×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

راه‌های ساده و کاربردی برای از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی‌ کاربردی برای تمام منازل، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و … است. به صورت کلی ماشین لباسشویی فضای مرطوبی دارد و کپک در محیط‌های مرطوب، تاریک و گرم رشد و تکثیر می‌یابد. در لباسشویی آب به درستی از قسمت لاستیک بین درب و دیگ خارج نمی‌شود و همین امر اصلی‌ترین  شرط کپک زدن را فراهم می‌کند. ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با دلایل آن و روش‌های از بین بردن کپک ماشین لباسشویی آشنا شوید.

چنانچه مشکل با راهنمایی‌های انجام شده برطرف نشد، باید برای رفع مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی از یک تعمیرکار کمک بگیرید. 

کپک زدن ماشین لباسشویی

در برخی موارد ممکن است با علائمی مثل کهیر و خارش پوستی، سوزش چشم، خس خس سینه، تنگی نفس و … مواجه شوید و مطمئن هستید که هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشته باشید؛ در این حالت ممکن است کپک لباسشویی شما باعث بروز این مشکل شده باشد. حال باید لاستیک دور درب را بررسی کنید و از عدم وجود کپک در آن مطمئن شوید.

ممکن است با این سوال مواجه شوید که علت کپک زدن ماشین لباسشویی چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، لاستیک دور درب ابزاری جهت جلوگیری از نشت آب به بیرون است. از طرفی داخل لباسشویی فضایی تاریک و مرطوب با شرایط مناسب جهت رشد کپک‌هاست، باقی ماندن مواد شوینده درون این لاستیک باعث رشد هاگ کپک‌ها می‌شود؛ در نتیجه ماشین لباسشویی کپک می‌زند.

کپک لباسشویی با آبگرم از بین می‌رود، اما شستشوی لباس با آب گرم باعث آسیب دیدن بافت آن می‌شود. متاسفانه آب سرد هم هیچگونه آسیبی به قارچ و کپک‌ها وارد نکرده و از رشد آن‌ها جلوگیری نمی‌کند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی
کپک زدن ماشین لباسشویی
در اغلب اوقات در لولای پلاستیکی درب و مخزن مواد شوینده ماشین لباسشویی، کپک می‌زند.

از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

در ادامه با ترفندهایی برای از بین بردن کپک ماشین لباسشویی آشنا می‌شویم تا بتوانید خودتان در منزل آنها را انجام دهید.

روش از بین بردن کپک لباسشویی

روش از بین بردن کپک لباسشویی عبارتند از:

  • ابتدا به کمک آب صابون داغ یا یک مواد شوینده مناسب به همراه یک حوله یا فرچه نرم کپک‌ها را از روی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی پاک کنید.
  • می‌توانید به جای تمیز کردن لاستیک لباسشویی ، آن را جدا کرده و شستشو دهید و به کمک یک دستمال خشک آن را خشک و مجدد در محل خود نصب کنید.  
  • در مرحله بعد اقدام به تمیز و ضد عفونی کردن سایر قسمت‌های لباسشویی مثل: جاپودری، دیگ و … کنید.

در صورتی که مقداری از کپک‌ها درون هر قسمتی از لباسشویی باشد و شما به هر دلیلی قادر به تمیز کردن آن‌ها نباشید، زمینه رشد دوباره کپک‌ها درون لباسشویی فراهم می‌شود.

  • پس از پاک کردن و از بین بردن کپک ماشین لباسشویی، دستگاه را روی برنامه شستشو قرار داده و از مواد شوینده مناسب و جوش شیرین استفاده کنید، تا به صورت کامل کپک‌ها و بوی بد آن‌ها از لباسشویی خارج شوند.
  • برنامه شستشوی ماشین لباسشویی در این مرحله بهتر است با گرم ترین آب و در طولانی مدت ترین زمان ممکن انجام شود.
  • راه دیگری که برای از بین بردن کپک لباسشویی می‌توانید انجام دهید، استفاده از قرص جرم گیری داخل دستگاه است.

چنانچه کپک‌های لباسشویی را از بین برده‌اید اما بوی آن همچنان برقرار است می‌توانید ترفندهای زیر را به کار بگیرید.

  • استفاده از مواد شوینده معطر و خوش بو جهت از بین بردن بوی نا مطبوع ماشین لباسشویی.
  • استفاده از ترکیب مواد سرکه، جوش شیرین با آب به جای مواد شوینده درون مخزن.
از بین بردن کپک ماشین لباسشویی
یکی از عواملی که از کپک زدن لاستیک ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند، خشک کردن لاستیک لباسشویی پس از هر مرحله استفاده است.

مواد شوینده مناسب جهت رفع کپک ماشین لباسشویی

مواد شوینده نقش مهمی برای رفع کپک ماشین لباسشویی دارند. در ادامه مواد شوینده‌ای که این ویژگی را دارند، معرفی می‌کنیم.

  • مواد شوینده شیمیایی:

استفاده از شوینده شیمیایی یکی از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن به راحتی کپک لباسشویی را از بین برد. اما این روش معایبی دارد که از جمله آنها می‌توان به مضر بودن برای سلامتی و بروز آلرژی، بیماری‌های پوستی و ریوی اشاره کرد.

  • مواد شوینده خانگی:

از مواد شوینده خانگی که در از بین بردن کپک ماشین لباسشویی تاثیرگذار است، می‌توان به سرکه و لیمو ترش اشاره کرد. باید آن را با استفاده از یک اسپری روی لاستیک بپاشید و پس از نیم ساعت لاستیک و سایر اجزای ماشین لباسشویی را با استفاده از یک حوله یا پارچه تمیز، که به این مواد آغشته کرده‌اید، پاک کنید.

کپک لباسشویی با آبگرم از بین می‌رود، اما شستشوی لباس با آب گرم باعث آسیب دیدن بافت آن می‌شود.

روش‌های برای جلوگیری از کپک زدن ماشین لباسشویی

روش‌های مختلفی جهت جلوگیری از کپک زدن ماشین لباسشویی وجود دارد، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خشک کردن واشر درب

یکی از بهترین روش‌های، خشک کردن مرتب واشر یا لاستیک زیر درب است. برای اینکار باید پس از هربار استفاده از لباسشویی، واشر را با یک دستمال حوله‌ای تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه

جریان هوا

جریان هوا درون لباسشویی باعث خشک شدن فضای آن خواهد شد. همین امر موجب جلوگیری از کپک زدن لباسشویی می‌شود. برای اینکار کافیست پس از تمام شدن سیکل شستشو، درب لباسشویی را باز بگذارید.

استفاده از مواد شوینده با کیفیت

مواد شوینده بی‌کیفیت می‌تواند باعث آسیب زدن به بافت لباس، خرابی و کپک زدن ماشین لباسشویی شود؛ پس بهتر است در انتخاب مواد شوینده با کیفیت دقت کنید.

اسپری تمیز کننده یکی روش از بین بردن کپک لباسشویی
بوی بد کپک درون لباسشویی باعث بد بو شدن لباس‌های شسته شده توسط لباسشویی می‌شود؛ پس باید هرچه سریع نسبت به رفع کپک ماشین لباسشویی اقدام کنید.

استفاده از مواد شوینده به میزان کافی

ریختن مواد شوینده بیشتر از حد، باعث می‌شود مقداری از مواد شوینده درون مخزن مواد شوینده و لباسشویی بماند و پس از مدتی کپک بزند.

تخلیه سریع ماشین لباسشویی پس از شستشوی لباس‌ها

پس از شستشوی لباس‌ها بهتر است هرچه سریعتر آن‌ها را از دستگاه تخلیه کنید، چرا که ماندن لباس‌ها در یک محیط بسته و مرطوب باعث بروز کپک و بوی بد روی آن‌ها خواهد شد.

استفاده از ضدعفونی کننده‌ها

استفاده از باعث از بین بردن کپک ماشین لباسشویی می‌شوند. برای اینکار می‌توانید یک پیمانه از آن‌ها را درون مخزن مواد شوینده بریزید و دستگاه را راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه

بررسی مرتب دستگاه

با بررسی مرتب واشر و مخزن مواد شوینده و تمیز کردن مرتب آن‌ها می‌توانید از کپک زدن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

جلوگیری از کپک زدن ماشین لباسشویی
بهتر است بعد از استفاده داخل مخزن لباسشویی را خالی و درب آن را چند ساعت باز بگذارید تا هوا داخل آن جریان داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره کپک و از بین بردن کپک ماشین لباسشویی بدانید را به شما آموزش دهیم. در صورتی‌که خودتان به علت ضیق وقت نمی‌توانید آن را انجام دهید یا قطعات دستگاه شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارند؛ روی کلمه تعمیر ماشین لباسشویی در این صفحه کلیک و درخواست خود را ثبت کنید. تعمیرکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با قیمت منصفانه، مشکل دستگاه شما را برطرف می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا