×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

دلایل صدای زیاد کمپرسور کولر گازی

صدای زیاد کمپرسور کولر گازی

کمپرسور یا موتور کولر گازی، یک قطعه مهم است که به عملکرد صحیح کولر گازی کمک می‌کند. وجود هرگونه مشکل در کمپرسور عملکرد کولر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است برخی مواقع، هنگام استفاده از کولر گازی، متوجه صدای زیاد کمپرسور کولر گازی شوید. اگر مشکلی در کمپرسور ایجاد شود، علاوه بر صدای زیاد، کولر گازی شما عملکرد صحیحی نیز نداشته باشد. در این مقاله از آچارباز به پرسش‌های مربوط به کمپرسور از جمله «چرا کمپرسور کولر گازی سر و صدا می‌کند؟» پاسخ می‌دهیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. برای رفع مشکلات مربوط به صدای زیاد کمپرسور کولر گازی می‌توانید در قسمت تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی آچارباز درخواست ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

چرا کمپرسور کولر گازی سر و صدا می‌کند؟

کمپرسور کولر گازی دارای دو بخش روتور و سیم پیچ است، این دو بخش درون یک بدنه یا قاب از جنس فولاد قرار دارند و برای کار کرد صحیح کمپرسور بسیار مهم هستند. حتی ممکن است صدای زیاد کمپرسور کولر گازی مربوط به این دو بخش باشد. گذشت زمان و سرویس نکردن کولر گازی به صورت مرتب، می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد کمپرسور شود. هنگامی که متوجه صدای غیر عادی در کولر گازی شدید، بهتر است آن را جدی بگیرید و در کم‌ترین زمان، مشکل را برطرف کنید، چرا که ممکن است با گذشت زمان مشکل حادتر و حل آن سخت‌تر و باعث افزایش هزینه های تعمیر می‌شود. فراموش نکنید که خرابی و درست کار نکردن یک قطعه در کولر گازی، باعث خرابی و آسیب دیدن سایر قطعات می‌شود.

لرزش یا حرکت کمپرسور، یکی از مواردی است که باعث صدای زیاد کمپرسور کولر گازی می‌شود.

دلایل صدای زیاد کمپرسور کولر گازی
کمپرسور یا موتور کولر گازی در گذشت زمان و عدم سرویس به موقع، صدای زیادی ایجاد می‌کند.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

نحوه تشخیص علت صدای زیاد کمپرسور

برای اینکه تشخیص دهید، صدای زیاد کولر گازی مربوط به کمپرسور است، چند راه وجود دارد، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داغی بیش از حد کمپرسور و ایجاد بوی سوختگی هنگام روشن بودن کولر
  • قطعی برق بلافاصله بعد از روشن شدن کولر یا مدتی بعد از آن
  • نشت روغن در کناره‌های کمپرسور
  • لرزش یا حرکت غیر عادی کمپرسور در زمان روشن بودن کولر گازی
نحوه تشخیص علت صدای زیاد
داغ کردن کمپرسور، بوی سوختگی، خاموش شدن یا روشن نشدن کولر و …. از راه‌های تشخیص اختلال در کمپرسور کولر گازی هستند.

همگی این موارد می‌توانند در تشخیص مشکل کمپرسور به شما کمک کنند، اما برای تشخیص صحیح هر گونه مشکل کولر گازی، از جمله؛ صدای زیاد کمپرسور کولر گازی، باید از افراد مجرب و دارای تخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

داغی بیش از حد کمپرسور و ایجاد بوی سوختگی هنگام روشن بودن کولر

اگر هنگام کار کردن کولر به غیر از صدای زیاد، بوی سوختگی هم احساس کردید، می‌تواند این مورد مربوط به داغی بیش از حد کمپرسور باشد. در این صورت دو بخش روتور یا سیم پیچ کمپرسور، که پیشتر اشاره کردیم، دچار مشکل شده‌اند. ممکن است سیم پیچ کمپرسور نیم سوز، شده باشد، در این صورت علاوه بر صدای زیاد، بوی سوختگی نیز ایجاد می‌شود. اگر سیم پیچ کمپرسور به صورت کامل بسوزد، دیگر کولر روشن نمی‌شود. در خصوص داغ شدن کمپرسور می‌توانید مقاله «علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی چیست؟» را مطالعه کنید.

قطعی برق بلافاصله بعد از روشن شدن کولر یا مدتی بعد از آن

گاهی ممکن است بعد از اینکه کولر را روشن کردید، بلافاصله صدایی از کولر بشنوید و کولر خاموش شود. یا اینکه مدتی بعد از کار کردن، به یکباره کولر خاموش شود و باز هم صدایی بشنوید. بروز چنین مشکلی مربوط به خازن است، صدای ایجاد شده هم مربوط به سوختن آن است. آسیب رسیدن به خازن یا سوختن آن، باعث می‌شود جریان برقی به کمپرسور نرسد و کولر نتواند کار کند.

نشت کردن روغن در کناره‌های کمپرسور

نشت کردن روغن در کناره‎های کمپرسور علامت مهمی است و نباید نادیده بگیرید، چرا که نشت روغن می‌تواند بر اثر سوختن کمپرسور یا نیم سوز شدن آن ایجاد شده باشد. در این مواقع شما باید کمپرسور کولر را تعمیر یا تعویض کنید.

لرزش یا حرکت غیر عادی کمپرسور در زمان روشن بودن کولر گازی

لرزش یا حرکت کمپرسور، یکی از مواردی است که باعث صدای زیاد کمپرسور کولر گازی می‌شود. این مورد زمانی ایجاد می‌شود که کمپرسور در جای خود، به خوبی قرار نگرفته و هنگام کار کردن با بدنه‌ای که داخل آن قرار گرفته و فولادی است یا با سیم پیچ برخورد کند. برخورد و درگیر بودن روتور با این بخش‌ها، باعث ایجاد صدای زیاد کمپرسور کولر گازی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

روش حل مشکل صدای زیاد کمپرسور کولر گازی

اگر پنل کولر گازی در جای خود ثابت و محکم نباشد، می‌تواند باعث شود تا کمپرسور هم در جای خود قرار نگیرد. علاوه بر این ممکن است خود کمپرسور از  پایه‌هایی که روی آن قرار می‌گیرند، جدا شده باشد. در این شرایط برای رفع مشکل، قرار گرفتن پنل کولر و کمپرسور در جایگاه مخصوص خودشان، را بررسی کنید و در جای خود قرارد دهید. برای حل سایر موارد مربوط به کمپرسور کولرگازی لازم است با کارشناسان فنی تماس بگیرید.

حل مشکل صدای کمپرسور کولر گازی
این مشکل با تعویض یا تعمیر کمپرسور حل می‌شود. البته باید توسط تکنسین‎های متخصص انجام شود

توجه کنید که تعمیر کولر گازی و قطعات آن یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت بالایی دارد. دستکاری کولر و قطعات آن توسط شما نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث خسارات جانی و مالی زیادی شود.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

4.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا