×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

علت پرتاب آب از کولر گازی چیست؟

پرتاب آب از کولر گازی

اگر از استفاده کنندگان کولر گازی باشید، بی‌تردید با مشکلات کوچک و بزرگ آن آشنا هستید. یکی از ایرادات رایج این دستگاه در اوج فصل گرما و استفاده از آن، پرتاب آب از کولر گازی یا حتی تکه‌های کوچک یخ است. این مشکل می‌تواند باعث خیس شدن لوازم نزدیک به کولر و کف اتاق شود.

پرت شدن آب از کولر گازی و یا تکه‌های یخ، مشکلی است که در فصل گرما و در اوج مصرف از این دستگاه بروز می‌کند. وقتی متوجه پرت شدن آب از کولر گازی می‌شوید، باید برای جلوگیری از آسیب به دیگر قطعات، آب رفتگی کاغذ دیواری و نم کشیدن دیوار آن را سریع خاموش کنید. با سرویس کولر گازی در زمان مناسب می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید اما اگر این کار را انجام ندهید مجبور هستید در زمان خرابی اقدامات لازم برای تعمیر کولر گازی را انجام دهید.

این رخداد می‌تواند، دلایل زیادی داشته باشد، که در اینجا قصد داریم به تعدادی از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره کنیم.

علت پرت شدن آب از کولرگازی
پرتاب شدن آب از کولر گازی می‌تواند باعث نم کشیدن دیوار و از بین رفتن کاغذ دیواری شود
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کمبود گاز مبرد

یکی از مهم‌ترین دلایل پرت شدن آب از کولر گازی، کمبود گاز مبرد دستگاه است. گاز مبرد نقشی اساسی، در عملکرد کولر گازی و خنک کردن خانه دارد. به همین دلیل کمبود و یا حتی نشت آن می‌تواند، در کل پروسه سرمایش اختلال ایجاد کرده و موجب یخ زدگی قطعات داخل کولر گازی مانند کویل‌ها و اواپراتور شود. در چنین شرایطی وقتی که یخ قطعات آب شوند، چکه کرده و از روی پنل رد شده و در مسیر پرتاب باد کولر گازی قرار می‌گیرند و از دستگاه پرت می‌شوند.

در چنین شرایطی بهتر است، از یک تعمیرکار کمک بگیرید، تا نشتی گاز مبرد را تعمیر کرده و آن را شارژ کنید. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید مقاله زمان مناسب برای شارژ کولر گازی چه زمانی است؟ را مطالعه کنید.

کمبود گاز مبرد در کولرگازی
کم شدن گاز مبرد باعث یخ زدگی کویل‌ها و اواپراتور می‌شود
پیشنهاد مطالعه

انسداد لوله‌های درین

لوله‌های درین مسیر خروجی آب کولر گازی هستند. گرفتگی لوله‌های درین و یا انسداد ورودی و خروجی آن‌ها موجب می‌شود در کارکرد آن اختلال ایجاد شده و رطوبت و آب از دستگاه خارج نشود. پنل آب را پس زده و آب در نهایت با پرتاب باد به شکل یخ یا آب از دستگاه خارج می‌شود.

پرتاب یخ از کولرگازی
گرفتگی لوله‌های درین باعث می‌شود رطوبت از کولر گازی خارج نشود

شکستگی سینی یا قاب ناودانی آب

یک دلیل دیگر برای پرت شدن آب از کولر گازی، شکستگی سینی یا قاب ناودانی است. این اتفاق به دلیل، عدم نصب درست کولر گازی و پنل رخ می‌دهد، پس به یاد داشته باشید کولر گازی باید درست نصب شده و تراز باشد. تراز نبودن پنل، به مرور زمان باعث شکستگی سینی می‌شود. آب خارج شده از این قطعه شکسته، روی فن بلوور ریخته شده و با چرخش آن به بیرون پرتاب خواهد شد. اگر به تازگی احساس می‌کنید قدرت پرتاب باد کولر گازی کم شده است،باید آن را بررسی و سپس تعمیر کنید.

نحوه تشخیص شکستن سینی ناودانی

برای تشخیص شکستگیبا بررسی سینی می بینیدکه  یک ترک بسیار ریز بالای قابی که فن بلور در آن قرار دارد ایجادشده است.چون آب کثیف از آن ترک خارج می‌شود این ترک سیاه شده و مانند یک خط سیاه روی قاب سفید پنل خودنمایی می‌کند.

تعمیر مشکل پرتاب آب و یخ از کولر
نصب درست کولر گازی و تراز کردن آن از پرتاب شدن آب جلوگیری خواهد کرد
پیشنهاد مطالعه

چگونه پرت شدن آب از کولر گازی را تعمیر کنیم؟

در این مقاله، به تعدادی از دلایل پرت شدن آب از کولر گازی اشاره کردیم. با بر طرف کردن هر کدام از دلایل بالا می توانید مشکل پرتاب آب و یخ از کولر گازی خود را تعمیر کنید. بهتر است در صورت بروز این مشکل و یا هرگونه اختلال دیگری در عملکرد دستگاه، به دنبال تعمیرکار برای آن باشید.

کولر گازی دستگاهی گران قیمت است، هر گونه تعلل برای عیب یابی آن می‌تواند، آسیب بیشتری به قطعات این دستگاه وارد کند. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاقات، به سرعت برای تعمیر کولر گازی اقدام کنید.

می‌توانید به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز رفته و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید. بعد از ثبت درخواست تعمیر، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، تعمیرکار را در زمان دلخواه به مکان مورد نظر شما می‌فرستد.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. من فکر میکردم این پاشیدن آب از کولر گازی یه قابلیته :)) اگر درستش نکنیم مشکلی پیش میاد؟ علائم خاصی از خرابی کولر نمیبینم

    1. درود بر شما
      مهرداد عزیز، پرتاب آب از کولر گازی به علت شکستن سینی ناودانی و یا کمبود گاز فریون باشد. بهتر است برای پیشگیری از هر نوع مشکلی سرویس و تعمیر کولرگازی را در برنامه خود بگذارید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا