×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن جاکفشی؛ بهترین حالت ممکن بچینید!

تمیز کردن جاکفشی دیواری توکار

جا کفشی یکی از اقلام ضروری برای سازماندهی و مرتب کردن کفش است، این وسیله کاربردی به ظاهر دکوراسیون خانه شما نظم بخشیده و آن را آراسته نشان می‌دهد.

جا کفشی که یک راه عالی برای سازماندهی و مرتب کردن کفش است، به مرور به خاطر نگه داشتن کفش بوی بد آن‌ها را به خود می‌گیرد. بنابراین باز کردن درب این وسیله که در راهرو ورودی یا در کنار درب منزل قرار دارد، می‌تواند هوای آن قسمت را به کل تحت تاثیر قرار دهد. اگر به دنبال راهی برای تمیز کردن جا کفشی و چیدمان آن در بهترین حالت خود هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

تمیز کردن جاکفشی دیواری توکار

برای تمیز کردن جاکفشی دیواری توکار  ابتدا باید آن را در برنامه نظافت هفتگی یا ماهانه خود قرار دهید. به یاد داشته باشید قبل از قرار دادن هرگونه کفشی درون این وسیله، ابتدا باید درون قفسه‌های متعدد آن، روزنامه و یا کاغذ باطله قرار دهید.

اگر در فصلی بارانی یا برفی هستید، باید بدانید کفش‌ها در کثیف‌ترین حالت ممکن خود هستند، بنابراین با شروع شدن روز و خالی شدن جاکفشی، باید نظافت را شروع کنید. روزنامه‌ها و کاغذ‌های باطله‌ای که روی قفسه‌های جاکفشی انداخته‌اید، بی تردید به خاطر باران یا برف شب گذشته خیس و گلی شده‌اند. با بیرون آوردن آن‌ها شروع کنید، آن‌ها را درون سطل زباله انداخته و یک دستمال مرطوب بردارید و به قفسه‌ها بکشید. رد گل و قطرات آب را از روی جاکفشی با دقت پاک کنید.

تمیز کردن  جاکفشی دیواری توکار

در فصل‌های بارانی و برفی، وقت بیشتری برای تمیز کردن جاکفشی بگذارید

تمیز کردن جاکفشی فلزی بسیار آسان است، زیرا در این شرایط برای از بین بردن لکه‌ها تنها به مقداری آب گرم و ماده شوینده احتیاج دارید.تمیز و مرتب نگه داشتن جاکفشی چوبی کمی سخت است، زیرا پاک کردن لکه‌ها از آن فرایند پیچیده‌ای دارد، بهتر است برای از بین بردن لکه‌ها از سطوح چوبی، ترکیب سرکه و روغن زیتون را امتحان کنید.برحسب جنسی که جاکفشی دارد، ماده شوینده را انتخاب کرده و لکه‌ها را پاک کنید. سپس کاغذ باطله‌های جدید را درون قفسه‌ها انداخته و به مرحله بعد، که از بین بردن بوی بد جا کفشی است بروید.

ایده های تمیز کردن جاکفشی
تمیز کردن جا کفشی فلزی آسان‌تر از تمیز کردن جاکفشی چوبی بوده و به راحتی می‌توان آن را با آب گرم و مواد شوینده تمیز کرد

ایده های تمیز کردن جاکفشی، بوی بد را از بین ببرید

تمیز کردن جاکفشی، تنها محدود به شستشوی قفسه‌ها نیست، ایده های تمیز کردن جاکفشی شامل از بین بردن بوی بد کفش نیز می‌شود. خواه ناخواه جا کفشی بوی بد کفش را به خود می‌گیرد، این بو بسیار آزار دهنده است و می‌تواند با هر بار باز و بسته شدن درب جاکفشی کل راهرو و هال را پر کند. بنابراین باید به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن بوی بد جاکفشی باشیم. لازم نیست برای این فرایند به سراغ مواد شوینده گران قیمت بروید، از مواد طبیعی‌ که در هر خانه‌ای یافت می‌شود استفاده کنید.

ایده های تمیز کردن جاکفشی
ایده های تمیز کردن جاکفشی، محدود به شستشوی قفسه‌ها نیست و شامل از بین بردن بوی بد جاکفشی نیز می‌شود

در فصل‌های بارانی و برفی، جاکفشی در کنار بوی بد کفش، بوی نم  و رطوبت نیز می‌دهد. برای از بین بردن این بو، کمی سرکه برداشته و با  آب مخلوط کنید و به قسمت‌های مختلف جا کفشی بپاشید. سرکه حتی برای تمیز کردن آباژور نیز کاربرد دارد و به راحتی می‌تواند آن را پاکیزه کند، برای خواندن این روش‌ها به مقاله تمیز کردن آباژور مراجعه کنید.

جوش شیرین را فراموش نکنید. در قفسه‌های مختلف جاکفشی، کمی جوش شیرین بریزید و ببینید که این ماده با خاصیت بو زدایی فوق العاده‌ای که دارد، چگونه بوی بد وسیله را از بین می‌برد. بوی بد حتی در جاکفشی‌های قفسه‌ای و باز نیز وجود دارد، برای از بین بردن این بو می‌توانید از ترکیب لیمو با برخی از روغن‌های معطر استفاده کنید.

ایده های تمیز کردن جاکفشی
برای از بین بردن بوی بد جاکفشی از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید

پیشنهاد مطالعه

ترفند‌هایی طلایی برای مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی باید بدانید، این است که باید کفش‌ها را براساس ماه و فصل مورد استفاده نگهداری کنید. کفش‌هایی که در طی سه ماه آینده، از آن‌ها استفاده‎‌‌ نکردید را از جاکفشی بیرون آورده و درون جعبه بگذارید. بهترین مکان برای نگهداری از کفش‌هایی که الان فصل استفاده از آن‌ها نیست، زیر تخت و یا درون کمد است. همانطور که در مقاله «بهترین روش های تمیز کردن کیف و کفش روش‌های مختلف تمیز کردن کفش» را توضیح داده‌ایم، به یاد داشته باشید قبل از قرار دادن، این کفش‌ها درون جعبه، باید آن‌هارا تمیز کرده و در صورت امکان واکس بزنید.

ایده های تمیز کردن جاکفشی
برای اینکه کفش‌ها، فضای کمتری را در جاکفشی بگیرند، بهتر است آن‌ها را طبق ترتیب فصول طبقه بندی کنید

اگر زیر تخت و یا درون کمد، مکانی برای قرار دادن جعبه کفش ندارید، کفش‌های فصل آینده را درون قفسه‌های پایین جاکفشی قرار دهید. کفش‌های محبوبتان و یا کفش‌هایی که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید را در قفسه‌های بالایی و تا حد امکان در دسترستان قرار دهید.

آخرین راه‌حل برای مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی قانون یکی داخل یکی بیرون است. این قانون به کمک شما آمده و اجازه انفجار به جاکفشی را نمی‌دهد. آخر سال به خوبی کفش‌های خود را از نظر بگذرانید و با دقت به آن نگاه کنید. اگر کفشی بوده که در طول سال گذشته از آن استفاده‌ای نکرده‌اید، بهتر است جاکفشی را خلوت کرده و آن را به خیریه ببخشید.

مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی
برای مرتب کردن جا کفشی، از قانون یکی داخل یکی بیرون استفاده کنید و کفش‌هایی که مدت‌ها است از آن استفاده‌ای ندارید را به خیریه بدهید

تزیین روی جاکفشی، ایده‌هایی کاربردی و زیبا

اگر جاکفشی را داخل خانه قرار داده‌اید و می‌خواهید با استفاده از ترفند‌هایی، ظاهر زیباتری به آن بدهید در اینجا به چند مورد تزیین روی جاکفشی اشاره می‌کنیم. این ایده‌ها کاربردی و زیبا هستند و می‌تواند جلوه‌ فاخری به دکوراسیون خانه شما بدهند.

مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی

چوب همیشه بهترین ایده را برای ساخت وسایل زیبا و کاربردی به ما می‌دهد

مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی

حتی با استفاده از نردبان نیز می‌توانید جاکفشی زیبا برای خود خلق کنید

مرتب کردن جاکفشی آپارتمانی

کمد و قفسه‌های قدیمی خود را دور نیاندازید، آن‌ها به بهترین شکل ممکن به جاکفشی تبدیل می‌شوند

تزیین روی جاکفشی

سبد‌های رنگ شده میوه، نردبان و قفسه‌های کهنه بهترین ایده برای تزیین روی جاکفشی هستند

تزیین روی جاکفشی

قلاب‌های فلزی کوچک را از یاد نبرید، با نصب آن‌ها روی دیوار، یک جاکفشی ارزان برای خود بسازید

تزیین روی جاکفشی

برای تزیین روی جاکفشی می‌توانید از آینه، شمع و گلدان‌های زیبا استفاده کنید

تزیین روی جاکفشی

در هنگام تزیین روی جاکفشی، رنگ‌ها را فراموش نکنید، قدرت جادویی رنگ‌ها زیبایی خیره کننده به جا کفشی شما می‌دهد

تمیز کردن جاکفشی، آزار دهنده یا راحت؟

در این مقاله روش‌هایی ساده و ارزان را برای تمیز کردن جاکفشی به شما گفتیم، اما از بین بردن بوی بد جاکفشی برای بسیاری از افراد می‌تواند بسیار سخت و آزار دهنده باشد. بهتر است تمیز کردن خانه و اقلام ریز و درشت آن را به خدمات نظافت منزل بسپارید. برای استفاده از خدمات نظافت منزل، کافیست به سایت، وب اپ و اپلیکیشن آچارباز سر بزنید و درخواست نظافت خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست نظافت تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم نظافتچی آقا یا خانم را به منزل شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

 

5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جوش شیرین خیلی خوب بوی بد رو از بین می بره من حتی برای از بین بردن بوی بد یخچال هم ازش استفاده می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا