×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

آموزش هوشمند کردن تلویزیون معمولی با کمترین هزینه‌ی ممکن

چطور تلویزیون معمولی را هوشمند کنیم؟

با گسترش علم و تکنولوژی، دنیای دیجیتال نیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت بوده و مدام در حال اختراع و ارائه انواع مختلفی از محصولات هوشمند است. سیستم عامل اندروید یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های دیجیتالی به شمار می‌رود. این سیستم عامل فقط در گجت‌هایی مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده نشده است بلکه در تولید محصولات جدید نیز کاربرد دارد.‌ تلویزیون‌های هوشمند جزء جدیدترین تولیدات دیجیتالی شرکت‌های معروف مانند سامسونگ و ال جی هستند که در ساخت آن‌ها از سیستم عامل اندروید استفاده شده است.

تلویزیون هوشمند دارای مزایایی مانند اتصال به شبکه جهانی اینترنت، صفحه نمایشگر لمسی، امکان دسترسی به پلی‌استور، قابلیت نصب انواع مختلف نرم‌افزارهای اندرویدی هستند. در تلویزیون‌های معمولی چنین امکاناتی وجود ندارد. به همین دلیل اغلب قیمت تلویزیون‌های هوشمند از نوع معمولی گران‌تر است. تلویزیون‌ها جزء وسایلی هستند که امکان تعویض هر ساله آن‌ها برای همه افراد مقدور نیست. اما چگونه می‌توان یک تلوزیون هوشمند داشت؟ در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چطور تلویزیون معمولی را هوشمند کنیم؟ به نظر شما تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند امکان‌پذیر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

1- آیا تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند امکان ‌پذیر است؟

ممکن است شما در محل کار یا منزل خود از یک تلویزیون معمولی دارای پورت‌های صوتی و تصویری استفاده کنید.‌ تلویزیون‌های معمولی فقط به ورودی کابلی و تیونر داخلی متکی هستند و از شبکه‌ ارتباطی بی‌سیم بهره‌مند نیستند. اما آیا تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند امکان‌پذیر است؟ همانطور که پیشتر در رابطه با ویژگی‌های تلویزیون‌ هوشمند یا Smart TV صحبت کردیم این تلوزیون‌ها، قیمت‌های سرسام‌آوری دارند، به همین دلیل تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند به صرفه‌تر است.

با استفاده از ابزاری به نام اندروید تی‌وی باکس یا مدیاهاب از نوع Minix می‌توانید تلویزیون معمولی خود را هوشمند کنید‌. تی‌وی باکس Minix سری NEO دارای ظرفیت بالای ذخیره سازی و پردازشی، امکانات متنوع و قیمت مناسبی است.‌ با استفاده از این وسیله تلویزیون‌های معمولی به قابلیت‌ها زیادی مجهز شده و تبدیل به تلویزیون هوشمند می‌شوند. در ادامه‌ی این مقاله در مورد این محصول و روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

2- مدیاهاب‌ها از کدام سیستم عامل موبایل پشتیبانی می‌ کنند؟

مدل‌های مختلف مدیاهاب از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند. بعضی از مدل‌ها با استفاده از اندروید از‌ پیش نصب شده 4.4.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. بعضی از مدل‌های پشتیبانی کننده اندروید 4.4.2 عبارتند از  G4 NEO, X7, X7 mini, X5 mini. مدل‌های X8 NEO و X8-H NEO نیز از اندروید از پیش نصب شده  Kitkat 4.4 پشتیبانی می‌کنند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که اندروید از پیش تعیین شده به چه معناست؟

  • اندروید از پیش تعیین شده یعنی شما فقط با استفاده از حساب کاربری خود در گوگل می‌توانید به گوگل پلی وصل شوید و تمام برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید.
تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند
برای مشاهده‌ی بازی‌ها و ویدیوهای خود در ابعاد بزرگ‌تر، می‌توان گوشی موبایل را به تلویزیون هوشمند وصل کرد.

نکته: برنامه‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک، نتفلیکس، بازی‌های متنوع و… با نصب روی مدیاهاب مینیکس به راحتی قابل استفاده هستند.

نکته: میزان حافظه داخلی مدیاهاب‌ها زیاد است، بنابراین نگران کمبود حجم برای دانلود برنامه‌های مورد نیاز و نصب آن بر سیستم عامل اندروید نباشید.

از طریق دو روش می‌توان از تی‌وی باکس‌های MINX استفاده کرد:

  • روش اول همان نمایش اندرویدی است که در تبلت و موبایل با آن‌ها آشنا هستید.
  • روش دوم استفاده از رابط مخصوص مینیکس است که با ریموت کنترل می‌توان آن را کنترل کرد.

3- اتصال موبایل به تلویزیون اسمارت

امکان اتصال موبایل به تلویزیون اسمارت و مشاهده تصاویر در صفحه بزرگ، یک تجریه هیجان‌انگیز است. در این بخش قصد داریم نحوه اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند را با روش‌های ساده توضیح دهیم. با این روش‌ها می‌توانید بازی‌ها، ویدئوها، تصاویر و اپلیکیشن‌های محبوب خود را با کیفیت‌تر و در ابعاد بزرگتری در نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کنید. قبل از شروع به کار مطمئن شوید که نرم‌افزار تلویزیون هوشمند شما به جدیدترین نسخه آن ارتقا پیدا کرده است. در غیر این صورت با انجام مراحل زیر آن را به روز رسانی کنید.

  • ابتدا به قسمت setting بروید.
  • سپس گزینه Software را انتخاب کنید.
  • در این بخش باید روی گزینه Update کلیک کنید.
  • سپس باید روی گزینه Download and install کلیک کنید و دستورالعمل‌هایی که به نمایش در می‌آیند، دنبال کنید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون اسمارت از طریق Smart view

ساده‌ترین روشی که می‌توان با آن موبایل هوشمند را به تلویزیون اسمارت متصل کرد، استفاده از وای فای است. برای اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند با استفاده از Smart view مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در مرحله اول نوار بالای صفحه موبایل را به سمت پایین بکشید تا Quick panel باز شود. سپس باید روی آیکون Smart View کلیک کنید.
  2. در مرحله دوم از فهرست دستگاه‌هایی که به نمایش در آمده‌اند، نام تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید. برای اتصال بعضی از تلویزیون‌ها باید کد PIN وارد کرد.
  3. در مرحله سوم پیامی با عنوان شروع اتصال از طریق Smart view ظاهر می‌شود. در این حالت گزینه انتخابی شما باید Start now باشد.

برای بزرگ کردن ابعاد تصویر در صفحه تلویزیون اسمارت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • منوی Smart View را باز کنید.
  • روی سه نقطه عمودی یا گزینه More Options ضربه بزنید.
  • گزینه Setting را انتخاب کنید‌.
  • سپس روی گزینه Phon aspect کلیک کنید.
  • گزینه Full screen on connected device را انتخاب کنید.

نکته: بهتر است با انتخاب گزینه Remember settings تنظیمات را ذخیره کنید تا هر بار پس از اتصال، مجبور به اجرای دوباره مراحل نباشید.

4- روش اتصال مدیاهاب به اینترنت

برای اتصال مدیاهاب به اینترنت دو روش وجود دارد:

  • یکی از روش‌ها اتصال از طریق پورت اترنت است.

تمام مدل‌های مدیاهاب‌های MINIX به استثنا مدل G4 NEO دارای پورت اترنت هستند. داشتن این قابلیت، باعث می‌شود که سرعت دانلود یا استریم بهبود پیدا کند و بیشتر شود.

  • روش دیگر اتصال از طریق WiFi است.
پیشنهاد مطالعه

5- امکان وب‌گردی با مدیاهاب

افرادی که برای هوشمند کردن تلویزیون‌های معمولی خود از مدل‌های مختلف مدیاهاب‌ مینیکس استفاده می‌کنند، امکان وب‌گردی نیز دارند. همه مدل‌های مدیاهاب به مرورگرهای اینترنت مجهز هستند و با اتصال به اینترنت به راحتی می‌توانید در اینترنت گشت‌ و گذار کنید و از سایت‌های مورد علاقه خود بازدید کنید. همچنین تصاویر مورد علاقه و محتواهای ویدئویی موجود در گوگل را در نمایشگر تلویزیون اسمارت خود در ابعاد بزرگ مشاهده کنید.‌ مدیاهاب‌ها قابلیت نصب همه مرورگرهای اندرویدی را روی خود دارند.

تبدیل تلویزیون های قدیمی به تلویزیون اسمارت
با مدیاهاب امکان اتصال تلویزیون به اینترنت وجود دارد.

6- ریموت کنترل مدیاهاپ Minix چه ویژگی ‌هایی دارد؟

یکی از لوازم جانبی کارآمد و مهم در مدیاهاب‌های مینیکس، ریموت کنترل آنها است. وجود این ابزار در کنار تمام مدیاهاب‌ها ضروری است.

  • نیروی مورد نیاز برای فعالیت این ریموت کنترل توسط دو باتری تامین و عملکرد آن از طریق مادون قرمز و بی‌سیم اجرا می‌شود.
  • طراحی دکمه‌های تعبیه شده روی ریموت کنترل مینیکس بر اساس نیاز سیستم عامل‌های اندروید برنامه‌ریزی شده است. این دکمه‌ها شامل سه دکمه خانه، منو و بازگشت در کنار دکمه‌های روشن و خاموش کردن دستگاه و دکمه‌های جهت یابی است.
  • وجود دو دیود در قسمت سر کنترل ریموت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در حالت عمودی نیز از این ریموت کنترل استفاده کنید.
  • در صروتی که ریموت کنترل مدیا هاب دچار اختلال بود می‌توانید به آسانی آن را با مراجعه به مراکز تعمیر تلویزیون، تعمیر کنید.

7- بازی‌های ساده با مدیاهاب

بسیاری از بازی‌های اندرویدی موجود در گوگل پلی با انواع مختلف مدیاهاب MINIX سازگار هستند. این بازی‌ها روی مدیاهاب‌های چهار هسته‌ای روان‌تر و ساده‌تر اجرا می‌شوند. البته این بازی‌ها روی مدیاهاب‌های دو هسته‌ای نیز فابلیت اجرا دارند، اما سرعت پردازنده گرافیکی مدیاهاب چهار هسته‌ای بیشتر و پرقدرت‌تر است.

  • بازی‌های ساده‌ای مانند Plants vs, Zombies, temple run 2, angry birds و… به راحتی قابلیت اجرا روی مدیاهاب‌های دو هسته‌ای و چهارهسته‌ای را دارند.
  • اگر از افرادی هستید که به صورت حرفه‌ای به بازی علاقه دارند، می‌توانید بازی‌های پیشرفته‌تر با گرافیک فشرده و بالا مانند Modern Combat, Asphalt 8, Rip Tide 2 و… را نصب کنید.

8- پشتیبانی مدیاهاب از فیلم‌های Full HD و 4K و UHD

مدیا هاب‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای MINIX از طریق برنامه‌های از پیش نصب شده، قابلیت پخش فیلم‌های Full HD و اکثر فرمت‌های صوتی و تصویری را دارند. با هوشمند کردن تلویزیون معمولی به راحتی می‌توانید فیلم‌های محبوب خود را با کیفیت عالی تماشا کنید. همچنین علاوه بر برنامه‌های از پیش نصب شده، می‌توانید برنامه‌هایی مانند  XBMC, MX PLAYER، Archis را نیز از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

با استفاده از ابزاری به نام اندروید تی‌وی باکس یا مدیاهاب از نوع Minix می‌توانید تلویزیون معمولی خود را هوشمند کنید‌.

تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت
با مدیاهاب می‌توان به سادگی به تماشای ویدیوهای Full HD و 4K پرداخت

در جدیدترین مدل‌های مدیاهاب چهار هسته‌ای مختص اندروید برنامه از پیش نصب شده پخش ویدئوی 4K و UHD نیز ارائه شده است. با نصب مدیاهاب مینیکس و تبدیل تلویزیون معمولی خود به تلویزیون اسمارت و هوشمند دیگر برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود با بهترین کیفیت  با هیچ مشکلی مواجه نخواهید بود.

با توجه به قیمت بالای تلویزیون‌های هوشمند امکان تعویض سالیانه آنها وجود ندارد. در نتیجه در صورتیکه تلویزیون شما دچار نقص فنی شد می‌توانید از سرویسکاران آچارباز استفاده کنید. برای استفاده از خدمات آچارباز باید درخواست خواد را در قسمت تعمیر تلویزیون ثبت کنید.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. سلام.بنده مانیتورخودرو ام عامل وبندوزمیباشد خیلی ازش راضی هستم مشکلم آیا میتوانم عاملش را تبدیل به اندرویدکنم؟یاعامل اندرویدراهم بهش اضافه کنم؟

    1. درود بر شما
      پرویز عزیز، شرکت آچارباز در این زمینه ارائه خدمات ندارد.

    1. رضای عزیز، سلام، برای اطلاع از قیمت مدیاهاب، به سایت‌های فروش آنلاین تجهیزات دیجیتال مراجعه کنید.

    1. درود بر شما
      مرتضی عزیز، با توجه به مدل و برند مدنظر شما پاسخ به این سوال متفاوت است.

  2. تی وی اسمارت باسه که هوشمند هم هست نیازی به توصیح نبود
    تی وی معمولی رو بگو

    1. درود بر شما
      کاربر عزیز، می توانید از اندروید باکس های موجود در بازار برای تبدیل تلویزیون های معمولی به هوشمند استفاده کنید.

  3. سلام خسته نباشید تلویزیون ما سامسونگ 48 اینج هست معمولی چطوری میشه به هوشمند تبدیل کنیم ممنون میشم جواب بدین

    1. درود بر شما
      گیتا عزیز، می توانید از اندروید باکس های موجود در بازار استفاده کنید.

    1. درود بر شما
      اخوان عزیز، با توجه به مدل و برند مدنظر شما پاسخ به این سوال متفاوت است.

    1. با سلام
      سعید عزیز، اگر منظور شما کند شدن در زمان اجرای نرم افزارهاست ممکن است بدلیل قدیمی بودن نسخه نرم افزارها این مشکل به وجود آمده باشد.

      1. سلام تلویزیون هایی که اسمارت ویو ندارند آیا میشه اسمارت ویو بهش وصل کرد e sher دارد

    1. با سلام
      علیرضا عزیز، ممنونیم که تجربیات خود را با ما درمیان گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا