×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

مشکلات و خرابی‌های آبگرمکن دیواری بوتان

خرابی آبگرمکن دیواری بوتان

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مشکلات و خرابی آبگرمکن دیواری بوتان بپردازیم. در این مقاله می‌توانید مشکلات رایج آبگرمکن بوتان مانند جرقه نزدن آن، صدای زیاد، علت نشتی و … دیگر مشکلات را بخوانید و روش تعمیر آبگرمکن را یاد بگیرید. علاوه بر فراگیری این اطلاعات کاربردی، می‌توانید برای تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان با مشاوران و متخصصان آچارباز در ارتباط بوده و بهترین تصمیم را در خصوص این موضوع بگیرید.

علت جرقه نزدن آبگرمکن بوتان

جرقه زدن آبگرمکن از ابتدایی‌ترین کارهایی است که برای استفاده از این دستگاه باید انجام شود؛ زیرا روشن شدن آبگرمکن باعث ادامه‌دار شدن استفاده از این سیستم گرمایشی می‌شود. جرقه نزدن آبگرمکن می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد که اگر به رفع آنها پرداخته شود، بدون شک این مشکل برطرف خواهد شد.‌ برخی از این دلایل متعدد عبارت‌اند: از مشاهده‌ی قطعی در وایر، جدا شدن اتصال وایر و شل شدن آن، کثیف بودن نوک الکترودی که مخصوص جرقه زدن می‌باشد، شکستن چینی الکترود و همچنین خراب بودن فندک پیزوالکتریک.
راه‌ حل مواردی که در پاراگراف قبل ذکر شدند و باعث جرقه نزدن آبگرمکن بوتان می‌شوند به ترتیب عبارت‌اند از تعویض کردن وایر، قرار دادن اتصال وایر در قسمت مخصوص خود و محکم کردن آن، تمیز کردن نوک الکترودی که مخصوص جرقه زدن است، تعویض کردن الکترود و فندک.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

علت صدای آبگرمکن دیواری بوتان

برای برطرف کردن صدای نامناسبی که گاهی از آبگرمکن‌ها شنیده می‌شود، باید به این نکته توجه کرد که صدا دقیقا از کدام ناحیه‌ی آبگرمکن می‌آید. سپس باید به بررسی و برطرف کردن آن پرداخت. آبگرمکن‌های الکترونیکی و گازی هر کدام ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که باعث تولید صدا شوند. سروصداهای مختلفی که از آبگرمکن‌های گازی به گوش می‌رسند به احتمال زیاد به رسوباتی که در انتهای تانکر جمع شده‌اند بر می‌گردند.
بهتر است برای رفع خرابی آبگرمکن خود از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان کمک بگیرید؛ زیرا افراد غیرمتخصص معمولا نمی‌توانند علت را متوجه شوند و مشکل را حل کنند.

پیشنهاد مطالعه
تعمیرات تخصصی آبگرمکن
آبکرمکن دیواری را داخل کابینت‌های دربسته نصب نکنید.

علت آب دادن و نشتی

  • سوراخ شدن لوله‌ی آبگرمکن
  • خراب شدن فلکه‌ی فشار و دما
  • فرسوده شدن لوله‌ی فاضلاب
  • ایجاد مشکل در مخزن

همگی از دلایلی هستند که باعث نشتی در آبگرمکن دیواری بوتان می شوند.

روشن نشدن آبگرمکن دیواری بوتان

به‌طور کلی ۴ مورد اصولی باعث روشن نشدن آبگرمکن‌ها می‌شوند؛ اما اگر با جزئیات بیشتری به این مسئله دقت کنیم دلایل دیگری هم وجود دارند که در خرابی آبگرمکن دیواری بوتان تاثیرگذارند. در این بخش سعی شده تا به اختصار به ذکر برخی از آنها پرداخته تا از بروزشان جلوگیری کرد.

به‌وجود آمدن مشکل در جرقه زدن آبگرمکن، ایجاد رسوب در قسمت نوک الکترود، به‌وجود آمدن مشکل در روشن کردن شمعک آبگرمکن به دلیل گرفته شدن نازل یا صافی شمعک و یا باز نبودن شیر پردانه‌ای، خرابی دیافراگم و یا واشر آبگرمکن از اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن آبگرمکن‌ هستند.
و اما دلایل دیگری که باعث روشن نشدن آبگرمکن‌ها می‌شوند عبارت‌اند از: باز نبودن شیر مخصوص وارد شدن گاز به لوله‌ها، قطعی گاز، گرفتگی صافی و شیپوره‌ی رگلاتور آب، گرفتگی و یا خراب بودن دیافراگم مخصوص رگلاتور آب.

اعزام تعمیرکار آبگرمکن
وجود رسوب در نوک الکترود می‌تواند موجب جرقه نزدن دستگاه شود.

علت خاموش شدن

دانستن دلایل خاموش شدن آبگرمکن به افراد کمک می‌کند تا در حد توانشان از آن جلوگیری کنند. گاهی اتفاق می‌افتد در شرایط بحرانی که به آب گرم نیاز است آبگرمکن خاموش شود و یا شرایطی پیش آید که باعث خرابی آبگرمکن دیواری بوتان شود؛ علت خاموش شدن آبگرمکن دیواری بوتان را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • خاموش شدن شمعک آبگرمکن
  • به‌وجود آمدن اختلال در ترموکوپل که باعث خاموشی شمعک آبگرمکن می‌شود
  • خراب شدن دیافراگم و یا واشر آبگرمکن
  • به‌وجود آمدن رسوب در الکترود
  • اشتباه نصب شدن شیرهای آب سرد و گرم
  • رسوب گرفتن لوله‌ها و فیلترهای آبگرمکن
  • اختلال در سنسور مخصوص دودکش
  • وجود نداشتن آب کافی در لوله‌ها
  • بسته بودن شیر گاز
دلایل خاموشی آبگرمکن دیواری
ایجاد رسوب در لوله‌ها باعث خاموشی آبگرمکن می‌شود.
پیشنهاد مطالعه

علت روشن ماندن آبگرمکن بوتان بعد از بستن شیر آب

اگر ابگرمکن بوتان شما بعد از بستن شیر آب گرم باز هم روشن می ماند و مشعل خاموش نمی شود دلایل آن می تواند موارد زیر باشد:

  • گرفتگی لوله دیاگرام
  • خرابی سیر احتراق آهسته
  • خرابی اورینگ سوپاپ
  • گرفتگی شیپوره

علت قطع شدن گاز آبگرمکن دیواری بوتان

اصلی‌ترین دلیل کار کردن آبگرمکن‌های گازی، نرسیدن گاز کافی برای فعالیت آبگرمکن است. اگر به هر دلیلی گاز موردنیاز در اختیار آبگرمکن قرار نگیرد، شاهد خرابی آبگرمکن دیواری بوتان خواهیم بود. از مهم‌ترین عللی که باعث نرسیدن گاز کافی به آبگرمکن‌ها، می‌توان به قطع شدن گاز اصلی ساختمان، خرابی فلکه‌ی گاز‌ و اختلال در عبور گاز کافی به آبگرمکن اشاره کرد.

علت جرقه نزدن آبگرمکن بوتان بدون شمعک و خاموش شدن آن

آبگرمکن‌های بدون شمعک از گاز برای گرم کردن آب استفاده نمی‌کنند؛ ساختار آنها به این صورت است که از برق برای راه انداختن این سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند. اگر هر مشکلی پیش بیاید که مانع رسیدن گاز کافی به آبگرمکن شود عملکرد آن را مختل می‌کند زیرا ضروری‌ترین موردی که باید در دسترس باشد وجود ندارد.

چه دلایلی موجب خاموش شدن مشعل آبگرمکن دیواری بوتان خواهند شد؟

دلایل مختلفی می‌توانند در خاموش شدن آن تاثیرگذار باشند. اگر در قسمت ابتدایی الکترود رسوب ایجاد شده باشد، اگر گاز کافی به لوله‌هایی که به شمعک متصل هستند نرسد و اگر لوله‌ها دچار رسوب شوند و نتوانند مقدار گاز کافی را عبور دهند مشعل‌ها نمی‌توانند روشن بمانند و خرابی آبگرمکن دیواری بوتان را قطعی‌ می‌کنند.

دلیل خاموش شدن شمعک در آبگرمکن B3115

شرایط آبگرمکن دیواری بوتان b3115 نیز مانند سایر انواع آبگرمکن‌های بوتان است که باید به آن توجه کرد. دلایلی که باعث خاموش شدن شمعک این نوع آبگرمکن‌ها می‌شوند باید مورد بررسی قرار بگیرند. کیفیت خاص این مدل به گونه‌ای است که بهتر است نهایت استفاده از آن انجام شود و مشکلاتی مانند خاموش شدن شمعک عملکرد آن را مختل نکنند.

  • خرابی ترموکوپل.
  • یا مسدود بودن مسیر گاز تا شمعک آبگرمکن.
  • ترموکوپل به درستی نصب نشده و یا مناسب آبگرمکن دیواری شما نیست.
پیشنهاد مطالعه

علت کم شدن فشار آب گرم

دلایلی که جزو مشکلات خرابی آبگرمکن دیواری بوتان هستند و باعث فشار پایین آب گرم در آبگرمکن‌های بوتان می‌شوند را می‌توان تعداد طبقه‌های زیاد ساختمان‌ها، کم فشار بودن آب لوله‌کشی منازل، خرابی لوله‌ها و لوله‌کشی نادرست، وجود جرم و رسوب در آبگرمکن‌ها دانست. علاوه بر این موارد مشکلات دیگری مانند خراب بودن مغزی شیرها و کارتریج شیرآلات هم می‌توانند فشار آب گرم را مختل کنند.
برای خدماتی چون تعمیر قطعات و سرویس آبگرمکن می‌توانید روی آچارباز حساب باز کنید. برای دریافت خدمات از آچارباز کافیست درخواست خود را در قسمت تعمیر آبگرمکن ثبت کنید.

تعمیرآبگرمکن بوتان در آچارباز
خدمت تعمیر آبگرمکن بوتان آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس آبگرمکن دیواری بوتان است. برای تعمیر آبگرمگن بوتان خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. سلام،وقتتون بخیر،وقتی آداپتور رو وصل میکنیم فندک شروع به زدن میکنه و خودش قطع میشه دیگه روشن نمیشه، اگه آب باز باشه و آبگرمکن کار میکنه، پس از بستن شیر آب گرم فندک دوباره کار میکنه و قطع میشه دیگه روشن نمیشه، مشکل از کجاست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. درود بر شما
      حسین عزیز،
      ممکن است اتصال کوتاه در قسمت فندک یا میکروسوئیچ دچار مشکل یا تنظیمش بهم خورده باشد.

  2. ایا جرقه نزدن ابگرمکن به شیر برقی گاز ربطی دارد
    چون کلا جرقه نمیزند و حتی صدای جرقه نمیاد

    1. با سلام
      کاظم عزیز، برخی از دلایل جرقه نزدن عبارت‌ اند از : مشاهده‌ی قطعی در وایر، جدا شدن اتصال وایر و شل شدن آن، کثیف بودن نوک الکترودی که مخصوص جرقه زدن می‌باشد، شکستن چینی الکترود و همچنین خراب بودن فندک پیزوالکتریک.

      1. سلام آبگرمکن دیواری گازی بوتان رو تازه نصب کردیم هنوز یک ماه نیست از نصبش میگذره
        وقتی تازه برقش رو وصل میکنیم بدون اینکه آب باز باشه شروع میکنه به جرقه زدن و ادای روشن شدن از خودش در میاره و بعد انجام سیکلش خاموش میشه و چراغ سبز وسطش شروع به چشمک زدن میکنه

  3. چرا جرقه زن داعم جرقه میزنه و شیر برقی هم عمل نمیکنه
    شیر برقی رو مسقیم به ادابتور میزنم عمل میکنه ولی وقتی برد هوصله شیر عمل نمیکنه البته برق هم تا سر شیر میره

  4. سلام اقا قبلا ابگرمکنمون شمعک داش روشن میشد شیر اب باز میکردی از وقتی ابگرمکن عوض کردیم اصلا شمعک هم نداره موندم که این از کجا الان میفهمه که ما شیر اب باز میکنیم وقتی بازش میکنیم خودش فندک میزنه شعله اتیش میده ار اون موقع همش شک دارم به بوتان شاید دارن مارو نگاه میکنند یا هم کسی هست همش فکر میکنم دارن میبینن مشکل چجوری باید رفع کرد که نفهمه دیگه!توروخدا کمکم کنید

  5. با قطع کردن اب سرد ابکرمکن هم جرقه ای می زنه برای یک ثانیه ولی روشن نمی شه

  6. با قطع کردن اب سرد ابکرمکن هم جرقه ای می زنه ولی روشن نمی شه

  7. سلام
    یک آبگرمکن دیواری دارم که شمعک نداره وقتی آب باز می شود جرقه میزند و روشن میشود .
    یک قطعه بنفش داره که آدابتور به آن وصل می شود و چند تا سیم از آن به یک شیر برقی وصل میشود و دو سر از توسط دو عدد سیم مشکی به دو سر فلزی وصل میشود که هنگامی که آب گرم باز می شود یکی از آنها جرقه میزند و دیگری در ظاهر کاری انجام نمی دهد
    چند روزی هست که آبگرمکن جرقه میزند و در یک لحظه گاز وصل میشود ولی سریع خاموش میشود و جرقه زن یکسره می کند

  8. سلام، وقت بخیر، ابگرمکن ما تقریبا هر یک دقیقه یکبار جرقه زنش کار میکنه، ایا طبیعیه؟

  9. سلام،آبگرمکن ما مدلb3315if هست.با توجه به اینکه فشار آب زیاده چند ثانیه بعد از روشن شدن یکدفعه خاموش میشه،این مشکل چند روزه بوجود اومده،لطفا راهنمایی کنید،سپاسگزارم

  10. سلام خسته نباشید.ابگرمکن بوتان نو تازه وصل کردم شیراب سردرابازمیکنم هنگام بسته شدن جرقه زن عمل میکنه برای چندثانیه روشن میشه بعدخاموش میشه.لطفا راهنمایی کنید.تشکر

  11. سلام چون برق ها زود قطع میشوند من هم خواستم با استفاده از باطری ماشین تولید برق برای ابگرمکن بکنم تا روشن شود اما متاسفانه نه اینکه روشن نشد بلکه با امدن برق هم روشن و نه جرقه میزنه علت ان چیه؟ ممنون از راهنمای

    1. باسلام
      خانم/آقای شیرزاد عزیز، برای رفع مشکل صحت ترموکوپل، شیربرقی و الکترود را بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست خود را برای تعمیر آبگرمکن در سایت آچارباز ثبت کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس بگرید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  12. مشعل پکیج بوتان ما روشن نمیشه، یه جایی شنیدم که ممکنه جرم گرفته باشه ایا میشه خودمون درستش کنیم؟

    1. مشکلات پکیج و آبگرمکن با هم فرق دارند و بهتره که توسط یه متخصص فنی بررسی انجام بشه

  13. سلام. آبگرمکن ما جرقه میزنه شمعک روشن میشه ولی مشعل بعضی وقتها روشن میشه بعضی وقتها نه. یعنی الان آب رو باز میکنی هم شمعک هم مشهل روشن میشه چند دقیقه دیگه میای آب رو باز میکنی فقط شمعک روشن میشه مشعل روشن نمیشه

    1. باسلام
      مجتبی عزیز اغلب مشکل از اختلال در واشر لاستیکی دیافراگم ناشی میشود با تعویض این قظعه مشکل شما رفع خواهد شد. البته پیش از آن بررسی کنید که مسیر دودکش مسدود نشده و فشار گاز ورودی مناسب باشد. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید درخواست خود را برای تعمیر آبگرمکن در سایت آچارباز ثبت کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس بگرید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  14. با سلام.چراابگرمکن دیواری ما هنگام بازکردن جرقه نمیزنه و فشار مشعلش کم وقت روشن میشه .
    بعد وقتی اب رو بستیم حتما باید ادابتورو در بیارم بزنم ک حرقه بزنه لطفا راهنمایی کنین جایی هستم ک تعمییراتی نیست

    1. باسلام
      دوست عزیز، لطفا از صحت جرقه زن اطمینان حاصل کنید و سپس فشار گاز را بررسی کنید اگر در موارد گفته شده مشکلی وجود نداشت ممکن است اختلال ناشی از گرفتگی نازل یا صافی شمعک و یا باز نبودن شیر پردانه‌ای باشد. جهت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا