×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

علت له شدن سبزی در خردکن چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

له شدن سبزی در خردکن

خردکن برقی یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه است که به کمک آن می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان، انواع غذاها و سالادها را درست کنیم. خردکن هم مثل هر وسیله برقی دیگری در اثر استفاده زیاد، ممکن است دچار مشکلاتی شده و کارآیی اولیه خود را از دست بدهد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کار برای‌مان اتفاق بیافتد، له شدن سبزی در خردکن است. اینکه  علت له شدن سبزی در خردکن چیست و چطور آن را بر طرف کنیم؟ موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. گاهی فقط یک مشکل کوچک در موتور خردکن یا تیغه‌ها، بوجود آمده است که باعث شده خردکن شما به‌درستی کار نکند؛ در اینصورت می‌توانید برای رفع این مشکل با تلفن 02154591616 تماس بگیرید یا در صفحه تعمیرات خردکن سفارش‌تان را ثبت کنید تا از خدمات کارشناسان ما بهرمند شوید.

فهرست محتوا

تعمیر خردکن برقی در آچارباز
خدمات تعمیر خردکن برقی، شامل عیب‌یابی، تعمیر خردکن برقی مدل های مختلف می‌شود. برای تعمیر خردکن برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر خردکن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر خردکن برقی

علت له‌ شدن سبزی در خردکن چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

خردکن برقی دستگاه خیلی پیچیده‌ای نیست و عملکرد ساده‌ای دارد؛ ولی اگر حتی یک قطعه کوچک آن هم دچار مشکل شود، عملکرد کل دستگاه را مختل می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام کار با آن مواجه شوید و ندانید علت آن چیست و چه‌کار باید بکنید له شدن سبزی در خردکن است. ما در ادامه علت بروز چنین مشکلی را بررسی و راه‌حل برطرف کردن آن را به شما اعلام می‌کنیم:  

1- کُند شدن تیغه‌های دستگاه خردکن برقی

مهمترین علت له شدن سبزی در خردکن، کُند شدن تیغه‌ها است. تیغه‌ها در اثر استفاده مکرر کُند می‌شود و سبزی‌ها را به‌خوبی خرد نمی‌کند و گاهی نیز باعث آب انداختن سبزی‌ها می‌شود؛ همین مشکل منجر به له شدن سبزی در خردکن می‌شود. کُند شدن تیغه‌ها یکی از مشکلاتی است که به راحتی می‌توانید آن را با تیز کردن یا تعویض تیغه‌ها برطرف کنید.

2- پر کردن دستگاه خردکن بیشتر از ظرفیتش

اگر کاسه یا مخزن خردکن را بیشتر از ظرفیت با سبزی پر کنید، سبزی‌ها روی‌هم فشرده شده و تیغه‌ها به‌خوبی و با سرعت نرمال حرکت نمی‌کنند؛ در نتیجه سبزی در خردکن له می‌شود. بنابراین بهتر است به اندازه‌ای سبزی داخل خردکن بریزید که به‌راحتی درب آن بسته شده و تیغه‌ها هم بدون فشار حرکت کنند. در اینصورت سبزی‌ها را بدون اینکه له شوند به‌طور کامل می‌توانید خرد کنید.

3- خیس بودن سبزی‌ها

اگر سبزی‌هایی که شسته‌اید را قبل از اینکه آب آن به‌طور کامل خارج شود، درون خردکن بریزید وجود آب اضافه باعث له شدن سبزی در خردکن می‌شود.

جلوگیری از له شدن سبزی در خردکن
اجازه دهید میوه و سبزی به‌طور کامل خشک شود و بعد داخل خردکن بریزید.

4- نحوه قرار دادن سبزی‌ها در خردکن

اگر سبزی‌ها را با ساقه‌های بلند یا در تیکه‌های بزرگ و بهم ریخته درون خردکن بریزید، تیغه‌های خردکن به‌راحتی حرکت نمی‌کند و این باعث له شدن سبزی در خردکن می‌شود. راه‌حل این است که سبزی‌ها را به قطعات کوچکتر خرد کنید و در دسته‌های کوچک داخل خردکن بریزید. به این ترتیب ساقه‌ها و تیکه‌های بلند سرعت تیغه‌ها را کم نمی‌کند.

5- مشکلات فنی دستگاه خرد کن

گاهی موتور یا دیگر قطعات داخلی خردکن برقی مشکلات فنی پیدا کرده است که باعث می‌شود خردکن سرعت و قدرت اولیه را نداشته باشد؛ همین مشکل فنی باعث له شدن سبزی در خردکن می‌شود. این مشکل هم راه‌حل آسانی دارد خردکن خود را برای عیب یابی و تعمیر به یک کارشناس لوازم خانگی بسپارید.

چطور از مشکل له‌ شدن سبزی در خردکن جلوگیری کنیم؟

  • از خرد کردن مواد غذایی خیلی سفت در خردکن پرهیز کنید، چون به تیغه‌ها و موتور دستگاه آسیب جدی می‌رساند.
  • مواد غذایی  را به اندازه‌های کوچک خرد کنید؛ به‌طوری که به راحتی در خردکن جای بگیرد و به تیغه‌ها و موتور فشار وارد نشود.
  • اگر مجبورید مدت طولانی از خردکن استفاده کنید، بعد از هر بار استفاده چند دقیقه‌ای اجازه دهید دستگاه خنک شود و بعد دوباره شروع کنید.
  • هرگز خردکن را بیشتر از ظرفیتش پر نکنید.
  • بعد از هر بار استفاده قطعات خردکن را جدا کرده و با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید، خشک و دوباره نصب کنید.
راهکارهایی جلوگیری از له‌ شدن سبزی در خردکن
بهتر است ظرفیت خردکن را در نظر بگیرید و از پر کردن کامل سبزی در کاسه خودداری کنید.

له شدن سبزی در خردکن یکی از مشکلات رایج خرد کن‌ها است ولی ممکن است در حین کار با مشکلات دیگری نیز مواجه شوید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این مشکلات همگی توسط تعمیرکاران آچارباز قابل حل است و می‌توانید از آنها در این زمینه کمک بگیرید:

  • روشن نشدن خرد کن
  • بیش از حد داغ شدن موتور خردکن در هنگام کار
  • لرزش و صدای زیاد در حین کار
  • خوب خرد نکردن مواد غذایی
  • له شدن سبزی در خرد کن
تعمیر مشکل له شدن سبزی در خردکن
کارشناسان ما در آچارباز می‌توانند تمامی مشکلات خردکن از جمله له شدن سبزی را به سرعت برطرف کنند.

در این مطلب دلایل له شدن سبزی در خردکن را بررسی و راه‌حل‌های برطرف کردن این مشکل را اعلام کردیم. اگر با راهکارهای اعلامی مشکل خردکن قدیمی‌تان برطرف نشد باید از یک کارشناس حرفه‌ای برای بررسی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید. کافیست روی لینک تعمیرات خردکن کلیک کرده و درخواست تعمیرتان را ثبت کنید. کارشناسان ما در در اسرع وقت تعمیر دستگاه شما را انجام خواهند داد.

تعمیر خردکن برقی در آچارباز
خدمات تعمیر خردکن برقی، شامل عیب‌یابی، تعمیر خردکن برقی مدل های مختلف می‌شود. برای تعمیر خردکن برقی خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر خردکن برقی می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر خردکن برقی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا