×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

10 مورد از برترین بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

معرفی بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

در این مقاله به بررسی برخی از بازی های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن ‌می‌پردازیم. با خواندن این متن به مرجع کاملی از بازی‌های معرفی‌شده خواهید رسید. با آچارباز همراه باشید. در صورتی که کنسول بازی شما دچار مشکل شده‌است می‌توانید برای تعمیر ایکس باکس و تعمیر پلی استیشن روی لینک‌ها کلیک کنید تا کارشناسان آچارباز در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل کنند.

بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن

در بین پرطرفدار‌ترین دستگاه‌های بازی، ایکس باکس و پلی استیشن جایگاه خاصی دارند. کمپانی‌های توسعه‌دهنده بازی‌ها، این مهم را مدنظر قرار داده‌اند و سعی می‌کنند تا بازی‌ها را به صورتی ارائه‌ دهند که در هر دو کنسول قابل اجرا باشد. در ادامه به بررسی برخی از بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن خواهیم پرداخت.

1. بازی Red Dead Redemption 2

این بازی را سازندگان Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption، Red Dead Redemption 2 توسعه داده‌اند و داستان حماسی زندگی در آمریکا در طلوع عصر مدرن است. این بازی در حال حاضر از سری بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن بوده و برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی و استادیا در دسترس است.

2. Life is Strange 2

Life Is Strange 2 یک داستان ماجراجویانه و گرافیکی است که به صورت اپیزودیک توسط Dontnod Entertainment توسعه یافته و توسط Square Enix منتشر شده است. این بازی که جزء بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن است، در پنج قسمت بین سپتامبر 2018 و دسامبر 2019 برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان و بعد از آن برای لینوکس، macOS و نینتندو سوییچ منتشر شد.

3. Shadow of the Tomb Raider

بازی مشترک پلی استیشن و ایکس باکس
بازی tomb raider

Shadow of the Tomb Raider یک بازی اکشن و ماجراجویانه است که توسط Eidos-Montreal در سال 2018 توسعه یافته و توسط شعبه اروپایی Square Enix منتشر شده است. داستان آن، ماجرای Rise of the Tomb Raider در سال 2015 را دنبال کرده که دوازدهمین قسمت اصلی از سری Tomb Raider و سومین و آخرین قسمت از سه گانه Survivor است. این بازی برای اولین بار در سراسر جهان برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان منتشر شد. بنابراین می‌توان آن را در لیست بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار داد. همچنین نسخه‌های لینوکس، macOS و Stadia نیز در نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شدند.

پیشنهاد مطالعه

4. Metal Gear Solid V: Phantom Pain

Metal Gear Solid V یک بازی رازآلود است که Kojima Productions آن را در سال ۲۰۱۵ توسعه داده و Konami منتشر کرده است. بازی از دید سوم شخص در یک جهان باز انجام می‌شود که می‌توان آن را با پای پیاده یا با وسایل حمل و نقل کاوش کرد. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ 1 سپتامبر 2015 در لیست بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار گرفت و نسخه‌های آن برای پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ویندوز، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان منتشر شد.

5. Battlefield V

Battlefield V یک بازی تیراندازی بوده که DICE آن را توسط داده و توسعه یافته و Electronic Arts آن را منتشر کرده است. این بازی قسمت یازدهم از سری Battlefield است و در 20 نوامبر 2018 به جای بازی Battlefield 1 که مربوط به سال 2016  بوده انتشار یافته است. استراتژی این بازی بر پایه جنگ جهانی دوم ساخته شد. بازی Battlefield 1 مربوط به جنگ جهانی اول بود، پس این بازی در اصل ادامه بازی Battlefield 1 است. Battlefield V جزو بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن است و برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان مناسب است.

6. Far Cry 5

Far Cry 5 جزء بازی‌هایی با سناریوی تیراندازی بوده که در سال 2018 ، Ubisoft Montreal و Ubisoft Toronto آن را توسعه داده‌اند و کمپانی Ubisoft آن را منتشر کرده است. این بازی به جای بازی Far Cry 4 در سال 2014 به بازار آمد. داستان Far Cry 5 از حوادث سیاسی و اجتماعی دوران مدرن، مانند جنگ سرد و حملات 11 سپتامبر الهام گرفته شده است. این بازی در مارس 2018 برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان انتشار یافت و در لیست بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار گرفت.

7. Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V مشترک بین ایکس باکس و پلی استیشن
Grand Theft Auto V
پیشنهاد مطالعه

Grand Theft Auto V یک بازی ماجراجویانه و اکشن بوده و در سال ۲۰۱۳ کمپانی Rockstar North آن را ساخته است. این بازی را کمپانی Rockstar Games منتشر کرده است. توسعه Grand Theft Auto V از تاریخ انتشار Grand Theft Auto IV آغاز شد و بین تعداد زیادی از استودیوهای کمپانی Rockstar در تمام جهان به اشتراک گذاشته شد. تیم توسعه‌دهنده بازی، از پروژه‌های قبلی مانند Red Dead Redemption و Max Payne 3 الهام گرفت و بازی را حول محور سه قهرمان اصلی طراحی کرد. این کار باعث شد در ساختار اصلی نسخه‌های قبلی تفاوت و نوآوری بوجود آید. بازی Grand Theft Auto V که در بین بازی‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار دارد، در سپتامبر 2013 و برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360، در نوامبر 2014 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، در آوریل 2015 برای ویندوز و در مارس 2022 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S انتشار یافت.

8. Resident Evil 7: Biohazard

Resident Evil 7: Biohazard یک بازی بسیار ترسناک در زمینه بقا است که کمپانی Capcom در سال ۲۰۱۷ آن را منتشر کرده است. در این بازی، برای اولین بار، تماما از RE داخلی کپکام در توسعه آن استفاده شده است. بازی Resident Evil 7 مخصوص بازی‌‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن بوده و ابتدا در ژانویه 2017 برای پلی‌استیشن 4، ویندوز، ایکس‌باکس وان بیرون آمد. سپس نسخه‌ای ابری از آن برای نینتندو سوییچ در ماه می 2018 در ژاپن و دسامبر 2022 در سراسر جهان پخش شد. نسخه‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری X/S نیز در ژوئن 2022 انتشار یافتند.

9. Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey یک بازی ویدئویی و اکشن است. این بازی را در سال ۲۰۱۸ کمپانی Ubisoft Quebec توسعه داد و کمپانی Ubisoft آن را منتشر کرده است. این بازی درست مانند نسخه قبلی‌اش دارای یک جهان باز و بزرگ بوده که عناصر زیادی در آن وجود دارند. این بازی به جای مخفی‌کاری، تاکید زیادی روی مبارزه و اکتشاف دارد. این بازی در لیست بازی‌‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار دارد و در 5 اکتبر 2018 برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان انتشار یافت.

10. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege یک بازی تیراندازی است. در این بازی، بازیکنان از اپراتورهای کمپانی Rainbow استفاده می‌کنند. اپراتورها دارای سلاح‌ها، ملیت‌ها و ابزارهای متفاوتی هستند. این کمپانی با همکاری شرکت ESL، بازی Siege را تبدیل به یک بازی esports کرد. در دسامبر 2020، این بازی در تمامی پلتفرم‌‌ها بیش از 75 میلیون بازیکن عضو داشت. بازی Rainbow Six Extraction، یک بازی اسپین آف است که در ژانویه 2022 با همان شخصیت‌های بازی Siege انتشار یافت. این بازی در لیست بازی‌‌های مشترک ایکس باکس و پلی استیشن قرار گرفته است و در 1 دسامبر 2015 برای پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان به بازار آمد. دقیقا پنج سال بعد از اولین انتشار و در تاریخ 1 دسامبر 2020 برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس نیز انتشار یافت.

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا