×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چرا ارور 40 60 80 ایران رادیاتور رخ می‌دهد؟

ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور

ارورهای پکیج وابسته به مدل و نوع پکیج‌ به شیوه‌های مختلفی روی دستگاه، نمایش داده می‌شود. این ارورها اغلب به صورت دیجیتالی و در برخی مواقع به کمک چراغ‌های کوچک روی پنل ظاهر می‌شوند. یکی از این ارورها ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور است. در این مقاله از آچارباز به سوال «چرا ارور 40 60 80 ایران رادیاتور رخ میدهد؟» پاسخ می دهیم و روش رفع ارور 40 60 80 را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر برای تعویض قطعات و رفع ارورهای پکیج ایران رادیاتور به کمک بیشتری نیاز دارید می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن آچارباز برای تعمیر پکیج درخواست ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس می‌گیرند.

خرابی سنسور فن (پرشر هوا)

سنسور فن یکی از قطعات روی برد است که وظیفه اعلام سالم بودن را برعهده دارد. در صورت خرابی سنسور فن، دستگاه ارور 40 60 80 را نمایش می‌دهد. چراکه در این حالت سنسور دستگاه هیچ عملکردی روی برد ندارد.

  • برای برطرف کردن این ارور باید سنسور فن یا پرشر هوا تعویض شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مسدود شدن شیلنگ رابط بین پرشر و ونتوری علت ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

در اکثر مواقع علت بروز ارور 40 60 80 مسدود بودن شیلنگ رابط بین پرشر و ونتوری به وسیله بخار آب، گرد و خاک و … است.

  • در این حالت می‌توانید شیلنگ را خارج کنید و با فوت کردن درون آن مشکل را برطرف کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد آن را تعویض کنید.

مسدود شدن ونتوری به واسطه سنگ ریزه

از دیگر دلایل بروز این ارور گیر کردن سنگ‌ریزه در سوراخ بالای ونتوری است که در این حالت رابط بین فن و پرشر فن قطع می‌شود. ونتوری قطعه‌ای درون خروجی فن است که فعالیت آن مکیدن هوا است. البته بهتر است بدانید که این مشکل به ندرت پیش می‌آید و پس از بررسی سایر دلایل بروز ارور 40 60 80، آن را چک کنید.

قطع شدن سیم رابط بین فن و برد

در اکثر مواقع ممکن است علت بروز خطای 40 60 80 قطع شدن ارتباط فن و برد به دلایل مختلف باشد، در این حالت برد پکیج هیچ دستوری برای فن ارسال نمی‌کند و همین امر باعث ارسال ارور خواهد شد. البته احتمال بروز این مشکل بسیار کم است.

معیوب بودن برد پکیج، علت ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

اصلی ترین علت بروز ارور 40 60 80 خرابی برد پکیج است. در این حالت حدود یک دقیقه پس از روشن کردن دستگاه، صدای فن را نمی‌شنوید و خطای 40 60 80 را مشاهده می‌کنید، چراکه هیچ دستوری جهت کار کردن فن و سایر قطعات پکیج داده نمی‌شود. بهتر است قبل از بررسی سایر قطعات، صحت برد بررسی شود.

در اکثر مواقع علت بروز ارور 40 60 80 گیر کردن پره فن است.

آب شدن ونتوری

در اکثر اوقات که حرارت بالای دستگاه موجب آب شدن ونتوری می‌شود.در این زمان ونتوری نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد و ارور 40 60 80 را نمایش می‌دهد.

مسدود بودن سوراخ‌های ونتوری، علت ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

سوارخ‌های ورنتوری در اثر گرد و خاک گرفتن ممکن است مسدود  و باعث نمایش این خطا شود.

معیوب بودن فن

یکی دیگر از دلایل بروز ارور 40 60 80، خرابی فن پکیج است. احتمال بروز ارور به دلیل خرابی فن بسیار کم است، در صورتی که پس از روشن کردن پکیج صدای فن شنیده نشد، مشکل پکیج از کار افتادن فن است.

  • بهترین پیشنهاد برای رفع این مشکل تعویض فن پکیج است.
خطای 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور
کد خطاهای پکیج‌های مدل ECO، BM، M و E به کمک چراغ‌های روی پنل که اعداد بالای آن‌ها نوشته شده است، نمایش داده می‌شود.

گیر کردن پره فن، علت ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

در اکثر مواقع علت بروز ارور 40 60 80 گیر کردن پره فن است. دلیل گیر کردن پره فن، می‌تواند افتادن یک شی مانند چوب درون پکیج از طریق دودکش به واسطه پرنده و … باشد. در این حالت فن گیر کرده و توانایی حرکت را ندارد و ممکن است بسوزد.

  • برای رفع این مشکل باید آن را بررسی کرده در صورتی که گیر کرده بود آن را آزاد کنید، در صورتی که کار نکرد، باید اقدام به تعمیر پکیج و تعویض فن کنید.

رفع ارور 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور

در این بخش از مقاله نحوه رفع ارور 40 60 80 ایران رادیاتور و یا ارور A03، E3 و E51 سایر پکیج‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم، با ما همراه باشید.

  1. در ابتدا قبل از انجام هرکاری دستگاه را از برق خارج کرده و پوسته آن را جدا کنید.
  2. در مرحله بعد فن را بررسی و در صورتی که شئ درون آن گیر کرده بود، آن را خارج ‌‌کنید.
  3. پس از روشن کردن در صورتی که فن کار نکرد؛ احتمال اینکه فن سوخته باشد یا رله برد خراب باشد وجود دارد.
  4. رله برد وظیفه قطع و وصل کردن برق 220 ولت فن را به عهده دارد.
  5. برای چک کردن رله برد، ولتاژ دو سر سیم فن را به کمک ولت‌متر اندازه‌گیری کنید اگر 220 ولت نبود رله برد خراب است و باید تعویض شود.
  6. اگر مشکل فن هیچکدام از موارد گفته شده نبود به احتمال زیاد فن سوخته و باید به صورت کلی تعویض شود.
  7. در این مرحله دودکش پکیج را بررسی کنید در صورتی که مسدود بود آن را تخلیه کنید و به بررسی سایر قسمت‌های پکیج بپردازید.
  8. در مرحله‌ی بعدی شیلنگ متصل به پرشر را بررسی کنید، در صورتی که کثیف بود درون آن فوت کنید تا هر چیزی درون آن است خارج شود و اگر تمیز نشد، با آب آن را بشویید. در غیر اینصورت شیلنگ پرشر را به صورت کلی تعویض کنید.
  9. بررسی پرشر و ونتوری را در این مرحله انجام می‌دهیم. پس از بررسی ممکن است مشاهده کنید که ونتوری در اثر حرارت بالا آب شده است، در این حالت باید آن را تعویض کنید.
پیشنهاد مطالعه
رفع ارور 40 60 80 پکیج ایران رادیاتور
آچارباز مرکز تخصصی رفع همه ارورهای پکیج‌ها در انواع برندهای مختلف است. فراموش نکنید که بهترین پیشنهاد جهت رفع ارورهای پکیج، کمک گرفتن از مراکز تخصصی عیب‌یابی، تعمیر پکیج ایران رادیاتور در محل است.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت  تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. ریحانه عزیز،
      ارور کد 30 پکیج ایران رادیاتور که برای سری های M ،E و B هست ممکن به دلیل معیوب بودن برد الکترونیک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا