آفتاب، دشمن اجزای داخلی یونیت است.
  • ترموستات قابل برنامه‌ریزی را جایگزین ترموستات‌های قدیمی دستی کنید: این ترموستات‌ها علاوه بر کاربری ساده‌ای که دارند و جلوی مصرف بی‌رویه انرژی را می‌گیرند.

مشکلات رایج کولر گازی در برندهای مختلف

مشکل رایج کولر گازی فقط به موارد اعلام شده، ختم نمی‌شود. بلکه موارد دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از طریق مقالات «علت اورلود کولر گازی چیست و چطور رفع می شود؟»، «علت خروج بخار از کولر گازی چیست؟»، «چرا کولر گازی گاهی روی فن کار می‌کند» را مطالعه کنید.

همچنین در صورتی‌که می‌خواهید مشکلات رایج کولر گازی برندهای مختلف را بدانید می‌توانید در جدول زیر روی اسم برند خود کلیک کنید.

انواع ارور کولر گازی مدیا (midea) و روش رفع آنآشنایی با انواع ارور کولر گازی تراست (Trust ) + راه حل برطرف کردن آنها
کد های خطا انواع کولر گازی دووکد خطا یا ارور کولر گازی اُجنرال (OGeneral)
کد خطا یا ارور کولر گازی اسپیلت وست پوینتکد خطا یا ارور کولر گازی آیوا
انواع کد خطا یا ارور کولر گازی اینورتر هایسنس (Hisense)خطاهای رایج کولر گازی جنرال بانه ای
راهنمای کامل معنای ارور کولر گازی توشیبا (TOSHIBA)آشنایی با کدهای خطا کولر گازی ال جی و راه حل آن
فهرست ارور های کولر گازی سامسونگارورهای کولر گازی پاناسونیک و کد های حفاظتی ان
تمام معنا کد خطا یا ارور کولر گازی گریکد خطا یا ارور کولر گازی اینورتر اسنوا
ارورهای کولر گازی هیتاچیچک لیست ارور کولر گازی پاکشوما + راهکار حل مشکل

از سرویس سالانه غافل نشوید، خیلی از مشکلات گفته شده فقط و فقط به خاطر کهنگی یا کثیفی قطعات به وجود می‌آیند. با سرویس سالانه پیش از شروع فصل گرما، جلوی خرج‌های بزرگ‌تر را بگیرید. برای تعمیر کولر گازی می‌توانید، از خدمات آچارباز استفاده کنید. برای ثبت درخواست به صورت آنلاین به سایت، وب اپ یا اپلیکیشن این سامانه مراجعه کنید و یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. بعد از ثبت درخواست، تیم پشتیبان با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم تعمیرکار را در زمان دلخواه به مکان مورد نظر شما می‌فرستد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
4.9/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. درود بر شما و سایت خوبتون
    بنده یک کولر گازی ۳۰۰۰۰جنرال خریدم و نصب کردم ولی زمانی که آن را روشن می کنم صدای ویز ویز میده به کابل برق هم دست زدم داغ کرده میشه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون

    1. درود بر شما
      رحمتی عزیز، احتمالا کابل های برق بدرستی به کولر وصل نشده است . همچنین کثیف بودن تیغه های کنداکتور و خال زدن تیغه ها نیز می تواند دلیل به وجود آمدن این ایراد باشد. برای رفع مشکل از سرویسکار کمک بگیرید تا آسیب جدی به دستگاه وارد نشود. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرویس و تعمیر کولر گازی، از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  2. شما شارژ کولر گازی هم انجام می‌دین؟ الان اگه بخوایم سرویس دوره ای دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا