×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

آشنایی با انواع ایکس باکس (23 سال با ایکس باکس)

معرفی انواع ایکس باکس

شرکت مایکروسافت در حال حاضر یکی از ارائه‌دهنده‌ها و تولیدکنندهای برتر بازی‌های هیجان‌انگیز و کنسول‌های بازی است. این شرکت اولین کنسول خود را در سال 2001 منتشر کرده است. آیا با انواع ایکس باکس و ویژگی‌های آنها، آشنا هستید؟ برای آشنایی با انواع ایکس باکس و بررسی انواع ایکس باکس، در این مقاله با آچارباز همراه باشید. در آچارباز انواع ایکس باکس تعمیر می‌شود، کافیست درخواست‌تان را از طریق کلیک روی دکمه تعمیر ایکس باکس یا تماس با شماره 02154591616 ثبت کنید. کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

انواع ایکس باکس

شرکت مایکروسافت در سال 2001 اولین کنسول خود را به بازار عرضه کرد. در این دوره، رقابت سختی بین شرکت‌های نینتندو، سونی و سگا وجود داشت. با این‌حال، کنسول ایکس باکس توانست در سراسر جهان به یک نام محبوب در دنیای بازی‌های دیجیتالی تبدیل شود. مایکروسافت از آن زمان تاکنون، موفق به فروش بیشتر از 150 میلیون دستگاه کنسول شده و سری‌های مختلفی از انواع ایکس باکس را تولید و روانه بازار کرده است.

تعمیر ایکس باکس با آچارباز
تعمیر ایکس باکس در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع ایکس باکس است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعمیر ایکس باکس

آشنایی با انواع ایکس باکس

بدون هیچ اغراقی، کنسول ایکس باکس را می‌توان یکی از بهترین کنسول‌های بازی دانست که در همه‌ی گروه‌های سنی، عاشقان زیادی دارد. در قسمت آشنایی با انواع ایکس باکس با این موضوع آشنا می‌شوید که شرکت مایکروسافت در هر دوره، چه تغییراتی در مدل‌های مختلف خود انجام داده و چطور کیفیت آن‌ها را روزبه‌روز ارتقا داده است.

در ادامه، به بررسی انواع ایکس باکس، از اولین مدل ارائه شده توسط مایکروسافت، تا جدیدترین مدل ایکس باکس موجود در بازار، می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع ایکس باکس، با این مقاله همراه باشید.

اولین سری xbox

اولین سری xbox اصلی مایکروسافت در 15 نوامبر سال 2001 در رنگ‌های سیاه و سبز منتشر شد.

در ابتدا مهندسان مایکروسافت، با الهام از فناوری گرافیکی DirectX این کنسول، نام آن را DirectX Box نام‌گذاری کردند، اما پس از مدتی نام آن را به‌اختصار، ایکس باکس گذاشتند.

ایکس باکس Series X با ارائه قدرت 12 Teraflops، قدرت پردازشگر تصویر خود را تا دوبرابر ایکس باکس One افزایش داده است.

ایکس باکس اولین کنسول بازی بود که با بهره‌گیری از یک درگاه اترنت داخلی، همراه با اتصال باند پهن، به‌صورت LIVE راه‌اندازی شد و یک تجربه آنلاین فوق‌العاده، قابل‌اعتماد و باثبات را به گیمر‌ها ارائه داد.

آشنایی با انواع ایکس باکس
عرضه‌ی ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت، توانست بازار کنسول‌ها را برای همیشه تغییر دهد.

ایکس باکس 360

نسل هفتم ایکس باکس مایکروسافت، یعنی ایکس باکس 360 در سال 2005 تولید و به بازار عرضه شد. در این دوره، سگا از بازار سخت‌افزاری جهان خارج شد و پس از آن، بازار در انحصار سه شرکت معروف سونی، نینتندو و مایکروسافت قرار گرفت. هرکدام از این شرکت‌ها، بر اساس استراتژی‌های خودشان، کنسول‌ها و بازی‌های خود را منتشر می‌کردند.

سری‌های اولیه ایکس باکس 360، دارای مشکلات سخت‌افزاری زیادی بودند و در اثر گرم‌شدن بیش از حد، دچار مشکل می‌شدند. اشکالات مدل‌های اولیه ایکس باکس 360، مایکروسافت را مجبور به ضمانت این کنسول‌ها برای رفع ایرادها و تعمیر و تعویض سیستم‌های دارای اشکال کرده بود.

البته مجموعه بازی‌های انحصاری ایکس باکس، مانند Crackdown ،Gears of War ،Dead Rising و Mass Effect به وفاداری مشتریان این کنسول کمک کردند. این مدل از ایکس باکس، با توجه ‌به طراحی دوباره و توسعه سرویس xbox Live و اشتراک آن که حاوی بیشتر بسته‌های کنسول ایکس باکس 360 بود، قیمت بالاتری داشت.

اما این قیمت بالا، با توجه ‌به اینکه در این دوره، سونی اعلام کرد بود مشترکان این شرکت، می‌توانند از تجربه آنلاین بدون پرداخت هیچ هزینه اشتراکی، استفاده کنند، نقطه‌ضعف بزرگی برای مایکروسافت به‌حساب می‌آمد.

شرکت مایکروسافت، طراحی سخت‌افزار ایکس باکس 360 را چندین بار تغییر داد. در این دوره، لوازم جانبی این کنسول، مانند کنترل‌کننده بی‌سیم، هدست و Kinect (دستگاهی که به کاربران امکان کنترل و تعامل با کنسول را با استفاده از دستورات صوتی می‌دهد) ساخته شدند.

ایکس باکس S360

مایکروسافت، ایکس باکس S360 را در 14 ژوئن 2010 با ظاهری زیبا و طراحی باریک‌تر، به رنگ مشکی براق عرضه کرد. این مدل با بهره‌گیری از پردازنده و مادربورد قدرتمند، طراحی و ساخته شد تا مشکلات سخت‌افزاری و داغ شدن ایکس باکس 360 را کاهش دهد. در این مدل از کنسول مایکروسافت، دکمه‌های فیزیکی با سیستم لمسی جایگزین شد و امکاناتی مانند، HD-DVD، اترنت، اتصال WiFi و دو پورت USB به آن اضافه شدند.

ایکس باکس E360

آخرین نسخه از ایکس باکس 360  با نام ایکس باکس E360 در 10 ژوئن 2013 منتشر شد. این مدل نسبت به مدلS 360،‌ کوچک‌تر و سبک‌تر بود و به رنگ مشکی مات و براق به بازار عرضه شد.

در مدل ایکس باکس 360E دوباره دکمه‌های فیزیکی استفاده شد و امکاناتی مانند، دو پورت USB، اترنت، WiFi و پورت Kinect به همراه پورت HDMI در آن بکار گرفته شدند.

ایکس باکس وان
مایکروسافت با عرضه ایکس باکس وان، گام بلندی در رقابت با پلی استیشن برداشت.

ایکس باکس One

در 22 نوامبر سال 2013، مایکروسافت نسل جدیدی از کنسول‌های بازی خود، یعنی سری ایکس باکس One را منتشر کرد. در کنسول ایکس باکس وان، بیشتر روی سیستم Kinect و ادغام آن با تلویزیون تاکید شده بود. همچنین دستورهای صوتی و برنامه‌های داخلی این کنسول، گسترش یافت.

ایکس باکس One با برخورداری از دو ماژول چهار هسته‌ای 1.75 گیگاهرتز، به معماری x86 کامپیوتر بازگشت. مایکروسافت با استفاده از پردازشگر سریع خود، Jaguar AMD، کارت گرافیک AMD Radeon HD 7000 ، وضوح 4K و صدای فراگیر 7.1 را برای کاربران فراهم کرد. این مدل از کنسول‌های XBOX، همچنین مجهز به خنک‌کننده و کنترل‌کننده دمای داخلی هستند. بازی‌های Titanfall، Dead Rising 3 و Forza Motorsport 5 ، از جمله بهترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس One هستند.

ایکس باکس One S 

کنسول بازی ایکس باکس One S در 2 آگوست سال 2016 منتشر شد. مایکروسافت با تغییر در طراحی مدل‌های قبلی خود، اندازه این مدل را تا 40٪ کوچک‌تر کرد. ایکس باکس One S ازHDR  برای پخش بازی در تلویزیون پشتیبانی می‌کند. با توجه ‌به اضافه‌شدن درایو Blu-ray 4K به این کنسول بازی، امکان اجرای بازی‌های 4K کم‌حجم در آن فراهم شده است. پردازنده این کنسول نسبت به XBOX One 70٪ افزایش قدرت داشته و تا 914 مگاهرتز ارتقا پیدا کرده است. اندازه هارددیسک این کنسول تا 1 و 2 ترابایت افزایش یافت.

ایکس باکس Series X
در ایکس باکس سری ایکس، می‌توانید از کیفیت بلوری استفاده کنید.

ایکس باکس One X 

کنسول بازی ایکس باکس One X در 7 نوامبر سال 2017 به بازار عرضه شد. اجرای بازی‌های 4K در این کنسول، از جمله جذابیت‌های ویژه‌ی آن است. از نظر طراحی ظاهری، ایکس باکس وان ایکس، دارای طراحی مینیمال براق با رنگ مشکی مات خالص است. این کنسول شبیه به ایکس باکس وان به نظر می‌رسد، اما بسیار کوچک‌تر از آن طراحی و ساخته شده است.

این کنسول بازی از پردازنده 8 هسته‌ایAMD ، 2.3 گیگاهرتز و حافظه 12 گیگابایت GDDR5 مشترک استفاده می‌کند. کارت گرافیک این کنسول، AMD’s Radeon با معماری Polaris و سرعت 1172 مگاهرتز است.

Series X کنسول ایکس باکس، در 10 نوامبر سال 2020 منتشر و به بازار عرضه شد. مشخصات این کنسول، قابل رقابت با امکانات PlayStation 5 است و حتی می‌تواند بازی‌هایی با 120 FPS که اجرای آن برای یک کامپیوتر غول‌پیکر هم ممکن نیست، را به‌راحتی اجرا کند.

ایکس باکس Series X با ارائه قدرت 12 Teraflops، قدرت پردازشگر تصویر خود را تا دوبرابر ایکس باکس One افزایش داده است. برخورداری از فضای ذخیره‌سازی1 ترابایتی SSD نیز یک پیشرفت فوق‌العاده برای این کنسول است.

طراحی ظاهر سری X بسیار مورد انتقاد کاربران بوده، اما آنچه مهم است، اضافه‌شدن قابلیت‌ خنک کنند‌گی شگفت‌انگیز این کنسول است. داغ شدن کنسول‌های بازی، یک مسئله بزرگ بوده و مایکروسافت با تحقیق و توسعه قطعات کنسول انواع ایکس باکس خود، علاوه بر بهبود کنسول از نظر خنک‌کنندگی، به بی‌سروصدا بودن آن‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته است.

ایکس باکس وان سری ایکس و سری اس
در حالی که ۲۰ سال از عرضه‌ی اولین ایکس باکس می‌گذرد، ایکس باکس وان سری ایکس و سری اس، طلایه‌داران کنونی کنسول‌های مایکروسافت هستند.

در این مطلب از آچارباز، شما را با انواع ایکس باکس آشنا کردیم و به بررسی انواع ایکس باکس پرداختیم. اگر یکی از این کنسول‌ها را در خانه دارید، در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید از طریق صفحه تعمیر ایکس باکس درخواست خود را در آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما، برای تعمیر دستگاه شما، در محل حاضر شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا