×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

چرا کمپرسور کولر گازی روشن نمی شود

کمپرسور کولر گازی روشن نمی شود

کمپرسور یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در کولر گازی است. به همین دلیل در صورت بروز مشکل در کولر گازی دچار مشکل شده و روشن نمی‌شود. کمپرسور در قسمت خارجی کولر گازی قرار دارد و در محیط بیرون نصب می‌شود. مهم‌ترین وظیفه کمپرسور، کم و زیاد کردن فشار و حجم گاز است. پس از آن هوا را فشرده و به بخش احتراق وارد می‌کند. در ادامه قصد داریم به بررسی علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی بپردازیم. برای دریافت هر نوع خدمات در زمینه سرویس کولر گازی و تعمیر کولر گازی می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

فهرست محتوا

دلایل روشن نشدن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور بخش مهم کولرهای گازی است که بدون آن اسپیلت کار نمی‌کند. اغلب کمپرسورها در محیط بیرونی قرار می‌گیرند و عملکرد اصلی آن‌ها در کولر گازی، فشرده سازی گاز خنک کننده است.

مبرد به صورت بخار به کمپرسور وارد می‌شود و با ایجاد تراکم و فشرده سازی، فشار موجود افزایش می‌یابد. این افزایش فشار روی دما تأثیر داشته و باعث افزایش میزان دما می‌شود. کمپرسورها انواع مختلفی مانند کمپرسور دینامیکی، جابجایی مثبت، گریز از مرکز، محوری، پیستونی، دیافراگمی، مارپیچی، دندانه‌دار و … دارند. حال که با عملکرد کمپرسور آشنا شدید، باید با توجه به نوع کمپرسور کولر گازی برای بررسی و عیب یابی آن اقدام کنید.

دلایل مختلفی وجود دارند که بر عملکرد کمپرسور کولر گازی تأثیر می‌گذارند. این موارد ممکن است باعث از کار افتادن کمپرسور و کولر گازی شوند. در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

قطع شدن سیم‌های کولر گازی

مهم‌ترین و شایع‌ترین دلیل از کار افتادن کمپرسور، خرابی و پوسیدگی سیم‌ها است. سیم‌های کولر گازی ممکن است در اثر استفاده زیاد و قرار گرفتن در معرض هوای بیرون دچار پوسیدگی شوند. سیم‌های فرسوده توانایی لازم برای انتقال برق را ندارند و نمی‌توانند برق کمپرسور را تأمین کنند. فیش‌ها نیز به عنوان رابطی میان سیم‌ها و کمپرسور هستند که خرابی آن‌ها نیز بر کارکرد کمپرسور تأثیر دارد.

علت روشن نشدن کمپرسور کولر گازی
خرابی خازن راه انداز یکی از دلایل روشن نشدن کمپرسور کولر گازی باشد که به کمک مولتی متر می‌توانید این مورد را بررسی کنید.

بررسی جریان برق

در اولین مراحل بررسی علت اینکه چرا کمپرسور کولر گازی روشن نمی شود ، باید جریان برق را بررسی کنید. اگر برق به موتور نرسد، کمپرسور کار نمی‌کند. به همین دلیل باید مطمئن شوید موتور نیروی برق لازم را دریافت می‌کند. ممکن است علت نرسیدن برق به موتور سوختن یا خرابی فیوز باید. می‌توانید دستگاه را باز کرده و فیوزهای مسیر را بررسی کنید. علاوه بر آن می‌توانید از یک برقکار کمک گرفته تا جریان برق به کمپرسور را بررسی و در صورت قطعی و بروز مشکل آن‌ها را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه

اورلود کردن کمپرسور

یکی از قطعات درونی و مهم کمپرسور، اورلود است. این قطعه برای محافظت از کمپرسور قرار داده شده‌است. گاهی اوقات در اثر آلودگی یونیت خارجی یا بالا بودن جریان گاز، اورلود به منظور محافظت از کولر، کمپرسور را قطع می‌کند. این قطعی تا زمانی که کمپرسور خنک شده و به حلت عادی برگردد، ادامه دارد. در این شرایط باید هنگام سرویس کولر گازی از سرویس کار بخواهید دلیل اصلی داغ شدن کمپرسور را پیدا کند.

خرابی خازن راه انداز

خازن راه انداز نیز یکی دیگر از قطعات بسیار مهم در کولر گازی است. روشن شدن کمپرسور کولر گازی به کمک این قطعه انجام می‌شود. در صورت بروز مشکل و هرگونه خرابی در آن، کمپرسور روشن نمی‌شود. برای بررسی و اطمینان از خرابی این خازن می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید. اگر مهارت و تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از تعمیرکاران قابل اعتماد در این زمینه کمک بگیرید.

کمپرسور بخش بسیار مهمی در کولرهای گازی است و هیچ اسپیلتی بدون کمپرسور قادر به کار کردن نیست. زمانی که متوجه از کار افتادن کمپرسور شدید، باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی سنسور دمای محیط

سنسور دمای محیط باید در محل درست خود قرار بگیرد و این مسئله در کارکرد کولر بسیار مهم است. اگر قطعه جابجا شود، کمپرسور دما نمی‌تواند دما را به‌درستی تشخیص دهد و این قطعه از کار می‌افتد. گاهی اوقات نیز ممکن است این قطعه خراب شود و عملکرد لازم را نداشته باشد. به این صورت کمپرسور و کولر گازی نیز از کار افتاده و باید از افراد متخصص برای تعمیر کولر گازی کمک بگیرید.

دلایل روشن نشدن کمپرسور کولر گازی
یکی از مهم‌ترین علت‌های روشن نشدن کمپرسور، خرابی رله فرمان است.

رله فرمان

رله فرمان یکی دیگر از قطعات مهم در کولر گازی است که برای ایجاد ولتاژ مناسب کمپرسور تعبیه شده‌است. یکی از مهم‌ترین علت‌های روشن نشدن کمپرسور، خرابی رله فرمان است. به همین دلیل می‌توانید این قطعه را بررسی کرده و پس از سالم بودن آن به دنبال بررسی عوامل دیگر باشید. برای اطمینان از کارکرد صحیح این قطعه می‌توانید از مولتی متر استفاده کنید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیک وظیفه تأمین ولتاژ مناسب را برای کولر گازی بر عهده داشته و یکی از قطعات بسیار مهم محسوب می‌شود که در صورت بروز مشکل در آن، کولر گازی دچار مشکل اساسی می‌شود. اگر مشکلی در برد ایجاد شده و ولتاژ به‌درستی تأمین نشود، کمپرسور نیز نمی‌تواند استارت بزند. تعمیر برد یکی از کارهای تعمیراتی بسیار مهم و اساسی است که باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. هرگز برای تعمیر آن خودسرانه و بدون دانش تخصصی اقدام نکنید.

سنسور رزیستور

سنسور رزیستور بررسی دمای محیط در کولر گازی را بر عهده دارد. اگر اتصالات مربوط به این سنسور قطع شود، کمپرسور کولر گازی نیز از کار می‌افتد. اگر مشکل در این بخش تنها مرتبط با قطع شدن سنسور باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را برطرف کرده و کولر گازی را مجدداً روشن کنید. اما اگر سنسور به‌طور کامل سوخته باشد باید از سنسور جدید استفاده کنید. برای تعویض سنسور نیز حتماً از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

خرابی کمپرسور

گاهی اوقات خرابی خود کمپرسور اتفاق افتاده و کمپرسور رونش نمی‌شود. اگر تمام بخش‌ها و قطعات گفته شده را بررسی کردید و متوجه سالم بودن آن شدید، باید خود کمپرسور را بررسی کنید. کمپرسور قطعه‌ای بسیار مهم و البته گران قیمت است که هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض به شما تحمیل می‌کند. در این شرایط می‌توانید از تعمیرکار متخصص برای تعمیر کمپرسور کمک بگیرید، در غیر این صورت باید کمپرسور به‌طور کامل تعویض شود.

خرابی شیر برقی

بسته شدن مسیر شیر برقی و خرابی آن نیز می‌تواند از علت‌ روشن نشدن کمپرسور کولر گازی باشد. زمانی که مبرد به ورودی کمپرسور می‌رسد حالت مایع دارد. در این شرایط با وجود کارکرد کمپرسور، کولر هوا را خنک نمی‌کند. در این شرایط باید شیر برقی به‌طور کامل تعویض شود تا مشکل برطرف شده و کمپرسور به‌درستی وظیفه خود را انجام دهد.

روشن نشدن کمپرسور کولر گازی
بررسی اینکه چرا کمپرسور کولر گازی روشن نمی شود بهتر است توسط متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای انجام شود تا از بسیاری از مشکلات آینده جلوگیری شود.

کمپرسور بخش بسیار مهمی در کولرهای گازی است و هیچ اسپیلتی بدون کمپرسور قادر به کار کردن نیست. زمانی که متوجه از کار افتادن کمپرسور شدید، باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید. دلایل مختلفی برای خرابی کمپرسور وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله معرفی شدند. اگر با وجود تمام این موارد همچنان کمپرسور شما کار نمی‌کند، باید از تعمیرکار متخصص برای تعمیر کمپرسور کمک بگیرید. ممکن است کمپرسور به‌طور کامل سوخته باشد که در این صورت باید آن را تعویض کنید.

اغلب هزینه خریدن کمپرسور جدید بسیار بالاست. از این رو بهتر است نکات مراقبتی مهم را در نگهداری از کمپرسور و کولر گازی رعایت کنید، تا دچار خرابی جدی نشود. به این صورت می‌توانید از هزینه‌های پیش رو تا حد زیادی جلوگیری کنید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا