×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

بهترین روش های تمیز کردن کیف و کفش

تمیز کردن کیف و کفش

کیف و کفش یکی از اولین چیزهایی هستند که مردم در برخورد با شما به آن‌ها توجه می‌کنند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین نکات برای شیک‌پوش بودن قطعاً انتخاب کیف و کفش مناسب و تمیز است.

تمیز کردن و برق انداختن کیف و کفش‌هایی با جنس‌ها و رنگ‌های مختلف، روش‌های خاص خود را دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید همیشه کیف و کفش تمیز و مرتبی داشته باشید و باید با توجه به جنس آن از مواد مختلفی استفاده شود. در این مقاله سعی داریم بهترین روش های تمیز کردن کیف و کفش را به شما آموزش دهیم.

تمیز کردن کفش؛ در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت

ابتدا به تمیز کردن انواع مختلف کفش می‌پردازیم:

1- تمیز کردن کیف و کفش پارچه‌ای
این جنس از کفش بیشتر از هر جنس دیگری در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار دارد و اگر نحوه درست تمیز کردن آن را ندانید ممکن است برای همیشه بی‌استفاده شوند. نکته‌ای که باید بدانید این است هرگز از ماشین لباسشویی برای شستشوی آن‌ها استفاده نکنید. زیرا بخش پارچه‌ای این کفش‌ها معمولاً با چسب به بدنه متصل است و به این معناست که نمی‌تواند در حجم بالای آب دوام بیاورد و جدا خواهد شد. بهترین راه برای تمیز کردن کیف و کفش ‌های پارچه‌ای استفاده از مسواک و آب گرم است. سپس آن را با دستمال خشک تمیز کنید و اجازه دهید در نور آفتاب به طور کامل خشک شود.

2-تمیز کردن کفش‌های چرمی
برای تمیز کردن جنس چرم می‌توانید از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید و اجازه دهید که به طور کامل خشک شود. البته در صورتی که جنس کفش شما چرم طبیعی هست بهتر است از واکس‌ها و دستورالعمل‌های آن‌ها استفاده کنید تا آسیبی به کفش شما نرسد. در صورتی‌ که واکس مناسب با رنگ کفش خود را پیدا نکردیدمی‌توانید از دستمال آغشته به آب و جوش شیرین نیز استفاده کنید. گاهی کیف و کفش چرم‌ برای ما خیلی مهم است و نمی‌توانیم به خوبی آنها را تمیز کنیم و گاهی هم می‌ترسیم که آسیبی جدی به آن‌ها بزنیم. در این شرایط بهترین راهکار استفاده از خدمات نظافت منزل است چون با روش‌های تمیز کاری به روش‌های مختلف آشنا هستند.

تمیز کردن کفش چرم

3- تمیز کردن کفش‌های فومی

اگر کفش شما از جنس فوم یا چرم مصنوعی است برای از بین بردن لکه‌ها از روی آن‌ها از نفت استفاده کنید. اگر کفشتان نیاز به جلای بیشتری دارد از شیشه‌شوی استفاده کنید. سپس با یک دستمال به آرامی آن را تمیز کنید.

4- تمیز کردن کفش‌های جیر: در صورت ایجاد لک و آلودگی بر روی این نوع از کفش‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن باید لک‌ها را از بین ببرید. برای تمیز کردن این نوع از کفش‌ها هرگز نباید از محلول‌ها و مایعات استفاده کرد و حتی الامکان باید خشک بمانند.

تميز كردن كفش سفيد با خمير دندان

در صورتی‌که لکه ایجاد شده بر روی جیر از جنس چربی باشد، برای از بین بردن آن بهتر است از مقداری پودر بچه یا پودر نشاسته استفاده کنید. تا جذب کامل چربی توسط پودر صبر کنید و سپس با استفاده از مسواک پودرهای اضافه را از روی کفش پاک کنید.

5- تمیز کردن کفش‌های ورزشی

این نوع از کفش‌ها را اکثراً به راحتی می‌توان با استفاده از ماشین لباسشویی تمیز کرد. در صورتی‌که لکه‌های چربی بر روی آن‌ها قرار دارد ابتدا این لکه‌ها را از بین ببرید و سپس در ماشین لباسشویی بیاندازید.

تمیز کردن لکه ها روی کفش
برای خشک کردن آن هرگز از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید در معرض نور آفتاب خشک شوند. این نوع از کفش‌ها به دلیل استفاده مکرر و فعالیت زیاد بهتر است سطح داخلی‌شان مدام با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز شود.

6- تمیز کردن کتانی‌های سفید
 این نوع از کفش‌ها به دلیل رنگ روشن آن‌ها به شدت در معرض آلودگی هستند و بسیار سریع این آلودگی را نشان می‌دهند. برای تمیز کردن آن‌ها کافی است مقداری خمیر دندان را بر روی پنبه بریزید و به آرامی را بر روی سطح کتانی پخش کنید.

تمیز کردن کتونی سفید

استفاده از شامپو فرش نیز می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای نو شدن کفش شما باشد. شستن کیف سفید هم به همین روش می‌تواند انجام شود.

چگونگی تمیز کردن انواع کیف ها

1- تمیز کردن کیف جیر


برای تمیز کردن کیف جیر می‌توانید از یک دستمال استفاده کنید و آلودگی را از بین ببرید سپس با یک کاغذ سمباده نرم لکه‌ها از بین ببرید.

2-تمیز کردن کیف چرم

چگونه کیف چرم را تمیز کنیم؟ این دغدغه بسیاری از خانم‌هایی است که علاقه خاصی به کیف چرم دارند و بعد مدتی استفاده کیف و کفش آنها کثیف می‌شود.

چگونه کیف چرم را براق کنیم؟
برای این کار کافی است از محلول شیر و تربانتین استفاده کنید و با استفاده از پنبه به آرامی لکه‌ها را از بین ببرید. سپس با دستمال خشک آن را تمیز کنید و برای اینکه کیف براق‌تری داشته باشید از واکس‌های بی‌رنگ استفاده کنید تا کیف شما مانند روز اول نو شود.

برخی از خانم‌ها و آقایان برای اطمینان از تمیز شدن کیف و کفش چرم خود تمایل به شستن آنها دارند در این شرایط باید مراقب موارد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باشید چون ممکن است آسیب‌های غیر قابل برگشتی به آنها بزنید. اینجاست که نحوه شستن کیف چرم و حتی تمیز کردن کیف پول چرمی با اهیمت خواهد بود. شما که نمی‌خواهید برای همیشه کیف عزیز خود را از دست بدهید.

3-تمیز کردن کیف پارچه‌ای

برای تمیز کردن این نوع کیف‌ها می‌توانید کمی پودر تالک روی آن بریزید. در صورتی‌که کیف تمیز نشد از محلول آب و صابون استفاده کنید. اگر شاغ یا دانشجو هستید یکی از محتمل‌ترین لک‌هایی که بر روی کیف‌های پارچه‌ای می‌ماند لک خودکار است. برای پاک کردن لکه خودکار از روی کیف کافی‌ است با یک دستمال تمیز و کمی شوینده ملایم بر روی لک خودکار بکشید تا از بین برود.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

4- تمیز کردن کیف کتان
شامپو فرش قاتل لکه‌های ایجاد شده بر روی جنس کتان است. کافی است برای تمیز کردن کیف‌های کتان خود از محلول شامپو فرش استفاده کنید. گاهی این لکه‌ها از جنس چسب و روغن هستند و با شامپو فرش پاک نخواهند شد.

تمیز کردن کیف چرم

برای پاک کردن چسب از روی لباس و کیف و کفش از جنس کتان، کافی است کمی یخ را روی چسب قرار دهید. بعد از اینکه چسب سفت شده، با یک وسیله نوک تیز چسب را بخراشید. برای پاک کردن انواع لکه از روی لباس مقاله جامع و کاملی وجود دارد پیشنهاد می کنیم آنرا حتما بخوانید.

5- تمیز کردن کیف ورنی

مشکل اصلی‌ای که ممکن است برای جنس ورنی ایجاد شود پوسته پوسته شدن و ترک خوردن آن‌ها است نه کثیفی. زیرا آلودگی و لکه ایجاد شده بر روی آن‌ها به راحتی با یک دستمال نم‌دار پاک خواهد شد. بهتر است برای حفظ کیف‌های ورنی خود در نگهداری آن‌ها دقت کنید. و برای جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن، هر از گاهی به آن‌ها وازلین بزنید.

تمیز کردن کیف ورنی

در برخی موارد تغییر رنگ کیف ورنی به مشکلی بزرگ برای خانم‌ها تبدیل می‌شود چون دیگر کیف رنگ و رو رفته خود را نمی‌خواهند! مراقب باشید برای مدت طولانی کیف ورنی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کرده باشد تا با شناخت و آگاهی بیشتری از بهترین روش تمیز کردن کیف و کفش استفاده کنید تا از تلنبار شدن آن‌ها در انبار به دلیل لک و کثیفی جلوگیری کنید.

گاهی ما فرصت انجام این کارها را نداریم پس چه گزینه‌ای از این بهتر که از خدمات نظافت منزل برای تمیز کردن کیف و کفش‌های قدیمی خود بهره ببریم. با این کار نه تنها تا در زمان خود صرفه جویی می‌کنید بلکه می‌توانید اطمینان داشته باشید که کار بصورت اصولی انجام شده است.

مواردی که به آنها اشاره کردیم صرفاً بهترین روش تمیز کردن کیف و کفش نیستند و از این روش‌ها می‌توانید برای تمیز کردن پارچه و لباس از همان جنس هم استفاده کنید. اگر فرزندی دارید و می‌خواهید لباس و کفش و کیف او را نیز تمیز کنید و در در خانه تکانی عید سر رو سامانی به کل خانه دهید. این روش‌ها ساده و بی‌ضرر هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن اتاق خواب کودک هم استفاده کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا