×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سرور و شبکه

معرفی بهترین نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد

نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد

همه افرادی که با سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کنند، ممکن است با از دست رفتن اطلاعات هارد روبرو شوند. در این مواقع اولین راه‌حل پیدا کردن نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد است تا بتوان در کمترین زمان اطلاعات و داده‌های پاک شده را بازیابی کرد. در این مقاله آچارباز قصد داریم 6 نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی اطلاعات مهم خود را مجدد در سیستم داشته باشید. اگر پس از مطالعه این مقاله نتوانستید به تنهایی اطلاعات خود را بازیابی کنید، استفاده از کمک متخصصین بهترین راه‌حل است. آچارباز در زمینه تعمیر استوریج ، تعمیر سرور یا راه اندازی شبکه داخلی و وایرلس و نصب سیستم عامل و نرم افزار شبکه دارای متخصصین مجرب است. می‌توانید برای دریافت خدمات در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز، درخواستتان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

معرفی نرم افزار های ریکاوری اطلاعات هارد

به دلایل مختلف اعم از وارد شدن ضربه به هارد، وارد شدن گرد و غبار، نوسانات برق و … ممکن است هارد سیستم دچار مشکل شده و بخشی یا تمام اطلاعات ما از بین برود. اگر پس از بررسی‌های لازم، از سالم بودن هارد مطمئن بودید، نرم افزارهای زیادی برای ریکاوری اطلاعات وجود دارد که در ادامه به معرفی قوی‌ترین مدل‌های آنها می‌پردازیم.

نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد براساس نوع هارد و همچنین دستگاه‌های مختلف متفاوت است و با توجه به اینکه قصد تعمیر استوریج یا تعمیر سرور و سیستم‌های کامپیوتری و خانگی را دارید، نرم افزار بازیابی اطلاعات متفاوت خواهد بود.

نرم افزار Ontrack EasyRecovery 

یکی از قدرتمند‌ترین نرم افزار های ریکاوری اطلاعات هارد، نرم افزار EasyRecovery است. با استفاده از این نرم افزار سیستم شما به صورت کامل اسکن شده و فایل‌های آسیب دیده یا پاک شده ریکاوری می‌شود. این نرم افزار اطلاعات پاک شده را اعم از عکس و فیلم و همچنین اطلاعات حذف شده از طریق Shift + Delete و آسیب به هارد را بازیابی می‌کند.

این نرم افزار از هاردهای SSD و هاردهای پیکربندی شده از طریق Raid پشتیبانی می‌کند. قدرت و سرعت بالا این نرم افزار را به یکی از بهترین نرم افزار های ریکاوری اطلاعات هارد تبدیل کرده‌است.

نرم افزار Stellar Phoenix Windows Data Recovery

این نرم افزار نیز یکی از بهترین برنامه‌ها برای بازیابی اطلاعات از دست رفته است. با این نرم افزار علاوه بر بازیابی فایل‌ها و اطلاعات می‌توانید پارتیشن‌های از بین رفته را نیز بازیابی کنید. ریکاوری اطلاعات از طریق این نرم افزار بسیار سریع است و می‌توانید اطلاعات فلش مموری، سی دی و دی وی دی را نیز با آن بازیابی کنید.

نرم افزار ریکاوری اطلاعات Stellar Phoenix امکان بازیابی براساس فرمت فایل را داشته و قبل از ذخیره سازی نیز می‌توانید پیش نمایش فایل‌ها را مشاهده کنید.

معرفی نرم افزار های ریکاوری اطلاعات هارد
نرم افزار Stellar Phoenix Windows Data Recovery به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را ریکاوری کنید.

نرم افزار Prosoft Data Rescue

نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد Prosoft Data Rescue یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌ها قابل استفاده برای ریکاوری اطلاعات است. Prosoft Data Rescue برای افرادی که به صورت حرفه‌ای کار بازیابی اطلاعات را انجام می‌دهند، گزینه مناسبی است. رابط کاربری این نرم افزار در نسخه‌های جدید بهبود یافته است و کاربران با دانش کم در بازیابی اطلاعات نیز  به‌راحتی می‌توانند از این نرم افزار برای بازگردانی فایل‌های از دست رفته خود استفاده کنند. با استفاده از نرم افزار Data Rescue می‌توانید اطلاعات موجود روی هارد دیسک‌، فلش مموری، هارد SSD و کارت‌های SD را بازیابی کنید.

نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد Recuva Technician

نرم افزار Recuva یک نرم افزار رایگان و با حجم کم برای بازیابی اطلاعات هارد است که بسیاری از کاربران برای بازگردانی اطلاعات پاک شده خود از طریق اشتباه سهوی، فایل‌های پاک شده Recycle bin، اطلاعات از بین رفته به دلیل ویروسی شدن سیستم و … استفاده می‌کنند. نرم افزار Recuva Technician رابط کاربری ساده‌ای داشته و در زمان کم فایل‌های عکس و فیلم از بین رفته را بازیابی می‌کند. ریکاوری اطلاعات آسیب دیده یا پاک شده نیز با این نرم افزار امکان پذیر است.

نرم افزار CleverFiles Disk Drill

نرم Disk Drill ریکاوری اطلاعات را از طریق بازگردانی زمان به عقب انجام می‌دهد. این نرم افزار در مراحل بازیابی از تمام فایل‌ها بکاپ گرفته و آنها را در فرمت ISO/DMC ذخیره می‌کند. همچنین با اسکن عمیق (Deep Scan) شانس بازیابی اطلاعات را افزایش می‌دهد و طیف گسترده‌ای از فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کند.

با این نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد Disk Drill، می‌توانید بازیابی اطلاعاتی از قبیل فایل‌ها متنی، مالتی مدیا را در هاردهای اکسترنال، اینترنال و فلش مموری را انجام دهید.

به دلایل مختلف اعم از وارد شدن ضربه به هارد، وارد شدن گرد و غبار، نوسانات برق و … ممکن است هارد سیستم دچار مشکل شده و بخشی یا تمام اطلاعات ما از بین برود.

نرم افزار Get Data Recover My Files

Recover My Files نرم افزاری قوی برای بازیابی اطلاعات از درایو‌های فرمت شده است. اطلاعات پارتیشن‎های درایو، فایل‌های فیلم، عکس و سندی را می‌توان در کمترین زمان جستجو و ریکاوری کرد. امکان ریکاوری درایو و فایل‌ها به صورت جداگانه وجود داشته و با انتخاب هر کدام بازیابی شروع می‌شود.

ریکاوری اطلاعات با نرم افزارهای مختلف
ریکاوری اطلاعات استوریج بهتر است توسط افراد متخصص صورت بگیرد.

ریکاوری اطلاعات هارد در استوریج

استوریج‌ها که راه‌حل‌هایی برای ذخیره اطلاعات در حجم بالا و تحت شبکه هستند، ممکن است براساس عوامل مختلف مانند خرابی چند درایو، خرابی RAID، خرابی براساس نوسان الکتریکی دچار اختلال شده و اطلاعات موجود در آنها از بین برود. استوریج‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به استوریج‌های DAS، NAS و SAN اشاره کرد. برای بازیابی اطلاعات استوریج بهتر است اگر دانش فنی کافی ندارید از کارشناسان تعمیر استوریج کمک بگیرید.

اولین اقدام برای ریکاوری اطلاعات استوریج خاموش کردن دستگاه است تا از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود. ممکن است با کمی جستجو در اینترنت بخواهید که فایل‌های بکاپ را ریستور کنید، اما بهترین روش برای حفظ اطلاعات همان خاموش کردن استوریج و استفاده از کمک تعمیرکار مجرب است.

نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد در سرور

سرورها که سیستم‌های همیشه روشن هستند، ممکن است به دلایل مختلف مانند مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکل شده و اطلاعات و داده‌های روی هارد آنها از بین رود. در این مواقع برای بازیابی اطلاعات باید ابتدا دلیل از دست رفتن اطلاعات مانند خرابی هارد دیسک، خرابی کنترل‌ها، خرابی سیستم عامل، وجود ویروس‌ها و باج افزارها و … را بررسی کرد.

 از آنجایی که تمام اطلاعات در هارد ذخیره می‌شود و این قطعه در معرض آسیب‌های مختلف مانند ویروسی شدن، وارد شدن ضربه، شکسته شدن هد مخصوصا اگر نوع HDD، قرار دارد. برای ریکاوری اطلاعات استفاده شده در سرورها بهترین روش تعمیر سرور با کمک تعمیرکاران مجرب است.

بازیابی داده‌های سرور از طریق نرم افزار های‌ ریکاوری اطلاعات هارد و همچنین از طریق ویندوز خود سرور انجام می‌شود. یکی از نرم افزار‌های ریکاوری اطلاعات هارد برنامه EaseUS Data Recovery Wizard است. با نصب این برنامه می‌توانید نوع فایل حذف شده خود را انتخاب و با شروع اسکن اطلاعات سرور خود را از طریق ویندوز بازیابی کنید. اگر اطلاعات لازم را در این خصوص ندارید، برای جلوگیری از آسیب جدی به اطلاعات مراجعه به متخصصین بازیابی اطلاعات توصیه می‌شود.

برای تعمیر سرور و شبکه از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
راه اندازی سرور و شبکه برای شرکت‌ها
در آچارباز کلیه خدمات مربوط به سرور و شبکه برای شرکت‌ها انجام می‌شود.

راه اندازی شبکه و ریکاوری اطلاعات هارد

پس از راه اندازی شبکه در سازمان‌ها، یکی از رایج‌ترین مشکلات از بین رفتن اطلاعات هارد سیستم‌ها است. اطلاعات از مهم‌ترین دارایی‌های یک شرکت محسوب می‌شود که حفظ و نگهداری آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. برای حفظ اطلاعات مهم‌ترین کار تهیه بکاپ دائمی از اطلاعات و داده‌ها است. آپدیت و اورجینال بودن سیستم عامل، استفاده از آنتی ویروس‌های قدرتمند نیز از راهکارهای مهم برای مراقبت از داده‌هاست.

اما اگر به هر دلیل اطلاعات موجود در شبکه از بین رفت، برای بازیابی اطلاعات باید از نرم افزار های ریکاوری اطلاعات مطمئن و قوی استفاده کنید. دانش و تجربه کافی نیز تضمین کننده بازگشت اطلاعات است. پیشنهاد می‌کنیم برای راه اندازی شبکه از متخصصین قابل اعتماد کمک بگیرید تا راهکارهای لازم را برای حفظ اطلاعات در همان ابتدا پیاده‌سازی کنند.

در این مقاله آچارباز 6 نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد را معرفی کردیم و همچنین ریکاوری اطلاعات استوریج، بازیابی اطلاعات سرور نیز بیان شد. اگر با خواندن مقاله به تنهایی نمی‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید بهتر است از کارشناسان ماهر در این حوزه کمک بگیرید.

خرید سرورهای hp در فروشگاه فالنیک
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. درود من داشتم ویندوز عوض میکردم به یکباره اطلاعات هاردم پاک شد میتونم با استقاده از این نرم افزارها اطلاعاتم رو بازیابی کنم؟

    1. ملک زاده عزیز،
      امکان حذف اطلاعات هنگام نصب ویندوز وجود ندارد مگر آنکه تنظیماتی را به اشتباه انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای ریکاوری اطلاعات هارد با کارشناسان ما در تماس باشید.

  2. من یک هارد یک ترابایت وسترن دارم، اطلاعاتم ویروسی و پاک شدن میتونم اطلاعاتم رو بازیابی کنم؟

    1. متین عزیز،
      در این مقاله نرم افزارهای مختلف برای ریکاوری اطلاعات هارد معرفی شده است میتوانید از طریق آنها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا