×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

صفر تا صد ریست تلویزیون | چطور تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانیم؟

ریست تلویزیون

بی‌شک برای شما هم پیش‌آمده است که تنظیمات تلویزیون‌تان دچار اشکال شده باشد. در این حالت، برگرداندن تلویزیون به تنظیمات کارخانه، می‌تواند مشکل را حل کند. به همین دلیل، در این مقاله آچارباز قصد داریم صفر تا صد ریست تلویزیون را آموزش دهیم. اگر می‌خواهید بدانید که ریست کارخانه تلویزیون یا همان ریست فکتوری تلویزیون چیست و نحوه انجام آن چگونه است با ما در ادامه این مطلب باشید. چنانچه مشکل تلویزیون شما با ریست تلویزیون برطرف نشود، می‌توانید روی قسمت تعمیر تلویزیون در این صفحه کلیک کرده و درخواست خود را ثبت کنید. تعمیرکاران آچارباز در اسرع وقت برای رفع مشکل به محل شما اعزام می‌شوند.

برای تعمیر تلویزیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

ریست تلویزیون یا ریست کارخانه تلویزیون چیست؟

ریست تلویزیون یا reset factory، امکانیست که باعث پاک شدن همه تنظیمات و برگشت آن‌ها به حالت پیش‌فرض می‌شود. از آنجا که ممکن است در اثر تنظیمات نادرست، تلویزیون به شکل دلخواه کار نکند، می‌توانید با انتخاب گزینه ریست فکتوری از منوی دستگاه، تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید. در صورتی‌که اشکال دستگاه مربوط به بهم ریختن تنظیمات و نرم افزاری باشد، مشکل برطرف خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه

نحوه ریست کارخانه تلویزیون چگونه است؟

برای ریست کارخانه تلویزیون باید به منوی دستگاه بروید و از آنجا، گزینه‌ی Reset Factory یا Reset to Default را انتخاب کنید.

در اغلب تلویزیون‌ها، برای بازگشت به تنظیمات کارخانه، از شما خواسته می‌شود که رمز ۴ رقمی دستگاه را وارد کنید. اگر رمز تلویزیون خود را تغییر نداده‌اید، به احتمال زیاد، رمز پیش‌فرض شما ۴ صفر است. برای اطمینان از این موضوع، می‌توانید اطلاعات لازم را در دفترچه‌ی تلویزیون، پیدا کنید.

به‌طور کلی، بازگرداندن تلویزیون به حالت تنظیمات اولیه، کار ساده‌ایست، اما شاید تنظیم و راه‌اندازی آن برای برخی مشکل باشد؛ در اینصورت پیشنهاد می‌کنیم دفترچه راهنمای تلویزیون خود را به‌طور کامل مطالعه کنید.

اگر بعد از مطالعه دفترچه نیز قادر به انجام آن نبودید، بهتر است با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

 وارد کردن رمز برای ریست تلویزیون
استفاده از رمز چهار رقمی، از ریست شدن اتفاقی تلویزیون جلوگیری می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

نتایج ریست فکتوری تلویزیون چیست؟

باید توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه ریست فکتوری تلویزیون ، همه تنظیمات مربوط به شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌یابی‌ها، پاک خواهد شد. در واقع، همه‌ی تنظیمات تلویزیون شما، به وضعیتی برمی‌گردد که در زمان خرید تلویزیون وجود داشته است. به همین دلیل، تنظیمات کانال‌یابی باید بعد از ریست فکتوری تلویزیون ، دوباره انجام شوند.

باید توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه ریست تلویزیون، همه تنظیمات مربوط به شبکه‌های تلویزیونی و کانال‌یابی‌ها، پاک خواهند شد.

انواع ریست کردن تلویزیون

به‌طور طبیعی، جزئیات منوی تنظیمات در هر تلویزیونی فرق می‌کند. اما اکثر برند‌های معتبر تلویزیون‌، دارای دو نوع ریست یا بازگشت به تنظیمات کارخانه هستند که در زیر، آنها را توضیح داده‌ایم:

  • پاک کردن و ریست کلی تلویزیون:

در این نوع ریست تلویزیون، همه تنظیمات تلویزیون به حالت‌های پیش‌فرض بازخواهند گشت. در این حالت، تمام تنظیمات بخش‌های مختلف، از جمله تنظیمات زمان راه‌اندازی اولیه تلویزیون، کانال‌یابی، تنظیمات مربوط به شبکه و… پاک خواهند شد.

  • ریست کردن تنظیمات مربوط به تصویر و صدا:

این نوع ریست کردن فقط تنظیمات مربوط به تصویر و صدا را به حالت‌های اولیه باز می‌گرداند. برای انجام این نوع ریست، باید به بخش تنظیم صدا و تصویر در منوی تنظیمات تلویزیون مراجعه کنید.

ریست فکتوری تلویزیون
قبل از ریست فکتوری تلویزیون ، دفترچه راهنمای تلویزیون خود را مطالعه کنید.

اطلاعات بیشتر: راهنمای ریست کردن تلویزیون جی پلاس

نکات مهم و ضروری در ریست تلویزیون

در هنگام ریست تلویزیون، به این نکات مهم توجه کنید:

  • گرچه ریست تلویزیون باعث پاک شدن تنظیمات کاربر می‌شود، اما می‌توانید هر زمان که خواستید، دوباره تنظیمات را شخصی‌سازی‌کنید.
  • پس از ریست کردن تلویزیون‌های هوشمند (Smart TV)، برای نصب و راه‌اندازی آن‌ها، حتما از دفترچه راهنمای تلویزیون استفاده کنید یا با افراد متخصص تماس بگیرید.
  • بعضی از اشکالات تلویزیون با ریست کردن و برگشت به تنظیمات کارخانه رفع نمی‌شود و شاید نیاز به آپدیت دستگاه باشد. به‌طور کلی، از ریست فکتوری تلویزیون نباید به عنوان راهکاری برای عیب‌یابی، استفاده کرد.
بازگشت به تنظیمات کارخانه
قبل از ریست کارخانه تلویزیون، همه‌ی تنظیمات شخصی‌شده‌ خود را بررسی کنید.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که درباره ریست تلویزیون باید بدانید را به زبان ساده اعلام کنیم. در صورتی‌که تنظیمات تلویزیون شما بهم ریخته و نمی‌توانید تشخیص دهید که کدام بخش مشکل دارد، می‌توانید با انتخاب گزینه ریست فکتوری تلویزیون ، همه چیز را به حالت اولیه برگردانید. در این صورت مشکل برطرف می‌شود اما اگر باز هم مشکل برطرف نشود، باید با یک تعمیرکار تماس بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم از طریق صفحه تعمیر تلویزیون ، مشکل خود را در آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا