×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تکنولوژی و کامپیوتر

روش های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ

روش های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ

تمیزکردن کامپیوتر و لپ تاپ، اگر با دقت و حوصله انجام نشود، ممکن است به بخش‌های مختلف سیستم آسیب برساند. اگر نمی‌خواهید درگیر پروسه تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ شوید از تمیز کردن بخش‌های مختلف لپ تاپ یا کامپیوترتان چشم پوشی نکنید. نکات بسیار با‌ اهمیتی در خصوص تمیز کردن درست سیستم وجود دارد که در ادامه این مقاله آچارباز آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. راهکارهای کلی، ابزار‌هایی برای تمیز کردن بخش‌های مختلف کامپیوتر و … از جمله مسائلی هستند که در این مقاله آچارباز بررسی می‌کنیم.

چه عواملی روی زمان تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ تأثیر گذارند؟

عوامل زیادی بر تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ تاثیر تاثیرگذارند، در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لپ تاپ‌های در معرض گرد‌وغبار
  • کامپیوترهای در معرض رطوبت
  • استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ در فضای باز
  • قرار گرفتن روی زمین
  • خوردن یا آشامیدن خوراکی حین استفاده از سیستم
روش های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ
بهتر است برای تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ زمان بندی مشخصی داشته باشید و در انجام آن سهل انگاری نکنید.

روش های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ در 5 مرحله

پیش از شروع فرآیند تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ باید آن را خاموش کنید. سپس سیستم را از پریز برق جدا کرده و از عدم اتصال سیستم با برق اطمینان حاصل کنید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید که در ادامه کار تمیز کردن، سیستم‌تان هیچ آسیبی نمی‌بیند. در ادامه آموزش تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ را در 5 مرحله بیان می‌کنیم:

  • نظافت بدنه کامپیوتر و لپ تاپ
  • تمیزکردن کیبورد و پد لمسی
  • پاکسازی درگاه‌های ورودی
  • بررسی صفحه نمایش و تمیز کردن آن
  • نظافت بخش‌های درونی و فن سیستم
تعمیر کامپیوتر در محل با آچارباز
سرویس تعمیر کامپیوتر در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های کامپیوتری است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار کامپیوتر را ثبت کنید.
تعمیر کامپیوتر

نظافت بدنه کامپیوتر و لپ تاپ

تمیز کردن بدنه سیستم کامپیوتر و لپ تاپ، اولویت بالاتری دارد. برای تمیز کردن لپ تاپ لازم است اول صفحه نمایش لپ تاپ را ببندید و سپس زیر و روی آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید و برای کامپیوتر نیز دقیقاً به همین صورت، کیس، پشت کیبورد و بدنه خارجی مانیتور را تمیز کنید.

برای تمیز کردن سیستم باید دستمال را به صورت دورانی نه به صورت چپ یا راست حرکت بدهیم. حرکت دورانی بهترین روش تمیز کردن سیستم‌ است. حین تمیز کردن سعی کنید هیچ‌گونه فشاری بر سطح سیستم یا لپ تاپ وارد نکنید و به حرکت آرام دستمال اکتفا کنید.

پیشنهاد مطالعه

تمیزکردن کیبورد و پد لمسی

در مرحله دوم تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ، پد لمسی و کیبورد را با دقت تمیز کنید. تمیز کردن این دو قسمت بسیار اهمیت دارد؛ زیرا پد لمسی و کیبورد قطعات بسیار حساسی هستند و تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار دشوارتر از بخش‌های دیگر خواهد بود. برای تمیز کردن کیبورد می‌توانید از دمنده‌های هوا استفاده کنید تا تمام گردوغبار بین کلید‌های کیبورد از بین برود و سپس با یک دستمال مرطوب، سطح آن را تمیز کنید. دمنده‌های هوا را بین فاصله موجود در بین دکمه‌های کیبورد به آرامی حرکت دهید و به هیچ ‌عنوان از دستمال کثیف یا خیس استفاده نکنید.

آموزش تمیز کردن کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ
برای تولید کیبورد از قطعات حساسی استفاده می‌شود؛ بنابراین تمیزکردن این قسمت باید با دقت بیشتری انجام شود.

پاکسازی درگاه های ورودی

با استفاده از دمنده، ابتدا گردوغبار را از داخل درگاه‌های ورودی کامپیوتر و لپ تاپ خارج کنید. حین انجام این عملیات به هیچ‌ عنوان به درگاه‌ها فشار بیش از اندازه وارد نکنید. بعد از اینکه از خارج شدن گردوخاک اطمینان حاصل کردید، با کمک یک گوش پاک‌کن تمام آلودگی‌های داخل درگاه‌ها را تمیز کنید. با انجام این کارها در صورتی‌که احساس کردید، درگاه‌ها به‌درستی تمیز نشده‌اند، یک اسپری هوای فشرده تهیه کرده و با زاویه، درون پورت‌ها را تمیز کنید.

بررسی صفحه نمایش و تمیز کردن آن

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کامپیوتر و لپ تاپی است و از آن‌جایی که قیمت تقریباً بالایی دارد، نباید از مراقبت و تمیزی آن غافل شد. برای تمیز کردن ال سی دی لپ تاپ داشتن تسلط کامل حین تمیز کردن بسیار مهم است. بهتر است آن ‌را روی سطح صافی قرار دهید. ابتدا گردو خاک روی صفحه نمایش را با یک دستمال خشک پاک کنید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم و اسپری مخصوص صفحه نمایش آن را به آرامی تمیز کنید.

نظافت بخش های درونی و فن سیستم

در نهایت حساس‌ترین بخش سیستم، یعنی اجزای درونی و فن‌ها باید تمیز شوند. در این مرحله دو دسته لپ تاپ وجود دارد. لپ تاپ‌هایی که به‌‌راحتی باز می‌شوند و لپ تاپ‌هایی که امکان بازکردن آن و دسترسی به قسمت‌های سخت‌افزاری وجود ندارد. بعضی از لپ تاپ‌ها تنها با جدا سازی پنل، قابل تمیز کردن هستند و برخی دیگر برای تمیز شدن به ابزار حرفه‌ای و متخصصان مجرب نیاز دارند. در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص باز و بسته کردن لپ تاپ یا سیستم‌تان ندارید، بهتر است این‌کار را به‌تنهایی انجام دهید. با خواندن مقاله چگونه لپ تاپ و قطعات داخل آن را تمیز کنیم؟ اطلاعات کاملی در مورد تمیز کردن بخش‌های درونی لپ تاپ بدست می‌آورید.

آموزش تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ ؛تمیز کردن کیبورد خیس

ممکن است مایعات مختلفی مانند نوشابه، آب، قهوه یا دوغ روی کیبورد شما بریزد. در چنین مواقعی اولین قدم خاموش کردن سیستم و جدا کردن کیبورد را از کامپیوتر است. سپس باید لپ تاپ یا کیبورد کامپیوتر را برعکس کنید تا مایعات کاملاً خارج شوند. در مرحله بعد به آرامی و با استفاده از دستمال خشک و نرم بین کلیدهای کیبورد را خشک کنید. کیبوردها را به مدت دو روز در همین حالت نگه‌دارید و تا خشک‌شدن کامل از آن استفاده نکنید.

پیشنهاد مطالعه

وسایل مورد نیاز تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ

برای تمیز شدن کامپیوتر و لپ تاپ‌تان، لازم است از وسایل مخصوص استفاده کنید. در ادامه آموزش تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

پارچه نرم: استفاده از پارچه‌های نرم برای پروسه تمیز کردن اهمیت بسیار زیادی دارد، بدین منظور می‌توانید از پارچه‌های مایکروفایبر استفاده کنید.

استفاده از ایزوپروپیل الکل و تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ
استفاده از ایزوپروپیل الکل روی یک پارچه نرم یکی از روش‌های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ است.

ایزوپروپیل الکل و پراکسید هیدروژن: ایزوپروپیل الکل و پراکسید هیدروژن می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ باشند و از آن‌جایی که به‌سرعت خشک می‌شوند،کاربردی‌تر از آب هستند.

دمنده هوا: دمنده هوا به صورت تخصصی برای تمیز کردن دوربین‌های مخصوص عکاسی استفاده می‌شود؛ اما در مواردی می‌توان برای تمیز کردن دستگاه‌های دیگری مانند کامپیوتر و لپ تاپ نیز از آن‌ها استفاده کرد. توجه داشته باشید که نباید از سشوار یا هر وسیله دیگری که باد گرم تولید می‌کند، برای تمیز کردن استفاده کنید.

در این مقاله روش های تمیز کردن کامپیوتر و لپ تاپ را آموزش دادیم، اما اگر با این روش‌ها نتوانستید کامپیوتر و لپ تاپ خود را به‌تنهایی تمیز کنید کافی‌ست درخواست خود را در بخش تعمیر کامپیوتر و تعمیر لپ تاپ اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید.

تعمیر لپ تاپ در محل با آچارباز
سرویس تعمیر لپ تاپ در محل آچارباز یک تعمیرگاه سیار آنلاین کامپیوتر است که کار آن عیب یابی و رفع ایراد تمامی سیستم‌های لپ تاپ است. در صورت بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری، کافیست در اپلیکیشن خدمات سیار آچارباز، درخواست تعمیرکار سیار لپ تاپ را ثبت کنید.
تعمیر لپ تاپ
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا