×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن جالباسی؛ 5 تا از بهترین ایده‌ها برای جالباسی

تمیز کردن جالباسی

جالباسی‌ها بهترین روش برای مرتب کردن لباس‌ها و سروسامان بخشیدن به خانه هستند، این وسایل کاربردی که لباس‌ها را از چین و چروک دور نگه می‌دارند نیز کثیف شده و باید زمانی را برای نظافت آن‌ها اختصاص داد.

جالباسی بهترین روش برای دور نگه داشتن لباس از چین و چروک است. این وسایل پرکاربرد، طرح‌های مختلفی دارند و در جنس‌هایی مانند فلز، پلاستیک و چوب به بازار عرضه می‌شوند. جالباسی‌ها نیز مانند هر وسیله دیگری کثیف می‌شوند، اما کمتر کسی به نظافت آن‌ها اهمیتی می‌دهد، در صورتی که تمیز کردن جالباسی، باعث افزایش عمر این وسیله می‌شود. در این مقاله به شما تمیز کردن جالباسی؛ 5 تا از بهترین ایده‌ها برای جالباسی را معرفی خواهیم کرد.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

تمیز کردن جالباسی پلاستیکی، به سرعت تمیز میشه

لازم نیست برای تمیز کردن جالباسی برنامه خاصی داشته باشید و یا مواد شوینده گرانی را خریداری کنید. بهتر است اول به سراغ برنامه نظافت خود بروید و تمیز کردن جالباسی پلاستیکی را در برنامه ماهانه و یا سالانه خود قرار دهید.

خبر خوب این است که روش تمیز کردن جالباسی پلاستیکی بسیار آسان است، تنها سختی شاید در بزرگی یا کوچکی جالباسی باشد. اگر جالباسی شما در پشت در قرار دارد، آن را از در جدا کنید، اگر بسیار بزرگ و سنگین است باید کمی با احتیاط با آن رفتار کنید.

اگر جالباسی کوچک است درون سینک را از آب گرم پر کنید و به آن چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید، جالباسی را درون سینک قرار داده و بگذارید جالباسی، درون ترکیب مواد شوینده و آب گرم باقی بماند. سپس با دست خالی جالباسی را شسته و سپس آن را با دقت آب بکشید.

تمیز کردن جالباسی
بهتر است تمیز کردن جالباسی را در برنامه نظافت خانه تکانی خود قرار دهید

اگر جالباسی ایستاده دارید، آن را به حمام برده و فرایند شستشو را آغاز کنید. کمی مایع ظرفشویی روی آن ریخته و سپس برای اینکه، هیچ خط و خشی روی جالباسی نیافتد با دست آن را بشوئید. بعد از فرایند تمیز کردن جالباسی، باید آن را خشک کنید. بهتر است برای خشک کردن جالباسی پلاستیکی، آن را در مقابل نور آفتاب قرار ندهید، زیرا امکان دفرمه و کج شدن وجود دارد. یک پارچه تمیز برداشته و به خوبی بدنه جالباسی را با آن خشک کنید.

تمیز کردن جالباسی
جالباسی‌های پلاستیکی را برای خشک شدن، در مقابل نور آفتاب قرار ندهید

تمیز کردن جالباسی چوبی، به سادگی آب خوردن

جالباسی‌های چوبی، لوکس و زیبا به نظر می‌رسند و به خاطر بافت خوبی که دارند، از استحکام بالایی برخوردار هستند. مسئله تمیز کردن جالباسی‌های چوبی بسیار مهم است، زیرا به خاطر جنس خاصی که دارند، ممکن است با هر روشی آسیب ببینند.

اما این شرایط ویژه دلیل نمی‌شود که، از تمیز کردن جالباسی چوبی غافل شویم. یکی از روش‌های تمیز کردن جالباسی و افزایش عمر آن، زدودن و گرفتن خاک از آن است. برای این فرایند کافی است هر چند ماه یکبار، با استفاده از یک دستمال تمیز، گرد و غبار نشسته روی جالباسی چوبی را از آن بزدائیم.

تمیز کردن جالباسی
برای تمیز کردن جالباسی‌های چوبی، نباید آن‌ها را با آب بشوئید

به یاد داشته باشید، هرگز با یک دستمال مرطوب اقدام به تمیز کردن جالباسی چوبی نکنید. رطوبت بزرگ‌‌ترین دشمن چوب است و می‌تواند الیاف درون آن را نرم کرده و از بین ببرد. علاوه بر از بین بردن الیاف چوب، دومین مشکلی که رطوبت برای جالباسی ایجاد می‌کند این است که، آن را به مکان مناسبی برای رشد و تجمع باکتری‌ها تبدیل می‌کند. بنابراین بهتر است هرگز با دستمال خیس جالباسی‌های چوبی خود را تمیز نکنید و یا شلوار و پیراهنی خیس را روی آن قرار ندهید. بهتر است همین روش را برای تمیز کردن جاکفشی هم امتحان کنید، برای خواندن روش‌های بیشتر در این مورد، به مقاله تمیز کردن جاکفشی مراجعه کنید.

تمیز کردن جالباسی
هرگز برای تمیز کردن جالباسی چوبی از دستمال مرطوب استفاده نکنید

پیشنهاد مطالعه

5 تا از بهترین ایده‌ها برای جالباسی

جالباسی‌ها اگر درست انتخاب شوند، یک المان بسیار شیک برای دکور خانه محسوب خواهند شد. نکته‌ای که در حال حاضر در مورد جالباسی‌ها وجود دارد، این است که دیگر مثل گذشته طرح این وسایل محدود به یک شکل نیست و در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. جالباسی‌ها نقش پر رنگی در زیبا نشان دادن خانه دارند، زیرا اولین چیزی هستند که به محض ورود به منزل با آن مواجه می‌شویم. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما 5 تا از بهترین ایده‌ها برای جالباسی را بگوئیم.

بهترین جالباسی برای کودک دلبندتان

اگر به دنبال جالباسی مناسب، برای اتاق کودکتان هستید، به شما جالباسی لگو را پیشنهاد می‌کنیم. خبر خوب این است که، خودتان نیز به راحتی می‌توانید این جالباسی لگویی را درست کنید. کافیست یک قطعه چوب، مناسب اندازه جالباسی برداشته و سپس قطعاتی به شکل لگو را برای تزئین به آن بچسبانید. با استفاده از میخ، قلاب‌ها را به چوب کوبیده و یک جالباسی عالی درست کنید. قلاب‌هایی را انتخاب کنید که توانایی نگهداری کاپشن و کوله پشتی‌های سنگین را داشته باشند.

تمیز کردن جالباسی
جالباسی به شکل لگو میتواند بهترین انتخاب برای کودکتان باشد

یک جالباسی شیک، برای یک راهروی شیک

به این جالباسی چوبی و زیبا نگاه کنید، برای درست کردن این المان دکوری جذاب، به یک تکه چوب بزرگ، مقداری رنگ و چند دستگیره نیاز دارید. خودتان را برای پیدا کردن دستگیره مناسب به دردسر نیاندازید. کافی است به قسمت‌های مختلف خانه نگاه کنید، تا دستگیره مناسب را پیدا کنید. تکه چوب انتخابی را به رنگ آغشته کرده و بگذارید تا خشک شود. روی چوب با مداد، نقاط قرار گیری دستگیره را مشخص کنید. سپس دستگیره را با استفاده از پیچ، به چوب متصل کنید.

تمیز کردن جالباسی
با استفاده از دستگیره‌های قدیمی و یا حتی مجسمه‌ها برای خودتان یک جالباسی جذاب بسازید

دنبال یک طرح مدرن هستید؟ بفرمائید

اگر دکوراسیون شما مدرن است و علاقه‌ای به آوردن چوب و پلاستیک به آن ندارید، می‌توانید از این ایده استفاده کنید. لوله‌های ساختمان را بهم متصل کنید و از ظاهر مینیمالیستی که این جالباسی به خانه‌تان می‌دهد لذت ببرید.

تمیز کردن جالباسی
با استفاده از لوله‌ها برای دکوراسیون مدرنتان، یک جالباسی صنعتی ایجاد کنید

با چوب اسکی، جالباسی درست کنید

اگر در خانه چوب اسکی و یا حتی یک پاروی چوبی دارید، که دیگر ازش استفاده‌ای ندارید، بهتر است آن را به جالباسی تبدیل کنید. تعدادی قلاب، متناسب با این جالباسی انتخاب کنید و با پیچ، این قلاب‌ها را به چوب اسکی متصل کنید.

تمیز کردن جالباسی
چوب اسکی را برداشته و با استفاده از چند میخ و قلاب یک جالباسی فوق العاده ایجاد کنید

یک ایده عجیب و جالب برای جالباسی

قفل‌ها و دستگیره‌های درب‌های قدیمی را دور نیاندازید، نوبت آن رسیده است که با آن‌ها یک ایده عجیب و جالب را اجرا کنید. یک تکه چوب بردارید و با استفاده از مقداری چسب، قفل درب‌های قدیمی را به آن متصل کنید. این قفل‌های قدیمی را، روی تخته‌های چوبی سوار کنید و ببینید چقدر عالی کاپشن و لباس‌های شما را نگه می‌دارند.

تمیز کردن جالباسی
در این شرایط حتی قفل‌های درب‌های قدیمی نیز به کمک شما می‌آیند و به شما ایده‌های جذاب می‌دهند

تمیز کردن جالباسی، اصولی و درست

تمیز کردن جالباسی باید متناسب با، متریال به کار رفته درون وسیله باشد.همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، جالباسی چوبی و پلاستیکی هر کدام روش‌های متفاوتی برای شستشو دارند و این روش‌های متفاوت به خاطر جنس آن‌ها است.

در اینجور موارد استفاده کردن از خدمات نظافت منزل بهترین راه برای تمیز کردن اصولی جالباسی است. زیرا شما اطمینان دارید این فرایندف به دست افراد حرفه‌ای انجام شده و هیچ آسیبی به لوازم گران قیمت شما نمی‌خورد.

اگر  قصد استفاده از خدمات نظافت منزل را دارید، کافیست برای بهره بردن از این سرویس به سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن آچارباز بروید و درخواست نظافت منزل را ثبت کنید.

بعد از ثبت درخواست شما، تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم، نظافتچی آقا یا خانم را  به منزل شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

 

4.9/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. این طرح مدرن که معرفی کردی به نظرم بیشتر برای دکوراسیون های خیلی صنعتی میخوره من خودم دوست دارم اگه یکیش رو درست کنم اونی باشه که با دستگیره درست شدع

  2. این جالباسی به شکل لگو به نظرم خیلی خاس بود حتی اون دستگیره هام به نظرم تک بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا