×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون چگونه است؟

راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون

پس از خریدن تلویزیون مهم‌ترین نکته راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون به شکل اصولی است. اگر تلویزیون را درست نصب نکنید نمی‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. پس بهتر است قبل از هر کاری این مقاله آچارباز را مطالعه کنید تا با نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون آشنا شوید. پس در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون

به‌طور کلی، جهت استفاده از گارانتی، باید برای نصب و راه‌اندازی دستگاه، با نمایندگی دستگاه تماس بگیرید. اما در صورتی‌که تلویزیون آکبند نیست یا گارانتی ندارد، می‌توانید خودتان به کمک راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون، دستگاه را نصب کنید.

به یاد داشته باشید استفاده از دفترچه راهنمای تلویزیون، می‌تواند در نصب دستگاه به شما کمک زیادی کند. نکات مهم و ضروری هنگام نصب، اهمیت زیادی دارد. با راه‌اندازی صحیح و اصولی تلویزیون می‌توانید از همه امکانات آن بهره ببرید.

چنانچه دستگاه را به درستی نصب نکنید مثلا سیم‌های آن را اشتباه بزنید یا آن را روی پایه اشتباه بگذارید، ممکن است دستگاه آسیب ببیند و برای رفع مشکل نیاز به تعمیرکار پیدا کنید. در این صورت بهترین کار این است که تعمیر تلویزیون در منزل و مقابل چشمان شما انجام شود و دستگاه از محل خارج نشود. زیرا خود جایه‌جایی عامل آسیب دیدن بیشتر تلویزیون است.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون

نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون

نحوه نصب و راه اندازی همه تلویزیون‌ها مشابه یکدیگر است و باید نکات مشابهی را در آنها رعایت کرد. مثلا قبل از بیرون آوردن دستگاه از جعبه یا راه اندازی آن بهتر است به فکر محل قرارگیری آن، آنتن، استفاده از محافظ و… باشید. اگر بخواهیم این موارد را مرحله به مرحله بگوییم باید به مراحل زیر را بیان کنیم:

  1. دستگاه را با احتیاط و دو نفره بلند کنید.
  2. در صورت امکان به جای باربری از خودرو شخصی برای جابه‌جایی دستگاه استفاده کنید.
  3. برای جابه‌جایی دستگاه از جعبه مخصوص یا چوب پنبه و پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید.
  4. محل مناسب قرارگیری دستگاه را مشخص کنید.
  5. برای دستگاه یک محافظ استاندارد برق بخرید.
  6. سپس نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون را از روی دفترچه راهنما بخوانید و طبق آن تلویزیون را نصب کنید.
راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون با محافظ برق
برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نوسان ولتاژ تلویزیون برای دستگاه، از محافظ برق مخصوص استفاده کنید.

آموزش نصب و راه اندازی تلویزیون

از آنجایی که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله: جابجایی محل دستگاه، اسباب کشی یا … به دفعات مجبور شوید دستگاه را نصب کنید، پس باید آموزش نصب و راه اندازی تلویزیون را به درستی یاد بگیرید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه

محل قرارگیری تلویزیون

یکی از مهم‌ترین مواردی که پس از خرید و قبل از نصب باید به آن توجه کنید، محل قرارگیری تلویزیون است. محل قرارگیری تلویزیون باید طوری باشد که سقوط نکند از طرفی شرایط زیر را داشته باشد:

  • تلویزیون روی یک میز استاندارد قرار گیرد و پشت آن به سمت دیوار باشد تا در اثر تماس، به راحتی سقوط نکند.
  • دستگاه حداقل 10 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد تا هوا در اطراف آن جریان پیدا کند.
  • تلویزیون را در جایی نصب شود که به پریز برق نزدیک باشد تا نیازی به سیم‌کشی‌ طولانی از پریز برق برای تلویزیون نباشد.
  • برای جلوگیری از آسیب صفحه و قطعات تلویزیون در اثر تابش نور خورشید، بهتر است آن را در جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.
  • از محل‌های مرطوب مانند حمام، دستشویی و … دور باشد.
  • در کنار آن وسایل گرمازا و اشتعال‌زا مانند بخاری، پکیج، اجاق گاز و … وجود نداشته باشد.
  • همچنین آن را با توجه به چیدمان وسایل در فاصله‌ای مناسب نصب کنید تا بهترین زاویه و فاصله را تا افراد داشته باشد.
  • در صورتی‌که فضا محدود است آن را روی براکت دیواری نصب کنید.
  • چنانچه قصد نصب تلویزیون روی دیوار را دارید، محلی را انتخاب کنید که در صورت استفاده از براکت‌های با قابلیت جابجایی و چرخش به طرفین، تلویزیون آسیب نبیند.
نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون روی دیوار
اگر نحوه نصب تلویزیون روی دیوار را نمی‌دانید بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

تنظیمات اولیه تلویزیون

تنظیمات صحیح تلویزیون در زمان نصب و راه‌اندازی، بسیار مهم است. برای این‌کار باید گزینه‌‌هایی که پس از روشن کردن دستگاه به نمایش در‌می‌آیند را درست انتخاب کنید. از آنجایی که این گزینه‌ها، تنظیمات اصلی تلویزیون هستند، اگر بدون توجه و تنظیم صحیح از آن‌ها عبور کنید، ممکن است تنظیمات تلویزیون، دچارعیب یا نقص جدی شود و شما در ادامه نتوانید آن را راه‌اندازی کنید. در چنین مواقعی، از دفترچه راهنمای تلویزیون استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

درست وصل کردن کابل‌ها

یکی از موارد مهم در آموزش نصب و راه اندازی تلویزیون، نصب صحیح کابل‌هاست. اگر کابل‌های تلویزیون به درستی نصب نشوند‌، تلویزیون دچار اشکالی مثل نداشتن تصویر، صدا، کانال یابی نشدن و … مواجه می‌شود. کابل آنتن، کابل HDMI ، کابل شبکه و… حتما باید در محل صحیح و به درستی متصل شوند. یه همین دلیل، زمانی که قصد اتصال آن‌ها را دارید، مطابق دستورالعمل دفترچه راهنمای تلویزیون، عمل کنید.

راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیونو کابل‌های آن
اگر پورت‌های تلویزیون ایراد پیدا کند، برای حل مشکل باید با تعمیرکار فنی تماس بگیرید.
پیشنهاد مطالعه

تنظیم کردن کانال‌های تلویزیون

تنظیم کانال‌های تلویزیون، از اولین قدم‌ها در نصب کردن تلویزیون است و باید مرحله به مرحله، مطابق با دستورالعمل کانال‌یابی تلویزیون، به صورت خودکار یا دستی انجام شود. 

نحوه نصب و راه اندازی تلویزیون و کانال یابی آن
برای کانال‌یابی کردن تلویزیون باید از طریق تنظیمات وارد گزینه Channel setting شوید.

در این مقاله سعی کردیم کامل‌ترین راهنمای نصب و راه اندازی تلویزیون و سایر نکات مهم و ضروری در این مورد را بیان کنیم. با توجه به این نکات می‌توانید نصب اولیه را انجام دهید. اما در صورتی‌که تمایل ندارید این کار را انجام دهید می‌توانید کار را به تعمیرکاران ما بسپارید. کافیست در این صفحه روی کلمه تعمیر تلویزیون کلیک و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیرند و در محل شما حاضر می‌شوند.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا