×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

نظافت منزل و ساختمان

پاک کردن انواع لکه از روی لباس؛ سخت‌ترین لکه‌ها را از بین ببرید!

پاک کردن انواع لکه از روی لباس

نزدیک سال نو بحث تمیزکاری، نظافت منزل و خانه تکانی عید حسابی داغ است. بد نیست که با ترفندهایی برای پاک کردن لکه‌های مختلف از روی انواع پارچه و لباس هم آشنا شویم. پاک کردن انواع لکه از روی لباس با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که بسیاری از ما از آنها بی‌اطلاع هستیم. برای مثال پاک کردن لکه روغن از لباس راهکاری متفاوت با پاک کردن لکه خودکار از روی لباس دارد.

ما در این مقاله به معرفی روش‌های کاربردی برای برطرف کردن لکه‌های مختلف از روی پارچه می‌پردازیم. اگرچه بسیاری از افرادی که به ارائه خدمات نظافت منزل می‌پردازند با این روش‌ها آشنا هستند، بد نیست ما هم این اطلاعات ضروری خانه‌داری را داشته باشیم تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم. با ما همراه باشید.

پاک کردن چسب از روی لباس؛ بدون هیچ اثری از چسب روی لباس

گاهی اتفاق می‌افتد که در حین کار با چسب قطره‌ای، مقداری از آن روی لباس بریزد. در این صورت لازم است برای پاک کردن چسب از روی لباس فوراً آن را زیر آب یخ بگیرید. پس از پانزده تا بیست دقیقه چسب خشک خواهد شد. سپس می‌توانید آن را از روی لباس جدا کنید. اما اگر عجله داشته باشید بهتر است یک کاسه را با آب پر کنید و بعد تعدادی تکه یخ در آن بریزید. سپس قسمتی از لباس را که به چسب آغشته شده است در کاسه آب یخ فرو ببرید و بعد از چند ثانیه خارج کنید. به این ترتیب، چسب به سرعت خشک می‌شود.

پاک کردن انواع لکه از روی لباس

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس استفاده از استون است. کافی است یک تکه پنبه را با استون خیس کنید و آن را برای چند ثانیه بر روی محل چسب بر روی لباس قرار دهید. اگر تغییر رنگ و خرابی بر روی پارچه مشاهده نکردید این کار را تکرار کنید. اما در صورت مشاهده تغییر رنگ و هر گونه آسیب‌دیدگی بر روی پارچه، فوراً آن را با آب بشویید.

پاک کردن لکه روغن از روی لباس؛ کمتر استرس داشته باشید!

برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس باید ابتدا با استفاده از یک دستمال کاغذی چربی اضافی روی پارچه را بگیرید. سپس مقدار فراوانی از پودر بچه را بر روی لکه روغن قرار دهید به طوری که کاملاً پوشانده شود. در مرحله بعد، باید پودر را با استفاده از حوله کاغذی یا قاشق از روی پارچه بردارید.

پاک کردن لکه روغن از روی لباس

سپس با استفاده از کمی آب و مقدار کمی مایع ظرفشویی، کف درست کنید. آن وقت می‌توانید یک مسواک کهنه را به محلول آب و کف آغشته کرده و سپس با حرکات دایره‌وار محل لکه روغن را بر روی لباس بشویید. این روش را می‌توان با استفاده از شامپو یا صابون‌های دست و بدن نیز انجام داد.

پاک کردن لاک از روی لباس؛ تنها تمیزی را ببینید!

برای بسیاری از خانم‌ها اتفاق می‌افتد که در حین لاک زدن، مقداری از آن را ناخواسته بر روی لباسشان بریزند. برای پاک کردن لاک از روی لباس هرگز نباید از دستمال کاغذی استفاده کنید. کشیدن دستمال کاغذی بر روی این لک می‌تواند رنگ آن را بیشتر به خورد تار و پود لباس دهد.

پاک کردن لاک از روی لباس

بهتر است ابتدا برچسب لباستان را ببینید تا از جنس نخ‌های به کار رفته در آن اطلاع پیدا کنید. در صورتی که نخ‌های لباس شما از مداکریلیک و تری استات باشد باید برای پاک کردن لاک از روی لباس، آن را به خشکشویی ببرید. بسیاری از خانم‌ها برای از بین بردن لاک روی لباس، از استون استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند موجب آسیب رسیدن به الیاف پارچه‌هایی از جنس مداکریلیک و تری استات شود. با توجه به اینکه اکثر لباس‌های مجلسی از این جنس هستند، در صورت ریختن لاک بر روی آنها به سراغ روش‌های خانگی نروید و فوراً به خشکشویی مراجعه کنید.

در صورتی که پارچه لباس شما از جنس نخ‌های ذکر شده نباشد، می‌توانید با استفاده از اسپری مو اقدام به رفع لکه کنید. پس از زدن اسپری بر روی لکه، یک پنبه آرایشی را به صورت ضربه‌ای بر روی لکه فشار دهید. این کار به پاک شدن لکه کمک قابل توجهی می‌کند.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس؛ لباس نو و تمیز ببینید!

در صورتی که جوهر خودکار بر روی لباس ریخته شود، باید فوراً اقدام به برطرف کردن آن کنید زیرا هر چه بیشتر از زمان ریخته شدن جوهر بر روی پارچه بگذرد پاک کردن آن مشکل‌تر خواهد شد.

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

یکی از بهترین راهکارها برای پاک کردن جوهر مشکی از روی لباس، قرار دادن لباس در شیر جوشیده است. پس از نیم ساعت، باید لباس را از ظرف حاوی شیر خارج کرده و آن را با آب و صابون بشویید.

روش دیگر نیز قرار دادن قسمت لک شده لباس در محلول نمک سدیم و آب لیمو است. پس از یک ساعت نیز باید آن را با آب بشویید. همچنین پارچه سفیدی که به جوهر خودکار آغشته شده باشد بهتر است در محلول اسید اگزالیک قرار داده شود و بعد با محلول بوراکس آبکشی شود.

پیشنهاد مطالعه

پاک کردن شمع از روی لباس؛  سخت اما شدنی!

پاک کردن شمع از روی لباس به سادگی امکان‌پذیر است. ابتدا باید اجازه دهید پارافین شمع خشک شود و پس از اینکه خوب سفت شد، سعی کنید با وسیله‌ای مانند قاشق فلزی آن را از روی پارچه جدا کنید. سپس از پارچه نازکی که داغ شده باشد استفاده کنید و با قرار دادن آن بر روی محل لک شمع، به از بین رفتن کامل آن کمک کنید.

پاک کردن شمع از روی لباس

همچنین می‌توانید یک کاغذ یا دستمال را بر روی محل شمع قرار دهید و بعد اتویی را که کمی حرارت داشته باشد بر روی آن بگذارید تا اگر مقداری پارافین بر روی لباس مانده بود ذوب شود. پس از برداشته شدن کامل پارافین، لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا یک بار به خوبی شسته شود. اگر پس از شسته شدن لباس آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود، می‌توانید مطمئن باشید که لکه شمع به طور کامل از بین خواهد رفت.

این روزها که مشغول خانه‌تکانی عید نوروز و نظافت منزل هستیم، تمیز کردن آشپزخانه، نظافت پذیرایی و سرویس بهداشتی، تمیز کردن اتاق خواب کودک و نظافت تمام گوشه و کنارهای خانه، شستن لباس‌ها و لکه‌گیری آنها به یکی از مشغله‌های ما تبدیل شده است.

با استفاده از راهکارهایی که در بالا ذکر شد، پاک کردن انواع لکه از روی لباس را به راحتی انجام خواهید داد. فراموش نکنید که در هر یک از این روش‌ها، باید بدون دستپاچه شدن و با دقت عمل کنید تا از بدتر شدن لکه و آسیب‌دیدگی بیشتر پارچه جلوگیری کنید.

اگر فکر می کنید به تنهایی نمی توانید دست بکار شوید یا زمان از بین بردن لکه ها را از روی لباس ندارید پیشنهاد می کنیم حتما با خدمات نظافت منزل در ارتباط باشد. آچار باز با داشتن نظافتچی خانم و آقا با مهارت بالا در کمترین زمان ممکن مشکل شما را رفع خواهد کرد.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل
4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا