آبگرمکن و پکیج

عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان b15 – b115

عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتانb15  و  b115

برندهای مختلفی آبگرمکن تولید می‌کنند. این آبگرمکن‌ها در انواع مختلف دیواری و زمینی به بازار عرضه می‌شوند. از طرفی با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز به امکانات آنها اضافه می‌شود.

یکی از بهترین برندهایی که در زمینه تولید آبگرمکن دیواری و زمینی خوش درخشیده، بوتان است. آبگرمکن‌های برند بوتان در ظرفیت، قیمت و مدل‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیاز کاربران را برطرف کنند.

در این مقاله آچارباز قصد داریم با آبگرمکن دیواری b15 و b115 آشنا شویم. پس در صورتی که از این آبگرمکن‌ها استفاده می‌کنید یا قصد خرید آنها را دارید ادامه مطلب را از دست ندهید. اگر آبگرمکن شما با مشکلی مواجه است می‌توانید از خدمات تعمیر آبگرمکن دیواری در شرکت آچارباز کمک بگیرید.

اجزا آبگرمکن دیواری بوتان b15

آبگرمکن دیواری بوتان مدل b15 و b115 از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در ادامه با اجزای مختلف آبگرمکن دیواری بوتان b15 و b115 آشنا می‌شویم:

کلاهک تعدیل آبگرمکن b15

کلاهک قطعه‌ای است از جنس گالوانیزه که  در انتهای دودکش نصب می‌شود. به کمک کلاهک دود ناشی از احتراق مشعل از دودکش خارج می‌شود.

در کناره‌های کلاهک تعدیل، هواکش‌هایی وجود دارد که هوای بیرون را به داخل می‌کشد و خارج کردن دود غلیظ را آسان‌ می‌کند.

مبدل حرارتی آبگرمکن بوتان مدل b15

وظیفه مبدل حرارتی وارد کردن آبسرد از ورودی آبگرمکن به داخل آن و خارج کردن آبگرم از آن است. جنس مبدل حرارتی مسی است.
مبدل حرارتی از چند بخش مختلف مثل لوله ورودی، لوله خروجی، پره‌های حرارتی و بدنه تشکیل شده است.

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مشعل آبگرمکن دیواری بوتان مدل b15

یکی از قطعات اصلی آبگرمکن دیواری بوتان b15 و b115 مشعل است. وظیفه اصلی مشعل دریافت گاز از لوله گاز و تبدیل آن به شعله است. وظیفه دیگری که مشعل این مدل ابگرمکن برعهده دارد گرم کردن آب درون مبدل است.

رگولاتور آب آبگرمکن بوتان b15

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های آبگرمکن115 و 15، رگلاتور آب است.
آب ورودی به آبگرمکن b15 ابتدا وارد رگلاتور می‌‎شود، سپس رگلاتور دستور باز شدن مسیر گاز را می‌دهد. پس از چندثانیه جرقه زن، جرقه زده و مشعل دستگاه روشن می‌شود.

تعمیر آبگرمکن بوتان b15 خود را به دست افراد ناشی نسپارید. چراکه در برخی موارد به دستگاه شما آسیب جبران ناپذیر وارد می‌کنند.

رگلاتور گاز آبگرمکن دیواری مدل b15

پس از ورود آب به رگلاتور آب، رگلاتور آب اجازه خروج گاز از رگلاتور گاز را به سمت مشعل داده و آن را آماده روشن شدن می‎‌کند.

برد الکتریکی آبگرمکن b11

برد الکتریکی آبگرمکن بوتان b15 و b115  وظیفه فرمان دادن به شیر برقی گاز و جرقه زن آبگرمکن است.

جرقه زن آبگرمکن دیواری b15

جرقه زن آبگرمکن b15 وظیفه روشن کردن مشعل دستگاه را به عهده دارد. روی جرقه زن آبگرمکن 115یک سنسور یونیزه وجود دارد که سنسور تشخیص شعله است. پس از تشکیل شدن شعله جرقه زن به برد الکتریکی اطلاع داده و در این حالت برد الکتریکی اجازه قطع شدن گاز و آب را به رگلاتورها نمی‌دهد.

شیر برقی آبگرمکن  b15

قطعه دیگری که در آبگرمکن بوتان b15 و b115   وجود دارد، شیر برقی است. این قطعه نیز وظیفه دارد پس از باز کردن آب و صدور فرمان از برد گاز را باز کند تا به کمک جرقه زن آبگرمکن روشن شود و آب داغ تامین شود.

عیب یابی آبگرمکن بوتان b15
در عکس بالا شیر رگولاتور را مشاهده می‌کنید که در حال تنظیم دبی آن است.
تعمیرآبگرمکن بوتان در آچارباز
خدمت تعمیر آبگرمکن بوتان آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس آبگرمکن دیواری بوتان است. برای تعمیر آبگرمگن بوتان خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

مزایای آبگرمکن دیواری بوتان b15 چیست؟

آبگرمکن دیواری بوتان b15 از نوع آبگرمکن‌های آیونایز است. آیونایز به معنی این است که شمعک روی آن تعبیه نشده است.

از مزیت دیگر آبگرمکن دیواری بوتان مدل b15 نسبت به مدل‌های دیگر می‌توان به مصرف کم گاز آن اشاره کرد. زیرا آبگرمکن‌هایی که دارند به صورت مدام مقدار کمی گاز مصرف می‌کند ولی در آبگرمکن‌های آیونایز فقط زمانی که آبگرم تولید می‌کند، گاز مصرف می‌شود.

معایب آبگرمکن دیواری بوتان b15 چیست؟

اصلی‌‎ترین مشکل آبگرمکن دیواری بوتان b15 نسبت به مدل‌های دیگر آبگرمکن بوتان این است که در صورت قطع شدن برق، جرقه زن کار نمی‌کند. اما این مسئله راه حل دارد.
جهت رفع این مشکل، زیر برد الکتریکی دستگاه یک سیستم قرار داده شده که به کمک باطری کار می‌کند. در صورتی که برق شما قطع شود، ‌می‌توانید باطری محفظه مخصوص قرار دهید و به راحتی از آبگرمکن دیواری بوتان b15 آیونایز خود استفاده کنید. چرا که به کمک باطری‌ها جرقه زنن فعال می‌شود.

سرویس آبگرمکن دیواری بوتان b15
امروز آبگرمکن‌های آیونایز یکی از پرطرفدارترین نوع آبگرمکن‌های موجود در بازار هستند.

پیشنهاد مطالعه

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان مدل b15

دلایل مختلفی باعث بروز اختلال در عملکرد آبگرمکن دیواری بوتان b15 می‌شوند، که شما با سرویس به موقع و استفاده مناسب از آن می‌توانید از تعمیر آبگرمکن دیواری دیواری بوتان b15 جلوگیری کنید.

از جمله دلایل خرابی آبگرمکن b15، می‌توان به مواردی چون خراب شدن جرقه زن، خراب شدن سنسور آیونایز، نشتی از مبدل حرارتی، معیوب شدن رگلاتور آب، آسیب دیدن رگلاتور گاز، ایراد داشتن شیر برقی و … اشاره کرد.

تعمیر آبگرمکن بوتان b15
مواظب باشید تعمیر آبگرمکن بوتان b15 خود را به دست افراد ناشی نسپارید. چراکه در برخی موارد به دستگاه شما آسیب جبران ناپذیر وارد می‌کنند.

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان مدل b15 کار تخصصی است و بهتر است این کار را به دست نیرهای متخصص و کاربلد بسپارید.

آچارباز یکی از مراکز تخصصی عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b15 در تهران است. شما می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b15 در قسمت تعمیر پکیج یا آبگرمکن از کارشناسان حرفه‌ای ما کمک بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا