×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نرم افزار

با 10 خطای رایج اینترنتی آشنا شوید

10 خطای رایج اینترنتی

کسانی که سروکارشان همیشه با اینترنت است، حتما با ارورها و کدهای مختلفی هنگام باز کردن یک لینک مواجه شده‌اند. این کدها مانع باز شدن برخی صفحات ایترنتی هستند. اما آیا می‌دانید معنی و مفهوم هر کدام از این خطاها چیست و در چه مواقعی به آن برخورد می‌کنید؟ در این مقاله 10 خطای رایج اینترنتی را با هم مرور می‌کنیم. با آچارباز همراه باشید:

پیغام 503 Service Temporaily Unavailable – سرویس خارج از دسترس

اگر به این خطا برخورد کردید، به این معنی است که سرویس درخواستی موجود نیست. دلایلی که باعث نمایش این پیغام می‌شود عبارت‌اند از: حجم بالای ترافیک سایت و به روزرسانی سایت. گفتنیست این حالت موقتی است و پس از چند دقیقه یا چند ساعت برطرف خواهد شد.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که مدیریت یک وبسایت را بر عهده دارید؛ به این نکته توجه کنید که اگر این ارور در سایت شما زیاد دیده شود، ضرر زیادی را به رتبه و سئوی سایت شما وارد می‌کند.

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Bad Request (400) – درخواست اشتباه

این ارور مربوط به وضعیت HTTP Status و به این معنی است که درخواستی که برای مرورگر ارسال کردید، دچار مشکل شده است و سرور قادر به شناسایی آن نیست. به همین دلیل پاسخی دریافت نمی‌کنید. برای رفع این مشکل، به شیوه نگارش لینک‌های خود توجه کنید. گفتنیست این ارور، زمانی که سرعت کاهش پیدا کند و یا اینکه اینترنت قطع شود نیز دریافت می‌شود.

پیغام Authorization Required 401 – اعتبارسنجی

این پیغام با عبارات زیر نمایش داده می‌شود:

  • 401 unauthorized
  • Authorization Required
  • HTTP Error 401 – Unauthorized

اگر این پیغام را دریافت کردید، به این معنا است که وبسایت مورد نظر، نیاز به دریافت نام کاربری و کلمه عبور دارد. در صورتی که بدون اینکه از اطلاعات لاگین سایتی مطلع باشید، آن فرم را پر کنید، پیغام ناموفقیت بودن اعتبارسنجی را دریافت می‌کنید.

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Forbidden (403) – دسترسی غیرمجاز

خطای  به این معنی است که صفحه و لینکی که قصد دارید به آن دسترسی پیدا کنید، امکانپذیر نبوده و برای تمامی کاربران محدود شده است. این امر توسط مدیران سایت‌ها، جهت امنیت بیشتر وبسایت‌ها اعمال می‌شود. این خطا را به صورت عبارات زیر بر روی مرورگر خواهید دید:

  • 403 Forbidden
  • HTTP 403
  • Forbidden
  • Error 403
  • HTTP Error 403.14 – Forbidden
  • Error 403 – Forbidden
  • HTTP Error 403 – Forbidden
  • Forbidden: You don’t have permission to access [directory] on this server

در صورتی که شما مدیر وبسایتی هستید، می‌توانید با استفاده از این روش، به راحتی از مسیرها و فایل‌های وبسایت خود محافظت کنید.

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Not Found (404) – صفحه مورد نظر یافت نشد

اگر با وارد کردن آدرس وبسایتی در نوار آدرس مرورگر خود، با این خطا روبه رو شدید، به این معنی است که آدرس مورد نظر، بر روی سرور این سایت قابل دسترس و یا موجود نیست. لینک‌های شکسته، وارد کردن آدرس اشتباه در مرورگر، از دلایلی است که ممکن است با این ارور مواجه شوید. شاید در وبسایت‌های مختلف این ارور را با طراحی‌های مختلف و جلوه‌های متفاوتی ببینید. به این دلیل است که هر طراح سایت، صفحه 404 را به صورت اختصاصی، طراحی و سفارشی‌سازی می‌کند.

پیغام Request Time-Out (408) – پایان زمان درخواست

Request Time-Out  یکی از رایج‌ترین خطاهای وب است که ممکن است در مواقع بسیار زیادی آن را دریافت کنید. مثل ارسال فرم، پرداخت اینترنتی و حتی هنگام بارگذاری یک صفحه.

این کد به معنای پایان درخواست است. در واقع زمانی که شما درخواستی از سیستم خود به سرور سایت ارسال می‌کنید، یک حداقل پایان زمانی برای ارسال در نظر می‌گیرد. به همین دلیل وقتی این زمان به پایان می‌رسد، خطای Request Time-Out را دریافت می‌کنید. یکی از دلایل آن هم می‌تواند سرعت پایین اینترنت شما باشد.

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Internal Server Error (500) – خطای داخلی سرور

این خطا همانطور که از نامش پیداست، خطای مرتبط با سرور است و زمانی نمایش داده می‌شود که از سمت سرور مانعی برای پاسخگویی به درخواست‌های کاربران وجود داشته باشد. اگر به ارور 500 برخورد کردید، کش مرورگر و کوکی‌ها را حذف کنید و با بستن و باز کردن مجدد مرورگر باز هم لینک مورد نظر را امتحان کنید. در صورتی که باز هم مشکل حل نشد، ایراد از سمت سرور است.

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Bad Gateway (502) – ایراد سرورهای اصلی

این ارور نیز از خطاهای رایج سمت سرور است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌شوند. سرورها درخواست‌های کاربر را دریافت می‌کند و به عنوان یک Gateway  یا ابزار مسیریابی عمل کرده تا صفحه مورد نظر برای کاربر به نمایش درآید. در صورتی که یکی از سرورهای اصلی دجار مشکل شود و نتواند درخواست کاربر را پاسخگو باشد، مرورگر خطای Bad Gateway را نمایش می‌دهد.

خطای 502 به شکل عبارت‌های زیر در مرورگر نمایش داده می‌شود:

  • 502 Bad Gateway
  • 502 Proxy Error
  • Temporary Error (502)
  • 502. That’s an error
  • 502 Service Temporarily Overloaded
  • HTTP Error 502 – Bad Gateway
  • Bad Gateway: The proxy server received an invalid response from an upstream server
  • 502 Server Error: The server encountered a temporary error and could not complete your request

10 خطای رایج اینترنتی

پیغام Gateway Time-Out (504) – سروریس از دسترس خارج است

اگر خطای 504 Gateway Timeout را دریافت کردید، به این معنی است که سرور سایت که در حال دریافت و ارسال درخواست به مرورگر است در زمان مناسب و تعیین شده پاسخی از مرورگر کاربر دریافت نکرده است. به همین دلیل این خطا نمایش داده خواهد شد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که این خطا چه تفاوتی با خطای 408 دارد؟ لازم است بدانید که خطای 504 زمانی رخ می‌دهد که ارتباط بین دو سرور در هنگام انتقال داده بیشتر شود.

10 خطای رایج اینترنتی

 

تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
درخواست تعمیر کامپیوتر
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا