×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

آموزش چند روش ریست تلویزیون سونی به صورت مرحله به مرحله

آموزش نحوه ریست تلویزیون سونی به زبان ساده

ریست تلویزیون سونی یکی از راه‌حل‌ها برای برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری تلویزیون است. اگر شما قصد ریست کارخانه تلویزیون سونی را دارید، مطالعه این مقاله آچارباز را از دست ندهید. زیرا در این مقاله قصد داریم راهنمای ریست تلویزیون سونی را به صورت مرحله به مرحله به شما اعلام کنیم. اگر تلویزیون سونی شما خراب شده است، می‌توانید درخواست خود برای تعمیر تلویزیون در منزل را در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان ما در کم‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنند.

تعمیر تلویزیون در منزل با آچارباز
تعمیر تلویزیون در منزل شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون در منزل

راهنمای ریست تلویزیون سونی به زبان ساده

آیا تلویزیون سونی شما از لحاظ نرم‌افزاری مشکل پیدا کرده است؟ آیا تنظیمات دستگاه را تغییر داده‌اید و اکنون این تغییرات باعث به‌هم ریختن کلیه‌ی تنظیمات سیستم شده است؟ ریست تلویزیون سونی می‌تواند مشکلاتی نظیر حذف برنامه‌ها، به هم ریختن تنظیمات تلویزیون یا هر مشکل نرم‌افزاری دیگر را برطرف کند. با استفاده از راهنمایی‌های گام به گام این مقاله می‌توانید به راحتی تلویزیون خود را ریست کنید.

مزایا و معایب ریست فکتوری تلویزیون سونی
یکی از معایب ریست فکتوری تلویزیون سونی این است که تمام تنظیمات دستی تلویزیون را از بین می‌برد.

ریست کارخانه تلویزیون سونی به چه معناست؟

ریست فکتوری تلویزیون سونی یا ریست کارخانه تلویزیون سونی به معنای برگرداندن تنظیمات نرم‌افزاری تلویزیون به وضعیت اولیه است . این تنظیمات در واقع همان تنظیماتیست که هنگام خروج دستگاه از کارخانه روی آن قرار داده می‌شود. هنگامی که شما تنظیمات تلویزیون را به اشتباه تغییر می‌دهید و نمی‌توانید تنظیمات را به حالت اول برگردانید، ریست کارخانه تلویزیون سونی، می‌تواند برای حل مشکل کارساز باشد.

ریست فکتوری تلویزیون سونی باعث می‌شود که تمامی تنظیمات قبلی تلویزیون که مربوط به صدا، رنگ، اندازه تصویر و چیدمان کانال‌ها دوباره به حالت اول بازگردد. بعد از ریست فکتوری تلویزیون سونی، باید تمام تنظیمات تلویزیون را مانند اولین راه‌اندازی انجام دهید. اگر دوست ندارید تلویزیون خود را ریست کنید، به‌روزرسانی تلویزیون‌های هوشمند سونی هم تا حدودی می‌تواند مشکلات نرم‌افزاری تلویزیون را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه

نکاتی که باید هنگام ریست تلویزیون سونی به آن دقت کنید
 ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از ریست کردن تلویزیون سونی به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر فایل نصبی برنامه‌هایی که روی تلویزیون سونی نصب و اجرا کردید موجود است آنها را روی فلش مموری، رایانه و هارد اکسترنال ذخیره کنید.
  2. ریست کارخانه تلویزیون سونی بیشتر تنظیمات و تمام برنامه‌های دانلود شده را حذف می‌کند؛ بنابراین قبل از شروع، تنظیمات مهم را یادداشت کنید.
  3. اگر تلویزیون سونی شما کد امنیتی دارد؛ حتما کد را روی برگه‌ای یادداشت کنید.
پاک شدن برنامه‌های روی تلویزیون سونی
ریست فکتوری تلویزیون سونی باعث حذف شدن، تمام برنامه‌های نصب شده روی تلویزیون می‌شود.

چگونه تلویزیون سونی را ریست کنیم؟

با توجه به اینکه اکثر تلویزیون‌های سونی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کنند، سه روش برای ریست فکتوری تلویزیون سونی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به مشکل تلویزیون خود، یکی از روش‌های زیر را برای ریست کارخانه تلویزیون سونی خود انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی سه روش ریست تلویزیون سونی و مزایای آن‌ها می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین روش را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. سه روش ریست تلویزیون سونی عبارت‌اند از:

  • پاور ریست (power reset)
  • ریست فکتوری داده‌ها ( factory data reset)
  • ریست فکتوری اجباری (forced reset factory)

نحوه ریست کارخانه تلویزیون سونی از طریق factory data reset

نحوه ریست تلویزیون سونی از طریق فکتوری دیتا ریست به این ترتیب است:

  1. شما باید ابتدا دکمه home یا خانه روی ریموت کنترل را فشار دهید.
کنترل تلویزیون سونی
مرحله اول ریست کارخانه تلویزیون سونی از طریق factory data reset

2-قسمت تنظیمات یا setting را انتخاب کنید.

3- دو مسیر زیر برای ریست کارخانه تلویزیون سونی با توجه به صفحه نمایش تلویزیون سونی وجود دارد:

مسیر اول

Device Preferences >> Reset >> Factory data reset >> Erase everything >> Yes

مسیر دوم

Storage & reset >> Factory data reset >> Erase everything >> Yes

ریست تلویزیون سونی بدون کنترل یا ریست فکتوری اجباری

نحوه ریست فکتوری تلویزیون سونی از طریق power reset یکی از ساده‌ترین روش‌های ریست کردن تلویزیون سونی است. power reset با بازگشت به تنظیمات کارخانه تلویزیون سونی تفاوت دارد. مهم‌ترین مزیت استفاده از این روش این است که اطلاعات بدون تغییرات باقی می‌ماند و تنظیمات دستی تلویزیون تغییری نمی‌کند.

برای ریست کردن تلویزیون سونی کافیست تلویزیون را از برق کشیده و یک دقیقه صبر کنید. پس از آن دوشاخه تلویزیون را دوباره به پریز بزنید و تلویزیون را روشن کنید.

آموزش نحوه ریست کردن تلویزیون سونی از طریق power reset
تنظیمات دستی تلویزیون سونی پس از ریست کردن تلویزیون سونی از طریق power reset تغییر نمی‌کند.

ریست فکتوری اجباری تلویزیون سونی از طریق forced factory reset

ریست فکتوری اجباری تلویزیون سونی آخرین انتخاب شما برای ریست کردن تلویزیون سونی است. ریست فکتوری اجباری برای سیستم عامل اندروید 6 به بالا قابل اجرا است. این نوع ریست در هنگام هنگ کردن تلویزیون سونی، روشن شدن ناگهانی تلویزیون یا کار نکردن ریموت کنترل، کاربرد دارد. شما همچنین می‌توانید از این روش، زمانی استفاده کنید که به دلایل مختلف نمی‌توانید از دو روش قبلی برای ریست کارخانه تلویزیون سونی خود اقدام کنید. در این روش ریست هم تمامی اطلاعات و تنظیمات انجام شده تغییر می‌کند و به حالت اولیه باز می‌گردد.

ریست فکتوری تلویزیون سونی باعث می‌شود که تمامی تنظیمات قبلی تلویزیون که مربوط به صدا، رنگ و اندازه تصویر و چیدمان کانال‌ها دوباره به حالت اول بازگردد.

نحوه ریست فکتوری اجباری تلویزیون سونی

برای ریست تلویزیون سونی بدون کنترل و به صورت اجباری می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

1-تلویزیون سونی را ابتدا از برق بکشید.

2-دکمه پاور تلویزیون سونی و دکمه کم کردن صدای روی تلویزیون را به صورت هم‌زمان فشار دهید و 30 ثانیه نگه دارید تا زمانی که چراغ ال ای دی سبز رنگ روشن شود.

 3-چند دقیقه منتظر بمانید تا ریست فکتوری تلویزیون انجام شود.

تلویزیون سونی پس از انجام مراحل بالا ممکن است دو مرتبه خاموش و روشن شود.

4-پس از مشاهده صفحه خوش آمدید یا welcome برای دومین بار، اکنون شما می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.

آشنایی با نحوه ریست فکتوری اجباری تلویزیون سونی
یکی از معایب ریست فکتوری اجباری تلویزیون سونی از بین رفتن اطلاعات و کلیه تنظیمات روی تلویزیون است.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم تمام نکات درباره ریست تلویزیون سونی را به زبان ساده بیان کنیم. اما اگر برای انجام تنظیمات تلویزیون سونی یا ریست کردن آن نیاز به کمک یک فرد ماهر و با تجربه دارید می‌توانید روی کمک تعمیرکاران آچارباز حساب کنید. کافیست در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز روی کلمه تعمیر تلویزیون در منزل کلیک و سفارش خود را ثبت کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس می‌گیرند و پس از هماهنگی‌های موجود، مشکل شما را برطرف می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا