×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور و مدل M24FF

پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

پکیج‌های دیواری یکی از رایج‌ترین و بهترین نمونه‌های وسایل گرمادهی و تولید گرما در جهان هستند که به دلیل اشغال فضای محدود، ایمنی بالا و استقلال هر واحد به صورت جداگانه بسیار مورد توجه مشتریان جهانی قرار گرفته‌اند. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و شرکت‌های مطرح و معتبری همچون ایران رادیاتور نیز با تولید سری‌های مختلف پکیج همچون L ، M ، BM ، K ، E ، Eco تبدیل به یکی از تولیدکننده‌های مطرح و پرفروش در این زمینه شده‌است. یکی از سری‌های بسیار پرطرفدار پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF است که به صورت دو مبدله طراحی شده‌است.

در این مقاله در مورد عیب‌یابی پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF و رفع مشکلات این مدل با شما صحبت میکنیم و علل مشکلات مختلف این مدل پکیج همچون افت فشار یا بالا و پایین رفتن فشار، سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج مدل M24FF را توضیح میدهیم و و پیشنهاد میکنیم برای تعمیر پکیج از یک پکیج کار معتبر کمک بگیرید.


معرفی پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

پکیج ایران رادیاتور سری M از قطعات اروپایی ساخته شده و در ایران تنها کار مونتاژ آن انجام می‌شود. سری M با راندمان حرارتی 93 درصد در منازل و شرکت‌ها تا متراژ 140 مترمربع قابل استفاده‌است. این پکیج دیواری با قابلیت فن‌دار بودن هدایت، خروج دود و گازهای محترق دودکش در مسیرهای مختلف عمودی یا افقی تا بیرون ساختمان را به عهده دارد.

مدل M24FF از نوع دومبدله یا مونوترمیک است. مونوترمیک یعنی پکیج دارای دو مبدل اصلی و ثانویه است. مبدل اصلی آن (Gas Water Heat Exchanger) وظیفه تأمین گرمایش محیط و شوفاژها را به عهده دارد. مبدل دوم که به مبدل صفحه‌ای (Water Heat Exchanger) شهرت دارد، آب گرم مصرفی را تأمین می‌کند.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

در مدل M24FF به دلیل اینکه آبگرم مصرفی در تماس مستقیم با شعله‌ها نیست، رسوب‌گذاری جداره‌های داخلی مبدل صفحه‌ای اغلب دیرتر از تک مبدل‌ها اتفاق می‌افتد و این مسئله از ویژگی‌های بارز این مدل پکیج است.

پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF
یکی از پرمصرف‌ترین انواع پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF با راندمان مصرفی 93 درصد است.

ویژگی های پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

  1. ابعاد کوچک و مناسب
  2. راندمان حرارتی بالای 93 درصد
  3. دارای سیستم بای پس خودکار
  4. دارای سیستم هواگیری خودکار
  5. نصب و راه اندازی رایگان
  6. مجهز به سیستم ضد نوسان دمای آب گرم مصرفی
  7. دارای محفظه احتراق بسته در مدل‌های FF
  8. مجهز به سیستم کنترل فشار حداکثر و حداقل فشار آب
  9. مجهز به سیستم ضد یخ زدگی و تنظیم خودکار جریان گاز
  10. مجهز به پرشر سوئیچ هوا برای جلوگیری از بسته شدن لوله دودکش
  11. دارای پمپ سیرکولاتور قوی با هد استاتیک بالا و فشار کار0.5bar

هنگام خرابی فلومتر، کافی است که آب سرد را باز کنید تا آب مصرفی ولرم شود. در این شرایط، آب به جای ولرم شدن کاملا سرد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

علت گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور چیست؟

برای رفع مشکل گرم نکردن آب پکیج مدل M24FF، ابتدا باید دلیل این عیب را متوجه شویم. برای عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF زمانی که آب را گرم نمی‌کند، باید به مسائل زیر توجه کنیم:

↵ مشکل در فلوسویچ

یکی از دلایل گرم نکردن آب مشکل در فلوسویچ است. کار فلوسویچ در دستگاه به مانند ستاد فرماندهی پکیج دیواری است. فلوسویچ قطعه‌ای است در پکیج که سرمای آب را زمانیکه شما آب گرم مصرفی را باز می‌کنید، حس کرده و به برد دستگاه اعلام می‌کند تا آب را گرم کند. زمانیکه آب گرم نمی‌شود، اغلب به این علت است که فرمان تولید گرما از برد دستگاه صادر نشده‌است. هنگامی که فلوسویچ پکیج ایران رادیاتور درست کار ‌کند، چراغ پکیج به صورت سبز روشن است. اگر چراغ سبز را روی پیکج مشاهده نکردید، بهتر است این احتمال را بدهید که فلوسویچ دستگاه خراب شده و نیاز به تعویض دارد. برای تعویض فلوسویچ نیاز به حضور تعمیرکار است.

↵ خرابی سنسور حرارتی NTC

گاهی علت گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF، خرابی در سنسور NTC است. برای بررسی این مسئله باید پکیج را خاموش کنید، با فشارسنج مقاومت سنسور را اندازه‌گیری کنید و دمای آن را با شعله غیرمستقیم بالا ببرید. در این مواقع باید عدد مطابق استانداردهای مشخص شده باشد. به طور مثال در دمای صفر درجه، مقاومت باید 27 اهم، دمای 10 درجه 17 اهم، 20 درجه 12 اهم و.. باشد. اگر به غیر از این بود، باید سنسور حرارتی را تعویض کرد که برای این کار باید از تعمیرکارهای متخصص کمک گرفت.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
سنسور NTC
یکی دیگر از دلایل گرم نکردن آب پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF، خرابی سنسور NTC است.

↵ کم بودن فشار پکیج

پایین بودن فشار پکیج کمتر از 1 نیز یکی دیگر از دلایل سرد بودن آب پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF است. در این شرایط نه تنها آب سرد می‌ماند، بلکه دستگاه نیز روشن نمی‌شود. برای رفع مشکل فشار پکیج را تنظیم کنید.

↵ پایین بودن ارتفاع شعله

گاهی با نگاه کردن ساده به شعله پکیج متوجه می‌شوید که ارتفاع شعله پایین است. این مشکل اغلب به دلیل فشار پایین گاز و یا استفاده از دودکش نامناسب اتفاق می‌افتد. برای رفع مشکل فشار گاز و دودکش را بررسی کنید.

↵ رسوب گرفتن مبدل حرارتی

رسوب در مبدل‌های پکیج و یا هوا در داخل رادیاتورها نیز سبب گرم نکردن آب پکیج در سری M24FF می‌شود که در این صورت نیز باید از فرد متخصص در این زمینه کمک گرفت.

پیشنهاد مطالعه

علت انفجاری روشن شدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

گاهی پیش می‌آید که پکیج با صدای ناهنجاری روشن می‌شود. دلایل بروز این صدای ناهنجار در حین روشن شدن پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF عبارتند از:

  • تنظیم نبودن فاصله الکترود و جرقه‌زن و مشعل

یکی از راه حل‌ها برای انفجاری روشن شدن پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF، تنظیم فاصله الکترودها با یک پیچ گوشتی است.

  • تنظیم نبودن فشار گاز

یکی دیگر از دلایل بروز صدای ناهنجار در پکیج ایرادیاتور مدل M24FF، جمع شدن گاز در حجم زیاد در محفظه است. در این شرایط با یک جرقه کوچک صدای مهیبی از انفجار خواهید شنید. اگر حجم گاز جمع شده نیز کم باشد، در جرقه اول، دستگاه روشن نمی‌شود.

  • خرابی دودکش

  • ولتاژ کم جرقه پکیج

ضعیف شدن جرقه پکیج نیز یکی دیگر از دلایل صدای انفجاری آن است که برای حل این مشکل باید با مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیر پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید.

  • بسته شدن و یا کثیف شدن سوراخ های مشعل در اطراف جرقه‌زن

سوراخ‌های مشعل در صورت کثیف شدن و… مسدود می‌شوند و این مسئله باعث تولید صدای انفجاری در هنگام جرقه زدن می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید با یک شی نوک تیز سوراخ‌ها را تمیز کنید.

  • استفاده نادرست از نازل گاز مایع به جای گاز شهری

علت افت فشار یا بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور مدل

با بالا رفتن فشار پکیج با عواقبی همچون آب دادن پکیج، ترکیدن لوله‌های گرم و خراب شدن منبع انبساط پکیج روبرو هستید. دلایل بروز این مشکل در پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF عبارتند از:

  • خرابی منبع منبسط
  • کم بودن فشار باد منبع منبسط
  • پاره شدن دیافراگم منبع منبسط
  • گرفتگی شیلنگ منبع منبسط
  • کم بودن حجم انبساط نسبت به ظرفیت پکیج
منبع منبسط
اگر فشار پکیج ایران رادیاتوردچار نوسان می‌شود، بهتر است منبع منبسط دستگاه توسط تعمیرکار حتما بررسی شود.

برای حل و عیب یابی پایین رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور باید موارد زیر را انجام دهید:

  • بررسی وجود نشتی در مدار گردش آب گرم مثل اتصالات دستگاه، رادیاتور، لوله‌کشی و …
  • هواگیری مجدد چون ممکن است هواگیری درست در مدار گرمایش انجام نشده
  • بررسی نشتی از لوله‌هایی که از کف رد شده

روش تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور

اگر فشار پکیج از 1 پایین‌تر باشد:

  1. شیر کوچک آبی‌رنگ و یا مشکی رنگی که در زیر پکیج وجود دارد باز کنید
  2. عقربه فشار که روی 1.5 تنظیم قرار گرفت٬ شیر آب را ببندید.
  3. اگر فشار پکیج بالا رفته باشد، شیر ورودی آب را ببندید و شیر پرکن پکیح را باز کنید.
  4. در مرحله بعدی یکی از شیرهای آب گرم مصرفی خانه را باز کنید. فشار مانومتر با تخلیه آب گرم به تدریج کم خواهد شد.
پیشنهاد مطالعه

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اغلب پس از گذشت حدود دو سال از شروع کار پکیج‌های دومبدله، آب مصرفی سرد و گرم می‌شود. در این قسمت به عیب یابی پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF  و سرد و گرم شدن آب مصرفی می‌پردازیم:

1- رسوب گرفتن مبدل صفحه‌ای پکیج

یکی از شایع‌ترین دلایل بروز سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور، رسوب گرفتن مبدل صفحه‌ای آن‌هاست. که با اسیدشویی این جرم برطرف می‌شود.

2- نوسان فشار آب پکیج ورودی ساختمان

نوسان فشار آب پکیج، نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث بروز این مشکل در پکیج ایران رادیاتور می‌شود. این مشکل اغلب به علت تنظیم نبودن پمپ آب ساختمان به وجود می‌آید. تنظیم پمپ، این مشکل را برطرف می‌کند. چنانچه باز هم این مشکل برطرف نشد، باید از سرویس‌کار کمک بگیرید.

3- خرابی دقت سنسور NTC

یکی دیگر از دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی، خرابی سنسور NTC است. وظیفه سنسور NTC، اعلام دمای آب به برد است. هنگامی‌ که این سنسور دچار مشکل می‌شود، نمی‌تواند وضعیت آب را به درستی به پکیج اعلام کند.

4- خرابی فلومتر

گاهی مشکل سرد و گرم شدن آب زمانی پیش می‌آید که شما آب سرد را باز می‌کنید. یعنی زمانیکه آب گرم مصرفی را به تنهایی باز می‌کنید، مشکلی وجود ندارد. هنگام خرابی فلومتر، کافی است که آب سرد را باز کنید تا آب مصرفی ولرم شود. در این شرایط، آب به جای ولرم شدن کاملا سرد می‌شود. پیشنهاد میکنیم تفاوت فلومتر و فلوسوئیچ را در این مقاله بخوانید.

5- کم بودن فشار آب

کم بودن بیش از حد فشار آب ورودی حرارت آب را بالا می‌برد. این عملکرد سبب می‌شود، سنسور NTC آب گرم مصرفی را بلافاصله قطع کرده و آب ناگهان سرد شود.

6- بالا بودن ارتفاع شعله

گاهی آب به اندازه کافی گرم می‌شود و به طور مثال تا 60 درجه می‌رسد و یک باره دستگاه خاموش می‌شود. اگر این روند چندین بار تکرار شد، تنظیم ارتفاع شعله توسط افراد ناشی انجام شده و از تنظیم خارج شده‌است. بهتر است در این شرایط از یک تکنسین متخصص ماهر کمک بگیرید. همکاران ما در آچارباز با دانش و مهارت کامل آماده خدمات‌رسانی در زمینه انواع پکیج هستند.

7- ضعیف شدن پمپ پکیج

این اتفاق اغلب در پکیج‌های دو مبدله مانند مدل پکیج ایران رادیاتور M24FF رخ می‌دهد و باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج می‌شود.

پمپ پکیج
یکی دیگر از دلایل گرم و سرد شدن آب مصرفی در پکیج‌های دومبدله، ضعیف کار کردن پمپ است.

چرا پکیج ایران رادیاتور روشن نمی ‌شود؟

  • افت فشار آب
  • سوراخ بودن مبدل پکیج
  • هواگیری لوله‌ها و شوفاژهای ساختمان
  • رسوب گرفتن لوله و شوفاژهای ساختمان
  • خرابی الکترود تشخیص شعله پکیج

چنانچه بنا به دلایل گفته شده، مشکل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور برطرف نشد، باید از کارشناسان و متخصصان اهل فن کمک بگیرید.

کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF

پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF یکی از رایج‌ترین مدل‌های آنالوگ این برند معتبر ایرانی است که کدها و خطاها را به صورت چراغ چشمک‌زن LED بر روی پکیج نشان می‌دهد. برای مطالعه کد راهنمای کامل کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور اینجا را مطالعه کنید.

پکیج آنالوگ
زمانیکه پکیج سالم باشد، چراغ‌های LED همگی روشن هستند. اما زمانیکه دستگاه خراب می‌شود، چراغ‌ها به صورت چشمک‌زن در می‌آیند.

1. ارور 80 :

به معنای بالا بودن حرارت بیش از 150 درجه است. این ارور در پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF زمانی رخ می‌دهد که :

  • پمپ پکیج خراب باشد
  • ارتفاع شعله بالا باشد
  • کلید حد خراب شده باشد

راه حل برطرف کردن ارور 80 در پکیج M24FF:

  • اسید شویی
  • خراب بودن قسمت جرقه‌ تعمیر یا تعویض پمپ یا ارتفاع شعله و یا کلید حد

2. ارور 70

ارور 70 به معنای این است که دمای مدار گرمایش بین 89 تا 105 درجه سانتی‌گراد رسیده‌است، راه حل آن مانند ارور 80 خواهد بود.

3. ارور 8070

زمانی این ارور اتفاق می‌افتد که شعله پکیج روشن نشده باشد.

دلایلی که باعث اختلال ارور 8070 در پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF می‌شود، عبارتند از:

  • قطعی گاز پکیج
  • خرابی قسمت جرقه‌زن
  • خرابی قطعه تشخیص شعله
  • تشکیل فلچ در دودکش

راه حل برطرف کردن ارور 80-70 در پکیج M24FF:

اگر گاز در پکیج وجود دارد ولی مشکل برطرف نشده‌است، باید قسمت یون تشخیص مشعل جرقه‌زن را بررسی کنید تا در صورت وجود فلچی در دودکش آن را برطرف کنید.

4. ارور 60-80

زمانی شما با این خطا روبرو می‌شوید که سیستم ضد یخ زدگی در پکیج همزمان با پمپ روشن می‌شود. البته این کد به معنای خطا یا ارور نیست و نیازی به برطرف کردن ندارد. پیشنهاد میکنیم روش های جلوگیری از یخ زدگی لوله های پکیج و راههای رفع آن اینجا بخوانید.

5. ارور 60-70

این کد هم به مانند کد خطای 60-80 بوده اما به معنای فعال شدن سیستم ضد یخ پکیج است. تفاوت این کد با مدل قبلی در این است که این ارور پس از روشن شدن پمپ و مشعل فعال می‌شود و به صورت همزمان نیست.

6. ارور 50-60

خطای 50-60 نشان از خرابی NTC  دارد و راه حل برطرف کردن این کد، تعویض NTC است.

7. ارور 40-70

زمانیکه در پکیج مدل M24FF ، میزان آب کم باشد، با این خطا روبرو می‌شوید. راه حل برطرف کردن خطای 40-70، باز کردن شیر پرکن پکیج مدار تا زمانی است که فشار به یک برسد. در صورتیکه مشکل برطرف نشد، پرشر سویچ پکیج خراب شده و باید تعویض شود.

8. ارور 50-80

زمانی این خطا بروز می‌کند  که NTC آب مصرفی پکیج مدل M24FF باز باشد. برای حل این کد خطا باید سنسور را تعویض کنید.

9. ارور 50-70

اگر با این خطا روبرو شدید باید به دنبال خرابی NTC آب گرم مصرفی باشید. برای حل این خطا نیز باید سنسور را تعویض کنید.

10. ارور 50-70-80

این ارور به معنای خرابی NTC مدار برگشت رادیاتور بوده و نشان دهنده باز بودن مدار است. برای حل این مشکل نیز باید NTC را تعویض کنید.

11. ارور 50-60-80

این کد خطا نشان از خرابی در NTC مدار رفت شوفاژ و باز بودن آن دارد. این بار هم با تعویض NTC مشکل برطرف می‌شود.

12. ارور 50-60-70

کد خطای 50-60-70 به معنای خرابی در NTC  مدار رفت رادیاتور و کوتاه بودن مدار اتصال آن است و با تعویض NTC مشکل برطرف می‌شود.

13. ارور 40-80

زمانی این خطا بر روی پکیج M24FF جشمک می‌زند که کلید یا سنسور دود در دستگاه فعال شده‌باشد.

راه حل برطرف کردن ارور 40-80 در پکیج M24FF:

  • اطمینان از درستی مسیر خروجی دودکش پکیج
  • بررسی کلاهک H و اطمینان از خروج دود
  • بررسی ترموستات دود دستگاه

14. ارور 40-70-80

زمانی این خطا رخ می‌دهد که کلید حرارتی دمای بالایی را شناسایی می‌کند، اما NTC همه چیز را طبیعی و عادی نشان می‌دهد. اغلب دلیل بروز این خطا دو چیز می‌تواند باشد:

  • رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج
  • خرابی سنسور NTC

راه حل برطرف کردن خطای 40-70-80:

رسوب‌زایی مبدل اصلی و تعویض NTC دو راه حل مناسب برای برطرف کردن این خطاست.

پیشنهاد مطالعه

15. ارور 40-60-80

این کد خطا نشان از این می‌دهد که با وجود روشن بودن فن در پکیج M24FF پرشرسوییچ دود قطع است. دلایلی که باعث بروز این کد خطا می‌شود عبارتند از:

  1. کثیف بودن فن
  2. بسته بودن مسیر دودکش
  3. خرابی پرشر و یا شیلنگ متصل به آن
  4. بسته بودن مسیر حرکت فن

راه حل برطرف کردن ارور 40-60-80:

رله برد را تعویض کنید.

16. ارور 40-60-70

این کد زمانی اتفاق می‌افتد که فن خاموش بوده اما پرشر دود دستگاه وصل است. دلایلی که اغلب باعث بروز این خطا می‌شود، عبارتند از:

  • خرابی پرشر سوییچ
  • خرابی رله برد

برای حل این مشکل باید پرشر سوییچ و رله برد دستگاه را تعویض کنید.

17. ارور 30-40

زمانی این خطا بر روی پکیج M24FF چشمک می‌زند که ارتباط با برد اصلی مشکل دارد، برای حل این مشکل باید سیم‌های ارتباطی برد را بررسی کنید.

عیب یابی پکیج‌های ایران رادیاتور باید از طریق افراد متخصص انجام گیرد، چون افراد مبتدی نه تنها قادر به حل مشکلات و خطاهای پکیج نیستند، بلکه باعث بروز مشکلات و یا ایرادهای بیشتر در پکیج می‌شوند. پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF هم از این قاعده مستثنی نیست. برای ثبت سفارش‌ تعمیر و یا تعویض پکیج می‌توانید از خدمات آنلاین آچارباز در وب سایت و اپلیکیشن استفاده کرده و در کمترین زمان ممکن سفارش‌تان را به ثبت برسانید. کارشناسان ما در اسرع وقت به کمک شما خواهند آمد و با عیب‌یابی کامل پکیج، مشکل را برطرف می‌سازند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام خسته نباشید درباره شناختن قطعات درسی برای ما یا قیلمی برنامه کنید متشکرم

  2. وقتی پکیجم روشن میشه بالای رادیاتورها گرم میشه ولی پایینش کم گرم میشه چندبار هم هواگیری کردم ولی تاثیری نداشته میشه بگین چیکار باید بکنم؟

    1. باسلام
      یوسف عزیز، احتمال دارد مدار گرمایش شما دچار رسوب شده باشد، این مشکل با رسوب زدایی و سپس هواگیری رفع میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا