×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازیگرمایش و سرمایش

دلایل یکسره کار کردن کولر گازی

علت یکسره کار کردن کولر گازی

کولر گازی به نوعی از سیستم‌های سرمایشی گرمایشی گفته می‌شود که امروزه طرفداران زیادی دارد. کولرگازی اغلب در مناطق با آب و هوای شرجی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، بدون شک کولر گازی شما نیز دچار مشکل یکسره کار کردن شده است و نیاز به عیب یابی دارد. در این مقاله از اچارباز قصد داریم به دلایل یکسره کار کردن کولر گازی بپردازیم، با ما همراه باشید. رفع این مشکل اغلب با سرویس کولر گازی یا تعمیر کولر گازی انجام می‌شود، می‌‎توانید برای اعزام تعمیرکار به محل در این صفحه سفارشتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

بروز اختلال در برد الکتریکی کولر گازی

اصلی‌ترین بخش کولر گازی برد آن است، به طوری‌که می‌توان برد الکتریکی کولر گازی را به مغز این دستگاه تشبیه کرد.

وظیفه اصلی برد الکتریکی دستگاه تامین ولتاژ مورد نیاز همه قطعات کولر گازی است. در صورتی‌که برد اصلی دچار مشکل شود، بدون شک دستگاه دچار اختلال شده و در برخی موارد به صورت یکسره کار می‌کند.

  • در این حالت بهتر است از متخصصین تعمیر کولر گازی کمک بگیرید، چراکه برد یکی از حساس‌ترین قطعات موجود در دستگاه است، بهتر است افراد اماتور و تازه کار آن را دستکاری نکند.
برد الکتریکی کولر گازی
برد الکتریکی یکی از حساس‌ترین قطعات هر وسیله برقی است.
برای سرویس کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اشکال در برد رله کولر گازی

در برخی موارد بروز اختلال در برد رله باعث یکسره کار کردن کولر گازی می‌شود. وظیفه رله برد، تامین برق مورد نیاز کمپرسور و موتور فن است. در صورت وجود برخی اختلالات در این قطعه، ولتاژ بدون وقفه به آن منتقل شده و دستگاه به صورت یکسره کار می‌کند.

  • پس از بررسی همه قطعات دستگاه، اگر سایر قطعات دستگاه شما دچار مشکل جدی نبودند، بدون تردید مشکل از برد رله کولرگازی است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
پیشنهاد مطالعه

بروز اختلال در ترموستات کولر گازی

از دیگر دلایل خاموش نشدن کولر گازی به صورت اتوماتیک، می‌توان به خرابی ترموستات اشاره کرد. ترموستات وظیفه بررسی و تنظیم دمای محیط را به عهده دارد. برای مثال اگر دمای هوا از نقطه تعیین شده توسط شما پایین‌تر باشد، ترموستات توسط یک میکروسوئیچ، برق موتور فن و کمپرسور را قطع کرده و دستگاه خاموش می‌شود، اگر دمای هوای بالاتر از دمای تعیین شده باشد، ترموستات برق کمپرسور و فن موتور را تامین کرده و دستگاه روشن می‌شود.

اگر ترموستات معیوب باشد، توانایی تشخیص دمای محیط را به درستی نداشته و هیچ عملکردی ندارد. در این حالت ترموستات باعث می‌شود که دستگاه به صورت یکسره کار کند.

  • برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه را روشن کرده و به کمک یک مولتی متر ترموستات را بررسی کنید.
  • اگر مقدار ولتاژی درون ترموستات مشاهده شده و به درستی کار کرد، مشکل از سایر قطعات است. در غیر اینصورت ترموستات خراب است و باید تعویض شود.
ترموستات کولر گازی
در عکس بالا یک ترموستات کولر گازی پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید.

اشکال در ترمیستور کولر گازی

از دیگر مواردی که باعث کار کردن بدون وقفه کولر گازی می‌شود، بروز اختلال در سنسور ترمیستور است. ترمیستور سنسوری است که روی دستگاه نصب شده، وظیفه آن تشخیص دمای محیط است.

  • اگر سنسور ترمیستور خراب باشد، توانایی تشخیص دما را نداشته و همین امر سبب کار کردن کولرگازی به صورت یکسره خواهد شد، جهت رفع این مشکل دستگاه، باید ترمیستور کولر گازی، تعویض شود.

از علت‌های یکسره کار کردن کولر گازی، کمتر بودن گاز مبرد از حد معمول خود است.

بروز اختلال در کویل های اواپوراتور کولر گازی

اواپوراتور به یکی از قطعات دستگاه گفته می‌شود، که چرخه سرد کردن هوا به وسیله آن انجام شده، سپس به وسیله فن به محیط منتقل می‌شود.

در برخی موارد به دلیل عدم سرویس به موقع کویل‌های اواپوراتور، چرخه سرمایشی به درستی انجام نمی‌شود، دمای محیط به میزان مورد انتظار نمی‌رسد، دستگاه بدون وقفه کار می‌کند و خاموش نمی‌شود.

  • جهت رفع این مشکل باید دستگاه را به موقع سرویس کنید.
اواپراتورهای کولر گازی
اواپراتورهای کولر گازی به کمک لوله‌های فلزی به یکدیگر متصل‌اند.

کثیفی فیلتر هوای کولرگازی

از دیگر دلایل بروز اختلال در عملکرد کولر گازی، می‌توان به کثیفی فیلتر هوا اشاره کرد. فیلتر هوا وظیفه انتقال هوای آلوده محیط را به بیرون دارد و همچنین هوای ورودی به دستگاه را تمیز می‌کند. به صورت کلی فیلتر هوای کولر گازی در معرض آلودگی هوا و گرد و غبار است. در این شرایط فیلتر دستگاه پس از مدتی کثیف شده و مسیر ورود و خروج هوا مسدود خواهد شد.

کولر گازی جهت تولید هوای خنک نیاز به تهویه هوا دارد، در این حالت هوا به سختی وارد دستگاه می‌شود و دستگاه فشار زیادی متحمل می‌شود تا دمای محیط را به نقطه تعیین شده برساند. همچنین دستگاه زمان بیشتری کار می‌کند تا دمای محیط را به میزان مطلوب برسد. همین امر موجب می‌شود که دستگاه از حالت اتوماتیک خارج شده و به صورت یکسره و بدون وقفه کار کند.

  • جهت جلوگیری از بروز این مشکل، پیشنهاد آچارباز به شما این است که هر چند وقت یکبار فیلتر هوا را تمیز کرده و یا آن را تعویض کنید. همچنین شما با انجام اینکار از بروز بوی بد کولر گازی یا نفوذ آلودگی مثل: گرد و غبار و … به محیط جلوگیری می‌کنید.
فیلتر هوای کولر گازی
فیلتر هوای کولر گازی را می‌توانید شستشو داده و چند بار استفاده کنید.

بروز مشکل در اشکال در فن‌ها یا فن دمنده کولر گازی

فن دستگاه می‌تواند یکی از دلایل یکسره کار کردن کولر گازی باشد. فن دستگاه وظیفه دارد، هوای خنک تولید شده را به محیط منتقل کند. در صورت خرابی و یا کند بودن فن، محیط به درستی خنک نمی‌شود؛ در این حالت سنسور ترمیستور تشخیص می‌دهد که دستگاه دمای محیط را به میزان مورد انتظار نرسانده است و کولر گازی بیشتر کار می‌کند تا محیط خنک شود و همین امر باعث می‌شود دستگاه به صورت یکسره کار کرده و خاموش نشود.

  • جهت رفع این مشکل باید فن را تعمیر یا تعویض کنید.
سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی

کثیف بودن کویل های کندانسور کولر گازی

کویل‌های کندانسور گرمای محیط را که توسط یونیت داخلی گرفته می‌شود، به بیرون منتقل می‌کند و در صورت کثیف یا مسدود بودن توانایی انجام این کار را ندارند. در این حالت مقداری گرما به همراه هوای خنک دوباره وارد محیط می‌شود. اگر کویل‌های کندانسور مسدود یا کثیف باشند، دستگاه برای رساندن دمای محیط به مقدار مطلوب، مجبور است، بیشتر کار کند و همین امر باعث یکسره کار کردن آن خواهد شد.

  • جهت جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است هر چند وقت یکبار به سرویس آن بپردازید.
کویل‌های کندانسور کولر گازی
در عکس بالا نحوه صحیح شستشوی کویل‌های کندانسور کولر گازی را مشاهده می‌کنید.

کم بودن گاز مبرد کولر گازی

از علت‌های یکسره کار کردن کولر گازی، کمتر بودن گاز مبرد از حد معمول خود است. در این حالت دستگاه کار می‌کند، ولی توانایی تامین دمای مورد انتظار ترموستات را ندارد، دستگاه مجبور است به صورت یکسره کار کند تا دمای مورد نیاز را تامین کند که اینکار انجام ‌نمی‌شود.

  • جهت رفع این مشکل ابتدا باید لوله‌های مسی را بررسی کرده و از نشتی نداشتن آن‌ها مطمئن شد، سپس گاز مبرد آن را شارژ کنید.

پیشنهاد مطالعه

انتخاب کولر گازی نامناسب محیط

کولر گازی‌ها در برندها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند، شما قبل از خرید می‌توانید برند را به انتخاب خود ولی مدل آن را متناسب با متراژ محیط انتخاب کنید، واحد انتخاب مدل کولر گازی BTU است، که اغلب از ارقام 5000 شروع شده تا 30000 هستند.

تعمیر کولر گازی
در صورتی‌که پس از مطالعه این مقاله، توانایی رفع مشکل یکسره کار کردن کولر گازی خود را نداشتید می‌توانید از آچارباز کمک بگیرید.

در صورتی که متراژ محیط شما 70 متر است، می‌توانید کولر گازی 5000 را خریداری کنید؛ اما اگر متراژ محیط شما بیشتر از 70 متر باشد و شما کولر گازی 5000 را خریداری کنید، بدون شک این کولر توانایی خنک کردن محیط را ندارد و برای تامین هوای خنک مورد نیاز شما مجبور است به صورت یکسره کار کند. جهت رفع این مشکل بهتر است کولر گازی متناسب با متراژ محیط خود تهیه کنید.

برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا