×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

علت روشن نشدن ایکس باکس وان و 11 روش برطرف کردن آن

علت روشن نشدن ایکس باکس وان

کنسول ایکس باکس ممکن است به دلایل مختلفی دچار اشکال شده و روشن نشود. علت روشن نشدن ایکس باکس وان باید به سرعت پیدا شود. در نتیجه باید این مشکل را جدی بگیرید و آن را به‌درستی عیب‌یابی و بررسی کنید. در این مقاله از آچارباز، قصد داریم علت روشن نشدن ایکس باکس وان و 11 روش برطرف‌کردن آن را بیان کنیم. اگر ایکس باکس شما هم گاهی دچار چنین مشکلی می‌شود، برای آگاهی از دلایل مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان و نکات مهم درباره روشن نشدن ایکس باکس وان، با ما همراه باشید.

البته باید بگوییم در صورتی‌که مشکل با راهنمایی‌های انجام شده برطرف نشود باید از یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر ایکس باکس کمک بگیرید.

علت روشن نشدن ایکس باکس وان

اگر از کاربران دستگاه ایکس باکس وان هستید و مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان را دارید؛ به‌عنوان اولین نکته توجه داشته باشید که شرکت مایکروسافت اولین علت روشن نشدن ایکس باکس وان را استفاده بیشتر کاربران از محافظ برق عنوان کرده و توصیه می‌کند، هرگز از محافظ برق استفاده نکنید. به گفته این شرکت باید کنسول‌های ایکس باکس وان را به‌صورت مستقیم به پریز برق متصل کنید. برای آگاهی از دلایل دیگر روشن نشدن ایکس باکس وان، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تعمیر ایکس باکس با آچارباز
تعمیر ایکس باکس در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع ایکس باکس است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعمیر ایکس باکس

مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان

مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان، مثل کنسول پلی استیشن یا کنسول ایکس باکس 360  هیچ نشانه خاصی ندارند که نشان دهد، روشن نشدن آن به علت گرم‌شدن بیش از حد یا خراب بودن کابل‌ها و … است؛ لذا تشخیص علت روشن نشدن ایکس باکس وان دشوار است و باید دلایل مختلف آن را عیب‌یابی و بررسی کرد. در بررسی اشکال روشن نشدن ایکس باکس وان، مدل‌های مختلفی از انواع خاموش شدن و روشن نشدن ایکس باکس وان مشاهده می‌شود که عبارتند ‌از؛

  • کنسول ایکس باکس وان به‌هیچ‌وجه روشن نمی‌شود.
  • دستگاه به طور ناگهانی و خودبه‌خود خاموش می‌شود.
  • کنسول ایکس باکس خاموش شده و روشن نمی‌شود.
  • ایکس باکس وان صدای بوق می‌دهد اما روشن نمی‌شود.
مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان
مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان را باید جدی گرفت و در صورت نیاز، با تعمیرکار در این مورد، مشورت کرد.

دلیل روشن نشدن ایکس باکس وان

در صورت روشن نشدن ایکس باکس وان، مواردی مانند بررسی کردن تمامی اتصال‌ها، بررسی سالم بودن پاور یا منبع تغذیه و … از جمله نکات عیب‌یابی آن هستند. در ادامه، به صورت کامل‌تر، دلایل اصلی روشن نشدن ایکس باکس وان و 10 روش برطرف‌کردن آن را بررسی کرده‌ایم.

اگر تهویه‌ی ایکس باکس وان بدون اشکال است، اما هنوز مشکل خاموش شدن ناگهانی ایکس باکس وان برطرف نشده، باید موارد دیگر مثل تنظیمات نرم افزاری پاور ایکس باکس را بررسی کنید.

بررسی کنترلر

اگر ایکس باکس با استفاده از کنترلر روشن نمی‌شود، دکمه پاور روی دستگاه ایکس باکس را فشار دهید. اگر در این حالت ایکس باکس روشن شود، به احتمال زیاد کنترلر دچار اشکال شده است. باتری‌های دسته کنترل را بررسی و کنترلر را به کمک USB به دستگاه متصل کنید؛ اگر باز هم مشکل برطرف نشد باید یک دسته کنترل جدید تهیه کنید.

مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان به علت خرابی کنترلر
اشکال در کنترلر بی‌سیم، می‌تواند باعث بالا نیامدن کنسول شود.

وصل بودن برق دستگاه

شاید روشن نشدن ایکس باکس، به دلیل وصل نبودن برق آن باشد. زمانی که کنسول ایکس باکس شما روشن نمی‌شود، باید اطمینان پیدا کنید که منبع تغذیه دستگاه به پریز برق متصل شده و سر دیگر آن بهXbox One  متصل باشد.        

اشکال در پریز برق

درصورتی‌که از وصل بودن صحیح کابل دستگاه اطمینان دارید، پریز برق را بررسی کنید. برای متصل کردن دستگاه به برق، از محافظ برق استفاده نکنید و آن را به‌صورت مستقیم به پریز برق متصل کنید.

اشکال در اتصال صفحه نمایش

اگر چراغ Xbox جلوی کنسول روشن است، اما چیزی در صفحه نمایش مشاهده نمی‌کنید، ممکن است اتصال صفحه نمایش دچار اشکال باشد. در این صورت، کنسول بالا نخواهد آمد، مگر اینکه یک مانیتور یا صفحه‌نمایش را تشخیص دهد. به همین دلیل، باید اتصال کابل HDMI متصل شده به ایکس باکس و صفحه‌نمایش را بررسی کنید. امکان دارد کابل یا پورت تلویزیون به‌عنوان صفحه‌نمایش دچار آسیب شده باشد، کابل خراب را تعویض کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برای رفع اشکال پورت HDMI تلویزیون، با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

بررسی وصل بودن برق دستگاه
در صورتی که ایکس باکس روشن نمی‌شود، قبل از هر چیز، منبع تغذیه را بررسی کنید.

اشکال در محافظ داخلی ایکس باکس

ازآنجایی‌که کنسول ایکس باکس دارای یک محافظ ولتاژ داخلی است، درصورتی‌که همه موارد را بررسی کرده‌اید و هنوز دستگاه شما روشن نمی‌شود، امکان دارد محافظ داخلی ایکس باکس آسیب دیده باشد.

عیب‌یابی و تشخیص خرابی محافظ داخلی ایکس باکس، باید توسط تعمیرکار انجام شود در نتیجه می‌توانید در قسمت تعمیر ایکس باکس آچارباز درخواست ثبت کنید.

شما می‌توانید برای بررسی و تنظیم مجدد منبع تغذیه یا پاور داخلی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه را خاموش و کابل را از پریز برق جدا کنید.
  2. حدود 10 ثانیه بعد، دوباره کابل را به برق متصل کرده و کنسول را روشن کنید.
  3. اگر کنسول روشن شد، کار تنظیم مجدد (ریست کردن) منبع تغذیه داخلی به‌درستی انجام شده و مشکل برطرف شده است.

لازم به ذکر است، با توجه ‌به اینکه کنسول ایکس باکس وان دارای محافظ داخلی است، بنا به توصیه مایکروسافت،  نباید آن را به محافظ ولتاژ خارجی متصل کرد. در صورتی‌‌که کنسول را به یک محافظ برق دیگر متصل کنید، کنسول ایکس باکس دچار اشکال شده و قادر نیست به توان کامل مورد نیاز برای عملکرد مطلوب دستگاه برسد. اما نصب کردن محافظ برق برای دستگاه‌های برقی دیگر واجب است زیرا ممکن است در اثر نوسان برق به قطعات آنها آسیب وارد شود.

اشکال در منبع تغذیه ایکس باکس

اگر از سالم بودن پریز برق اطمینان دارید، ممکن است دلیل روشن نشدن ایکس باکس وان شما، خراب بودن منبع تغذیه آن باشد. برای عیب‌یابی منبع تغذیه، نور LED آن را بررسی کنید. اگر نور آن، سفید یا نارنجی‌رنگ باشد، منبع تغذیه سالم بوده و به‌درستی کار می‌کند. اما اگر نوری وجود ندارد یا چراغ آن چشمک می‌زند، احتمال دارد منبع تغذیه سوخته باشد.

برای بررسی بیشتر، منبع تغذیه را از برق بکشید و اجازه دهید، به مدت 20 دقیقه خنک شود. پس از خنک شدن منبع تغذیه، آن را دوباره به برق متصل کنید. اگر باز هم  چراغ آن روشن نشد، باید منبع تغذیه دستگاه را تعویض کنید.

اشکال در منبع تغذیه ایکس باکس
در صورت مشاهده هرگونه خرابی در منبع تغذیه، به‌سرعت آن را تعویض کنید.

اشکال در برد اصلی ایکس باکس

یکی از دلایل دیگر روشن نشدن ایکس باکس، اشکال در مادربورد یا برد اصلی آن است. اگر چراغ منبع تغذیه روشن است، کابل منبع تغذیه به‌درستی متصل شده و اشکالی در صفحه‌نمایش وجود ندارد، اما همچنان دستگاه ایکس باکس روشن نمی‌شود، ممکن است برد اصلی آسیب دیده باشد. برای عیب‌یابی برد اصلی، لازم است به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. در صورت خراب بودن مادربورد، باید آن را تعویض کنید.

اشکال در اتصال ایکس باکس به اینترنت

گاهی ممکن است مشکل روشن نشدن دستگاه ایکس باکس، هیچ ارتباطی به دستگاه کنسول نداشته باشد. در مواقعی مشکلاتXbox Live  باعث می‌شود، در زمان روشن‌کردن دستگاه، با صفحه‌های سیاه روبرو شوید. اغلب در چنین حالتی، با قطع اتصال اینترنت می‌توانید به بازی خود ادامه دهید. برای حل اشکال در اتصال ایکس باکس به سرور، منتظر بمانید تا مایکروسافت مشکلات سرور خود را حل کند.

اشکال در فن و تهویه ایکس باکس وان

اگر به طور ناگهانی دستگاه کنسول خاموش می‌شود، این مسئله نگران‌کننده است. شما نباید قبل از عیب‌یابی و برطرف‌کردن مشکل، دوباره آن را روشن کنید. در چنین مواردی، مطمئن شوید که فن ایکس باکس سالم بوده و دستگاه تهویه مناسبی داشته و هوای تمیز کافی دریافت می‌کند.

بررسی کنید که ذرات گردوغبار روی منافذ هواکش‌ها را نگرفته باشند. می‌توانید با یک‌پارچه خشک، این منافذ را تمیز کنید. کمی به کنسول ایکس باکس استراحت دهید و دوباره آن را روشن کنید، به احتمال زیاد، مشکل برطرف شده است.

اشکال در تنظیمات مربوط به پاور ایکس باکس

اگر تهویه‌ی ایکس باکس وان بدون اشکال است، اما هنوز مشکل خاموش شدن ناگهانی ایکس باکس وان برطرف نشده، باید موارد دیگر مثل تنظیمات نرم افزاری پاور ایکس باکس را بررسی کنید. برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. Xbox خود را روشن کنید.
  2. وارد منوی تنظیمات شوید.
  3. به بخش Power and Startup بروید.
  4. در این بخش، گزینهInstant On وجود دارد که در صورت انتخاب، به کنسول اجازه می‌دهد به جای خاموش شدن، به حالت استندبای برود. این گزینه همچنین باعث می‌شود راه‌اندازی ایکس باکس، سریع‌تر انجام شود، اما ممکن است بر فرآیند بوت شدن دستگاه تاثیر بگذارد.
  5. می‌توانید گزینه حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را هم در تنظیمات بررسی کنید.
رفع مشکل روشن نشدن ایکس باکس وان
ممکن است گزینه تنظیمات مربوط به زمان خاموش شدن خودکار، اشتباه تنظیم شده باشد در این صورت، باید تنظیمات را دوباره شخصی‌سازی کنید.

خراب شدن و سوختن ایکس باکس

در مواقعی که ایکس باکس وان بوق می‌زند اما روشن نمی‌شود، با دو حالت روبرو هستیم.

  1. در حالت اول، دوباره ایکس باکس را روشن کنید، اگر بدون اشکال روشن شد، یعنی مشکل خاصی ندارد. اما اگر زیاد این اتفاق رخ می‌دهد، بهتر است برای بررسی به تعمیرکار مراجعه کنید.
  2. در حالت دوم، اگر دوباره ایکس باکس را روشن کردید و باز هم پس از شنیدن صدای بوق، دستگاه خاموش شد، این بدان معناست کهXbox One  آسیب جدی دیده و باید تعمیر یا حتی تعویض شود. برای بررسی بیشتر، می‌توانید با چند ضربه مکرر روی دکمه خروج و همچنین جدا کردن کابل برق ایکس باکس برای چند دقیقه، پاور Xbox One را امتحان کنید در بهترین حالت ایراد ممکن است از منبع تغذیه، کابل و… باشد.
خراب شدن و سوختن ایکس باکس
در بدترین حالت، روشن نشدن ایکس باکس می‌تواند نشانه یک مشکل جدی در کنسول و خرابی برد اصلی آن باشد.

در این مقاله، رایج‌ترین علت‌های روشن نشدن ایکس باکس وان را توضیح دادیم. امیدواریم مطالعه این مطلب، به رفع مشکل شما، کمک کرده باشد. در صورتی‌که کنسول ایکس باکس شما، نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد، می‌توانید روی کلمه تعمیر ایکس باکس کلیک یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا