×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

آشنایی با کدهای خطا کولر گازی ال جی و راه حل آن

کد خطا کولر گازی ال جی اینورتر

انواع لوازم خانگی برند ال جی، جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محصولات الکترونیکی در سراسر دنیا هستند، که کیفیت ساخت و عملکرد بسیار مطلوبی دارند. از پر طرفدارترین محصولات این برند کولر گازی‌های آن هستند. اما این کولرهای گازی نیز مانند محصولات سایر برندها ممکن است در طول دوران استفاده، دچار اختلالاتی شوند. در این صورت کدهای خطا روی نمایشگر آنها ظاهر می‌شود.

کد خطا کولر گازی ال جی، در چنین مواقعی به شما کمک می‌کند تا محدوده تقریبی خطا یا مشکل به وجود آمده در سیستم را پیدا کنید و در مدت زمان کوتاه‌تری اقدامات لازم برای تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی را انجام دهید. در همین راستا، در این مقاله از آچارباز انواع کدهای خطا کولرهای گازی ال جی و نحوه برطرف کردن آنها را، مورد بررسی قرار می‌دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

انواع کد خطای کولر گازی ال جی

کدهای خطا در کولرهای گازی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آنها می‌توان، به کدهای خطا در کولرهای گازی اینورتر (سری LSN) و خطاهای CH اشاره کرد.

کولرهای گازی اینورتر ال جی، شامل مدل‌های زیر هستند و از فناوری اینورتر که به کاهش مصرف برق کولر کمک می‌کند، بهره می‎برند.

  • LSN180CE، LSU180CE، LSN180HE، LSU180HE
  • LSN120CE، LSU120CE، LSN120HE، LSU120HE
  • LSN090CE، LSU090CE، LSN090HE، LSU090HE
  • LSN090CE، LSU090CE، LSN090HE، LSU090HE

در ادامه هر یک از انواع کدهای خطا و خصوصیات آنها را شرح می‌دهیم.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کد خطای کولر گازی ال جی اینورتر سری LSN

یونیت داخلی کولر گازی‌ سری LSN ال جی، دارای صفحه نمایشگری است که علاوه بر نمایش اعداد و ارقام، چراغ‌هایی برای گزارش وضعیت دستگاه نیز دارد. یکی از این چراغ‌ها، چراغ LED است، که در حالت عادی به صورت پیوسته روشن بوده و در هنگام بروز خطا، به حالت چشمک زن در می‌آید. شما با توجه به تعداد چشمک‌ها و مطالعه دفترچه راهنمای کولرگازی ال جی خود می‌توانید متوجه خطا شوید. در صورتی که به آن دسترسی ندارید، موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند.

خطاهای کولر گازی اینورتر ال جی
اگر کولر گازی با خطا مواجه شود، لامپ LED آن چند بار چشمک زده و نوع خطا را گزارش می‌دهد.

اگر چراغ LED پس از یک بار چشمک زدن، متوقف شده و پس از توقفی کوتاه، دوباره یک بار چشمک بزند، یعنی ترمیستور یونیت داخلی متصل نبوده یا دچار اتصالی شده است. برای رفع این ارور، با مراکز تعمیر کولر گازی، تماس بگیرید.

اگر چراغ LED پس از دو بار چشمک زدن، متوقف شده و پس از توقفی کوتاه، مجدد، دو بار چشمک بزند، یعنی ترمیستور یونیت خارجی، متصل نبوده یا دچار اتصالی شده است. رفع این ارور نیاز به تخصص دارد، پس بهتر است کار را به متخصصین این حوزه بسپارید.

اگر چراغ LED پس از پنج بار چشمک زدن، متوقف شده و پس از توقفی کوتاه، دوباره پنج بار چشمک بزند، یعنی ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی قطع شده است. بررسی ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی را به عهده تکنسین‌ها بگذارید.

اگر چراغ LED پس از 9 بار چشمک زدن، متوقف شده و پس از توقفی کوتاه، دوباره 9 بار چشمک بزند، یعنی حافظه EEEPROM در یونیت داخلی پاک شده و نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد.

اگر فن یونیت داخلی به هر دلیلی از جمله قفل کردن، از کار افتادن یا کار کردن با دور پایین، دچار مشکل شود، چراغ LED پس از ده بار چشمک زدن، متوقف شده و پس از توقفی کوتاه، دوباره ده بار چشمک خواهد زد. طبیعی است که برای رفع این ارور، باید فن یونیت داخلی تعمیر یا تعویض شود.

کد خطاهای CH

یکی دیگر از روش‌های نمایش خطا، در دستگاه‌هایی که نمایشگر سون سگمنتی دارند، به صورت ترکیب اعداد و حروف برای ایجاد کد خطا کولر گازی ال جی است. این کدهای خطا روی نمایشگر دستگاه، نشان داده شده و همزمان با آنها، چراغ‌های LED دستگاه نیز چشمک زن خواهند شد. در این حالت اگر همزمان دو نوع خطا برای سیستم رخ دهد، ابتدا خطای خطرناک‌تر و سپس خطای بعدی نشان داده می‌شود. پس از رفع خطا نیز LEDها به صورت نرمال، چشمک خواهند زد.

انواع کد خطای کولر گازی ال جی
انواع کد خطای کولر گازی ال جی شامل خطاهای یونیت داخلی و خطاهای یونیت خارجی است.

پیشنهاد مطالعه

انواع کد خطا کولر گازی ال جی که در این دسته قرار می‌گیرند، عبارتند از: خطاهای یونیت داخلی و خطاهای یونیت خارجی

کد خطاهای یونیت داخلی کولر گازی ال جی

کد خطا CH01

اگر LED سبز رنگ واحد داخلی، یک بار چشمک بزند و کد خطای 1 روی نمایشگر دیده شود، به این معناست که سنسور هوای یونیت داخلی باز بوده یا اتصالات آن، دچار مشکل شده است.

  • در این حالت باید ابتدا عملکرد سنسور را بررسی، میزان اهم آن چک کرده و در صورت خرابی، آن را تعویض کنید. اگر سنسور سالم باشد، باید اتصالات و سیم کشی‌های آن را چک کنید.

کد خطا CH02

اگر کد خطای CH02 روی نمایشگر دیده شده و LED سبز رنگ واحد داخلی، دو بار چشمک بزند، به این معناست که سنسور هوای یونیت داخلی باز بوده یا اتصالات آن دچار مشکل شده است.

  • در این حالت باید ابتدا عملکرد سنسور را با بررسی میزان اهم آن، چک کرده و اگر این قطعه دچار خرابی بود، آن را تعویض کنید. در غیر این صورت، اتصالات، سیم کشی‌ها و برد اصلی کولر را چک کنید.

کد خطا CH05

اگر عملکرد سنسور لوله ورودی یونیت داخلی یا بیرونی مختل شود، LED سبز رنگ دستگاه 5 بار چشمک زده، متوقف شده و دوباره 5 بار چشمک خواهد زد. در این حالت خطای CH05 نیز روی نمایشگر دیده می‌شود.

  • برای رفع این مشکل، ابتدا اهم سنسور را بررسی و در صورت لزوم، سنسور را تعویض کنید. اگر سنسور سالم ولی همچنان کد خطا روی نمایشگر دیده شود، سیم کشی و برد اصلی کولر را، چک کنید.

کد خطا CH06

خرابی یا وجود مشکل در سنسور لوله خارجی کولر گازی در یونیت داخلی، با این کد خطا و 6 بار چشمک زدن LED سبز واحد داخلی نشان داده می‌شود.

  • در این شرایط، ابتدا به بررسی سالم بودن سنسور با چک کردن میزان اهم آن و سپس اتصالات، سیم کشی‌ها و در نهایت برد اصلی کولر بپردازید.

کد خطا CH09

اگر حافظه EEEPROM یونیت داخلی پاک شده یا دچار خرابی شده باشد، این کد خطا با 9 بار چشمک زدن چراغ LED یونیت داخلی، روی نمایشگر دستگاه، دیده می‌شود.

  • برای حل این مشکل، باید حافظه EEEPROM را دوباره برنامه‌ریزی و تنظیم کنید.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کد خطا CH10

بروز اشکال در عملکرد موتور فن داخلی، با 1 بار چشمک زدن LED قرمز دستگاه و نمایش کد خطای 10، روی نمایشگر دستگاه، آشکار می‌شود.

  • در این حالت، باید موتور فن یونیت داخلی دستگاه را چک کنید و آن را در صورت سوختگی یا اتصالی، تعمیر کنید.

کد خطا CH12

اگر سنسور لوله در یونیت داخلی دچار خرابی شود، این مشکل با شماره 12 به عنوان کد خطا کولر گازی ال جی روی نمایشگر، دیده می‌شود. در این شرایط، LED سبز رنگ یونیت داخلی، 2 بار و LED قرمز رنگ دستگاه، 1 بار چشمک می‌زنند.

  • برای رفع مشکل، باید عملکرد سنسور را با اندازه گیری میزان اهم آن، بررسی کرده و اگر سنسور دچار خرابی یا سوختگی شده باشد، آن را تعویض کرد. در غیر این صورت، باید سیم کشی‌ها و اتصالات دستگاه و همچنین برد اصلی آن چک شوند.

برای رفع ارور  61CH، فن بیرونی، میزان مبرد، وضعیت EEV و قرار گیری سنسور را به دقت بررسی کنید.

کد خطاهای یونیت خارجی کولر گازی ال جی

تا به این قسمت با انواع کد خطا کولر گازی ال جی، که مربوط به یونیت داخلی، از سری دستگاه‌های اینورتر بود، آشنا شدیم. در ادامه، کدهای خطا مربوط به یونیت خارجی کولر گازی ال جی را، بررسی می‌کنیم.

کد خطا CH21

این کد خطا کولر گازی ال جی، همراه با 1 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز موجود روی یونیت خارجی دیده شده و نشان دهنده بالا بودن ولتاژ DC است.

  • در صورت بروز این مشکل، باید جریان لحظه‌ای در فازهای U، V و W، کمپرسور یا احتمال اتصال نادرست در U، V و W را بررسی کنید. ممکن است این خطا بر اثر بروز شرایط Overload یا ایراد در عایق بندی کمپرسور نیز به وجود آید.

کد خطای CH22

اگر CT2 جریان ورودی از مقدار اصلی آن کمتر باشد، این کد خطا روی نمایشگر دیده شده و همراه با آن، LEDهای سبز و قرمز یونیت خارجی، هر کدام پس از دو بار چشمک زدن، متوقف خواهند شد. این حالت ممکن است بر اثر کم بودن ولتاژ ورودی، وضعیت Overload در سیستم یا آسیب به برد اصلی ایجاد شود. در این شرایط باید ولتاژ بیرونی، وضعیت فن و موتور فن یونیت خارجی را چک کنید.

کدهای خطا یونیت بیرونی کولر گازی
کدهای خطا یونیت بیرونی کولر گازی، علاوه بر اعداد و حروف، با کمک LED ها نیز نمایش داده می‌شوند.

کد خطای CH23

این خطا، ولتاژ پایین لینک DC را گزارش می‌دهد. همزمان با نمایش این کد خطا، LED های سبز و قرمز یونیت بیرونی هر یک به ترتیب 3 و 2 بار چشمک زده و سپس متوقف خواهند شد.

  • برای حل این مشکل، باید ولتاژ برق ورودی و بخش‌های سنسور ولتاژ خط DC را بررسی کنید. همچنین ممکن است سوختگی یک قطعه در برد دستگاه، منجر به بروز این مشکل شده باشد.

کد خطای CH26

وجود مشکل در موقعیت DC کمپرسور با این کد و همچنین 6 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز یونیت خارجی اعلام می‌شود.

  • برای رفع این مشکل، باید امکان قفل شدگی کمپرسور، باز بودن یا اتصال کوتاه سیم‌های کمپرسور، خرابی عایق کمپرسور، مشکل در فن بیرونی، IPM و بخش حسگر جریان فازی برد اصلی را بررسی کنید.

کد خطای CH27

اگر PSC دستگاه، خراب شده باشد، این کد به همراه 7 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز دستگاه، دیده می‌شود.

  • در این شرایط، موتور فن بیرونی را بررسی کنید تا از قرار نداشتن آن در معرض باد، ایرادات احتمالی و … اطمینان حاصل شود. راکتور کولر نیز باید در وضعیت 10A/26.8mH قرار داشته باشد. در نهایت قطعات داخلی برد کولر را چک کنید.

کد خطای CH29

بالا بودن شدت جریان کمپرسور، با خطای CH29، همراه با 9 بار چشمک زدن LED سبز و 2 بار چشمک زدن LED قرمز رنگ یونیت خارجی کولر گازی ال جی، اعلام می‌شود.

  • برای رفع مشکل، امکان قفل شدن کمپرسور، وضعیت فن یونیت خارجی و حسگر جریان فازی برد را چک کنید.

کد خطای CH31

این کد به معنای خطای CT پایین است که با 1 بار چشمک زدن LED سبز و 3 بار چشمک زدن LED قرمز یونیت خارجی، مشاهده می‌شود.

  • برای رفع این مشکل، یونیت خارجی دستگاه را به دقت بررسی و سرویس کولر گازی را در برنامه خود قرار دهید.

کد خطای CH32

بالا بودن بیش از حد دمای لوله تخلیه با این کد خطا و 2 بار چشمک زدن LED سبز و همچنین 3 بار چشمک زدن LED قرمز یونیت بیرونی اعلام می‌شود.

  • در این شرایط، ابتدا وضعیت فن بیرونی و امکان نشتی مبرد را بررسی کنید. در نهایت به سراغ سنسور لوله تخلیه رفته و محل قرار گیری و میزان اهم آن را همراه با وضعیت LEV چک کنید.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کد خطای CH35

اگر فشار کولر گازی بیش از حد افت کرده و سنسور فشار عددی کمتر از 1bar یا 15 psig را نشان دهد، این خطا دیده شده و برای رفع آن باید میزان فشار، باز بودن دریچه‌های سرویس و اتصال CN_PRESS را بررسی کنید.

کد خطای CH38

اگر کولر شما دارای نشتی باشد، این کد خطا کولر گازی ال جی، آن را به شما گزارش می‌دهد.

  • در این حالت، کولر گازی ال جی را خاموش و از برق جدا کنید. پس از گذشت 10 دقیقه، آن را به برق متصل و روشن کنید. اگر همچنان این خطا روی نمایشگر دیده شد، از تکنسین‌های مجرب برای رفع خطا کمک بگیرید.
اهمیت آشنایی با انواع کد خطا
اهمیت آشنایی با انواع کد خطای کولر گازی، در آن است که محدوده تقریبی بروز خطا آشکار شده و تعمیر آن به سادگی صورت می‌گیرد.

کد خطای CH40

اگر سنسور CT دستگاه باز بوده یا دچار اتصال کوتاه، شده باشد، LED قرمز رنگ یونیت خارجی 4 بار چشمک زده و این کد خطا نشان داده می‌شود.

  • برای رفع مشکل، کانکتور جریان برق ورودی و مدار حسگر جریان خروجی کمپرسور را بررسی کنید.

کد خطای CH41

اگر سنسور لوله خروجی باز بوده یا اتصالی کرده باشد، LED سبز 1 بار و LED قرمز یونیت خارجی 4 بار چشمک می‌زنند.

  • برای رفع مشکل، باید ابتدا اهم سنسور را اندازه گرفته و اگر سنسور سالم بود، سیم کشی و اتصالات آن به برد اصلی را، چک کنید.

کد خطای CH44

باز بودن یا اتصالی سنسور هوای محیط با این کد خطا کولر گازی ال جی، نشان داده شده و در این حالت LED سبز و قرمز یونیت خارجی 4 بار چشمک می‌زنند.

کد خطای CH45

اگر سنسور لوله میانی کندانسور خروجی باز بوده یا اتصالی کرده باشد، LED سبز 5 بار و LED قرمز یونیت خارجی، 4 بار چشمک می‌زنند.

  • رفع این مورد نیاز به دانش و تجربه فنی یک تکنسین تعمیر کولر گازی، دارد.

کد خطای CH48

اگر سنسور لوله میانی کندانسور خروجی باز بوده یا اتصالی کرده باشد، این کد خطا نمایش داده شده، LED سبز 8 بار و LED قرمز یونیت خارجی 4 بار، چشمک زن خواهند بود.

  • برای رفع مشکل، باید سنسور، سیم کشی و اتصالات آن را چک کنید.

کد خطای CH46

بروز اختلال در عملکرد، باز بودن یا اتصالی در سنسور لوله مکش، منجر به بروز این کد خطا در کولر گازی ال جی می‌شود.

  • برای رفع مشکل، باید اهم سنسور و وضعیت اتصالات آن را چک کنید.

کد خطا CH53

اگر ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی کولر گازی برقرار نباشد، LED سبز رنگ 3 بار و LED قرمز رنگ 5 بار، چشمک زده و متوقف می‌شوند.

  • در این حالت باید کلیه مسیرهای ارتباطی دو یونیت را به دقت عیب یابی و بررسی کنید.
پیشنهاد مطالعه

کد خطا CH60

این کد، خطای چک سام EEPROM در یونیت خارجی را نشان می‌دهد. در این حالت، LED قرمز رنگ یونیت خارجی، 6 بار چشمک می‌زند تا بروز خطا را گزارش کند.

کد خطا CH61

بالا بودن دمای سنسور لوله کندانسور با این کد خطا، 1 بار چشمک زدن LED سبز و همچنین 6 بار چشمک زدن LED قرمز، نشان داده می‌شود. برای رفع ارور  61CH، فن بیرونی، میزان مبرد، وضعیت EEV و قرار گیری سنسور را به دقت بررسی کنید.

کد خطا CH62

اگر دمای هیت سینک کولر، بیش از حد بالا برود، کد خطا CH62، روی نمایشگر دیده شده و LED های سبز و قرمز یونیت خارجی به ترتیب 2 و 6 بار چشمک می‌زنند.

  • در این شرایط، ممکن است هیت سینک به درستی نصب نشده یا فن بیرونی و قسمت حسگر دمای برد اصلی دچار مشکل شده باشند.

کد خطا CH63

پایین بودن دمای سنسور لوله کندانسور با این کد خطا، 3 بار چشمک زدن LED سبز و همچنین 6 بار چشمک زدن LED قرمز نشان داده می‌شود.

  • برای رفع مشکل، فن بیرونی، میزان مبرد، وضعیت EEV و قرار گیری سنسور را بررسی کنید.

کد خطای CH65

این کد خطا کولر گازی ال جی، باز بودن یا اتصالی کردن سنسور هیت سینک کولر گازی را با 5 بار چشمک زدن LED سبز و 6 بار چشمک زدن LED قرمز نشان داده می‌شود.

  • برای رفع مشکل، باید اهم سنسور و وضعیت اتصالات آن را چک کنید.

کد خطای CH67

ارور 67CH، کولر گازی ال جی نشان دهنده آن است که فن BLDC یونیت بیرونی قفل کرده و سیگنال برگشتی کارکرد آن به دستگاه نمی‌رسد.

  • در این حالت باید وضعیت قرار گرفتن فن خارجی، وضعیت کانکتور فن روی برد اصلی، سیم‌های متصل به فن و فیوز آن و همچنین امکان سوختن فن را بررسی کنید.
تعمیر کولر گازی ال جی
تعمیر کولر گازی خود را به تکنسین‌های حرفه‌ای بسپارید.

حال که انواع کد خطا کولر گازی ال جی را معرفی کردیم، باید به این نکته اشاره کنیم که این کدها، محل تقریبی خطای سیستم را معرفی می‌کنند و نوع دقیق خطا را نشان نمی‌دهند. بنابراین اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید؛ کافیست در قسمت تعمیر کولر گازی یا سرویس کولر گازی درخواست‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام کولر گازی اسپیلت ال جی اینورتر دارم خطامیزند ۶ بار ال ای دی روشن خاموش وبعد از چند ثانیه ۲ بار ال ای دی خاموش روشن می‌شود ‌‌ودوباره تکرار این حالت خواهشن راهنمایی کنید ممنون

  2. با سلام کولر گازی ال ج سوپر دارم که آلارم ای ۳ آمده و روشن نمی شود. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام
      رفعتی عزیز، این مشکل به دلیل خرابی قسمت های مهم کولر گازی است. برای تشخیص دقیق ایراد و رفع مشکل باید از یک تعمیرکار بخواهید دستگاه را بررسی کند.

  3. با عرض سلام و وقت.
    ممنون بابت توضیحات خوب و مفیدتون اطلاعاتی که در اختیار گزاشتید کاملا جامع و مفید کاربردی بود ممنون.

    1. با سلام
      کاربر عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا