×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

هواپز چیست؟ با مزایا و معایب هواپز آشنا شوید

تعمیر تخصصی هواپز

مسئله تغذیه سالم و سلامتی موردیست که امروزه در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مردم کشور ما نیز به آن بی‌توجه نیستند. علاوه بر استفاده از مواد غذایی سالم در تهیه غذا، نحوه پختن غذا هم حائز اهمیت است. هواپز تازه‌ترین تکنولوژیست که برای دست‌یابی به این هدف در بازار توزیع شده‌است. اگر می‌خواهید بدانید که هواپز چیست و با مزایا و معایب آن آشنا شوید، با آچارباز همراه باشید.

هواپز چیست؟

هواپز دستگاهی برای پخت غذاست که در ساخت آن از المنت هالوژنی استفاده شده‌است. این لامپ‌ها (المنت‌ها) ایجاد حرارت می‌کنند و حرارت حاصل از آنها، توسط فن‌ در داخل ظرف به گردش در می‌آید و باعث پختن کامل همه قسمت‌های غذا می‌شود. این دستگاه هفت لایه دارد که 5 لایه از آن وظیفه تولید گرما را برعهده دارند و 2 لایه آن نیز گرما را منتشر می‌کنند.

اگر از رژیم غذایی سالمی پیروی می‌کنید و یا به سلامت خود و اعضای خانواده‌تان اهمیت می‌دهید، هواپز بهترین وسیله‌ی آشپزخانه شما خواهد بود. همچنین اگر برای کاهش مصرف روغن، اغلب غذا را آب پز می‌کردید و طعم غذا از بین می‌رفت، خبر خوب برای شما این است که برای پختن غذا در هواپز نیاز به روغن ندارید و هر غذایی را که می‌خواهید با آن می‌توانید درست کنید، حال می‌تواند پیتزا باشد و یا مرغ سوخاری یا جوجه کباب و …، به کمک هواپز طعم غذا را حفظ کنید.

فروشگاه آنلاین خرید هواپز
با هواپز می‌توانید یک مرغ درسته را در کمتر از 40 دقیقه بپزید.
برای تعمیر هواپز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مزایای هواپز چیست؟

با خواندن مطالب بالا با بسیاری از مزایای هواپز آشنا شده‌اید. با این حال بیایید با هم به ترتیب  مزایای آن را بررسی کنیم:

  • عدم نیاز به اضافه کردن روغن و یا آب، جهت پختن غذا: دیگر نیاز نیست برای سرخ کردن مرغ خود مقدار زیادی روغن استفاده کنید و یا آن را درون آب بیاندازید و شاهد تغییر یا از بین رفتن مزه‌ی غذا باشید. فقط کافی است مواد خوراکی را روی سینی مخصوص هواپز قرار دهید و بگذارید که با حرارت یکنواخت هواپز به صورت کامل بپزد.
  • درصورت پختن گوشت و یا مرغ، روغن اضافی آن خارج می‌شود و می‌توانید پروتئین خالص گوشت با کمترین چربی، را دریافت کنید.
  • پخت همزمان دو غذا با هم: وجود سینی و طبقاتی شدن هواپز به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان در یک طبقه سبزیجات خود را بپزید و در یک طبقه مرغ خود را سوخاری کنید.
  • پخت یکنواخت و کامل: شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که قسمتی از غذایتان نپخته بماند ولی قسمتی دیگر حتی کمی سوخته باشد، در هواپز به علت گردش حرارتی که به صورت یکنواخت در آن وجود دارد، همه قسمت‌های غذا حرارات می‌بینند و هیچ قسمتی نپخته نمی‌ماند.
  • غذا مانند پختن آن در فر دچار خشکی نمی‌شود و فقط مغز پخت می‌شود.
  • می‌توانید از این دستگاه استفاده‌های دیگری نیز کنید. برای مثال می‌توانید از آن به‌جای میوه خشک کن استفاده کنید.
  • تعمیر هواپز از آنجایی که اغلب قطعات آن در بازار پیدا می‌شود هزینه چندانی ندارد.
تعمیرکار در محل
پخت همزمان دو غذا با هواپز امکان‌پذیر است.

قیمت هواپز؟

قیمت هواپز به عوامل زیادی مانند: برند، ظرفیت، توان، جنس بدنه، اقلام همراه و… بستگی دارد، با بررسی که بر روی فروشگاه‌های آنلاینی که این محصول را به فروش می‌رسانند، انجام دادیم، متوجه شدیم که هواپز از قیمت 400 هزارتومان موجود است و حتی در بین انواع مدل‌ها دستگاه هواپز با قیمت 8 میلیون تومان نیز به چشم می‌خورد.

ابتدا در رابطه با امکانات مورد نیاز و بودجه‌ای که در نظر دارید، تصمیم بگیرید و سپس با توجه به بودجه خود، سعی کنید خرید خوبی داشته باشید، در آچارباز در رابطه با بهترین برند هواپز موجود در بازار ایران مقاله‌ای نوشته‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از خرید آن را مطالعه کنید.

فلیور ویو چیست؟

فلیور ویو تکنولوژی‌ای بر پایه استفاده از گرمای تولید شده از هالوژن (تاثیر امواج مادون قرمز) و به گردش در آمدن حرارت داخل دستگاه هواپز به منظور پختن سریع‌تر و یک‌دست تمامی سطوح غذا است.

دستگاه هواپز فلیورویو قادر به پختن غذا در انواع حالت‌ها است، مانند: تهیه غذای بخار پز، سرخ کردن غذا و یا گریل کردن آن و … .

خرید بهترین برند هواپز
با هواپز هیچ قسمتی از غذای شما نپخته نخواهد ماند.

آیا هواپز اشعه دارد؟

در هواپز از المنت‌های هالوژنی استفاده می‌شود، این المنت‌ها از خود اشعه مادون قرمز را ساطح می‌کنند، این اشعه موجب گرم شدن هوای اطراف می‌شود. اشعه مادون قرمز خاصیت درمانی دارد ولی تابش مستقیم آن روی پوست ممکن است، باعث سوختگی شود.

از کاربردهای درمانی اشعه مادون قرمز هم می‌توان به: تسکین درد، استراحت ماهیچه، افزایش خون رسانی و کاربردهای تشخیصی آن اشاره کرد.

خود دستگاه هواپز اشعه‌ای را از خود به بیرون ساطح نمی‌کند و از اشعه مادون قرمز برای پختن غذا استفاده می‌شود، پس نگران نباشید، هواپز ضرری برای بدن شما ندارد.

کارشناس تعمیر تخصصی هواپز
اشعه مادون قرمز باعث تولید گرما و پختن غذا می‌شود.
تعمیر هواپز در محل با آچارباز
روشن نشدن هواپز، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف هواپز از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر هواپز

معایب هواپز چیست؟

از آنجایی که از زمان عرضه این محصول در بازار زمان زیادی نگذشته است، عیب چندانی در آن گزارش نشده، اما می‌توان گفت شاید یکی از عیب‌هایش طول کشیدن زمان پختن غذاها در حجم زیاد، نسبت به فر باشد، اما از این نکته که کیفیت غذای پخته شده در هواپز بالاتر از فر است، نمی‌توان غافل شد.

پیشنهاد مطالعه

مورد دیگر از آنجایی که این محصول با برق کار می‌کند، در صورتی که استاندارد‌های لازم را نداشته باشد، مصرف انرژی بالایی خواهد داشت.

3.1/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا