×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

صفر تا 100 نکات اتصال دسته ps4 به ps5 به زبان ساده

اتصال دسته ps4 به ps5

هزینه نسبتاً بالای ps5 در برخی مواقع باعث می‌شود تا افراد برای بازی از دسته ps4 روی دستگاه ps5 استفاده کنند. نکات قابل ‌توجهی در خصوص اتصال دسته ps4 به ps5 وجود دارد؛ اما به‌هرحال این موضوع امکان‌پذیر است. نکته قابل‌ توجه این است که سونی برخی از بازی‌ها را تنها برای ps5 طراحی کرده است، به همین دلیل شما نمی‌توانید برای انجام‌ دادن این بازی‌ها از دسته ps4 استفاده کنید.  در این مقاله آچارباز می‌خواهیم به بیان ساده نکات اتصال دسته ps4 به ps5 را آموزش دهیم. با ما همراه باشید. تعمیر دسته ps5 و تعمیرات ps5 از جمله خدماتی است که آچارباز ارائه می‌دهد؛ بنابراین با مشاهده هرگونه مشکل در دسته ps5 یا دستگاه ps5 با کارشناسان ما در آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

نحوه اتصال دسته ps4 به  ps5؛ آموزش تصویری

اتصال دسته PS4 به PS5 یکی از موضوعات مورد علاقه گیمرهاست. اتصال دسته PS4 به PS5 به شما اجازه می‌دهد از دسته PS4 خود در بازی‌های PS5 استفاده کنید. دسته‌های DualShock 4 مخصوص کنسول PS4 بوده و استفاده از آنها روی ps5 تنها برای اجرای بازی‌های ps4 امکان پذیر است. پیشنهاد می‌شود از دسته‌های DualSense جدید که به‌صورت رسمی توسط Sony برای استفاده با کنسول PS5 طراحی شده‌اند، استفاده کنید. در ادامه، به نکات مهم اتصال دسته ps4 به ps5 اشاره می‌کنیم:

1- تهیه‌کردن کابل microUSB

برای اتصال دسته ps4 به دستگاه باید از کابل microUSB استفاده کنید. اتصال دسته DualSense پی اس 5 نیز از طریق کابل USB-C امکان پذیر است. بنابراین برای اتصال دسته ps4 به دستگاه ps5 باید کابل microUSB را به درگاه ps5 متصل کنید.

2- روشن‌کردن دسته ps4

برای شروع فرایند اتصال دسته ps4 به ps5 باید دسته پلی استیشن 4 یا همان DualShock را روشن کنید. برای این کار دکمه وسط دسته را تا زمانی که چراغ چشمک بزند، فشار دهید. بعد از روشن‌کردن دسته لازم است دستگاه ps5 روشن شود؛ سپس اتصال بین DualShock و دستگاه برقرار می‌شود که در این قسمت دستگاه از شما سؤالی با عنوان چه کسی از گیم پد استفاده می‌کند، پرسیده می‌شود.

3- بررسی تنظیمات برای اتصال دسته ps4 به ps5

بعد از روشن‌کردن دسته و دستگاه ps5 باید تنظیمات دستگاه را بررسی کنید تا اتصال پایدار را ایجاد کنید. بدین منظور لازم است طبق مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم پیش بروید:

پیشنهاد مطالعه

· به تنظیمات بروید

برای ورود به تنظیمات در صفحه، آیکون چرخ‌دنده را انتخاب کنید که در گوشه راست‌ بالای صفحه قرار دارد.

· لوازم جانبی را انتخاب کنید

صفحه منو فرعی را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه لوازم جانبی (Accessories ) کلیک کنید. برای انتخاب می‌توانید از دکمه X روی دسته استفاده کنید.

اتصال کنترلر دسته ps4  به ps5
برای ایجاد اتصال دسته با دستگاه پلی استیشن ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید، سپس در بخش تنظیمات وارد بخش لوازم جانبی شوید.

· انتخاب لوازم جانبی بلوتوث

در این مرحله باید گزینه لوازم جانبی بلوتوث (Bluetooth Accessories) را در قسمت تنظیمات انتخاب کنید.

اتصال دسته ps4 به ps5 با انتخاب بلوتوث
برای اتصال دسته به روش وایرلس باید وارد بخش بلوتوث در تنظیمات شوید.

DualShock -4 را انتخاب کنید

در این قسمت دسته‌هایی که می‌خواهید به ps5 متصل کنید را می‌بینید، از آنجایی که هدف ما اتصال دسته ps4 به ps5 است؛ بنابراین با فشردن دکمه X دسته، گزینه DualShock 4 را انتخاب کنید. اتصال دسته ps4 شما به ps5 برقرار می‌شود. نکته‌ای که اهمیت دارد این است که شما نمی‌توانید برای بازی‌های مخصوص ps5 از این دسته استفاده کنید. به همین دلیل برای انجام بازی‌های ps5 باید دسته DualSense پی اس 5 خریداری کنید.

اتصال کنترلر دسته ps4  به ps5 با انتخاب DualShock
در مرحله آخر باید برای اتصال دسته با دستگاه نام دسته را انتخاب کنید.

نکات ضروری پیش از اتصال کنترلر دسته ps4 به ps5

قبل از اتصال کنترلر دسته PS4 به PS5، لطفاً به نکات زیر توجه داشته باشید:

سازگاری: کنترلر دسته PS4 با PS5 سازگار است و می‌توانید از آن در بازی‌های PS5 استفاده کنید. اما ممکن است برخی از ویژگی‌های جدید در دسترس نباشد.

به‌روزرسانی نرم‌افزار: اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار کنسول PS5 شما به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده‌است. برخی از به‌روزرسانی‌ها ممکن است، سازگاری کنترلرها را بهبود ببخشد.

اتصال باسیم: برای اتصال کنترلر دسته PS4 به PS5 ، می‌توانید از کابل USB قابل‌ شارژ استفاده کنید. ابتدا یک طرف کابل را به درگاه USB دسته PS4 و سپس طرف دیگر را به یکی از درگاه‌های USB در جلوی کنسول PS5 وصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

تنظیم مجدد: پس از اتصال کنترلر دسته PS4 به PS5، به‎‌طور خودکار شناسایی خواهد شد. با این‌حال، درصورتی‌که مشکلی وجود داشته باشد، می‌توانید به تنظیمات کنسول PS5 بروید و کنترلر را به‌طور دستی تنظیم کنید.

فعال‌کردن تمام ویژگی‌ها: هر چند کنترلر دسته PS4 روی PS5 قابل استفاده است، اما برخی از ویژگی‌ها مانند تکنولوژی DualSense در دسته PS5 در دسترس نخواهند بود. در نتیجه، ممکن است در برخی از بازی‌ها، نتوانید تمام قابلیت‌ها را تجربه کنید.

با رعایت این نکات، شما می‌توانید کنترلر دسته PS4 خود را به PS5 وصل کرده و از بازی‌ها لذت ببرید.

حتماً قبل از اتصال، مطمئن شوید که فریمور دسته‌ PS4 و نرم‌افزار سیستم PS5 به‌طور کامل به روزرسانی شده باشند تا بهترین عملکرد را داشته باشید. دسته‌های DualShock 4 مخصوص کنسول PS4 بوده و برای استفاده از آن‌ها در PS5 باید توجه کنید که قابلیت سازگاری کامل وجود ندارد. بهتر است از دسته‌های DualSense جدید که به صورت رسمی توسط Sony برای استفاده با کنسول PS5 طراحی شده‌اند، استفاده کنید. اگر دسته ps5 یا دستگاه شما با مشکل مواجه شد، می‌توانید برای تعمیرات ps5 یا تعمیر دسته ps5 با کارشناسان مجرب آچارباز از طریق شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا