×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

چگونه پلی استیشن را به تلویزیون وصل کنیم؟

اتصال ps4 و ps3 به تلویزیون معمولی

کنسول‌های بازی با انواع متنوع بازی‌هایشان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها هستند که سن و سال هم نمی‌شناسند و امروزه طرفداران بسیار زیادی در جهان دارند. وقتی صحبت کنسول های بازی همچون PS4 ،PS3 و… می‌شود، اغلب فکر می‌کنیم تنها راه استفاده از این کنسول‌های بازی، تلویزیون‌های هوشمند است، البته که در این تلوزیون‌های اسمارت بازی‌های PS4 ، PS3 PS2  و انواع ایکس باکس‌ها لذت‌بخش‌تر هستند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به صورت جامع و مختصر در مورد اتصال ps4 به مانیتور قدیمی، اتصال پلی استیشن 2 به مانیتور و… با شما صحبت کنیم. خلاصه اگر تلویزیون قدیمی دارید بازهم امکان بازی کردن و استفاده از این سرگرمی‌های لذت بخش وجود دارد!

آیا اتصال پلی استیشن PS4 به مانیتور قدیمی امکان پذیر است؟

کنسول‌های بازی از جمله پلی استیشن 4 دارای پورت HDMI هستند. این پورت یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین پورت‌های خروجی صدا و تصویر است که می‌تواند به صورت همزمان صدا و تصویر را با کیفیت بسیار بالا و FullHD منتقل کند. در مانیتورهای قدیمی این پورت وجود ندارد. در این شرایط برای اتصال PS4 به مانیتور قدیمی باید از دستگاه‌های مبدل HDMI بهAV  استفاده کنید. اما در هنگام خرید باید بسیار دقت کنید. چون تنها تعداد اندکی از مبدل‌ها، قابلیت اتصال پلی‌استیشن 4 و یا ایکس باکس‌های جدید را دارند.

اتصال تلویزیون قدیمی به ps  با مبدل
برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آموزش ساخت تبدیل HDMI به AV؛ اتصال پلی استیشن PS4 و PS3 به تلویزیون معمولی

همان‌طور که اشاره کردیم برای اتصال ps4 و ps3 به تلویزیون معمولی باید از دستگاه مبدل استفاده کنیم. در این قسمت با شما در مورد آموزش ساخت تبدیل hdmi به avصحبت خواهیم کرد و مراحل اتصال کنسول‌های بازی PS4، PS3، ایکس باکس  و … را به تلویزیون‌های قدیمی با شما در میان می‌گذاریم:

  1. همراه دستگاه یک کابل شارژ USB وجود دارد که برق دستگاه از طریق آن تأمین می‌شود. این کابل دو سر نری دارد که یک سر آن به شارژر موبایل یا آداپتور یو اس بی‌دار 5 ولت متصل می‌شود و سر دیگر کابل، به یک کانکتور نری Mini USB وصل می‌شود که آن را به ورودی برق دستگاه مبدل وارد می‌کنید. بدین گونه برق دستگاه مبدل برای اتصال ps4 به مانیتور قدیمی تامین می‌شود.
  2. در مرحله دوم یک کابل HDMI دو سر نری صدا و تصویر را از خروجی HDMI کنسول بازی PS4 و PS3 و… به ورودی HDMI دستگاه مبدل وصل کنید.
  3. مرحله سوم نوبت اتصال به پورت‌های AV است. یعنی با استفاده از کابل صدا و تصویر AV، صدا و تصویر را از خروجی دستگاه مبدل که سه فیش سه رنگ است به ورودی تلویزیون‌های قدیمی متصل کنید.
اموزش ساخت تبدیل hdmi به av
دستگاه مبدل به راحتی می‌تواند صدا و تصویر را با بهترین کیفیت از PS4 و PS3 به تلویزیون‌های معمولی منتقل کند.

نحوه اتصال پورت HDMI به پورت‌های دیگر همچون DVI ، VGA

در مورد پورت AV و نحوه تبدیل آن به HDMI صحبت کردیم، حال اگر پورت دیگری همچون DVI، VGA بود، بازهم می‌توان اتصال ps4 و ps3 به تلویزیون معمولی را انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش با وبلاگ آچارباز همچنان همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه تبدیل پورت HDMI به VGA

اگر به دنبال اتصال پلی استیشن 2 به مانیتور هستید، ابتدا پورت‌های ماینتور را بررسی کنید. در صورتیکه پورت VGA بر روی ماینتور وجود داشت با یک تبدیل ساده می‌توانید تصاویر را پورت HDMI گرفته و به VGA تبدیل کنید.

مبدل پورت HDMI به VGA
پورت VGA قابلیت انتقال صدا را ندارد، در هنگام خرید مبدل حتما به این نکته توجه کنید و مبدلی را خریداری کنید که قابلیت انتقال صدا نیز داشته باشد.

نحوه تبدیل پورت HDMI به DVI

اگر پورت مانیتور شما DVI است، کافی است که برای ورود تصاویر به آن از مبدل کوچک و ساده استفاده کنید و اتصال پلی استیشن 2 به مانیتور را ممکن سازید. البته لازم است همین جا به این نکته اشاره کنیم که برای انواع پلی‌استیشن‌ها می‌توان از همین مبدل کوچک استفاده کرد.

مبدل پورت HDMI به DVI
پورت DVI نوعی پورت برای انتقال تصاویر به صورت دیجیتال است که به اندازه HDMI مورد استقبال قرار نگرفت و به تدریج کنار گذاشته شد.

آیا پلی استیشن PS4 Pro به تلویزیون 4k نیاز دارد؟

در این قسمت به بررسی این پرسش می‌پردازیم که « ایا ps4 pro به تلویزیون 4k نیاز دارد؟» این مسئله پرسشی است که ذهن بسیاری از گیمرها را به خود مشغول کرده‌است و با خود سوال می‌کنند که وقتی ما تلویزیون 4K نداریم، آیا می‌توانیم از مزایای PS4 Pro استفاده کنیم و تجربه بهتری در بازی داشته باشیم؟

قطعا یک تلویزیون HD یا FULLHD توانایی ارائه کیفیت بصری 4K را ندارد. اما به این معنی هم نیست که ارزش خرید ندارد و شما از امکانات آن نمی‌توانید استفاده کنید.

چه نوع تلویزیونی برای ps4مناسب تر است
فارغ از مسئله رزولوشن در کنسول بازی PS4 Pro ، با کمی تغییر در تنظیمات این کنسول می‌توان بدون داشتن تلوزیون 4K باز هم از بازی‌های آن لذت برد.
پیشنهاد مطالعه

هر چند کنسول بازی PS4 Pro با داشتن خروجی 1080P می‌تواند در تلویزیون‌های فول اچ دی هم تصاویر بهتری را در اختیار کاربر بگذارد که کیفیت بهتری دارند. اما این تغییر بسیار جزئی است و تنها افراد تیزبین متوجه آنها می‌شوند.

کیفیت بصری در PS4 Pro
کیفیت بصری بازی‌هایی که در PS4 Pro ارائه می‌شوند، بسیار بهتر هستند حتی اگر از حالت 4k آن نیز استفاده نشود.

در این مقاله سعی براین داشتیم تا شما را با راه‌های اتصال ps4 و ps3 به تلویزیون معمولی آشنا کنیم. در شرایط امروزی که قیمت تلویزیون و مانیتورها بسیار بالاست با استفاده از دستگاه‌های مبدل می‌توانید این کار را با هزینه به مراتب کمتری انجام دهید، تنها نکته‌ای که باید رعایت شود این است که در هنگام خرید دستگاه‌های مبدل دقت کنید این قابلیت تبدیل در آنها ذکر شده‌باشد و قابل اتصال به PS4 ،PS3 و ایکس باکس و … باشند. اگر در انجام این آموزش مشکلی داشتید می‌توانید از خدمات تعمیر پلی استیشن و یا تعمیر تلویزیون در آچارباز کمک بگیرید. همچنین اگر امکان وصل کردن ps4 به تلویزیون را ندارید می‌توانید آن را به گوشی وصل کنید. برای اینکار می‌توانید مقاله «آموزش وصل کردن ps4 به گوشی با تصویر» را مطالعه کنید.

تعمیر پلی استیشن با آچارباز
تعمیر پلی استیشن در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعمیر پلی استیشن


5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. باسلام من پی اس2دارم‌تلویزیونم سامسونگ هسش مدل جدید ولی سه فیش زردوسفیدقرمز توتلویزیون نداره فقط‌اچ‌دی ام‌ای داره چجوری ازپلی۲ تب تلویزیون وصل شم

    1. درود بر شما
      فرشید عزیز، باید از کابل های تبدیل موجود در بازار استفاده کنید.

  2. با سلام من میخوام ps۳ بخرم یعنی چی که میگن این پی اس ۲۵۰ گیگابایت دارد کمک کنید

    1. با سلام
      علی عزیز، منظور ظرفیت دستگاه است و حافظه داخلی آن 250GB است.

  3. سلام بچه ها من یه پی است 3 دارم حالا تلویزیون هم مدل سامسونگ 40اینچ نمیدونم چجوری وصل کنم راهنمایی کنید مرسی عشقا

    1. درود بر شما
      نفس عزیز، برای انتقال تصویر و وصل کردن آن به تلویزیون باید از کابل hdmi استفاده کنید.

  4. باسلام دستگاه پي اس ٤ با پورت HDMI به تلويزيون وصل نميشود و يا صدا و تصوير نداريم ، تنظيم خاصي داره ؟؟

    1. درود بر شما
      پیمان عزیز، لطفا سوالتان را دقیق تر بپرسید. در بسیاری از مواقع علت صدا و تصویر ندادن ps4 خرابی یا نامناسب بودن کابل hdmi است.

  5. سلام دستگاه ps2 خریدم به تلوزون که وصل میکن بالا نمیاره میزنه سیگنال موجود نیست
    نه به av وصل میشه نه باhdma
    آیا رابطی یا چیز دیگه لازم داره

    1. مجید عزیز سلام، با توجه به توضیحات شما، مشکل از انتخاب ورودی در تلویزیون است. وارد تنظیمات تلویزیون خود شوید و ورودی که PS2 به آن متصل است را انتخاب کنید.

  6. سلام .من ps2 دارم .رو تیوی ال ای دی تصویرش افتضاحه ؛فروشنده گفت که این دستگاه رو تیوی قدیمی کیفیتش خیلی بهتره .بنظرتون رو تیوی ال سی دی هم مثل ال ای دی تصویر بی کیفیت میشه؟؟؟اگه اره که باید دنبال تیوی قدیمی بگردم

    1. درود بر شما
      یوسف عزیز، این مسئله می تواند به دلایل مختلفی مثل کابل انتقال تصویر، کیفیت تصویر تلویزیون و … بستگی داشته باشد. برای اعلام نظر قطعی لطفا مدل تلویزیونتان را اعلام فرمایید.

  7. کنسول پی اس دارم قبلا از تلویزویون استفاده میکردم بعد از چند مدتی کابل hdmi خراب شد عوض کردم نمیاره اما جاهای دیگه میبرم باز میکنه از تبدیل vgiهم استفاده کردم نمیاره پیشنهادتون چیه ممنون

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، به احتمال زیاد پورت های تلویزیون ایراد دارد. برای اعلام نظر قطعی بهتر است تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند.

  8. سلام من کنسول بازیم ps4 است و مانیتورم ال جی فلاترون قدیمی است دوبار کابل خریدم هر دوبارشم هی خاموش روشن میشد. مانیتورم ایراد نداره چون بهش کامپیوتر وصل کردم مشکلی نداشت مرسی اگه جواب بدین

    1. درود بر شما
      علی عزیز، به احتمال زیاد مشکل از گرافیک است و به دلیل انتخاب رزولوشن بالا امکان نشان دادن تصویر وجود ندارد.

  9. سلام
    من ایکس باکس سری اس دارم و با تبدیل hdmi به vga به مانیتور فاقد پورت hdmi وصل کردم که رزولوشنش ۱۳۶۶:۷۶۸ عه
    آیا مشکلی برای آی سی تصویر یا کارت گرافیک کنسول پیش نمیاد؟؟ یکی از رفیقام گفت اگر اینکار رو انجام بدم برای گرافیک کنسول مشکل ایجاد میکنه و ممکنه بسوزه بنظر شما آسیب میبینه؟؟

    1. درود بر شما
      حسین عزیز، برای پاسخدهی به این سوال باید مدل دقیق تلویزیون را اعلام فرمایید.

  10. من هر کاری میکنم ps4 با HDMI به تلوزیون ال سی دی وصل نمیشه، چیکار کنم مشکل چیه؟

    1. باسلام
      مهران عزیز، برای رفع مشکل پیشنهاد میکنیم از مبدل HDMI به AV استفاده کنید. به کمک این مبدل به احتمال زیاد مشکل شما رفع خواهد شد، در غیر اینصورت برای رفع مشکل شما میتوانید درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره 02154591616 در تماس باشید. همکارانم در بخش پشتیبانی راهنماییتان می کنند.

  11. سلام خسته نباشید من یه پلی استیشن سه دارم اصلا تصویر نمیاره مشکل از خود دستگاه هستش میشه راهنمایی کنید چکار کنم ومشکلش به کدوم قسمت ارتباط داره

    1. با سلام
      بهزاد عزیز، تصویر نداشتن پلی استیشن علت های مختلفی ن=دارد برای اینکه مطمئن شوید ایراد از کنسول است یا تلویزیون می توانید آن را با کابل سالم به تلویزیون دیگری وصل کنید. اگر تصویر نداد احتمالا ایراد از پلی استیشن شما است. ممکن است مشکل با ریبال کردن از بین رود. در صورت تمایل می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر کنسول بازی آچارباز ثبت کنید یا با شماره 54591616-021 تماس بگیرید تا کارشناس مشکل دستگاه را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا